{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Afgift på motorforøgelse {{forumTopicSubject}}

Jeg søger kun svar fra folk som har noget kendskab til det. Ved godt skat er de eneste der kan give et rigtigt svar.

Hvis man nu har en corsa b 1,4 nz med 60 hk standard. Men man så smider en motor i fra en corsa a gsi. Altså en 1,6 8v med 109 hk. Hvad vil afgiften mon være. Bilen er dansk nu så ikke noget med tysk bil eller noget. Det er kun motor ændringen jeg søger svar på en ca afgift på


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på motorforøgelse
  • #1   30. jun 2013 Jeg søger kun svar fra folk som har noget kendskab til det. Ved godt skat er de eneste der kan give et rigtigt svar



  • #2   30. jun 2013 det er jo ikke kun en afgift der skal til. du skal også have bygget dine bremser og styretøj om så det matcher fra en GSI. så kort sagt vil du skulle betale afgift til hvad der svare til en GSI.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #3   30. jun 2013 Det er ikke lovligt da bilen ikke er født med den motor fra fabrikken. Jeg ville også hellere vælge en 1,6 16v motor i stedet, der er en del mere liv i sådan en. BTW, så er der ikke nogen c16se motorer med over 100 hk, ikke ifølge opels eget katalog... smiley

  • lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 108
    #4   30. jun 2013 afgiften af motorbytte er den samme som hvis bilen er tysk det er jo 1 ny bil da du ændrer identitet man kan ikke bare betale restafgift så sælg den du har og køb 1 anden eller lig 1 1.4se topstykke på din 1.4 og få 75hk

  • #5   30. jun 2013 om motoren kommer fra en dansk eller tysk bil betyder intet men så snart du kommer over de 20% så skal der betales

    og det kræver at den model er lavet altså (at der findes en typegodkendelse)


  • #6   30. jun 2013 det har de lavet om på for en del år siden,

    nu betaler du det samme i afgift, for og lave den om til eks en gsi model,
    som hvis du importer den fra eks tyskland,

    FØR betalte´, man kun fra den model man havde og op til den større,
    MEN IKKE MERE,

    har nemlig fundet ud af, det er blevet dyre, i afgift, og lægge større motor i min kadett C også


Kommentér på:
Afgift på motorforøgelse

Annonce