{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.736 visninger | Oprettet:

Protein tilskud til træning ? ;) {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Det er måske ikke lige stedet at diskutere træning, men håber på en sjæl eller to kan hjælpe mig smiley

Der skal der ske en omvæltning i mit liv. Jeg skal begynde at træne meget seriøst og koncentreret..

MEN jeg har lige set at valget imellem diverse pulver produkter er en KÆMPE jungle..

Jeg er ikke særlig tyk eller noget, 174 høj og vejer omkring 65 kilo.
Mit mål er at blive: Større, stærkere og markeret.

Jeg har en pakke BCCA RAPID, og en dåse Kreatin pulver.

Men valget imellem proteinpulveret er meget svært..

1: http://www.proteinsalg.dk/produkter/3-proteinpulver/143-thor-whey-protein-2250g/

2: http://www.proteinsalg.dk/produkter/3-proteinpulver/57-2x2250g-thor-instant-whey/

hvad er forskellen, hvad skal man vælge og HVORFOR ? Er der andre produkter man skal vælge (mærke, modeller etc.?)

Er meget ny på området, så alt hjælp suges til smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Protein tilskud til træning ? ;)
  • #3   15. dec 2013 #1: Har hørt og kigget lidt omkring/ på deres side smiley - men kan ikke rigtig få bekræftet HVORFOR at de skulle være så meget bedre end alle de andre muligheder der er ? smiley

#2: Planen er at omlægge kosten også til at spise mere proteinrigt mad, også bruge pulveret som et ekstra skud i væksten smiley

• #5   15. dec 2013 det er nemmere at tage en shake end skulle til at æde et måltid mere, grunden til jeg vælger bodylab er fordi jeg ved det er dansk. så jeg ved at der ikke er nogen ulovlige ting i + at de har en super god service

• #6   15. dec 2013 Bodylabs gainer er min anbefaling. http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-weight-gainer-658p.html

Smagen på pulver er ikke specielt lækker, men man vender sig til det. Spørger du mig så tag en chokolade. smiley

God træning.

• #7   15. dec 2013 shaken er en nemmere måde end at skulle æde kylling og ris eller hvad man nu lige beslutter sig for lige efter træningen smiley

#6 Så dem jeg har linked til er bare noget billigt pis eller ? smiley Har fået at vide den sorte jeg linker til at smagen er en af de bedre.
    Det der tiltaler mig ved bodylab er somsagt det er dansk. Men hvorfor ikke bruge nogle af de tusindvis af alternative produkter der findes ? smiley

• #8   15. dec 2013 Personligt ville jeg også vælge bodylab.

Et andet råd må være at gå ind på bodybuilding.dk. Under artikletr finder du nogle, ja artikler, som gør dig noget bedre rustet i junglen. Som de selv siger, så undergår du at spillde din tid og penge

• #9   15. dec 2013 Tag den med det højeste indhold af protein og den smag du bedst kan lide. Det er kun indholdet af protein, smag og hvor nemt det er at blande med vand, der er forskel på smiley

• #10   15. dec 2013 Bodylab eller Nutramino, de smager bedst og er dansk produceret.

• #11   15. dec 2013 #8 - Læser alt hvad jeg kan og suger til mig lige pt smiley

#9: så om man vælger det jeg selv har fundet eller bodylabs produkt, erligemeget ? smiley

#10: Hvor længe holder 2 kilo hvis man træner 3 gange ugenligt ?

• #12   15. dec 2013 Det kommer an på hvor mange gange om dagen du drikker det jo:)

Jeg drikker det minimum 3 gange dagligt og jeg bruger en bøtte syntha 6 på lidt over en måned. 1,8kg er der i.

• #13   15. dec 2013 altså, skal det drikkes HVER dag, også på hviledagene ? smiley

• #14   15. dec 2013 ja skal det du man siger man skal have 2 gram protein per kilo

• #15   15. dec 2013 2 gram pr kilo om dagen ? smiley 3 gange dagligt ? smiley

• #16   15. dec 2013 Ja.

Du kan selv vælge hvordan du tager det men jeg tager det til morgenmaden, et af mine mellem måltider og efter træning.

Jeg drikker den med vanilie. Men det kun fordi jeg har chokolade i min whey og tror jeg ville gå død i at drikke "chokolade" hele tiden

• #17   15. dec 2013 Hvilken smag skal man vælge, selvfølgelig er smagsløgne forskellige, men er der nogle der bare er ultra klamme i forhold til andre ? de er jo kunstigt smagt til med kunstige smagsstoffer, så hvad skal man vælge ? smiley

• #18   15. dec 2013 hvis du vejer 65 kilo skal du have 130 g protein om dagen. ikke 3 gange om dagen. men du skal dele det ud så du ik får alle 160 på en gang da kroppen ikke kan optage så meget.

