{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

John S
John S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nedskrivning af pris på ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi har været igennem et salg af vores gamle bil og køb af en ny bil - det korte af det lange:Vi føler os rigtig dårligt behandlet!
På et tidspunkt sagde forhandleren, at priserne på den gamle bil nok ville være højere og tilsvarende lavere på den nye bil på den endelige slutseddel. For os betød det ikke noget, da bytteprisen ville være den samme for os, men som han sagde, han var mest interesseret i at få solgt den nye bil så billigt som muligt - det var noget regnskabsteknisk.
Men det betyder jo, at bilforhandleren får en "gratis" merindtægt - og betalt af staten/skattefar - og det vil i sidste ende sige, at vi bliver snydt for nogle skatteindtægter.

Kan vi forhindrer sådan noget? Både det, at vi er godt sure på forhandleren og ikke under ham at han får mere ud af handlen end han allerede gør, men så også fordi vi faktisk synes, at det er skattesnyd, selv om det rent juridisk ikke er forbudt.

Får man en endelig slutseddel, der skal skrives under - lige nu har vi kun en slutseddel skrevet under med bytteprisen, så vil det andet komme senere? Og kan vi nægte at skrive under på den, da det ikke var de priser, vi havde aftalt?

Tak for lidt respons på dette
venlig hilsen
John Sørensen, Odense

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedskrivning af pris på ny bil
  • #1   3. jul 2013 Pas

Men kontakt FDM

• #2   3. jul 2013 Det kan godt være jeg misforstår det, men det korte af det lange er, som jeg læser det, at I ikke er blevet snydt, men at I synes det er forkert at bilforhandleren gerne vil tjene lidt ekstra, og gør det ved at "snyde" skattefar, og det synes I så er moralsk forkert? - i så fald; Come on!

• #3   3. jul 2013 Tror du selv han ville kunne tilbyde den byttepris han gør hvis han ikke gør det på den måde?

• #4   3. jul 2013 Måske du skal finde en anden at handle bil med så...

Han tjener sq ikke flere penge af den grund - tværtimod, for det er DIG der kommer til at betale 180% i afgift og ikke ham.

Koster bilen 100.000 betaler du 180 i afgift og du betaler i alt 280.000
    Koster bilen 80 betaler du 224.000, dvs DU sparer godt 66.000 kroner på at han sætter bilen 20.000 lavere. Er han stadig en dum forhandler?

Korte af det lange - en gammel bil er ikke noget værd længere for forhandlere - derfor siger de eks. at du får 25.000 for din gamle bil, selvom du reelt set kun får 5 på papiret - det er her at dine sidste 20.000 bliver forvandlet til 66.000 kroner på halvdyr bil.

Skulle jeg selv ud at handle bil ville jeg hellere end gerne få et lavt beløb for min bil, hvis jeg kunne spare det 10-dobbelte i handlen på den nye bil...

• #5   3. jul 2013 Husker da jeg arbejde for et større selskab der sælger vw, der kunne du skrue prisen på en ny passet med ca. 70.000,- eller kan du jo ikke handle med folk der vil have en formue for en gammel bil.
    Men hvis din samvittighed forbyder dig at spare lidt afgift, så find en forhandler der vil sælge dig en bil til fuld pris.

• John S
    John S Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   3. jul 2013 Tak for jeres indlæg!
    Det jeg har rigtig imod det er, at det er noget, der sker EFTER at vi har aftalt pris både for salg af gamle bil og køb af nye. Han har hele vejen igennem jongleret med tal og ændret synsvinkler - så jeg synes bare, at det her er endnu et eller andet, der bare skal til for at han får mere ind i kassen.
    Ærligt talt, så ville vi gerne finde en anden forhandler, men nu er slutseddel uden mellemregningerne underskrevet, så vi er bundet til ham. Men min logik siger mig, at jeg ikke er bundet til hans ændringer af det aftalte. Men der tager jeg måske fejl.
    vh
    John

• #8   3. jul 2013 Xpedite det er forhandlerne som tjener pengene... For siger han prisen på bilen er 260k, også han vil give mere for din på papiret, det betyder ikke at du spare ekstra, men at han tjener mere, for han sætter da kun prisen ned på den nye bil efter afgift, ikke før. Han er jo ikke dum.

• #9   3. jul 2013 Er en aftale ikke overensstemmende med det som der er skrevet under på, så er han bundet af det som der er skrevet under på, hvis begge partere har.

Kommentér på:
Nedskrivning af pris på ny bil

Annonce