{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

El Opel Corsa B {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri, nu står jeg og skal til af afslutte mit grundforløb som mekaniker og har valgt at lave min afsluttende opgave omkring EL
Rettere sagt har jeg valgt præcist

Udevendigt Lys/lygter på Opel Corsa B

Jeg skal jo skrive en rapport på en 15 sider som jeg skal fremlægge og derefter 10 minutters fremlæggelse på værkstedet.

Synes ikke rigtigt jeg kan finde nok til 15 sider kun omkring bilens udevendige lygter men har valgt disse indtil vidre.

Forslag til indholdsfortegnelse

Forside
Indledning
Problemformulering
Lys og lygter (Forklaring af de forskellige lygter typer og hvordan man kender dem samt om bilens parabol og halogenpæres opbygning)
Ohms lov
Batteri
Sikringer(Størrelser typer udregning af sikringer samt placeringer af sikringer)
Justering af lys og lygter
Relæer (virkemåde samt typer)
Ledninger (kvadrat spændingstab kvalitet)
Evaluering
Kilder

Ville meget gerne have flere forslag til flere emner jeg kan lægge ind og bruge (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El Opel Corsa B
  • #1   22. jan 2014 udmåling af spænding tab ved lygterne, og ved skifter kontakten til nær/ fjern lygter

• #2   22. jan 2014 Hvad med selve loven omkring hvor langt lyset osv skal kunne ses og række

Og blinklys skal blind x antal gange og alligevel ikke for mange gange og fx hvor tydeligt skal det være og hvor det skal sidde og evt hvorfor?

Evt en udvidelse om forklaring af xenon (funktion, fordele/ulemper, samt regelsæt for eftermontering?)

Bare nogle små forslag smiley hvis du kan bruge dem er det mig en glæde og hvis ikke har jeg da ihvertfald gjort et forsøg i at hjælpe en "kollega" smiley

Det kan jo også være du har fyldt de nævnte ting ud smiley

Jeg er selv igang med grundforløb og skal også selv afslutte her til sommer smiley

• #3   22. jan 2014 Har brugt den med blinklys og hvor lang lyset skal kunne ses og række (:
    Dog har jeg ikke xenon men tror heller ikke det er relevant da jeg helst skulle holde mig indenfor området af hvad der er monteret på corsaen fra fabrikken. (-:

Ellers mange tak! (:

• #4   9. feb 2014 Så er jeg færdig og fremlagde i fredags halv 9! (:
    Fik lavet 18 sider (:
    Skulle fremlægge rapporten fik 10 minutter til det men fik lov at fremlægge den på 30 minutter fordi de mente den var god så skulle have lov at forsvare den.
    Skulle så på værkstedet hvor jeg fejlsøgte et arbejdsrelæ og opsatte nogle forskellige fejl. hvor jeg så blev stoppet midt i fremlæggelsen og sagde det var nok…
    Skulle have fremlagt om lys lygter og generator på corsaen. men nåede det aldrig.
    Kom ind igen og fik karakter 2 minutter efter hvor jeg fik afvide de aldrig har set noget lignende hverken af rapport eller fremlæggelse så jeg gik afsted fra grundforløbet med rene 12 taller og imorgen starter jeg som lærling ved VW i kolding som jeg har været fejedreng ved siden 2012 smiley

Så afsluttet grundforløb med en endelig karakter 12 i alle emner! (:
    Jeg kunne ikke være mere end tilfreds!.

Tog Xenon med i rapporten så mange tak! smiley

Kommentér på:
El Opel Corsa B

Annonce