{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Handle med tyskere - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

De herrer.

Jeg arbejder på at hente/købe bil i Tyskland, men er indtil videre lidt skuffet over respons mv.

Jeg skriver på tysk, men alligevel får jeg ikke svar.
Selvfølgelig ville det være at foretrække at ringe til ejeren af bilen, men mit tyske sprog er SÅ ringe at det næsten er en joke.

Det undrer mig lidt at de ikke vender tilbage på mine henvendelser, har nok skrevet til mindst 5 om de vil sende flere og bedre billeder til min mail = 0 svar.

Jeg prøvede også at "prutte" prisen på en bil ned på via mail, han virkede meget fornærmet.

Så nu spørger jeg så JER DER HAR IMPORTERET om man skal bruge en anden "teknik" når man handler med Tyskere?

Er de mere følsomme, og hvad kan man forvente af afslag (15-20.000 Euro prisklasse)

Her i DK forventer de fleste jo mindst 10 i afslag, men er priserne dernede mere stabile - syntes ikke de er til at rokke med!

Lad mig høre hvad i der har prøvet at hente/handle dernede siger til det.

Carsten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handle med tyskere - erfaringer søges
  • #1   27. mar 2014 Bare alene det du begynder og prutte pris uden og have set tingene irl syntes jeg virker meget useriøest

• #2   27. mar 2014 De får ligeså mange fake emails som os på gg, dba osv.

De der scammer ødelægger meget for os andre.....

Enig med doktor a

• #3   27. mar 2014 Til begge:

Bilen jeg spurgte til prisen på var skadet (lakskader + forskærm og div.) og ca 2500 Euro billigere end gennemsnittet.
    Jeg kan ikke se det er useriøst at spørge om prisen på 13.000 Euro for en skadet bil, når de andre der er i orden ikke koster meget mere.

• #4   27. mar 2014 GTR JDM:
    Har selv tænkt det samme, der er jo trods alt 80 millioner mennesker i Tyskland, de får sikkert en del flere henvendelser på deres biler.

• #5   27. mar 2014 Jeg plejer at ringe derned, når jeg har købt biler. Mails gider de sjældent at bruge tid på. Prisen plejer man godt at kunne tale om, når først man står personligt dernede.

• #6   27. mar 2014 T3.
    Takker, jeg må have lavet et manuskript - mit ordforråd er ikke det bedste i verden smiley

• #7   27. mar 2014 Som der bliver sagt - glem mails, det er kun telefonisk kontakt der virker ifb. med bilkøb.
    Og som der bliver sagt - glem alt om at prutte om prisen, før du står og kigger på bilen. Jeg giver da hellerikke afslag på en bil, bare fordi nogen ringer og spørger.

• #8   27. mar 2014 Det må være vejen frem.

• #9   27. mar 2014 ja at ringe er mere seriøst og bruger du google translate lyder du jo sikkert som dem der skriver til os på mail nogle gange med bankoverførsel og den ska fragtes med container osv smiley

• #10   27. mar 2014 Du siger bare til hvis du skal have assistance.. Er ved at være noget tid siden jeg sidst hentede en slæde i Tyskland.. Det er hyggeligt at gøre, og jeg snakker 95% flydende tysk.(Inkl. Bil-tysk)..

• #11   27. mar 2014 Ha ha, ja altså Google er jo god til de "svære ord", men hvis jeg forbereder mig lidt går det jo nok.

Thomas:
    Det kunne da godt være at jeg skulle have én til at ringe for mig, det er muligt jeg kontakter dig på PB hvis det skulle blive tilfældet.

Takker smiley

• #12   27. mar 2014 Tyskere vil ikke maile. De bruger fax. Ring hvis du er intra. Iøvrigt. Gå aldrig efter de biler der er billigere end den store mængde.

