{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Stålplade til værksted - hvor {{forumTopicSubject}}

Er ved at "møblere" mit værksted, og skal bruge en 10mm stålplade til et arbejdsbord. ca 165x62cm

Jeg har sat gang i en kammerat der er smed, men er der nogle steder på nettet hvor man kan købe sådan noget?
Jeg har googlet lidt og finder kun links til køkken bordplader mv.

DBA og GG er heller ikke fyldt med den slags varer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stålplade til værksted - hvor
  • #1   8. aug 2013 prøv at kontaket SaniStål eller din lokale landsby-smed - sidstnævnte er nok billigst smiley

Alternativt kan du være heldig at finde noget på genbyg.dk

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #3   8. aug 2013 en 10mm stålplade bliver nok noget dyr, samt ekstremt tung.

Normalt er stålborde, enten hule med forstærkningsvanger, eller med en 9-10mm træfinerplade indeni, hvor stålet så er bukket rundt om.

Står selv med et bord jeg skal af med, det er dog 210 langt, og med underhylde og bagplade i rustfrit.

• #4   8. aug 2013 Pladen alene kommer til at koste dig omkring 700 i materiale. Skal du samtidig have den skåret i den størrelse du vil have den, så skal du nok regne med yderligere 600,- oveni prisen.
    Medmindre du skal bruge det til svejsebord, så ville jeg nok vælge at lave en bordplade af et knap så voldsomt materiale...

• #5   8. aug 2013 Tak de herrer.
    Sagen er at jeg har bygget bordplader der er frithængende (uden ben) i det meste af værkstedet i 30mm plankegulvbrædder. Det fungerer fint men jeg da jeg har en bordramme til overs fra tidligere ville jeg så smække en stålplade på den og lave den til et mere robust bord hvor min skruestik og presse skulle stå.

Måske 10mm er lige i overkanten, og prisen har da også betydning.
    Desværre koster træplader jo også en halv arm, og det skal altså være noget der kan holde til nogle tæsk og hård arbejde ved skruestikken smiley

Jeg må se på sagen, afventer svar fra in makker - det bliver nok den billigste løsning.

• #6   8. aug 2013 10mm er da ikke voldsomt, jeg har en 25mm ca. samme størrelse som den du søger, og KÆFT jeg er glad for det bord og den store skruestik der er sat fast på det......hvis det ikke kan holde på tingene så kan det være ligemeget smiley

gav 1600kr for den hos dem her
    http://www.hotfrog.dk/Firmaer/Brugtjernlageret-Skive-Gl-Flyveplads

skåret i mit ønsket mål. man skal godt nok igennem millitær område for at komme der ud men er aldrig blevet stoppet af dem eller noget de gange jeg har været igennem.

• #7   8. aug 2013 Grease Moinkey:
    Takker.

Jeg har i løbet af formiddagen konstrueret et bord i 10mm plader, kom i tanke om at jeg havde nogle skær fra en vejhøvl liggende, de er nu sat sammen som bordplade og de er svejst fast til rammen.

Og korrekt, det kan ikke blive solidt nok smiley

Kommentér på:
Stålplade til værksted - hvor

Annonce