Sælger vil ændre i forsikringsforhold, efter købsaftale er underskrevet {{forumTopicSubject}}
Hej,
d. 14. juni i år fik jeg en Chevrolet Aveo. Det er min mor der står som ejer af den, og mig der står som bruger, da det er en bil jeg skal køre rundt i. Min aftale med sælger var, at jeg også skulle stå som bruger i forsikringspolicen, således at jeg også optjente anncienitet. Denne aftale blev godtaget og bekræftet af sælger flere gange, og jeg står også som bruger af bilen på registreringen fra SKAT.
Igår fik jeg så en mail af ham, hvor han skrev, at jeg ikke kunne blive forsikret på ovenstående måde, da forsikringsselskabet betragtede det som et forældrekøb, og derfor var forsikringen ikke gyldig. Jeg skulle derfor afskrives som bruger af bilen, således at det kun er min mors navn der står på registreringsattesten.
Jeg kontaktede så forsikringsselskabet for at spørge dem til råds, og fik svaret, at der ikke var noget at gøre, og at jeg desuden skulle være klar over at min selvrisiko ville stige med 6.000,- når jeg ikke stod som hverken bruger eller ejer af bilen.
Jeg står nu og vil gerne have hævet købet, og finde en bil hos en mere seriøs forhandler, da det her så absolut ikke var det der blev skrevet under på, og jeg derfor mener at aftalen mellem mig og sælger er ugyldig. Men har jeg ret til at få hævet købet? Jeg vil naturligvis have fat i forbrugerstyrrelsen, men de har lukket nu, og jeg er mildt sagt pisse arrig og utålmodig efter at få en løsning på problemet.
Sælger har lovet mig for meget, og mener nu at jeg bare skal leve med at det er som det er, uden at ville give mig nogen form for kompensation.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig enten med egne erfaringer, eller med ting jeg skal være opmærksom på.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 555
Ydermere er den måde at optjene anciennitet noget som blev ophævet for mange år siden.
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 1.056
Det vil forsikringsselskabet betragte som en fareforøgelse af Forsikrings aftalelovens § 45, og det kan i værste tilfælde betyde ingen dækning og op til 2 års fængsel.
Så find dig en anden og mere seriøs sælger end det fjols!
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
Han kan bare tilmelde bilen til forsikringsselskabet, men han har da intet at skulle have sagt. Du burde have kontaktet forsikringen FØR købet og hørt hvad du skulle gøre.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 20
okt 2009
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.363
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 555
Kan du komme med paragrafer der understøtter den der ?
Så kan man jo gå ud og købe hvad som helst og efterfølgende påstå dit og dat!
Gaaaal det ville skabe nogle lækre sager
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
jan 2012
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Det kan sælger sagtens have, for nogle forhandlere sælger pakkeløsninger incl forsikring.
okt 2009
Men det kræver jo stadigvæk at du derefter runder det der hedder bemyndigelse og fuldmagts regler, fordi du kan jo aldrig blive hængt op på nogen man burde have vidst var urealistisk, samt der også er noget god og ond tro ind over..
Så det er noget mere komplekst end som så
jan 2012
Dog sikrer forsikringsselvskabet sig næsten atldi ved at kunne opsige forsikringen hurtigt.
Tror ikke du finder noget selvskab der vil gå med til at forsikre på den måde, og det koster ofte det samme alligevel, da det er brugeren på bilen der sætter prisen på forsikringen. Så hvorfor ikke bare forsikre selv?
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Svar: 32
sælger der har et problem det er dig der er fjols og ikke har styr på dine ting
apr 2013
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.408
Min søster tjener eks. anciennitet ved at køre i forældrenes bil, i ny og næ.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 357
I såfald vil jeg da mene at købet kan ophæves da forhandleren har fået dig til at købe bilen på falske grundlag. Dit argument i denne sag kunne jo være at du købte netop denne bil pga. den billige forsikring, som forhandleren kunne tilbyde.
Dermed kan handlen ophæves.
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 38
Og til dig John der siger at jeg er et fjols. Så la da vær. Chevrolet kørte/køre med et tilbud hvor forsikringen er med i. Derfor kunne jeg ikke bare shoppe rundt efter det, og når jeg spørger en sælger, som gentagne gange bekræfter det, jamen så tror jeg da på det han siger. Han har endda oprettet mig på den måde som jeg ønskede og efterspurgte. Det efterlader vel fjols-bolten hos ham??
aug 2009
Jeg har jo på skrift at han har forsøgt at oprette det, og at det er gennemført, ligesom jeg har papire på at jeg står som bruger, samtidig med at der er oprettet en forsikring. Så vil mene at min sag er ok god, men jeg vil se hvad de siger ved styrelsen i morgen.
apr 2013
aug 2009
Men alt det om hvorfor jeg ikke selv ejer bilen føler jeg ikke er relevant for emnet. Så kritiske kommentare omkring dette frabedes, for der ligger en del bag som egentlig ikke rigtig kommer andre end mig selv og min familie ved
apr 2013
aug 2009
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Svar: 32
og sælge for sin løn for at sælge biler og jo flere jo beder ellers ryger
han ud sådan hænger tingen sammen han er da lige glad om du hedder
kasper eller hvad fanden du hedder
aug 2009
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.363
aug 2009
Pokker ta det forbrugerhotline cirkus. De holdte ferie til i dag, og i dag er det sjovt nok umuligt at komme igennem Der er nok mange der har oplevet en lille sommer snyder.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Nogle gange så forstår jeg ikke hvad mine skattepenge går til, men at sådan nogle idioter får løn er mig uforstående.
Jeg elsker efterhånden det danske system. -Skabt af de svage, for de svage.. Og nej, den er ikke rettet mod dig Kasper M..
aug 2009
Der er også børn i det, og de bliver taget lidt som gidsler hvis ikke de kan komme med rundt omkring. Det syntes jeg er synd.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
Komunen kunne sikkert også foreslå jer, at leje en billig ny lejlighed, "gå fra hinanden" og derefter trække hustro bidrag fra i skat.. Samt hun kan få friplads i diverse institutioner.. Er en masse penge at spare ved at have 2 lejlighedder og børn med i spillet
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men jeg kan heller ikke se problemet i at man ejer noget fordi man får en ydelse. Det var ligesom hende kvinden der havde mistet sit job, og ejede et hus - dog med gæld i. Hun blev tvunget til at skulle sælge for at få sin ydelse hver måned, problemet var bare at hendes tab på salget ville blive i nærheden af 400000 KR. fordi nogle faktorer spillede ind. Altså, det er jo at kneppe folk i røven fuldstændig.
aug 2009
Sælger vil ændre i forsikringsforhold, efter købsaftale er underskrevet