• #19   15. dec 2013 arh ja.. mig der lige misforstod det smiley

MEN

Hvis man nu tar denne:

http://www.bodyman.dk/shop/nutramino-whey-protein-11878p.html
    - Der er mange kalorier i denne, og forholdsvis meget proeten (men koster 500 kr for en bøtte)

så tager man dette: http://www.bodyman.dk/shop/bodylab-whey-100-23627p.html

Eller skal man tage den jeg har valgt til 319 kr for 2250g ?

er det bedre end så meget andet på markedet? Anerkendte mærkevare, er det ligesom tøj i denne verden ? smiley

Hvad skal man tage ? synes godt nok det er en stor jungle at finde tingene i ! smiley

• #20   15. dec 2013 HAr selv købt mutant mass på 6.8 kilo i chokolade. det eneste shake som smager godt ..

drikker 4 scoops om dagen. og ud over det æder jeg 5 gange om dagen. du skal vænne din hjerne til at spise hver2 time .

har selv taget 6kg på siden juli hvor jeg startede med mutant shake.

• #21   15. dec 2013 Det kommer næsten til at passe med mit job.

Mødet 7:45 første pause kl 10:00 anden pause kl 12 også 3 pause kl 14:30

Så det vil passe udemærket med 2 timer imellem måltiderne, hvad skal man spise i disse måltider ? Nogle ideer ?

• #22   15. dec 2013 tjek youtube. sixpackshortcuts. mike har nogle gode fifs til madpakker.
    få lavet nogle madkasser. det er nemmest.
    fisk er altid godt.
    men det nye mutnt mass det virker. og smager godt til en forandring.

• #23   15. dec 2013 Jeg ved bare ikke om jeg skal tage så meget på at jeg skal have weight GAINER istedet for normalt protein pulver ? smiley

• #24   15. dec 2013 det er op til dig selv. men uden masse er det jo svært at "blive" stor ...

hvad betegner du som normal protein pulver?? det er det meste jo.

• #25   15. dec 2013 f.eks. http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-100-663p.html

det hedder jo ikke weight gainer ? smiley

men sku jeg bestille 3 kilo af det der som jeg linker til ? smiley ville det være godt ?

• #26   15. dec 2013 gætter på du er meget tynd og har svært ved at tage på vil weight gainer være godt, det er protein og kalorier sammen.

• #27   15. dec 2013 er ikke tyk, men er heller ikke et skelet smiley

Så det jeg har valgt er ikke godt ?

• #28   15. dec 2013 altså hvis du kan spise nok til at tage på, er det fint med protein pulver. det er kun hvis man har svært med at tage på weight gainer er nødvendigt

• #29   15. dec 2013 altså PT spiser jeg jo ikke for at tage på da jeg ikke har trænet,, har levet som enhver normal dansker.. men nu skal der flere måltider på bordet, flere proteiner osv smiley

• #30   15. dec 2013 du siger jo selv du har et højt stofskifte. weight gainer er en blanding af protein og kalorier , det er da lige det du har brug for. har nemlig haft det samme problem .

spis du bare en 5-6 gange om dagen. drik din shake. træning 3 gange om ugen så skaldu bare se. smiley

en ting er dog vigtigt. du SKAL elske at træne smiley
    find dig en makker du klicker godt med. der er intet bedre end at peppe hinanden op .

• #31   15. dec 2013 Hvor siger jeg at jeg har et højt stof skifte, fordi jeg ikke er tynd og ikke er tyk ? smiley

Kan i ikke linke til diverse produkter der ville gavne mig istedet for jeg bestiller noget jeg alligevel ikke kan bruge til noget i min træning ? smiley

Hva dskal man spise ? smiley nogle tips ?

har en trænings makker, min bedste kammerat. vi klicker godt sammen og har trænet sammen før ;)! Jeg kan lide at træne og elsker ømheden bagefter!!

• #32   15. dec 2013 protein pulver er fint og du skal spise sundt men kylling tun mad med mange proteiner og sundt fedt.

• #33   15. dec 2013 så pasta med tun eller kylling eller hvad ? også protein pulver et par gange dagligt smiley

• #34   15. dec 2013 ja det er meget fornuftigt

• #35   15. dec 2013 lyder super godt ! Jeg takker for råd, bestiller det engang imorgen ;)!

