9.192 visninger
|
Oprettet:
gasfyr indstilling (evt vvs mand) {{forumTopicSubject}}
Hej bg købte hus i starten af foråret så har ikke rigtigt haft brug for radiatorene før nu. Gasfyret har kun været brugt til det varme vand.
Fyret står pt på auto, dvs automatisk valg mellem dag og nat.
grund indstillingerne på fyret er indstillet til at starte opvarmning af radiatore kl 6.00 om morgen og slukke kl 22.00 om aften std indstilling.
Men nu siger vi at det eksempelvis er frost udenfor, er det så min minimum´ indstillede inddørs temp, der afgør om fyret stadigvæk skal starte op uden for klokkeslettet ?
der er tale om et Baxi gasfyr.
Håber der er nogle der har mere forstand på det end mig
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 48 Svar: 211
Dernæst går jeg udfra det er en væghængt baxi du har?
Derfor skal du bare dreje på det store hjul, så kommer temperaturen op, start med at sæt den på 23 grader, er det ikke varmt ok så gå 1-2 grader op af gangen ikke mere.
Men overvej om den bjælke oppe i toppen af displayet skulle flyttes væk fra nat sænkning, og sommeren over burde den kun stå på vandhane.
dec 2007
Tag brugs forvirringen, den er ret simpel har sat mange op, det er det bedste og nemmeste du kan få.
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
Fyet er et baxi wgb 20n jeg har ingen dreje kontakt jeg kan stille temp på, fyet er desuden med udendørs tempføler hvis det har nogen betydning.
dec 2007
Du har et dreje hjul lige under displayet? og en esc knap på den ene side og en ok knap på den anden?
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
Jeg satte gasforbrug ned med ca 40% ved at sætte fyret på konstant drift istedet for nat sænkning, og har sat døgn temperatur til 17 grader i hele huset, derved sparrede jeg yderligere 15%, har dog brændeovn til at varme op med når vi er hjemme.
Har sat den til at den kun skal varme hvis udetemperatur er 10 grader eller mere under den ønskede indetemperatur.
vi er nu gået fra gasregninger på 24000 om året til 5000 om året og bruger så 3 paller hårdtræ briketter i brænde ovnen
har så også taget 4 år at finjustere den så den kører som jeg vil have den til.
Og montøren som lige har lavet eftersyn, sagde at han ikke har set nogen Junkers køre så økonomisk på noget tidspunkt i de 7 år han har serviceret den type.
dec 2008
Aksel for dit vedkommende kan jeg godt se det er en fordel, hvis dit hus måske er knap så godt isoleret, da huset når at blive koldt i løbet af natten og fyret skal køre længe på fuld damp for at varme det op igen, mit hus er rigtigt godt efter isoleret har 200mm over det gamle gipsloft, og 100mm under og nyt træloft så huset holder rigtigt godt på varmen, men alligevel flot klaret med så lavt et gasforbrug,
dec 2008
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
Men du kan spare en stor del ved at ændre på temperatur forskellen på nat og dag, hvis du vil have natsænkning på, en ændring på bare 2 til 3 grader kan gøre en stor forskel i gasforbrug.
Noget helt andet er om du har gulv varme i hele hytten, da gulv varme er lidt dyrere at varme huset op med, men en mere behagelig varme.
hvad har du set temp forskellen på ude og inde temp til, da det også kan gøre en stor forskel i gasforbrug.
dec 2008
gasfyr indstilling (evt vvs mand)