• #13   27. mar 2014 Selv tak! smiley Du skriver bare.. Er også altid frisk på en tur derned, så længe jeg må få nogle jordnødde chips som underholdning..;) ha ha

• #14   27. mar 2014 http://youtu.be/Jp89vBTyW84

mvh
    Tyskeren

• #15   27. mar 2014 Der er ikke samme kultur for at prutte om priserne hernede. Tingene koster det de nu koster, hvis du ikke er enig, så går du bare væk. Hvis du føler at vedkommende er meget imødekommende og i taler godt sammen, kan man måske spørge om man kunne gøre noget ved prisen. Det er farligt at begynde at kaste tal ud i luften og sige at deres bil er for dyr. Så risikerer du bare at de blokerer helt, og så bliver det svært.

Til det med de mails, så er det jo til dels besvaret. Bare husk hvordan du vil reagere på en mail på jævnt ringe dansk? Du siger at dit tyske ikke er helt fantastisk, så de tror nok at det bare er en scammer fra Afrika. Hvis der er noget tyskere er bange for så er det deling af oplysninger. De giver ikke deres telefonnr. og adresse til hvem som helst. (De taler stadig om NSA og Snowden hernede og er stadig i chok smiley )

Mvh Alexander

• #16   27. mar 2014 du kan godt skrive en mail til dem og de svare hvis det er en tysk mailadr. ellers gider de ikke. jeg fik en kami. fra tyskland til at sende en mail og så var der kontakt. så har nu en passat mere.

• #17   27. mar 2014 Alexander W: Det med prisen må stå for egen regning. Nu har jeg immervæk været med til at hente mindst 15 biler i det tyske, og aldrig har jeg eller den vi har hentet for betalt fuld pris. Og aldrig har jeg set en person blive fornærmet over et bud lavere end prisen.

Jeg plejer at fortælle dem hvor meget jeg skal betale i afgift i DK for at opnå en smule sympati, og dernæst prøver jeg at mærke efter om de sælger bilen af lyst eller nød. Man kan sagtens få prisen presset ned med den rette ydmyge attitude, men samtidig med at være bestemt.

• #18   27. mar 2014 da jeg hentet min opgav jeg hurtigt mail da 9 ud af 10 ikke svaret.. jeg fik i stedet en god kammerat der er god til tysk til at ringe smiley
    var der nede kl 22 en tirsdag aften hvor han åbnet sin forretning for jeg kunne handle bil med ham smiley god servis
    minus var så at da jeg forsøgte at handle prisen lidt ned pga. et par små skader som han ikke havde fortalt om viste han godt jeg havde 1000km hjem, så svaret var at bilen var billig nok og han havde andre der var interesseret og ville jeg ikke give prisen kunne jeg da bare køre hjem igen... smiley og ja jeg tog den med hjem da prisen nu stadig var fær nok smiley ps. endte dog med at få de tyske prøveplader med i prisen smiley

• #19   27. mar 2014 Så kom der et par gode erfaringer, jeg takker smiley

• #20   28. mar 2014 Thomas M:

Jeg kan selvfølgelig kun snakke ud fra egne erfaringer og bekendtes erfaringer, hvoraf den ene har boet her længere end jeg har levet. Dermed ikke udelukket at der er nogen der gerne vil sænke prisen for at få en handel. Det er der selvfølgelig nogen der gerne vil, men det er langt færre end i Danmark. Der er også meget forskel på om det er forhandlere eller private. Forhandlerne er meget svære at rokke med.

Man skal tage afsted og forvente at man kan få et afslag som man ville få der hjemme, og så skal man bare tage det stille og roligt. Jydsk købmandsskab er nok ikke den bedste metode smiley Den bil jeg endte med at købe hernede, gav jeg da heller ikke prisen for, men det var beskedent, og det var kun fordi at han skulle af med den (Cabriolet og det var ved at blive efterår), og han havde ikke plads til den der hjemme.

Kommentér på:
Handle med tyskere - erfaringer søges

Annonce