• #36   16. dec 2013 Ikke for at lyde herre nederen eller noget. Men synes bestemt du skal læse lidt mere på det. Vent med at købe tilskudsprodukter til du har STYR på din kost og træning. Få en til at lægge en kost- og træningsplan for dig.
    70% af at blive stor er din kost, det samme hvis du skal tabe dig. Træningen er bare en lille del af det smiley

• #37   16. dec 2013 Er igang med at snakke med en kostvejleder smiley Så det er da et stykke af vejen. Mangler et træningsprogram men søger og søger smiley

• #39   16. dec 2013 Lige præcis. Kør back to basics programmet i cirka et halvt år, så kan du se om der er noget der skal ændres der smiley

• #40   16. dec 2013 den der er lige noget for mig !

Hvad skal man ændre i det program hvis man kører træning: Mandag, onsdag og fredag ? er der noget man kan kører sammen i det ? smiley

Mvh

• #41   16. dec 2013 Kan du ikke komme til at træne som der står du skal? smiley

• #42   16. dec 2013 træner med en kammerat, vi har besltutet os for mandag, onsdag og fredag smiley

Vi kan ikke få det til at passe sammen anderledes smiley

• #43   21. dec 2013 det blev til 3kg whey 100 fra bodylab smiley

• #44   1. feb 2014 Bruger selv Bodylabs... Men om du vælger det ene frem for det andet er en smagssag. - Det en jungle og du finder 1000 meninger ligesom du finder 1000 meninger om træning.

Hvis du mangler inspiration til træningsform så tjek her evt.: http://instagram.com/kasperkofoed_dk

Ikke så meget "bodybuilding" men mere funktionel træning. Men du kommer nok ikke til at ligne arnold smiley

• #45   1. feb 2014 køber altid fra www.bulkpowders.co.uk

det er billigt og kvalitet og smag er super...

• #46   1. feb 2014 Kan anbefale herfra: http://www.discount-supplements.co.uk

Syntha-6 er klart det med bedste smag, det er bare ikke det bedste. Har selv brugt det fra Feb-13 til okt-13 men er nu gået over til myofusion. Ok smag og langt bedre indhold.

Vil foreslå dig at øge træningsmængden, 3 dage ud af ugens 7 bliver du ikke stor af. Kører selv 3-1-3, altså tre dage på, en dags pause og så tre dage igen. På den måde uden større kostændring har jeg smidt 12.5 kg det sidste år.

Mangler du motivation så søg på filmen: i want to look like that guy

• #47   1. feb 2014 Nu er det noget tid siden. Købte whey 100 fra bodylab. Er startet på træningen, skal dog ud og finde et andet center at træne i, alt for lille center med for mange folk, for få maskiner ( ved frivægt er bedst, dog stadig mangel på maskiner. gav 229 pr måned og med 1 bad til alle der var, nogen der kan anbefale et center ? smiley

• #48   1. feb 2014 en go sund kost der er rigtig sat sammen kan nemt overgå proteinpulver osv.
    det sjovt så mange bruger den slags, langt de fleste har dybest set ikke brug for det

• #50   1. feb 2014 Weight gainer, kreatin, xtremeno prohormon og virility ex i 2 måned så vil du se resultater her er de 2 sammen ved mig 1 måned og andet for sig selv på pct (for at undgå bivirkninger af prohormon.
    Skrib pb hvis der mere du vil vide. Det bedste er at bulke cut og bulk og cut for at få den hårde muskelnatur.
    Og som (Sø) siger så spiller kosten 50% rolle kosttilskud er bare tilskud udover kost!.

profilbillede
  • #51   1. feb 2014 Men det bedste ville nok være droppe alkohol og stoffer. 1 genstand ødelægger 1 uges træning. Stoffer som amf osv tar af hjernevævet gir energi men tar af musklerne. Endten træner man seriøst ellers kan man ligesågodt lade være.

• #52   1. feb 2014 Så er det ikke nu man skal sige, få bygget nogle muskler op inder man begynder på noget protein, det kan god være at man ikke vokser så hurtig men man bliver meget stærker ved det, har det så sjovt når jeg er nede og træne når folk der er dobbelt så store som mig ligger og køre med noget mindre kg end jeg gør.

Det må sku ikke var fedt og være store når man ikke stærk.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #53   1. feb 2014 Mini<< Knægten er 18 år. Jeg tænker hans første prioritet, er at få smidt noget masse på. Nej, det er ikke fedt at være kæmpe, og ikke kunne løfte en skid, men hver ting til sin tid, og det er forkert at sammenligne sig selv, direkte med andre.

Der findes styrkeløftere, som er mindre end dig tænker, men som løfter betydeligt mere.
    Personligt synes jeg heller ikke det er fedt, at være stærk som en okse, og tynd som en tændstik, men det vælger folk selv, og så længe man selv føler man yder en indsats, så må det være det der tæller.

