{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.933 visninger | Oprettet:

tjek synsrapporter i tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej
Står og har kigget på nogle biler som er importeret i år eller inde for de sidste par år og nogen af dem har et km tal jeg ikke helt syntes passer til bilens årgang... skal selvf siges at det godt kan være en der kun har brugt bilen som sommer vogn og derfor kun det lave km tal (:
Men stadig det kan ikke lade sig gøre at der er så mange med uamendeligt lav km tal for det er meget nemmere at snyde med km tal når bilen bliver importeret end hvis bilen har mange synsrapporter her i danmark...
Men jeg tænker at tyskland må have nogle hjemmesider som vi har i danmark som trafikstyrelsen.dk eller nummerpladetjek.net og bilbogen osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tjek synsrapporter i tyskland
  • #1   29. jul 2013 Det har de desværre ikke mener jeg... Men nu skal du tænke på at bilerne generelt ikke kører meget i tyskland, især ikke i de størrer byer, da man ikke har så langt til al ting som vi feks.

    Så bilerne kører generelt ikke meget.


  • #2   29. jul 2013 Tyskerne har da netop langt til al ting.

    Der er ofte fusket med KM på import biler, netop fordi det er hammer let. Gå efter en fuld servicebog, for at få garanti for km.


  • #3   29. jul 2013 98% af den tyske befolkning er gamle pensionister med opvarmede garager, og som kun bruger deres biler til bageren hver søndag morgen, og de kører aldrig om vinteren

  • #4   29. jul 2013 Du kan på ingen måder, hente data på biler fra tyskland. Der er ikke nummerplade.net osv dernede, hvor vi f.eks. kan tjekke om det stemmer med kilometer tallet osv herhjemme..

  • #5   29. jul 2013 Ja det er sguda noget ævl HenrikM - tyskerne kører satme flere km i deres biler end vi gør! De pendler væsentligt længere til og fra arbejde hver dag, end de fleste danskere kører på en uge.

    De kører bare ikke så mange år i deres biler, som vi i Danmark er tvunget til - det er der forskellen ligger!


  • #6   29. jul 2013 Henrik P det er nu ikke alle der fusker, men en tyv tror jo hver man stjæler ikke.

  • #7   29. jul 2013 Lasse P "en tyv tror jo en hver mand stjæler" arhh eller også bare fordi det her er bilgalleri? smiley

    For tilbage da jeg kiggede på bil lige inden jeg blev 18 der kiggede jeg meget efter golf 4 og bmw e36 osv men fanme næsten hver tredje golf 4 jeg tjekkede var der blevet fusket med og jeg tjekkede mange ellers


  • #8   29. jul 2013 Nicolai . hvordan kan du se det når den kommer fra Tyskland? Bare fordi danske biler er skruet tilbage. Betyder sku da ikke at alle tyske er.

  • #9   29. jul 2013 Fordi nikolaj er synsk..... ;o)

  • #10   29. jul 2013 Der er selvfølgelig KM fusk i Tyskland såvel som DK.

    I Danmark tjekker vi bare på en hjemmeside med KM ved hvert syn, uden at vide om det er en klog ejer der har haft bilen og dermed "tilpasset" KM hver gang bilen skulle til syn. -Det er nemlig det kloge KM fusk.

    Der findes mange tyske biler med fusket KM, men der findes også mange tyske biler med rigtige KM. Man skal huske at fordi en ældre bil ikke har kørt langt, betyder det ikke at der altid er fusket. Det kan være nogen der har brugt bilen kun til sjov kørsel om sommeren, det kan være ældre mennesker der har brugt en bil meget lidt eller det kan være noget tredje.

    I baghovedet skal man lige have at der er LANGT flere biler i Tyskland, og derfor vil der være enkelte biler med lave KM, ligesom vi en sjælden gang finder det i Danmark.

    Check altid rat, kabine, stenslag osv. for at danne dig et indtryk af om KM kan passe. Det giver ingen garanti, men det kan hjælpe dig på vej..


  • #11   29. jul 2013 lasse p siger jeg heller ikke de er! ejg siger bare mange lige vælger at skrue km tallet en del tilbage så fra når den bliver synet i danmark første gang så er den med lav km tal fra starten af istedet for man gør det så det kan ses ved at gøre det tredje gang den er til syn for så kan man jo sagtens se at den har kørt 200.000km da den kom til danmark og så 240.000 anden gang den bliver synet og trejde gang har den så kun kørt 160.000km hvor hvis man gør det så snart man importere bilen og så siger fx 100.000km så der ikke brug for at skrue det tilbage for at få det til at virke som om den har kørt meget lidt...

    Thomas R - jeg ved ikke lige hvem Nicolaj er men derimod hvem Nicolai er smiley


  • #12   29. jul 2013 Nicolai - Det du skriver er faktisk helt omvendt. Der er mange der derimod skruer KM-tallet op for at sænke afgiften de skal betale for at få plader på.

    Det andet er jo selvmål at gøre, ved at gøre bilen dyrere ved indførsel til DK.


  • #13   29. jul 2013 så en tysk udsendelse i fjernsynet for noget tid siden om emnet, og ifølge ADAC og de andre stor tyske organisationer regner de med at ca. hver tredje bil i Tyskland er blevet stillet ved kmtælleren

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #14   29. jul 2013 Thomas M det kan i dag sagtens svare sig at skrue en ældre bil langt ned i km inden den importeres. Gevinsten ved et videresalg overgår nemt den minimale forskel i afgiftens forskel.

  • #15   30. jul 2013 Thomas M som Casper K siger ^^


  • #16   30. jul 2013 Jeg er til dels enige med jer i at det med KM går begge veje. Men det kommer bestemt også an på hvilke biler vi taler om.. Det kan ikke betale sig at skrue en BMW fra 1998 fra 200000 KM til 350000 KM som sådan, men taler vi pludselig om en BMW fra 2005 der bliver skruet fra 50000 KM til 180000 KM så er der penge at hente. -Man skal jo samtidig huske at hvis den kloge fusker så kun lader bilen "Skrue" 5000 km frem til næste syn så bliver pengene hentet ind igen.

    -Jeg er træt smiley -Håber det gav nogenlunde mening.


Kommentér på:
tjek synsrapporter i tyskland

Annonce