825 visninger
|
Oprettet:
Cardio og styrke træning. {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Jeg søger lidt hjælp hos fitness folket.
Jeg vil til at træne to gange om dagen og mit spørgsmål er: hvad er bedst, at træne cardio om formiddagen og styrketræning om eftermiddagen eller omvendt.
Hvad er jeres mening/holdning?
Jeg er vand til at træne meget crossfitters, 5-6 gange om ugen.
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 76
og så tag styrketræningen senere på dagen, lad der gerne gå MINDST 4 - 5 timer inden du styrketræner
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
mar 2008
Følger: 107 Følgere: 105 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 676
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
Og hvis det skal holdes til 2 gange om ugen med 2 gange dagligt, så kør cardio først og styrketræning bagefter; som andre også skriver
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Her er der mange der eksperimentere forskellige uprøvede træningsformer, blandt andet det at træne flere gange om dagen mm. Meld dig ind
okt 2010
Det med tom mave og cardio er ingen god idé da energien man løber på kommer fra muskelvævet. Det absolut bedste er en blendet havregryns-shake 100g 30 min før løb, så har du gode carbs at løbe på og kroppen henter energi fra depoter og shaken.
Og sidst men ikke mindst, ingen er genetisk ens, vi reagere alle forskelligt på måden vi træner og spiser.. Jeg "over" (kaldes det) træner eksempelvis og har rigtig gode resultater med det. Jeg træner med højest mulig vægt (Skal kunne styres og udføre kontrollerede øvelser) og gentager så mange gange jeg overhovedet kan løfte, piller et par skiver af og gentager til jeg er nede til de sidste skiver, det er 1 sæt for mig. Sådan træner jeg bryst og biceps samt triceps, overvejer at bruge det til ryg også.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
Men som du også er inde på, er træning meget individuel. Jeg vil ikke anbefale at køre dit program medmindre man ved hvad man laver, da det nemt kan ende i en skade for folk der er ved at starte op.
Vi kører typisk 5x5 med max kg man kan slæbe sig korrekt igennem. Men ja, start hellere for lavt og få styr på hvilke muskler du vil ind og ramme og hvordan øvelserne udføres korrekt. Når det er på plads, kan man begynde at tilføje kg og finde ud af hvordan kroppen tager bedst imod træningen. Men det kan være en lang process at tilpasse
Mht at spise, så skal der noget indenbords. Jeg plejer at spise cirka 2 timer før træning. Spiser man for tæt på / for meget før hård træning, kan man nemt komme til at føle kvalme og i værste fald at man lige må ud og ofre... ;D
apr 2008
okt 2010
okt 2010
apr 2008
Cardio og styrke træning.