{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.606 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Varebil på hvide plader? {{forumTopicSubject}}

Davs.

Jeg har forelsket mig lidt i de der helt små varevogne, Fiat Fiorino/Citroen Nemo/Peugeot Bipper. Jeg er kun mig selv, så to sæder er rigeligt, samtidigt synes jeg det er enormt smart med en lukket varekasse som jeg kan kyle min mudrede mountainbike ind i og evt. også skifte til noget tørt tøj inden jeg kører hjem fra skoven.

Min plan er at købe brugt, fx. en 2009-10 model og beholde bilen til den ikke kan mere - så gensalgsværdi er ret ligegyldig.

Vi snakker 100% privatbrug.

En mulighed er at købe en brugt gulplade/papegøjepladebil og så betale 5000 i misundelse om året. Jeg ved bare at det vil irritere mig enormt at smide 5 af de lange efter misundelse år efter år på en bil jeg måske har givet 50.000 for brugt og kører i på 10. år.

En anden mulighed er at betale ekstra og anskaffe en Fiat Qubo = personvognsudgaven af Fiat Fiorino, men jeg kan ikke helt se pointen i at betale for bagsæder, tæpper, lyddæmpning plus afgift af samme, for ting jeg ikke har brug for - samtidigt med at jeg ikke får en lukket varekasse, dvs. folk med lange fingre kan se det er værd at bryde ind og bøffe en halvdyr cykel.

Kan det lade sig gøre fx. at købe en brugt Fiorino i Tyskland, tage den til Danmark og indregistrere den på hvide plader som en skrabet udgave af en Fiat Qubo? Den bliver selvfølgelig en smule dyrere end en tilsvarende gulplade/papegøjeplade ditto, til gengæld bør jeg slippe for de 5000 i årlig dummebøde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varebil på hvide plader?
  • #1   20. maj 2013 Som en lille bonus Info købte min fars firma 3 Peugeot beeper for to år siden. Og de har stået mere på værksted end de har stået på gaden

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    maj 2013

#2   20. maj 2013 Tak for svaret Leif, men jeg kan ikke rigtigt få det til at passe.

Hvis nu jeg vil købe en spritny Citroen Berlingo, så kan jeg vælge at betale fuld afgift og få den med bagsæder og hvide plader eller jeg kan vælge at betale stykafgift og få den uden bagsæder som varebil. Jeg kan sågar vælge at få personvognsudgaven ombygget til varevogn inden køb hvis jeg vil have et højere udstyrsniveau end det Berlingos varevognsserie tilbyder. Hvis jeg senere ønsker at skifte fra gule plader til hvide plader kan jeg gøre det ved at betale en ny registreringsafgift. Der er ikke noget nyt i at gå fra gule plader til hvide.

Helt på samme måde kan jeg købe en Citroen Nemo både som fuld afgift personbil eller stykafgift varebil, dog er jeg ikke sikker på citroen officielt tager personvognsudgaven hjem for tiden, men jeg har set flere Nemo personbiler på hvide plader på gaden. Så med en Nemo bør det alt andet lige også være muligt at opgradere fra gule plader til hvide ved at betale mere i afgift, eller hvad?

Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan importere en brugt berlingo fra fx. Tyskland og selv bestemme om jeg vil registere den på gule/papegøjeplader eller på hvide. Den afgift jeg skal betale er naturligvis højere hvis jeg vælger hvide. Hvis det kan lade sig gøre med en Berlingo, bør det vel også kunne lade sig gøre med en Fiorino selv om den ikke har vinduer bagi?

• #3   20. maj 2013 for 5000 om året kan du få tonet seriøst meget ruder, så køb en hvidplade og tone ruderne, så kan ingen se hvad du gemmer bagi, og så har du muligheden for bagsæder hvis det skulle blive nødvendigt, man ved aldrig hvad der sker, og 10 år er lang tid smiley

• #4   20. maj 2013 Du kan da altid tage en hvidplade udgave af disse biler, og så bygge bagenden om indevendig. I med noget meget sort rudefilm, så er der ikke nogen der kan kigge ind længere. Og du må endda bygge en væg op bag ved forsæderne hvis du vil, du må bare ikke fjerne sikkerhedsselerne bagi hvis de er der i forvejen.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    maj 2013

#5   20. maj 2013 Du har ret Henrik, bortset fra at jeg godt kan lide ideen om et lukket varerum, ikke kun pga. de manglende vinduer, men også fordi det er nemmere at svine og rengøre et lukket varerum frem for at få pløre på forsæder og midterkonsol når mountainbiken ryger ind bagi på en våd dag.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    maj 2013

#6   20. maj 2013 Naturligvis Kim, det irriterer mig bare at være nødt til at købe den forkerte bil og efterfølgende bruge krudt på at få bygget den om til en anden model der allerede findes - derfor spørgsmålet om det er muligt at importere en varebil og betale ekstra i afgift for at få lov at kalde den en personbil og smide hvide plader på?

