{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.473 visninger | Oprettet:

thomas b
thomas b
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 29

Hjælp køb af brugt bil uden plader {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny inden for det med købe bil. Så søger lidt viden her. Jeg står og har øje for en bil jeg gerne vil købe. Men den står uden plader og er nysynet. Hvad skal der gøres for jeg kan få lov tage bilen med hjem. Når jeg tager ud kigger på den. Vil bruge if forsikring. Men kan jeg få plader til bilen inden jeg tager ud ser på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp køb af brugt bil uden plader
  • #1   13. feb 2014 Prøveplader kan bestilles hos skat.

• #2   13. feb 2014 Du kan køre ned til skat/moterkontor og få nogen låne plader som gælder 24 timer, du betaler self for det, men mener ikke det er særlig dyrt smiley

+ derefter skal du self der op igen og få nogen rigtige plader til den:)

• #3   13. feb 2014 Ville være dumt at købe plader til en bil du ikke har set.. Køb prøveplader og køb alm plader dagen efter.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#4   13. feb 2014 Så på den måde kan jeg få den hjem og stå. Men hvad med omregistrering af ejer skift?

• #5   13. feb 2014 ta ud og se på den og hvis du køber så er det bare I nermeste synshal og hente plader

• #6   13. feb 2014 Det kan gøres inde på skat.dk smiley

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#7   13. feb 2014 Vis han har fået stemplet registrerings attesten så bilen er afmeldt. Så kan jeg vel også tage reg attest med med det samme?

• #8   13. feb 2014 du skal bare ha reg attest med I synshal eller hvor du henter plader

• #9   13. feb 2014 Altså du kan stå ved ham hvis han har net og omregistrer bilen hvis det er.

Du skal bare have et dankort til at betale for at omregistrer den over nettet. Og når det er gjordt kan du bare tage reg attesten med dig smiley

Og de ser jo inden på skat at du har omregistret en bil og der bliver sent en ny reg til din adr. smiley

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#11   13. feb 2014 Ja er ved en privat. Allan kan du finde et link til hvor man kan gøre det. Og hvad koster omregistrering?

• #12   13. feb 2014 Uden plader = ingen omregistrering.
    For at få plader skal du INDREGISTRERE den - omreg er KUN når der er plader på bilen.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#13   13. feb 2014 Så når den står uden plader vil jeg kunne tage reg attesten med med det samme. Vis jeg har prøve plader med?

• #14   13. feb 2014 Har du overhovedet været ude for at se bilen? Hvis du slet ikke har set den, startet motoren osv, så ville jeg slet ikke bryde mit hovede med alle disse bekymringer. For hvad nu hvis den ikke lever op til dine forventninger?

Men hvis du skal have bilen så er prisen ca:

Omregistrering: Ca 350 kr
    Nummerplader: Ca 1200 kr
    + evt prøveplade til 100 kr hvis du skal prøvekøre bilen. Som jeg husker det kan du IKKE få en prøveplade hos en synshal. Den skal bestilles og leveres med posten med mindre du er hos de 4 store skattecentre i DK. Du kan selv online på skats hjemmeside bestille prøveplader men du skal skal have data fra regattesten i hånden.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#15   13. feb 2014 Den er synet for mindre end en måned siden. Så er ik bange for den fejler noget. Og det er en Toyota corolla 4d min gamle har en magen til. Og er jo en fin bil. Og nu den er nysynet kan det jo ikke være helt galt?

• #16   13. feb 2014 Præcis Thomas.
    Ingen plader = du skal have reg-attesten med for at få plader på den.
    HUSK at tjek at stelnummer stemmer overens med det der står i bilen og på papiret - det er set at folk bare køber en bil på det glatte ansigt og står med en reservedelsbil bagefter fordi de ikke har tjekket stelnummeret.

Når du så skal have rigtige plader skal du have reg-attesten med og får INDREGISTRERET den (samtidig kommer den over i dit navn at stå) og så får du en udskrift på at du har indregistreret den i dit navn indtil at du modtager den rigtige attest med posten smiley

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#17   13. feb 2014 Og har modtaget mange billeder af bilen og undervogn. Og ser rigtig din ud

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    okt 2007

#18   13. feb 2014 Siger mange tak for alle svarene indtil videre. Har gjort mig lidt klogere på det hele smiley

• #19   13. feb 2014 Husk at slå stelnummeret op på www.nummerplade.net for at være sikker på at der ikke er gæld i bilen og at den nu også er synet..

• #20   13. feb 2014 Den skal selvfølgelig ikke omregistreres hvis den ingen plader har. Det er med i prisen når du henter nye plader til den.
    Husk at lave en rigtig slutseddel fra f.eks. FDM eller nummerplade.net . Og du skal have reg. attesten med når du har betalt bilen.

Kommentér på:
Hjælp køb af brugt bil uden plader

Annonce