{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Henrik W
Henrik W
Tilmeldt:
3. jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45

rep. af bil og betaling {{forumTopicSubject}}

Hey folkens .. ville lige høre om der skulle være nogle kloge hoveder tilstede ..
Har haft min Polo til rep og måtte slippe 3000 kr for skiftning af starter samt afhentning af bil .. har så været inde og se lidt rundt på nettet omkring pris på sådan en satan, her falder jeg så over at man betaler et depositum på ca 940 kr som man så får tilbage ved at aflevere den del man nu udskifter .. men jeg har intet hørt fra min mekaniker om at jeg får de penge i rabat eller hvad man nu skal kalde det .. det ville jo sige at han sikkert returner min gamle starter og får glæde af de penge uden min viden .. jeg som kunde er jeg ikke berettiget denne info og få denne form for rabat ? Og kan jeg kræve at få dem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rep. af bil og betaling
  • #1   17. okt 2013 Punkt 1:
    Afhentning af bilen er bestemt ikke gratis. Husk, at både chaufføren og redningskøretøjets omkostninger skal dækkes.

    Punkt 2:
    Du glemmer arbejdslønnen. Den ligger gennemsnitligt på ca. 550 kr, og det tager vel mellem 1,5 og 2 timer af skifte en starter. Lig dertil materialer, miljøomkostninger osv.

    Konklusion: Prisen er ok, du er ikke blevet snydt.


  • #2   17. okt 2013 2 timer for at skifte starter, intet under at folk fravælger mekanikere

  • #3   17. okt 2013 Man ku' jo vende den og spørge om du synes at 2.040 kr. lyder rimeligt for at få hentet bil - skiftet delen og betale løn til mekaniker..??

    Tvivler på nogen mekaniker ville lave det for den pris. smiley


  • #4   17. okt 2013 Han får da ikke glæde af de 900 kr for dem har han jo lagt ud for at få den nye starter. Og når han så aflevere din gamle starter får han hans penge retur. Så
    hvordan kan de tilkomme dig?

    Det er jo når du selv køber en starter så skal du ligge de penge, som du så får retur når du selv har skiftet den og afleveret den gamle starter.


  • #5   17. okt 2013 @ Mirza A

    Jeg forstår ikke lige din kommentar?
    Mener du at andre faggrupper kan udføre denne opgave hurtigere?


  • #6   17. okt 2013 Christian L 2 timer for at skifte en starter, slap af man tager du først hele motoren ud for at skifte den?

  • #7   17. okt 2013 De to timer, er jo ikke effektiv arbejdstid. De to timer skal jo også inkludere tiden du/mester/reservedelsekspedient bruger på at finde og/eller bestille reservedele. Derudover skal mekanikeren hente delen på lageret, evt. pakke delen ud, eller klargøre den på anden måde. Hovsa, der gik 30 min.

    Havde det været en nyere bil, havde der jo, fra importørens side, været fastsat en timesats. Uanset om mekanikeren bruger halvdelen af den tid, eller tre gange så meget, er fuldstændig ligegyldigt. Prisen er fastsat. Det er også derfor, at f.eks. service oftest har en fast pris.


  • #8   17. okt 2013 Christian ved sku ikke lige hvordan det kører ved jer, men her får mekanikeren sgu sine dele leveret til døren når han bestiller. Så der er ingen tid til at han skal kører efter delene.

  • #9   17. okt 2013 Jeg har aldrig nævnt noget om, at han skal køre efter dem? Men han skal oftest gå hen til reservedelslageret. Her er reservedelsekspedienten lige i gang med en anden opgave, så mekanikeren har lige 3-4 min ventetid. Så bare den opgave at hente delen, har pludselig taget 5-6-7 min.
    Og delen skal jo stadig bestilles hjem til lageret, hvis det ikke lige er en lagervare. Er det en lagervare, skal reservedelsekspedienten bestille en ny, for at holde lageret ved lige. Dén tid skal jo også betales. Hvem skal det? Naturligvis kunden.


  • #10   17. okt 2013 Om der er brugt 1 eller 2 timer er vel ikke det vigtigste. Han har betalt 3.000 kr. og han mener så det skulle være 2.060 kr. (ikke 2.040 kr. som jeg skrev først) - hvem tror selv på at DET er den korrekte pris..??

    I øvrigt har han jo så åbenbart bare sagt: "hent min bil og lav den" - hvordan kan man så brokke sig over at det bliver 3.000 kr...???


  • #11   17. okt 2013 vil mene det er en fin pris...

  • #12   17. okt 2013 Og så er det jeg spørger om hvorfor TS mener han skal have de 940 kr ? bare fordi han har læst man skal lægge dem i depositum. TS har jo ikke lagt noget ud i depositum for den nye generator. Det har mekanikeren. Da han jo skal aflevere den gamle i bytte for den nye. Så står der 940 kr som depositum på din regning da? ellers har du jo intet at ha det du siger i. Da du jo ikke har betalt noget som helst i depositum.

