{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Mikkel N
Mikkel N
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 59

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Går og tænker lidt på at købe mig en anden bil der er lidt større og hurtigere end den jeg har. Min nuværende bil er en Toyota Aygo, kunne godt tænke mig en turbo bil enden diesel eller benzin. Mine krav er at der skal være mere plads i noget lign golf 4-5 str.
Hurtigere
Og godt klar over man ikke kommer til at køre lige så langt pr liter, men heller ikke så jeg kun køre 12 km/L
Pris omkring de 100k +\-
Nogle forslag ? smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   3. sep 2013 Altså jeg er selv rimlig varm på bmw e39, Mercedes w211, de fåes til rimlige penge med fornuftige motorere, mht. holdbarheden kan jeg desværre ikke udtale mig.

• #2   3. sep 2013 Køb noget japansk (ikke chewoo) eller bmw. Resten er noget bras

• #3   3. sep 2013 Ville også anbefale japanske biler du for mest motor for pengene

• #5   3. sep 2013 en golf med en 1.8t motor eller en 1.9 tdi.

• #6   3. sep 2013 Du nævner selv Golf IV og V, men hvorfor ikke netop en Golf V?
    Jeg ville nok kigge efter en Golf V (5), med en 1.9 TDI motor, den er holdbar, kører langt på literen, og hvis bare man går udenom de små 90 HK biler, så er de såmænd sjove nok, især sammenlignet med en mikrobil.

Hvis kørselsbehovet ikke er så stort, så ville jeg nok tage en benzinbil, hvilken det kunne være i Golf V ved jeg ikke lige, da 1.4 TSI nok er lidt i den dyre ende. Men ellers en fin bil.

Der er dog også mange andre mærker, og det er bare at komme ud og prøve sig lidt frem, hvad det er man gerne vil have. Jeg ville dog selv satse på at bilen ikke var alt for gammel, med dertilhørende større risiko for store vedligeholds- og reparetionsudgifter.

Superfjams >> Chevrolet er heller ikke Japansk, det er amerikansk ejet, mens Chevrolet-bilerne vi har i Danmark er Koreanere, tidligere kendt som Daewoo... smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2008

#8   4. sep 2013 Mange tak for alle svarene smiley
    Har selv kigget lidt på golf 5 TDI og golf 4 1,8 t
    Men er faldet lidt for seat ibiza 1,6 TDI. Det har en ok størrelse køre fint kl/L, så tror jeg vil ude og prøve sådan en smiley

• #9   4. sep 2013 Men en 1,6 TDI er immervæk ingen racerbil smiley

En golf IV med 1,9 TDI 100 HK er rimelig quick og kører pisse godt.
    Den kan med OBD tuning blive ret rap og kan holde til det smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2008

#10   4. sep 2013 Det er helt korrekt det er den ikke smiley
    Men syntes bare den anden er for i div afgifter.. smiley
    Også har jeg to kammerater der begge har haft en golf 5 2,0 og 1,9 begge TDI og de havde ikke andet end problemer med dem..
    Men alt er hurtigere end en Aygo smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2008

#11   4. sep 2013 Hov sorry troede du skrev golf 5 smiley
    4'eren bliver bare for gammel smiley

• #12   4. sep 2013 1,9 TDI plejer ikke at drille medmindre den er søndertævet og ødelagt - men det er der jo ikke mange motorer der kan holde til smiley

• #13   4. sep 2013 Nu har jeg haft begge - og jeg ville til hver en tid vælge en IV smiley

• #14   4. sep 2013 * P - n i l l e - Edition One * >> 1.6 TDI kan såmænd være ligeså kvik som 1.9 TDI, jeg gik selv fra 1.9 TDI (105 HK) til 1.6 TDI (105 HK), og den nye er bestemt ikke langsom smiley
    Men hvis man vælger 75 HK versionen, så har man tabt smiley 90 HK kan gå an, men den er ikke kvik.

Mikkel N >> Jeg vil til gengæld holde med Pernille omkring 1.9 TDI, der skal meget til før den bliver ødelagt, og som regel kører de bare. Jeg har selv god erfaring med 1.9 TDI 105 HK i flere forskellige biler...
    Jeg ville også gå efter Golf V fremfor Golf IV pga. alderen.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2008

#15   4. sep 2013 Nej det er bare fordi der er så mange der ikke kan køre og passe på deres biler smiley
    Jamen kan være jeg skriver med nogle spørgsmål hvis det bliver en af dem smiley

Kommentér på:
Valg af bil

Annonce