Michael<<<

Proteinshakes er fint, især hvis man har svært ved, at kyle mad i hovedet 24/7.
    Har du styr på dit ligevægts indtag, så du ved hvor mange kcal du får, og har brug for, for at stige i vægt?

Mht pulver, så er det min erfaring, at det meste smager okay.
    Jeg har dog prøvet noget, som var udrikkeligt..

Jeg sværger umiddelbart til chokolade, men som noget nyt prøvede jeg jordbær, den her http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/mutant-whey-227-kg

Den smager fint, også med vand, og billig.

Ellers bulkpowders og myprotein i UK, eller som du selv linker til, proteinsalg.dk

• #54   1. feb 2014 Drikker ikke, ryger ikke og tager heller ikke stoffer. Så det punkt er klaret. Jeg drikker 1 shake med et scoop i lige efter træning.
    Kosten har jeg ikke lavet så meget om på. Har skiftet pasta ting ud med fuldkorn osv. Tun spiser jeg en del af og makrel. smiley

Har ikke styr på kcal indtag overhovedet men har vejet 64-67 de sidste 2 måneder ca

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#55   1. feb 2014 Der masser af gode fødevarer. smiley

Ja, tun og makrel, (fisk generelt) æg, ost, skyr, nødder, frugt, grønt, kartofler, ris, pasta, kød, mælk, bønner, linser, havregryn, og sikkert mange flere. smiley

• #56   1. feb 2014 Må læse om bulking når jeg kommer hjem smiley

• #57   1. feb 2014 Mini> hvad er det for noget broscience at lukke ud?

Du ser da ingen der bare er mega(og slappe) fordi de tager en shake efter træning..

• #58   1. feb 2014 Problemer komme rigtig frem hvis man lige holder en lille pause fra og træne og drikke protein, så for svinder en muskel og så ryder man et godt stykke nede, Og hvis man bygger sin muskel mere langsom op, bliver de meget stærke, Når man først har fået bygget sin muskel masse op kan man sagtens begynde og drikke protein for og få noget mere ud af det. Og med så lidt træning som 3 gang om ugen man max 1-2 øvelser par ting, så kan kroppen sagtens nå og bygge sine muskel op uden protein.

• #59   1. feb 2014 Det er jeg simpelthen nødt til at have nogen kilder på det der, for i mine ører lyder det som ren broscience....

Det er jo ikke AAS eller et vidundermiddel der er tale om her, blot protein i en mere koncentreret form, end hvis du gav dig til at æde en masse kylling f.eks....

Det er også derfor jeg undrer mig over at så mange der vælger at få deres protein ved at æde en masse el. lign. kan have et problem med at nogen vælger at drikke deres...

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#60   1. feb 2014 3 x træning om ugen behøver jo heller ikke være lidt.

Kommer an på hvor meget (aktiv) tid du tilbringer i centeret.

• #61   1. feb 2014 Hvis du træner fullbody er 3 gange i ugen alt rigeligt....ville dog lægge dem med mellemrum og ikke gøre det 3 dage i rap, i så fald...af hensyn til restitution....

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#62   1. feb 2014 Præcis Brian.

Mandag, onsdag, fredag f.eks.

• #63   1. feb 2014 kører mandag onsdag og fredag, ville i træne full body alle dagene ? eller dele dem op i grupper ? smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#64   1. feb 2014 Det er smag og behag.

Skift lidt. Det gør de fleste.
    F.eks 1 måned med full body, 1 måned med 2 split, 3 split, osv.

• #65   1. feb 2014 altså de sidste par gange har vi kørt f.eks. Biceps, bryst, mave, håndled og nakke 1 dag - Triceps, ryg og skulder 2 dag, også ren ben dag fredag

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#66   1. feb 2014 Det også fint. Man er skal jo starte et sted, for at finde en rutine.

Men det er 3 split i kører der, det er du med på, ikk?

• #67   1. feb 2014 Det er jeg nu, jov. smiley men kom til at tænke på om det er effektivt nok ?

• #68   1. feb 2014 Jeg kører på dag 1: bryst-biceps-mave. Dag 2: ryg-triceps-generel core. Dag 3: skulder-nakke-ben, derefter pause dag og så forfra. Kører op til en måned med dette og skifter så lidt rundt, eks mange gentagelser med mindre vægt. Hver eneste gang har jeg præcis 16 min cardio med indover. Typisk roning eller løb.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#69   1. feb 2014 Et 2 split er altid godt, også til nye.
    Om det er mere effektivt, er svært at vide.
    Forskellige mennesker reagerer forskelligt, og også derfor det er godt at prøve sig frem.

