{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Støt Autoteknologernes innovationsrejse 2013! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Få muldvarpen op af lommen, og find plastikkortet frem! For nu kan alle få lov til at støtte vores innovationsrejse til USA! Jeg skal understrege at ALLE bidrag, store som små, varmer i budgettet! Og nu tænker du, hvad får jeg ud af det? Du får nogle rasende dygtige medarbejdere i autobranchen, og det er fedt når din bil skal reppes eller serviceres! Derudover, kan jeres navn og evt. bidragssum figurere sammen med alle de professionelle sponsorer på vores blog, som allerede er i fuld gang. Hva skal der på? Der skal fart på! (Og penge).

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/realisering_af_auto_innovationsrejse/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støt Autoteknologernes innovationsrejse 2013!
  • #1   9. okt 2013 Tror desværre ikke på projektet med at i rejser til USA for at blive bedre mekanikerer. Så det bliver desværre en tommel nedad. Ellers held og lykke med at blive bedre i USA smiley

  • #2   9. okt 2013 Hvad har USA at byde på i forhold til DK?
    Danske mekaniker er jo guder der over. Så kan ikke rigtigt se at man kan hente noget der.


  • #3   9. okt 2013 Hvad kan i som uddannede mekanikeren med diverse kurser ikke kan?
    Da jeg tog min uddannelse sku vi selv betale hvis vi ville havde du ophold i udlandet og lære. Skolen sørgede for praktikplads og ophold men betale skulle vi selv... Kunne forstå hvis der blev samlet ind til udstyr osv det ville gavne flere hold.

    Jeg vælger ikke at støtte.


  • #4   9. okt 2013 Vi skal skam ikke blive dygtigere mekanikere. Vi skal til gengæld blive dygtige ledere, værkførere, servicerådgivere, diagnoseteknikere og alle de andre stillinger, som kræver noget mere end et svendebrev som mekanikere.

  • #5   9. okt 2013 Men det jo ikke dem der skal reparere min bil. Det jo mekanikeren.
    Kan stadig ikke forstå i tror der er noget at hente der over. De er håbløst bagud i alt inde for auto. Selv det at lave biler.


  • #6   9. okt 2013 Tyskland havde være meget bedre at studere. Der køre deres systemer tusind gange bedre.

  • #7   9. okt 2013 Det er fedt, at i stiller spørgsmål!
    Jeg har måske ikke været klar nok i spyttet omkring den uddannelse vi er i gang med. Derfor kan i lige læse det her, det kan måske svare på nogle spørgsmål:
    http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/autoteknolog.aspx#fold2


  • #8   9. okt 2013 Oki ja så giver det mere mening med USA. Der er sygt meget racing hvor de er længere fremme ang udstyr. Men der er sygt meget forskelligt de bruger.
    Som jeg læser det så er den normale autobranche bare en lille sideløber?


  • #9   9. okt 2013 I forhold til alternativer til USA som mål for rejsen, er destinationen valgt for at få nogle inputs som er langt fra den Europæiske bilkultur. Både på godt og ondt.
    Vi skal bl.a. besøge et BMW-værksted i Beverly Hills, som er i 4 etager. Mekanikeren som modtager bilerne i dialogmodtagelsen, må aldrig forlade bilen, mens den er i deres varetægt, og derfor er der tilknyttet en runner til hver mekaniker, som sørger for reservedele og værktøj.
    Det er arbejdsgange og forretningsformer som disse, vi gerne vil over og studere og derved evt. kunne drage nytte af, eller undgå, i vores fremtidige virke som ledere inden for autobranchen.


  • #10   9. okt 2013 Værkføre.
    En mekaniker uddannelse. Leder kursus og du kurser i styring. Og så man klar. Og skal der studeres så es tyskland eller japan bedre steder.


  • #11   9. okt 2013 @ MB

    Beskrivelsen på UG.dk, er lavet ud fra både vores uddannelse, som er i Viborg, og den i Århus, som er bygget op omkring ren Racing. Vores er udelukkende kommerciel.


