824 visninger
|
Oprettet:
Støt Autoteknologernes innovationsrejse 2013! {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri!
Få muldvarpen op af lommen, og find plastikkortet frem! For nu kan alle få lov til at støtte vores innovationsrejse til USA! Jeg skal understrege at ALLE bidrag, store som små, varmer i budgettet! Og nu tænker du, hvad får jeg ud af det? Du får nogle rasende dygtige medarbejdere i autobranchen, og det er fedt når din bil skal reppes eller serviceres! Derudover, kan jeres navn og evt. bidragssum figurere sammen med alle de professionelle sponsorer på vores blog, som allerede er i fuld gang. Hva skal der på? Der skal fart på! (Og penge).
https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/realisering_af_auto_innovationsrejse/
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 77
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Danske mekaniker er jo guder der over. Så kan ikke rigtigt se at man kan hente noget der.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Da jeg tog min uddannelse sku vi selv betale hvis vi ville havde du ophold i udlandet og lære. Skolen sørgede for praktikplads og ophold men betale skulle vi selv... Kunne forstå hvis der blev samlet ind til udstyr osv det ville gavne flere hold.
Jeg vælger ikke at støtte.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 503
jan 2004
Kan stadig ikke forstå i tror der er noget at hente der over. De er håbløst bagud i alt inde for auto. Selv det at lave biler.
jan 2004
jun 2007
Jeg har måske ikke været klar nok i spyttet omkring den uddannelse vi er i gang med. Derfor kan i lige læse det her, det kan måske svare på nogle spørgsmål:
http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/autoteknolog.aspx#fold2
jan 2004
Som jeg læser det så er den normale autobranche bare en lille sideløber?
jun 2007
Vi skal bl.a. besøge et BMW-værksted i Beverly Hills, som er i 4 etager. Mekanikeren som modtager bilerne i dialogmodtagelsen, må aldrig forlade bilen, mens den er i deres varetægt, og derfor er der tilknyttet en runner til hver mekaniker, som sørger for reservedele og værktøj.
Det er arbejdsgange og forretningsformer som disse, vi gerne vil over og studere og derved evt. kunne drage nytte af, eller undgå, i vores fremtidige virke som ledere inden for autobranchen.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
En mekaniker uddannelse. Leder kursus og du kurser i styring. Og så man klar. Og skal der studeres så es tyskland eller japan bedre steder.
jun 2007
Beskrivelsen på UG.dk, er lavet ud fra både vores uddannelse, som er i Viborg, og den i Århus, som er bygget op omkring ren Racing. Vores er udelukkende kommerciel.
jun 2007
Ja, sådan var det i gamle dage. Men den tid er heldigvis ovre nu, for vi bliver også undervist i fag som ledelse, både daglig og strategisk, driftsøkonomi, projektstyring, erhvervsjura og innovation. Alle sammen kompetencer og kvalifikationer som mange værkførere mangler, netop fordi de "kun" er blevet forfremmede fordi de har været mekanikere i 15-20 år.
jun 2007
Ja, det er en 2 årig uddannelse, på niveauet mellem mekaniker og ingeniør. Læs gerne linket længere oppe i tråden, der er en fin beskrivelse. Ift. andre sponsorater, så har vi indsamlet 35.000 kr. hos fonde, legater og sponsorater fra autobranchen.
Vi rejser i øvrigt den 1.nov., så denne indsamling er for at indhente de sidste midler, så vi har mulighed for at få endnu mere indsigt, og flere inputs fra den amerikanske bilindustri- og branche.
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
jun 2007
jun 2007
Jeg studerer i Viborg.
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.520
sep 2003
jun 2007
Ja, det var rigtigt i gamle dage. I dag er de store auto-huse jo milliard-virksomheder, og dette kræver, trods alt, noget mere end et svendebrev, og 15 års erfaring med en svensknøgle i hånden. Med alt respekt for mekanikere. Men vi må også forholde os til, at mekanikere efterhånden "kun" er service-mekanikere, da bilens onboard diagnose systemer efterhånden har overtaget en stor del af diagnosticeringen.
jun 2007
Så du mener ikke, at en god værkfører er en god leder? Du mener ikke at en god værkfører skal kunne have overblik over avanceret økonomi- og projektstyring? Du mener ikke, at en god værkfører skal have styr på sin jura? Du mener ikke, at en god værkfører formår at udvikle, og ekspandere forretningen, for opretholde sin plads på markedet?
jun 2007
I øvrigt, er det jo ikke mig, der har "opfundet" denne uddannelse. Det er bl.a. bilimportørerne som har efterspurgt veluddannet arbejdskraft til dele af driften af en moderne autovirksomhed.
sep 2003
Ved dog også godt det ikke er alle på gulvet der syntes det er fedt at få en nyuddannet 25 årig som daglig leder....
Kender envidere også til din uddannelse, da jeg har et par kammerater der underviser i netop Autoteknolog.
For mit vedkommende har jeg valgt at få mig et job som stadig har med autobranchen at gøre, men ved PCen i stedet.
jun 2007
Du har fuldstændig ret i, at det ikke er alle der kan håndtere at blive ledt af en 25 årig nyuddannet. Men det siger mere om dén medarbejder, end om lederen...
Det er bl.a. én af de problemstillinger vi bliver stillet overfor når vi bliver undervist i ledelse. Vores underviser har en master i ledelse, og har selv været direktør i et større autohus.
Er det undervisere fra Viborg-afdelingen du kender?
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
søge selv læreplads som personvogns mekaniker
og vil sener læse vidre til autoteknolog,
hvis ellers jeg kan finde en læreplads,
Støt Autoteknologernes innovationsrejse 2013!