Nedskrivning af pris på ny bil {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi har været igennem et salg af vores gamle bil og køb af en ny bil - det korte af det lange:Vi føler os rigtig dårligt behandlet!
På et tidspunkt sagde forhandleren, at priserne på den gamle bil nok ville være højere og tilsvarende lavere på den nye bil på den endelige slutseddel. For os betød det ikke noget, da bytteprisen ville være den samme for os, men som han sagde, han var mest interesseret i at få solgt den nye bil så billigt som muligt - det var noget regnskabsteknisk.
Men det betyder jo, at bilforhandleren får en "gratis" merindtægt - og betalt af staten/skattefar - og det vil i sidste ende sige, at vi bliver snydt for nogle skatteindtægter.
Kan vi forhindrer sådan noget? Både det, at vi er godt sure på forhandleren og ikke under ham at han får mere ud af handlen end han allerede gør, men så også fordi vi faktisk synes, at det er skattesnyd, selv om det rent juridisk ikke er forbudt.
Får man en endelig slutseddel, der skal skrives under - lige nu har vi kun en slutseddel skrevet under med bytteprisen, så vil det andet komme senere? Og kan vi nægte at skrive under på den, da det ikke var de priser, vi havde aftalt?
Tak for lidt respons på dette
venlig hilsen
John Sørensen, Odense
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Men kontakt FDM
jan 2005
Følger: 68 Følgere: 64 Biler: 14 Emner: 103 Svar: 1.061
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 771
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Han tjener sq ikke flere penge af den grund - tværtimod, for det er DIG der kommer til at betale 180% i afgift og ikke ham.
Koster bilen 100.000 betaler du 180 i afgift og du betaler i alt 280.000
Koster bilen 80 betaler du 224.000, dvs DU sparer godt 66.000 kroner på at han sætter bilen 20.000 lavere. Er han stadig en dum forhandler?
Korte af det lange - en gammel bil er ikke noget værd længere for forhandlere - derfor siger de eks. at du får 25.000 for din gamle bil, selvom du reelt set kun får 5 på papiret - det er her at dine sidste 20.000 bliver forvandlet til 66.000 kroner på halvdyr bil.
Skulle jeg selv ud at handle bil ville jeg hellere end gerne få et lavt beløb for min bil, hvis jeg kunne spare det 10-dobbelte i handlen på den nye bil...
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 202
Men hvis din samvittighed forbyder dig at spare lidt afgift, så find en forhandler der vil sælge dig en bil til fuld pris.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det jeg har rigtig imod det er, at det er noget, der sker EFTER at vi har aftalt pris både for salg af gamle bil og køb af nye. Han har hele vejen igennem jongleret med tal og ændret synsvinkler - så jeg synes bare, at det her er endnu et eller andet, der bare skal til for at han får mere ind i kassen.
Ærligt talt, så ville vi gerne finde en anden forhandler, men nu er slutseddel uden mellemregningerne underskrevet, så vi er bundet til ham. Men min logik siger mig, at jeg ikke er bundet til hans ændringer af det aftalte. Men der tager jeg måske fejl.
vh
John
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.520
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Nedskrivning af pris på ny bil