  • #12   9. okt 2013 @ Sø-propel

    Ja, sådan var det i gamle dage. Men den tid er heldigvis ovre nu, for vi bliver også undervist i fag som ledelse, både daglig og strategisk, driftsøkonomi, projektstyring, erhvervsjura og innovation. Alle sammen kompetencer og kvalifikationer som mange værkførere mangler, netop fordi de "kun" er blevet forfremmede fordi de har været mekanikere i 15-20 år.


  • #13   9. okt 2013 @ Isaksen

    Ja, det er en 2 årig uddannelse, på niveauet mellem mekaniker og ingeniør. Læs gerne linket længere oppe i tråden, der er en fin beskrivelse. Ift. andre sponsorater, så har vi indsamlet 35.000 kr. hos fonde, legater og sponsorater fra autobranchen.
    Vi rejser i øvrigt den 1.nov., så denne indsamling er for at indhente de sidste midler, så vi har mulighed for at få endnu mere indsigt, og flere inputs fra den amerikanske bilindustri- og branche.


  • #14   9. okt 2013 Hvor studerer du ?

  • #15   9. okt 2013 I øvrigt, så er over 90% af de uddannede autoteknologer fra Viborg-afdelingen i ledende stillinger i dag. Så ja, der er masser af jobs.

  • #16   9. okt 2013 @ Zeeberg

    Jeg studerer i Viborg.


  • #17   9. okt 2013 ja, som man siger, at gøre en dygtig mekaniker til værkfører, er spild af en god mand smiley

  • #18   9. okt 2013 En god værkfører er en som har 10-15 års mekaniker erfaring.....

  • #19   9. okt 2013 @ Bims

    Ja, det var rigtigt i gamle dage. I dag er de store auto-huse jo milliard-virksomheder, og dette kræver, trods alt, noget mere end et svendebrev, og 15 års erfaring med en svensknøgle i hånden. Med alt respekt for mekanikere. Men vi må også forholde os til, at mekanikere efterhånden "kun" er service-mekanikere, da bilens onboard diagnose systemer efterhånden har overtaget en stor del af diagnosticeringen.


  • #20   9. okt 2013 @ Zeeberg

    Så du mener ikke, at en god værkfører er en god leder? Du mener ikke at en god værkfører skal kunne have overblik over avanceret økonomi- og projektstyring? Du mener ikke, at en god værkfører skal have styr på sin jura? Du mener ikke, at en god værkfører formår at udvikle, og ekspandere forretningen, for opretholde sin plads på markedet?


  • #21   9. okt 2013 Jeg mener, at jeg er markant bedre rustet til disse opgaver, end en fyr som har skiftet olie og filtre i 15 år. Med al respekt for de personer, som gør dette, det er på ingen måde en nedgørelse af mekanikerfaget, tværtimod. Det er på alle måder et forsøg på at løfte den danske bilbranche.

    I øvrigt, er det jo ikke mig, der har "opfundet" denne uddannelse. Det er bl.a. bilimportørerne som har efterspurgt veluddannet arbejdskraft til dele af driften af en moderne autovirksomhed.


  • #22   9. okt 2013 Jeg har selv taget hele trappen derop, fra mekker til TEC mand, videre til værkfører, så kender skam godt hele rumlen.
    Ved dog også godt det ikke er alle på gulvet der syntes det er fedt at få en nyuddannet 25 årig som daglig leder....
    Kender envidere også til din uddannelse, da jeg har et par kammerater der underviser i netop Autoteknolog.
    For mit vedkommende har jeg valgt at få mig et job som stadig har med autobranchen at gøre, men ved PCen i stedet.


  • #23   9. okt 2013 @ Zeeberg

    Du har fuldstændig ret i, at det ikke er alle der kan håndtere at blive ledt af en 25 årig nyuddannet. Men det siger mere om dén medarbejder, end om lederen...
    Det er bl.a. én af de problemstillinger vi bliver stillet overfor når vi bliver undervist i ledelse. Vores underviser har en master i ledelse, og har selv været direktør i et større autohus.

    Er det undervisere fra Viborg-afdelingen du kender?


  • #24   9. okt 2013 gide kun og støtte, hvis jeg selv fik noget ud af det,
    søge selv læreplads som personvogns mekaniker

    og vil sener læse vidre til autoteknolog,

    hvis ellers jeg kan finde en læreplads,



Kommentér på:
Støt Autoteknologernes innovationsrejse 2013!

Annonce