{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

fotoudstyr.. mangler hjælp! {{forumTopicSubject}}

mangler et objektiv til min Canon Eos 400D..
det skal med til Alaska og skal derfor kunne tage gode billeder på afsand, f.eks bjerge, diverse dyr osv.. det skal altså kunne zoome okay meget.. Er der noget i kan anbefale?
det skal gerne være til at betale, er kun på SU! smiley

på forhånd, tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fotoudstyr.. mangler hjælp!
  • #1   8. dec 2013 God og billigt hænger OVERHOVEDET ikke sammen når man snakker optik... du skal nok gå efter en som du har vist altså en 70-300, men prøv at se om du kan finde en brugt, så du har råd til at købe en der er lidt bedre... husk jo højere blænde, jo bedre bliver billederne...

    så helst noget med blænde 1,2 - 1,4 den du har vist på billedet er blænde 4 og det kan som sådan godt gå, så længe du har gode lysforhold og ikke skal have alt for meget dybte i billederne.


  • #2   8. dec 2013 Jeg købte den linse du har på billedet der, også til 400D, da jeg skulle til Afrika.
    Det er en rigtig fed linse, som har rigtig god zoom egenskab.
    Men fordi det er 70-300mm, er der zoomet mere ind på objektet, du vil tage billeder af, når der er zoomet helt ud, end når du har zoome helt ind med den linse der følger med kameraet fra ny.. smiley (Som vistnok er 0-50mm) smiley

    Gav det mening?? smiley


  • #3   8. dec 2013 (Købte den brugt på guloggratis til 1000kr., mener jeg)

  • #4   8. dec 2013 tænkte også at købe brugt, men har ikke den store forstand på objektiver, er lidt ny i faget - så derfor søger jeg lidt hjælp.. evt om der er nogen mærker der er bedre end andre, noget man skal gå efter? om det gør nogen forskel at der er taget 100 billeder eller 5000 billeder med objektivet eller om det kun handler om hvordan det er passet..

    skal der over til sommer så lys er der masser af - ca. 22 timers dagslys smiley


  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #6   8. dec 2013 Jeg køber selv det meste af mit fotoudstyr brugt, så kan man få kvalitet til nogenlunde samme pris som man skal betale for billigt nyt.
    Men når jeg har købt brugt objektiv har jeg altid fået lov til at låne det et par timer og skudt en masse billeder som jeg så tager hjem og nærstuderer på computeren. Først derefter beslutter jeg om det er noget jeg vil købe.


  • #7   8. dec 2013 Okay, er der nogen af jer der ved om er objektiv fra en 500D passer på 400D? Har fået tilbudt et helt nyt og ubrugt 75-300mm til billige penge nemlig.. Som også har lavt blænde..

Kommentér på:
fotoudstyr.. mangler hjælp!

Annonce