{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED pære i hjemmet.
  • #1   29. nov 2013 Varme så er de gule!!
    Troede det samme jeg blev klogere.. Tag 11Watt Så giver det lys.

• #2   29. nov 2013 Ok så de skal altså være kolde så giver de det hvideste lys ?

• #3   29. nov 2013 jeg har skiftet stoprt set alt i hjemme til led, og de er alle hvarmhvid. og det er tæt på glædepæren. hvor skal du have lys henne,, de måles i lummen nu. og ikke watt. har en lang gang, med 4 loft lamper, og der i er kommet 200 lumen i hverm giver godt lys, over køkken bordet og jeg og valgt 400 lummen, og der er smæk på.

• #4   29. nov 2013 Hej jeg jeg vil synes at du skal vælge at få 6W 3000 Kelvin lyskilder. De giver et rigtig flot hvidt lys som du nævner. Vi har lige installeret 130 lyskilder ca. på vores lager, og de giver et kanont godt lys smiley

Jo højere op i kelvin, jo koldere bliver de lys. Og jo lavere kelvin, jo varmere bliver lyset smiley Så hvis du vil have et lys som ligner normale halogen lyskilder, så skal du vælge 2700 Kelvin, da en normal Halogen lyskilde ligger mellem 2700 og 2800 Kelvin

• #5   29. nov 2013 Ligesom kenneth, har jeg også udskiftet alle vores med LED Gu10. Vores er købt hos Harald nyborg, deres er varm hvid og alle er 5w. Jeg / konen er tilfreds smiley

http://www.harald-nyborg.dk/p5949/paere-led-5w-gu10-cob

• #6   29. nov 2013 Jeg kunne ihvertfald godt mærke det på strømregningen - 850 kr i kvartalet for 85 kvm hus pga nyere køleskab, led pære i køkken, udendørs lamper, bad og stue - spare pære i resten og nyere fjernsyn smiley

Det kan sagtens svare sig og lyset er virkelig stilrent fra en LED ifht en spare pære

• #8   29. nov 2013 Thomas, hvor har du dog det fra at tilbagebetalingstiden er lang. Alt efter hvor mange man har, kan man i nogle tilfælde tjene det betalte tilbage på et år.

• #10   29. nov 2013 Okay så har du gjort en dårlig handel, jeg sælger Spots og LED hver eneste dag. Og vi har nemlig regnet på det, med produkter i kvalitet til rigtige penge i stedet for at købe alt for dyrt. Men ja det ved du jo sikkert alt om ikke??

• #11   29. nov 2013 Som Thomas siger er det ikke altid en god forretning, ofte kan det betale sig i spot kontra en halogen pære, men som erstatning for sparepærer er de faktisk dyrere. LED er godt, men ikke fantastisk. Personligt har jeg hverken LED eller sparepærer da jeg sjældent er hjemme, og der endnu ikke findes noget der giver samme lyskvalitet som en halogen/glødepære.

• #14   29. nov 2013 Christoffer: Må man høre hvad du handler med? Min erfaring som elektriker er at udvalget af spot og Led pærer som virkelig fungerer er meget begrænset

• #15   29. nov 2013 Nu er vi så producent af spots, så vi har ikke bruge for at fortælle vores kunder hvor meget man sparer. Vores beregning er ud fra hvad butikkernes pris siger. smiley

• #16   29. nov 2013 Ander: Vi sælger de Downlight Spots som vi selv producerer

• #18   29. nov 2013 Og det er noget skrammel siden du ikke vil fortælle hvad de hedder?

• #19   29. nov 2013 Må man nu ikke få noget at spise, eller skal man altid svare på BG?

• #20   29. nov 2013 Haha, så du havde simpelthen planlagt at skrive det i en senere post i stedet for set svar du gav for 20 min siden?

• #21   29. nov 2013 Dem der siger tilbagebetalingstiden er lang har ikke været ret snu så. Jeg har skiftet ALLE mine pærer i hele hytten, inkl emhætte for under 200kr. De penge er tjent ind allerede på den næste strømregning. Jeg har selvfølgelig været smart og købt alle mine pærer på Ebay, hvor de fåes fra 14kr for en gu10 3 watt LED pære. e14 og e27 pærer koster marginalt mere, omkring 20kr stykket.

Jo jo hvis man går i en butik og køber Osram eller lignende LED pærer, så koster de jo nemt 50kr stykket. Men hvorfor også gøre det når Ebay har dem til 20kr eller under.

• #22   29. nov 2013 Nu har jeg tænkt mig at handle lidt på ebay for at gøre det billigere.

Hvordan lyder dette 48SMD 5W og 6-6500 Kelvin, er det noget der kan bruges ? GU10 pære

• #23   29. nov 2013 Martin: Det er muligt, men jeg vil sgu nødig leve med den lyskvalitet du så har fået. Det kan også tjene sig hjem at købe en Aygo for mig men den bliver bare aldrig det samme som min Mercer

• #24   29. nov 2013 Og spredningen og farvegengivelsen er elendig på de billige pærer og ofte er der alt for lidt køling af dioden. Der er en grund til at Philips Master koster 100-150kr stykket

• #25   29. nov 2013 Anders du har vidst ikke købt mange LED pærer på Ebay.
    Jeg skifter selv løbende mine pærer ud til LED efterhånden som de brænder af. De pærer jeg køber koster typisk 20-30 kroner og giver lige så meget og nogen gange endda mere lys end den glødepære de erstatter. Og det er med en brøkdel af watt forbruget.
    Du skal bare lade være at købe alle de der rådne 0.5 watt pærer du kan købe billigt i brugsen o.lign.

• #26   29. nov 2013 Kenny: Hvor skriver jeg noget om lysmængden?.. Jeg har vidst set mere end de fleste når det kommer til LED og stadig er det meste alt andet end imponerende

• #27   29. nov 2013 Det er rigtigt du skrev bare lyskvalitet. Men igen hvis du ved hvad du skal købe får du fin lyskvalitet. Altså flere lumen (som de jo ynder at opgive LED'erne i), ofte en STØRRE spredning når vi snakker spots som der bliver nævnt her i tråden, og så kan du vælge i flere forskellige "farver"
    Så det er muligt du har set mere end de fleste, men det må sgu have været de forkerte steder du har kigget hen

• #31   30. nov 2013 ikea 40kr. smiley

Kommentér på:
LED pære i hjemmet.

Annonce