{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

SU & arbejde {{forumTopicSubject}}

Jeg har modtaget SU fra Januar til nu her. Jeg har et sabbat semester nu for at arbejde lidt, men hvordan skal jeg forholde mig til det i forhold til indtjeningsgrænse når jeg har fået SU?

Hvi jeg får mig et arbejde nu og tjener penge indtil December.. Kan jeg så blive tilbagekrævet SU fra de tidligere måneder?

Jeg er jo sådan set stoppet på uddannelsen og starter så igen til Januar, så jeg kan vel ikke få et tilbagekrav eller?

Inde på SU.dk har jeg valgt den mulighed der hedder fravælg SU, og det har jeg så gjort i månederne til jeg begynder igen. (Jeg kunne ikke finde en mulighed for at opsige SU'en for så at genansøge til Januar - i stedet er Su'en sat i bero til Jan.)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU & arbejde
  • #2   20. aug 2013 der er noget med at du må tjene op til 30.000 de måneder du ikke modtager SU - og så vist nok 5000 de måneder du får SU.
    Så lad os sige ½ år med SU og ½ år uden.
    Så er det 6*5000 + 6*30000 = 210.000 du må tjene inden at de kan kræve tilbagebetaling. Kan ikke huske de eksakte satser, men de er på SU's hjemmeside - fandt dem for 30 dage siden ca, men har lige lidt småtravlt ligenu så du må lige selv ind og kigge deres side igennem smiley

• #3   20. aug 2013 http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/Regnemaskine.aspx

der er den - så taster du bare ind ovre til højre, så fortæller den dig hvad du max må have af årsindtægt smiley

• #4   20. aug 2013 Ronnie M.. Det har jeg prøvet før. Jeg fik surt at vide at de kunne ikke hjælpe mig med mine spørgsmål, jeg kunne selv undersøge det på deres hjemmeside. Jeg tror det handler om at de har uddelegeret det ansvar til studievejledningen på div. Uddannelser. Da jeg imidlertid ikke er på en uddannelse længere, har jeg ingen studievejleder.. Bum.. Så lad være med de der beskeder som ikke giver noget svar og ikke hjælper.

Xpdite .. Takker for hjælpen du smiley

• #5   20. aug 2013 Hvis du ikke modtager SU i den periode må du da tjene lige så meget du gider. Det er kun når du modtager SU at de regler med hvor meget du må tjene træder i kræft, og de gælder ikke fra 1.januar til 1.januar eller sådan noget. Er du afmeldt SU så må du tjene hvad du vil.

Kommentér på:
SU & arbejde

Annonce