  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #13   17. okt 2013 Hey .. dejligt at se en hurtig respons ..
    Ergo har jeg på intet tidspunkt sagt at det ikke er en fair pris men derimod om det er I orden at at tjener 940 kr ekstra uden min viden ! For jo jeg betaler skam for det depositum da det er inkl. I den pris starter koster så ergo i min verden tilhøre de penge mig intet hørt omkring dette fra mekanikeren side af .. så det ville sige jeg betaler den fulde sum af 1800 kr hvor i jeg også har betalt for depositumen så har jeg da krav på de penge - ren retur ment ? Kan godt være han ligger ud for at få den hjem så jeg kan få min bil hurtigt lavet men det er jo stadig mig der skal betale den fulde sum uanset hvem der ligger ud først !


  • #14   17. okt 2013 Henrik står der et depositum på din regning?

  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #15   17. okt 2013 Vides dog ikke da jeg betaler ham i morgen .. men som jeg skrev var det udfra det jeg kunne finde på nettet omkring en starter har intet viden om at betaler sådan et depositum eller ej .. derfor jeg henvender mig herinde for at høre råd da der sikkert er en mekaniker eller to der kan give mig et svar ..

  • #16   17. okt 2013 Hvis du ikke ved det så ved du sgu da heller ikke om du har betalt depositum. Sgu da ikke alle steder du betaler det. Det er jo bare noget du har set et sted, så hvordan hulen kan du påstå du har betalt depositum når du ikke ved det?

    en mekaniker behøver jo ikke at betale depositum da han jo kan sende din retur i bytte. Så du ved jo ikke om du overhovedet har betalt noget i depositum= du har ikke krav på de 940 kr.


  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #17   17. okt 2013 Fordi jeg har kigget på 3 forskellige hjemmesider hvor man betaler for det depositum så derfor gik jeg stærkt udfra at det var en general sag omkring sådanne nogle ting ..

  • #18   17. okt 2013 Henrik ja når du som privat person køber det. Ikke når det er på et værksted. Da mekanikeren bytter til nyt. Når du køber det kan de jo ikke se om de får den gamle i bytte og derfor vil de have depositum så folk enten kommer med den gamle igen. eller har de jo de 940 kr for den du ikke kom med. Så slap nu lige af med alt det der at de snyder dig. For det gør de nu ikke, bare dig der har læst noget og så tror det er sådan over alt.

  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #19   17. okt 2013 Du har muligvis ret i hvad du siger ?! Men et sted bliver jeg da snydt da han kan sige til mig at det er billiger for mig at hente den selv samt aflevere den brugte del ? Som sagt for han jo intet ud af starteren da jeg betaler den fulde sum .. så jo et sted er jeg snydt for de penge kunne have været tjent hjem ved at sige det eller at jeg selv brugte tiden før jeg sendte bilen afsted til rep.

  • #20   17. okt 2013 Henrik han skal jo selv tjene på alle delene. ellers tjener han jo ikke meget. Og som sagt er det jo ikke sikkert han skal give en gammel starter i bytte der hvor han handler, som så nok er dyre, end du selv køber en billig hvor du skal levere din den gamle tilbage. Så nej du er ikke snydt for de penge for du har vel selv valgt at den skulle på værksted.

    Har selv haft en bil på værksted for at få nyt udstødning på de ville have 3000 kr fra katten og bagud. Men kunne få det for 800 kr i tyskland og få en kammerat til at sætte det på. Så du kan da på ingen måde sige han har snydt dig når du ikke ved hvad der er taget for endnu. Da du jo kun kan sige du har set på nettet at man betaler depositum. Så glem alt om de 940 for du ved ikke om det er betalt eller ej.


  • #21   18. okt 2013 Transport af bil + udskiftning af starter + arb. løn = 3.000 kr. Jeg gentager: tror du selv på det kan laves for 2.060 kr...??

    Pt. aner du ikke engang aner om der står noget som helst om depositum på regningen. Tvivler jeg stærkt på at der gør - med mindre det rent faktisk ER trukket ud af det beløb du skal af med.

    Beder man om at bilen bare bliver hentet og lavet - UDEN at spørge om pris på noget som helst - så bortfalder retten til "protest" sgu i min verden. (du har måske spurgt - men det står der nada om nogen steder)

    Som jeg læser det har du pt. ikke engang SET regningen - hvorfra kommer de beløb så fra (1.800 kr. / 940 kr.) - med mindre du VED hvor han handlede stumper henne - og VED hvordan regning ser ud....??


  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #22   18. okt 2013 Beløbet blev 3000 kr da han selv satte prisen .. fik afvide at starteren ville koste 1800 kr ..

  • #23   18. okt 2013 ja så er det jo 1200 til løn og afhentning af bil. Så hvorfor påstår du der er depositum? For det ved du jo ikke om det er. Så slap nu lige af og se regningen før du bare slynger noget ud at han snyder dig.

Kommentér på:
rep. af bil og betaling

Annonce