• #7   20. maj 2013 Du kan ikke importere en bil der kun er godkendt som varebil og få den på hvide plader. Det tvivler jeg virkelig stort på.

• #8   20. maj 2013 ved ikke med de modeller de nævner,men mange af den type biler får man et fladt "varerum" når man lægger bagsæder ned, eneste forskel er ruder og varerummet er bagsædets tykkelse kortere, ellers plejer det at være etfladt rum smiley

• #9   21. maj 2013 Kim M du må jo ikke spæære udsynet bagud i en hvidpladet bil permanet. Det er kun vare vogne du må sætte en rumadskillelse fra gulv til loft

• #10   21. maj 2013 Leif H tja du ved jo ikke en skid om det, men spiller jo selv smart he he klovn

• #11   21. maj 2013 hold dig nu til emnet ikke

• #12   21. maj 2013 Lasse

Jo det må du faktisk godt, så længe bilen har to sidespejle.. smiley

• #13   21. maj 2013 kim he he må du ikke du må jo heller ikke male dine bagruder sorte da du skal kunne se ud af dem

• #14   21. maj 2013 Du må tone dine bagruder ligeså voldsomt du vil, så jo det må du egentlig godt. Men der er jo ikke nogen der siger at han behøver gøre hele væggen i en lukket plade. Han kan jo montere et lille vindue i den. smiley

• #15   21. maj 2013 Taget direkte ud fra trafikstyrelsens hjemmeside.

10.03.021 Personbil M1
    (1) Personbil M1 skal være forsynet med
    a) et indvendigt førerspejl af kategori I, og
    b) et udvendigt førerspejl af kategori I på venstre side.
    (2) Personbil M1 skal tillige være forsynet med udvendigt førerspejl af kategori I på
    højre side, hvis
    a) indvendigt førerspejl og udvendigt førerspejl på venstre side ikke giver tilstrækkeligt
    udsyn bagud,
    b) lysgennemgangen i bagruden eller i de bageste sideruder er under 70%,
    eller
    c) bilen er højrestyret.

• #16   21. maj 2013 Kim hvorfor er det så ikke lovligt med streamers i bagruden ? http://www.sponsorcar.dk/default.asp?Action=Details&Item=729

• #17   21. maj 2013 Her er resten af den lovtekst jeg lige sat op..

(3) Personbil M1, der er godkendt til kørsel med påhængsvogn eller med påhængsredskab,
    hvis konstruktion reducerer udsynet i påbudt indvendigt førerspejl, skal
    tillige være forsynet med udvendigt førerspejl af kategori I på højre side.
    (4) Bagrude skal være forsynet med afrimnings- og afdugningsanordning.
    (5) Der må ikke i førerens synsfelt bagud og skråt bagud være anbragt genstande,
    der reducerer udsynet unødigt. Unødige genstande kan f.eks. være reklamestreamere
    eller uigennemsigtig film, men ikke nakkestøtte, solgardin, solfilm og
    spoiler.

Hvorfor det er sat sådan op, skal jeg ikke kunne svare på, men det er det altså.

• #18   21. maj 2013 så må du jo netop heller ikke blokkere bagruden permanet du skal jo have 2 sidespejler når lysgennemgang kommer uder de 70% men du må ikke dække dem helt til, så du ikke kan se igennem dem. Du må tone lige så meget du vel så længe folien er gennemsigtigt.

• #19   21. maj 2013 Leif H så disse bruger lukker også lort ud eller hva ? http://www.bilgalleri.dk/forum/Styling/953652-klistermaerke_til_bagruden

• #20   21. maj 2013 du må tone bagruderne så der er 3% lysgennemgang og undvære bakspejl hvis du har 2 udvendige sidespejle, hvid eller gul pladet det er lige meget, men ja streamers er ikke lovlige, hvorfor fatter jeg ikke. og med 3% lysgennemgang kam man intet se hvad der er i bagenden

• #21   21. maj 2013 =D =D super god eftermiddagslæsning.... Bare hold den kørende lidt endnu..!

Kommentér på:
Varebil på hvide plader?

Annonce