{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Opel - Fordele/ulemper {{forumTopicSubject}}

Hej alle... Da min Toyota efterhånden er begyndt at drille lidt, kigger jeg mig lidt omkring efter ny bil... Jeg har kigget lidt på Opel og har hørt meget godt omkring de nye biler... Men da jeg ikke har råd til en af nyere årgang, kigger jeg efter biler, der ikke er ældre end fra 2002... Har kigget lidt på Vectra og Astra, men hvad skal man holde øje med på de biler? Rust, motor osv... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel - Fordele/ulemper
  • #1   21. okt 2013 Har selv vectra, dog fra 2001.

    rigtig mange af de vectra'er jeg kiggede på, havde rust i bunden af dørene, skærmkanter og bagklappen.
    dernæst vil det jo nok være en faceliftet model som du vil finde, efter årgangen, så kig paneler igennem også.
    Jeg har fået fortalt at 1,8 motoren skulle være den mest "stabile" men om det er sandt ved jeg ikke.
    Ved at ecotec kan døje med knastaksel føler, det er dog ikke det store problem at skifte. ved også at de kan døje med bøsninger i undervogn.

    men generelt vil det jo være en rigtig god ide at få hele bilen kigget igennem for fejl og mangler inden man køber.
    så tag en med der har lidt forstand på det, og husk på, at jo flere fejl du finder, jo nemmere er det at forhandle om prisen smiley


  • #2   21. okt 2013 Puha.. Skal vist være glad for min far har været mekaniker i 20 år... smiley

    Jeg skal bare have en bil, der er til at betale... Både forsikringsmæssigt, vægtafgift, benzin osv... smiley Hvilke mærker er der god erfaring med? Pris op til 50.000 og helst ikke ældre end fra 2002... smiley


  • #3   21. okt 2013 Opels 1,6 liters 100 HK motor er ikke kendt for noget godt - jeg ville personligt kikke efter en 1,8 eller 2.2

    Desværre er vectra B rigtig slemme til at ruste - det er astra/zafira for den sags skyld også. Ta en skruetrækker med, og vær ikke bange for at "gå hårdt til den" - det har reddet mig et par gange, da min astra skulle skiftes ud.

    Er du ikke helt tryg så smid gerne en applus-test på den - det er penge som er godt givet ud, hvis man er usikker


  • #4   21. okt 2013 der er jo fordele og ulemper ved alle biler.. og alt efter hvordan bilen er passet, og hvordan du kommer til at passe den og alt efter din højre fod, hænger jo også sammen med holdbarheden af en brugt bil. opel er en udemærket bil. men kører du din opel i begrænseren hele tiden, så ville jeg ikke vælge en opel.

  • #5   21. okt 2013 Okay... Jeg må se på det.. Jeg siger mange tak for jeres svar... smiley

  • #6   21. okt 2013 Vectra C begyndte at komme i det år du vil have fra.. og de findes i mange prislejer.. dog ikke med 1,6 motor, da den også vil være for bovlam til den vægt den skal slæbe..

  • #7   21. okt 2013 Skrottede min vb 1.6er for lidt tid siden. Alt virkede undtagen køler'en.
    Var forberedt på en bil med lav komfort og ingen køreglæde... På trods af jeg ikke havde nogle dyre udgifter ved min og min holde med rustfri undervogn så var den på kedelig og uinspirerende at køre i at jeg valgte at skrotte den frem for at lave køler og sælge den.


  • #8   21. okt 2013 Jeg er helt enig - der er noget med alle biler. Personligt har jeg aldrig haft mere køreglæde - for end at sige billigere biløkonomi, efter jeg er gået over til opel. Mine VW'ere var et alt for dyrt bekendtskab.

    Rust til trods kan jeg også varmt anbefale opel. Men - hvilket prisleje har du tænkt dig? måske vi kunne komme med nogle konkrete forslag smiley


  • #9   21. okt 2013 Sø-Propel>> ja - 1,6 er simpelthen alt alt alt alt for lille til sådan en vogn. Med en 1,6 kan jeg godt forstå du manglede køreglæden

  • #10   21. okt 2013 En '03 Vectra C med en 1.8'er burde være til at finde til fornuftige penge. Den virker langt nyere end en Vectra B - blandt andet køreegenskaberne.
    Selvfølgelig har den sine problemer, som skrøbelige fjedre osv., men du behøver ikke tænke over rust, så længe den er blevet behandlet nogenlunde ordentligt.


  • #11   21. okt 2013 Helt klart en Vectra C frem for en B'er

    Ellers kan jeg anbefale en Astra G, selvom de fåes helt tilbage til 1998 føles de meget moderne at køre i


  • #12   21. okt 2013 Egern.
    Den træk eller jævnt og kvikt til 180. Men har kørt 190d en med 72suge diesel heste og den gav større køreglæde. Vectra'en ( eller opel generelt) er kønsløse og uden sjæl. De gør ikke noget for køre glæden. Det er du redskab til at køre fra a-b og giver ikke lyst til andet. Skiftede til en 406 og den giver mig en meget større glæde.

    Der ud over havde jeg ikke nogle problemer med X16XEL motoren. Ud over den lyste i motorlampen hvis den sende 150km/t i længere tid. en simpel føler der ikke kunne følge med


  • #13   21. okt 2013 Jeg har snakket lidt frem og tilbage med min far og vi er blevet enige om at få den udmålt og finde ud af hvad der er galt med den... Derefter må vi tage stilling til hvad der skal ske... Får måske også en fastansættelse i det nye år, men det er ikke 100 % sikkert endnu...

Kommentér på:
Opel - Fordele/ulemper

Annonce