{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af tv?
  • #1   11. sep 2013 mit tv skal bare bruges til fjernsyn dvd, konsoller, og lign. ik noget med nogen apps eller på internettet. Kun fjernsyn så jeg havde nok valgt det billigste så længe det har hvad du har brug, altså hdmi stik scart stik osv smiley
    så det billigste

• #2   11. sep 2013 link nr 3. stort set udelukkende pga str. og scanningsfrekvensen er for lav hvis du tilslutter en ps3/4 på de andre.. ellers syntes jeg de ser nogenlunde ens ud i deres specs

• #3   11. sep 2013 Nummer 3, udelukkende fordi det har en scanningfrekvens på 100 Hz. Det giver altså bare et noget pænere billede end de andre der kun har 50 Hz smiley
    Hvis det dog ikke er dette man går op i, så ville jeg skam også vælge det billigste, men går normalt kun efter 100 Hz smiley

• #4   11. sep 2013 nu spørger jeg sikkert dumt men hvad gør scannings frekvensen?

• #5   11. sep 2013 Har lige hentet et 32" til Soveværelset idag.
    Og det er den nye generation fra LG. (2013 Model)

Har haft Samsung 32" før i soveværelset, og har 46" phillips LED i stuen, og må nok indrømme at det er klart LG der har det pæneste og klareste billede..

• #6   11. sep 2013 Jeg ville vælge nr 2. Af den grund, at det blandt andet har DVB-T2 tuner, hvilket vil sige at du f.eks. kan se TV2 HD, Kanal 5 HD osv., fremfor almindelig SD.
    Derudover - for at være ærlig - giver jeg ikke en skid for de der Smart TV funktioner.. Det eneste de gør, er noget din computer/tablet/smartphone allerede gør 100 gange bedre og hvor tit er det lige man skal bruge dem?
    Tag f.eks. Min mor der købte et Phillips Smart TV, sidste år for omkring 7,5K og den net browser den har er såååååå langsom, at det gør ondt..

Producenterne bruger alt for meget energi på det "smarte" og glemmer det et fjernsyn skal kunne bedst - at se film, TV og spille på.

Men sidst men ikke mindst bliver du nødt til at tage ud og se billedet og funktionerne IRL for kun DU kan bedst vide, hvad du kan lide smiley

Men jeg tvivler på der er den vilde forskel, når vi ikke er i en højere prisklasse smiley

Held og lykke med det.

• #7   11. sep 2013 Mathiasen: Scanningsfrekvensen fortæller noget om hvor hurtig billedopdatering skærmen arbejder med. Derfor vil 100 Hz give et skarpere billede end 50 Hz smiley

• #8   11. sep 2013 hvor meget har alt det der med 200 hz perfekt ration mote og sige

• #9   11. sep 2013 Mathiasen: Hvis det er det sidste tv du snakker om, så er de der 200 Hz PMR, egentlig 50 "rigtige" Hz, men med fire scanningspunkter.
    Det betyder ikke at billedet bliver skarpere. Det er et salgstrick mærkerne bruger, for at få folk til at tro at tv'et har flere Hz end det egentlig har smiley

• #10   12. sep 2013 Helt ærligt de Hertz på ovennævnte TV tror jeg ikke gør en synderkig stor forskel på dem smiley Men i princippet er det rigtigt, at 100 Hz er dobbelt så hurtigt som 50 Hz, 200 fire gange så hurtigt etc...

• #11   12. sep 2013 ingen af dem du har vist de er alle lige dårlige for at sige det mildt ved ikke hvad du forventer af dit tv skal det være med smart tv så du kan se viaplay og netflix

eller bare gode billeder for phillips er mega ringe i det smart tv alt for klodset og langsom og viaplay virker kun på de store modeller fra 6000 serien og op

hvis jeg var dig havde jeg købt det her hvis du ikke vil helt op i de dyre klasser har selv 8005 serien og det spiller bare

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE46F6475XXE/samsung-46-3d-smart-led-tv-ue46f6475

• #12   12. sep 2013 Steffen: Korrekt, det passer at der tit ikke er synderlig forskel på dem, hvis du ser nyheder eller andre programmer der går forholdsvis langsomt, men hvis du derimod spiller nogle hurtige spil eller ser nogle film der har det med at skifte hurtigt, kan der desværre godt ses forskel mellem 50 og 100 "ægte" Hz smiley
    Man skal dog ikke stole blindt på hvad producenterne fortæller at tv'et ligger inde med, da nogle producenter "snyder" og siger at deres tv har måske 600 Hz, men egentlig kun ligger inde med 100 Hz, og så har seks scanningspunkter smiley
    Det er meget kompliceret, men tjek altid under specs. da det altid skal opgives hvor mange "ægte" Hz tv'et besidder. Hvis man dog ikke går så meget op i om det er 50 eller 100 Hz kan man egentlig lige så godt vælge det med 50 smiley
    Jeg ville dog personligt helst foretrække et 100+ Hz, da jeg går mere op i billedets skarphed, frem for alle de der fancy og smarte funktioner det kan nu om dage. Netflix osv. har jeg på min PS3, så det kan for den sags skyld være fuldstændig ligegyldigt smiley

• #13   12. sep 2013 Nicklas L --> Det er lige præcis det jeg mener. Men 100 Hz er stadigvæk overhovedet ikke imponerende til CoD, Fifa osv., eller action spækkede Blu-Ray.

Men det Smart TV er så overflødigt, det spolerer brugeroplevelsen, synes jeg. smiley

Og helt ærligt hvem har snart ikke en PS3?? smiley den koster jo knap 1499,- efterhånden og den kan det samme som et Smart TV...

• #14   12. sep 2013 nogle anbefalinger af andre tv end jeg har fundet til 4-4,5

• #15   12. sep 2013 det bedste er at ta der ned og kigge
    jeg har købt mit i hifi klubben men har lige købt et i bilka til min søster og de har faktisk et bedre udvalg og bedre tilbud.

og efter de nye standarter er et 100 Hz tv ikke nok nu til dags du skal mindst ha 200 Hz

• #16   12. sep 2013 Som Kelevra siger, så er det eneste rigtige at tage ned og se dem irl, så får du sikkert hurtigt en ide om hvad du kan li' smiley

• #17   13. sep 2013 Steffen: Lige præcis! Selvom det er 100 Hz kan det ikke var skarp nok nogle gange, så derfor ville jeg aldrig "gå ned" til et 50 Hz tv, da det bare bliver for træls at se på i længden! smiley

Jeg hvem har ikke en PS3?? smiley
    Ville da helt klart foretrække at købe en PS3 ved siden af et nyt tv, i stedet for at købe et dyrt Smart TV, da brugerfladen for det meste er, for at sige det pænt, noget crap at betjene! smiley

• Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   17. dec 2013 Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på at folk sidder og argumenterer for 100Hz hvis man skal spille PS3 osv. Stort set alle alm. fladskærme til computere kører 60hz og fungerer fint med computerspil, så mon ikke også 50hz vil gøre det? Jeg er da enig i at 100hz er bedre, men man kan altså fint spille også hurtige spil på et 50hz tv. Der blev også lavet actionfilm og vist på de alm. gammeldags billedrørs tv som i rigtig mange år ikke kom over 50hz. Det hjælper ikke noget med 100hz, hvis responstiden er elendig. Til spil er det responstid og ikke hertz der er afgørende.

Kommentér på:
valg af tv?

Annonce