{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Zafira vs vectra c {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejede at købe en Opel zafira. Er der nogen der har erfaring med sådan en og kan fortælle gode og dårlige ting ved den, meget gerne om den har nogen general fejl. Det er en 1.9 cdti jeg har kigget på fra 2006.
Jeg vil også gerne vide hvad den koster samlagt om året i div. Afgifter. Den er på hvide plader. Evt. Nogen som har en ide om hvad det koster at skifte partikkelfilter på sådan en?.

Jeg har lige nu en vectra c som jeg så skal have solgt. Skal enlig finde ud af om det kan betale sig for mig at have en zafira diesel frem for min vectra benzin. Køre cirka 20.000 km. Om året.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zafira vs vectra c
  • #2   20. nov 2013 Vil med de antal km du kører om året, vælge en benzin model.
    Du vil på bundlinjen spare ved at køre i en benziner.
    Du undgår problemer med gearkassen, som begynder at drille ved 320 Nm (som er det den store diesel køre med), ingen EGR samt swirlflaps som også kan drille, hvis man ikke køre med additiver og til sidst partikkelfilter som ikke er helt billigt.
    Der er selvfølgelig metoder til at undgå alle de ovenstående problemer, men det koster jo også lidt.
    Fordelen ved en diesel, hvis man køre den ordentligt og undgår problemerne, er helt klart det gode bundtræk de har.
    Du kan få et partikkelfilter på E-bay til små 300 euro.

• #3   20. nov 2013 Det er en 140 hk.
    Med hensyn til besparelse så regnet jeg på at med afgiften på zafiraen og forbrug kontra afgift på vectraen og forbrug vil jeg sparre 2600 om året. Og det er alene regnet på min tur til og fra arbejde. Der i er der ikke påregnet alt andet kørsel jeg laver, kun arbejde.
    Men vis det er en model som hele tiden går istykker er det selvfølelig ikke meget ved.

• #5   20. nov 2013 Den er sat til 16.3 kml.
    Hvor min er sat til 13.1 kml.

Hvordan kan jeg se om det er en 125 eller en 150 hk. ?

• #6   20. nov 2013 Når det var mig der så forkert. Det er en 120 hk. Eller det står der.
    Er den så bedre eller dårligere ind 150 hk'en?

• #8   20. nov 2013 Okay super. Kigger mig godt for.
    Tak for hjælpen

Kommentér på:
Zafira vs vectra c

Annonce