{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Cardio og styrke træning. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Jeg søger lidt hjælp hos fitness folket.
Jeg vil til at træne to gange om dagen og mit spørgsmål er: hvad er bedst, at træne cardio om formiddagen og styrketræning om eftermiddagen eller omvendt.
Hvad er jeres mening/holdning?
Jeg er vand til at træne meget crossfitters, 5-6 gange om ugen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cardio og styrke træning.
  • #1   19. sep 2013 Hvis du KAN, så stå op om morgenen og lav din cardio, helst på tom mave!
    og så tag styrketræningen senere på dagen, lad der gerne gå MINDST 4 - 5 timer inden du styrketræner smiley

• Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
    #2   19. sep 2013 Det en god idé at træne cardio om morgenen, din forbrænding er meget højere, især hvis du dropper morgenmaden, og sørger for at spise efter din cardio smiley

• #3   19. sep 2013 Altid Cardio før styrke..

• #4   19. sep 2013 Man siger godt nok at man altid kan køre cardio, men har du ikke mulighed for at komme afsted lidt oftere? Jeg foretrækker ihvertfald et split program hvor man styrketræner en dag og så kører cardio dagen efter. Kroppen, som helhed, har brug for at restituere. Jeg synes også man giver den bedre gas, hvis man kun træner hårdt en gang om dagen, og så kan man lade op indtil dagen efter - men det er nok bare mig smiley

Og hvis det skal holdes til 2 gange om ugen med 2 gange dagligt, så kør cardio først og styrketræning bagefter; som andre også skriver smiley

• #5   19. sep 2013 Dybt alvorligt, lad VÆR med at spørge om træning herinde, det er BRO-science det hele, allerede nu er der forkerte svar men uden at gå i dybten med det og "spille" klog. Meld dig ind til os andre fitness og trænings douchebags på www.musclezone.dk der er satme styr på det.

Her er der mange der eksperimentere forskellige uprøvede træningsformer, blandt andet det at træne flere gange om dagen mm. Meld dig ind smiley

• #6   19. sep 2013 Og tom mave = muskelatrofi.

Det med tom mave og cardio er ingen god idé da energien man løber på kommer fra muskelvævet. Det absolut bedste er en blendet havregryns-shake 100g 30 min før løb, så har du gode carbs at løbe på og kroppen henter energi fra depoter og shaken.

Og sidst men ikke mindst, ingen er genetisk ens, vi reagere alle forskelligt på måden vi træner og spiser.. Jeg "over" (kaldes det) træner eksempelvis og har rigtig gode resultater med det. Jeg træner med højest mulig vægt (Skal kunne styres og udføre kontrollerede øvelser) og gentager så mange gange jeg overhovedet kan løfte, piller et par skiver af og gentager til jeg er nede til de sidste skiver, det er 1 sæt for mig. Sådan træner jeg bryst og biceps samt triceps, overvejer at bruge det til ryg også.

• #7   19. sep 2013 Christian: Rigtig fed måde at træne på, og man kan bestemt mærke at man er brugt bagefter når alting syrer til smiley
    Men som du også er inde på, er træning meget individuel. Jeg vil ikke anbefale at køre dit program medmindre man ved hvad man laver, da det nemt kan ende i en skade for folk der er ved at starte op.

Vi kører typisk 5x5 med max kg man kan slæbe sig korrekt igennem. Men ja, start hellere for lavt og få styr på hvilke muskler du vil ind og ramme og hvordan øvelserne udføres korrekt. Når det er på plads, kan man begynde at tilføje kg og finde ud af hvordan kroppen tager bedst imod træningen. Men det kan være en lang process at tilpasse smiley

Mht at spise, så skal der noget indenbords. Jeg plejer at spise cirka 2 timer før træning. Spiser man for tæt på / for meget før hård træning, kan man nemt komme til at føle kvalme og i værste fald at man lige må ud og ofre... ;D

• #8   19. sep 2013 Nogle af os er på Musclezone smiley

• #9   19. sep 2013 Dan C - Fedt der også er andre der træner sådan, det er ikke specielt udbredt endnu, men det er virkeligt også en metode man skal bruge varsomt og man kan godt mærke det tager tid før kroppen tager imod metoden, men damn nogle gains man kan få på det og kroppen er jo helt spændt op hele tiden, det nice smiley

• #10   19. sep 2013 Nice Bastian - det er en meget "lukket" kreds, så man regner aldrig med at møde nogen derinde fra smiley

• #11   19. sep 2013 Nej, det sku rigtigt.. Tænker tit nede i træningscentret "Mon ham der han er på mz, ka være jeg har skrevet med ham" eller "Nårh, det var ham der med den der vilde log" eller sådan noget smiley haha

Kommentér på:
Cardio og styrke træning.

Annonce