Men googler du 2 og 3 split, så kommer der forskellige links op, og der er mange hjemmesider, med god læsning.

Motion-online.dk, bodybuilding.dk, musclezone.dk, og mange andre, også udenlandske. smiley

• #70   1. feb 2014 jeg må læse lidt omkring det.

Burde jeg tage det mere seriøst og få 100 % styr på min kost ? mht kcal indtag osv?

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#71   1. feb 2014 Umiddelbart nej.

Du skal lige ordentlig igang med træningen, og så kan resten komme lige så stille.
    Har du mod på det, så kan du sagtens få styr på det hele nu, men jeg ser ingen grund til at stresse over det.
    Der kan være rigtig meget at sætte sig ind i, i forhold til kosten, kcal, protein, fedt, hvilke madvarer, hvor meget du skal have af hver især, på hvilke tidspunkter du skal spise osv.

Kommer også an på hvor seriøst det skal være, og hvor travlt du har.

Tag det roligt, og lade tingene komme, efterhånden som du får læst op på stoffet.

• #72   1. feb 2014 har fuldtidsarbejde fra 8-16 og har umiddelbart fri efter, så kommer træningen osv og er tit først hjemme omkring kl 19. - skal på skole d. 24 feb, såå der er der lidt tidligere fri og en smule at læse op på/ undersøge omkring min uddannelse (mekaniker). Leksikon ark osv, men om aftenen kan jeg læse på på det, f.eks. de dage jeg ikke træner.

Det er en jungle at finde ud af mht. træning, madvare, kcal, protein, tilskud, madvaner, spisetider osv. ved ikke hvor seriøst jeg vil det, men jeg vil virkelig gerne få det bedre med mig selv, og det føler jeg at jeg får når jeg kan se de fremskridt jeg har arbejdet for..

Jeg har et "problem" mmed hensyn til min overkrop, jeg har et meget stort "hul" ved solarplexsus, og mine ribben buer meget ud, så jeg har nærmest også huller i "siden" jeg prøver så vidt muligt at træne det væk, men ved ikke om det er "nok"

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#73   1. feb 2014 Ja det er squ en jungle..

Hvis din kost bare er nogenlunde normal, altså ikke
    20 cheeseburgere hver dag osv, og du passer din træning, så burde du kunne se en forbedring med tiden.
    Er dit mål mere masse, så skal du self spise godt.
    Du skal være i kcal overskud, for at vokse.
    Det siger sig selv. smiley

• #74   1. feb 2014 spiser måske "fastfood" maks en gang hver 14 dag ca. i form af mac d , kebab eller lign. men har ikke ligefrem "let" ved at tage på, har da siddedeller som jeg også gerne vil mindske, og vil også gerne have lidt kondition, men det omhandler jo ikke min styrketræning jo smiley

ved ikke om jeg er i kcal overskud, spiser ca 3 skiver brød omkring kl 10 om morgenen hver dag, pt en skive rugbrød til frokost, også aftensmad.. - det er garanteret ikke nok ifølge planerne. :s

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#75   1. feb 2014 Det lyder ikke af meget nej.

En kebab i ny og næ har vi alle brug for..:P

Her er en beregner, så du kan få en idé om, hvor meget du har brug for.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

• #76   1. feb 2014 kan det passe at jeg bruger 3300 kcal om dagen ? altså forbrænder ?

jeg står jo op på arbejdet i ca 7 timer om dagen, sover 7 timer, når jeg træner er det ca 1½ time. det lyder helt sindssygt o;

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#77   1. feb 2014 Det er ikke helt utænkeligt.

Det er self lidt +/- med sådan en beregner.
    Laver du en kostplan, som siger fx 4000 kcal, så skulle du gerne tage på,
    men det ser du jo, om du rammer rigtigt. smiley

• #78   1. feb 2014 Jeg bænker 75 kg 50 reps x 4 syns da det er okay? Har altid trænet letvægt og fået meget masse smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#79   1. feb 2014 50 reps x 4?

Det var da ellers en sjat. smiley

Mener du 5x4?

• #80   2. feb 2014 Må kigge på det når jeg får arbejdet lidt nærmere med det... 75kg x 50 x4 det var da noget af en omgang!

• #81   18. apr 2014 Folk taler som de har forstand....

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#82   18. apr 2014 Hva med om du kommer med noget konstruktivt i stedet så?

Det der er da ingen der kan bruge til noget.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#83   19. apr 2014 Hva blir det til John?

Kommer du med nogen guldkorn?

Kommentér på:
Protein tilskud til træning ? ;)

Annonce