{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Svag gnist efter 20 timers stilstand? Opel Kadett e 20seh {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg står lidt med et problem med min Kadett e lige nu som virkelig er ved at få mine æbler til at rådne.

Sagen er den at i forgårs kommer en bekendt på besøg, og eftersom han lige sku vises en tur rundt på gården kommer vi forbi værkstedet og her står jo min øjesten. ( kadetten! ) Den sku naturligvis have lov at vise at den godt kunne starte! Jeg drejer nøglen og den starter PERFEKT som altid.. tager gassen fint og finder hurtigt sin tomgang som den skal!..

20 timer senere hvor jeg så har fået lavet komplet nyt udstødning i 2" rør.. skal motoren så igen turnes, så jeg atter ku høre dens dejlige brummen uden et utæt udstødning skal trampe på nydelen af at høre de vilde 130 hk igang (hæhæ)

Men! nææ nej om den ville spinde som den plejer! ikke engang et lille puf! ikke et lille put! sågar ikke en lille prut ville den slå an.!

Hvad skal der dog nu ske.. så jeg drejer nøglen tilbage til off og sætter atter engang the startspærre key i hullet hvor den skal være.. og drejer atter en gang på nøglen helt om på ignition motoren turner og turner men stadig ingen lille prut.

Det skal være løvn tænker lillefar og tjekker om der nu sku være benzin på dyret.. Minsandten ja om der ikke både var benzin og tryk i slangen op til indsugnings mandifolden..

Så noget siger mig, mon den stadig kan gniste?
Jeg ser sagen an og minsandten om der ikke kun er et lille ujævnt plup af en spændning på tændrøret!. jeg går nu fejlen igennem først udmåler jeg tændrør i min søgen om at lokalisere mit verdensomspændende problem! Men nej! Modstanden i de fire små tændrør fejler minsandten intet!

Min konklusion er nu at gå et skidt tilbage og udmåle tændkabler.. men nej.. endnu en gang viser ohm lovgivningen at mine tændkabler intet fejler!

Endnu et skridt tilbage! fordelerdækslet!
men ak nej ak nej! igen fejler det intet!..

Et skridt mere tilbage! Tændkablet mellem tændspole og fordelerdæksel
Men ak nej.. heller ikke her er min fejl!..

Mit logiske svar må derfor være at min tændspole har valgt at stille kondiskoende og er blevet træt og har tabt gnisten!.
jeg udmåler her først min batterispændning mellen + & - jaså jaså! om den ikke viser 12,46v ! jeg for min kammerat til at turne motoren og spændningen er nu på batteriet 11,59v jahuu batteriet fejler intet!..

Min konklusion er nu at Min tændspole virkelig har tabt gnisten!.. men jeg vælger dog for en sikkerheds skyld at udmåle dens spændnings værdi når motoren turnes.. har ligger spændningen fint på 11,56 altå et spændings tab på 00,03v mellem batteri og tændspole..

SÅ NU ER JEG LOST? HVAD ER DET DER GØR AT MINE TÆNDRØR NÆÆÆSTEN IKKE GNISTER?´

Har stået for udskiftning af , fordelerdæksel 3 gange.. og så har jeg prøvet med nye tændkabler.. intet har hjulpet..

nogle med et fornuftigt svar?

Undskyld den lange tekst ^^ og stavefejl samt forkert/manglende tegnsætning er gratis smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svag gnist efter 20 timers stilstand? Opel Kadett e 20seh
Kommentér på:
Svag gnist efter 20 timers stilstand? Opel Kadett e 20seh

Annonce