{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.213 visninger | Oprettet:

mobil der bare VIRKER {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Min HTC One mini er jeg nu blevet så træt af at jeg skal have en ny. Har lige idag fået min 3. One Mini... Med nøjagtig samme fejl som de andre jeg har haft, hvilket er at skærmen sidder en smule skæv i rammen og revner i det hvide plast... For dårligt.

Har haft Samsung S2 og S3. Begge fik skiftet skærm 2 gange. Min S2 ødelagde en skærm inden under glasset. Det kunne ikke ses at telefonen havde været i brug, men skærm revnet. Det kostede mig så lige 1500 bare for det.

Synes generelt plast kvaliteten på samsung telefoner er ALT for lav. Det føles som at holde ved en legetøjs telefon fra BR. Dette var også grunden til at jeg valgte HTC'en i sin tid.

Jeg kan få mit køb ophævet, så skal have en anden telefon. Har snævret det ned til kun 2:

Sony Xperia Z1 Compact

iPhone 5s

Jeg skal have en telefon der BARE VIRKER som den skal og ikke skal til rep i tide og utide og er meget lækker at bruge og se på.
Og så skal den ikke være på størrelse med en tablet....
Jeres tanker/idéer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mobil der bare VIRKER
  • #1   8. apr 2014 iPhone ville jeg klart vælge!
    Har nu haft 4'eren og 5'eren og har aldrig fortrudt, har aldrig haft nogen problemer med mine, udover de selvforskyldte dummerter hvilket resultere i smadret glas.
    Pas lidt på den, og du il ikke fortryde det smiley

• #2   8. apr 2014 z1, helt sikkert.. har den selv, dog ikke i compact, det vil du også være glad for, at vælge den i den store størrelse.

Jeg graver kloak, monterer varmeanlæg, solceller osv... det vil sige grus, mudder, vand og kemikalier, intet har slået den ud ..

• #3   8. apr 2014 nu har jeg ikke den nye sony z1 desværre , men har sony z og det er uden tvivl den bedste tlf jeg har haft nogensinde .

• #4   8. apr 2014 jeg har En nokia lumia 920... den virker bare...

• #5   8. apr 2014 Den store Z1 er bare alt for stor. Jeg valgte One Mini dengang da den har den perfekte størrelse. Der gik jeg fra en S3, og skal ALDRIG have en mobil i størrelse som den igen. S3 størrelse og opefter er bare for meget. Jeg skal have en telefon, ikke en tablet smiley

• #6   8. apr 2014 Z1 vender du dig helt sikkert til i størrelsen .. Jeg har "omvendt" 3 kammerater, der mente det samme.. Nu er alle andre telefoner bare små smiley

• #8   8. apr 2014 Brugte min ellers godt slidte S3 i en halvanden uges tid mens en af mine HTC One Mini'er var til rep. Begyndte kun at hade den mere og mere, fordi den var for stor. Har haft mine store telefoner, no more. Der er en stor skærm, FEDT! Ja, for så holder batteriet kortere tid og skærmen kan nemmere blive slået i stykker... Og så kan mine korte fingre altså ikke nå hele vejen rundt på skærmen på sådan en som S3, det kan jeg på en One Mini.

Jeg har også kigget en smule på det der Windows Phone 8 der... Det er godt nok umiddebart ikke mig. Men på den anden side, det er iOS heller ikke smiley Og det overvejer jeg...

• #10   8. apr 2014 jeg har en iphone 4s og min far en nokia 920. ingen problemer overhoved.

• #12   8. apr 2014 Få en Nokia 3310i

Den virker evigt

• #13   8. apr 2014 Af de to som du starter med (iPhone 5s og Sony Z1 Compact), så ville jeg klart vælge Sony, også set ud fra om det holder.

Men jeg kan helt klart tilslutte mig de andre mht. Nokia Lumia.

Hele familien har Nokia (igen), og det spænder over en gammeldags mobil (min morfar), til Lumia 800, 825, 4 stk 920, og har flere kammerater, venner, og kolleger der har Lumia 925, 1020, 625.

Og det eneste problem er et enkelt display der er skiftet på en Lumia 800, efter farverne var lidt forkerte efter et hårdt slag direkte ned i et flisegulv/betongulv.

Jeg må indrømme min egen 920 er faldet ned fra en karm i 1½ meters højde, og landet på en metalkant, og den fik kun en ridse i den ene side. Den faldt direkte ned på en anden metalskinne i bilen og fik et hak i toppen, og den har ikke haft nogen problemer. Hvilket er det største problem, for jeg har ikke noget argument for at skifte den... Udover at jeg gerne vil have den nye Lumia 930 smiley

• #14   8. apr 2014 Går også selv tit i værkstedet så den skal ikke fylde voldsomt meget i lommen. Kamera går jeg ikke SÅ meget op i. Dog ved jeg at den telefon med bedst kamera jeg har haft var min Sony C905. Skøn telefon. Dog lidt tyk i det smiley

Har altid været MEGET stor modstander af det æble der... Men som tiden er gået og jeg har haft mine problemer med alt muligt andet, er jeg ved at se det som en sidste udvej. Inden for 1,5 år har jeg haft 5 telefoner - gider ikke mere nu, vil have noget der dur fra starten af

• #15   8. apr 2014 Min veninde har en z1 som er flækket i skærmen, uden at den var været tabt.

ville vælge iphone

• #16   8. apr 2014 Jeg har selv tidligere haft Sony Ericsson kameratelefoner, og min bror havde C905, og der har alle de Lumia mobiler jeg har haft i hænderne et væsentlig bedre kamera smiley

Men der er C905 også ved at være en gammel model smiley

• #17   8. apr 2014 Jeg ville holde mig LANGT fra alt der starter med "i" ..

• #18   8. apr 2014 Ø:

Hvorfor? Gerne noget konkret?

Har selv været modstander af det "i" der, grundet at det er mere lukket end så meget andet. Men er med tiden kommet til at indse, at jeg ikke har brug for mere. Netbank, Chrome, Spotify og Bluetooth er det jeg bruger 95% af tiden

• #19   8. apr 2014 Fordi at jeg har endnu ikke mødt en der har været tilfreds med produktet, de eneste der er, er dem der ikke bruger dem fuldt ud.
    En kontoransat med en iphone der siger den bare holder, er jo ikke testet.
    Hiv den med på arbejde, svejs med den i lommen, hop i en brønd og skift stophane hvor du er gennemblødt til livet af vandsprøjt, kravl rundt i graverender og læg kloak med den i lommen, så den ligger med sand og smat i lommerne .. SÅ er den testet.

Dem der bruger Apple produkter er MEGET ofte folk der ikke stiller krav til holdbarhed af produktet, altså at tabletten ligger varmt og godt hjemme i stuen altid, telefonen ligger på skrivebordet på arbejdspladsen .. Apple produkter er en mode ting såvel som en lyserød Fiat 500 - det vil jo ALDRIG blive en "ægte" 500 ..

• #20   8. apr 2014 Jeg kan lide at man ikke skal være låst fast til deres åndssvage programmer, at man SELV kan vælge hvad man vil have, ydermere at man ikke er en af dem der har betalt overpris for et produkt med en ægte glasskærm, der absolut intet tåler, og i dit tilfælde især ikke svejsegløder.

• #21   8. apr 2014 Min omgangskreds siger nøjagtig det modsatte - den ene er lastvognsmekaniker ved Ejner Hessel og har ødelagt en enkelt skærm da han har ved at komme op at slås med en lastbilsgearkasse, så vidt jeg husker.En anden er industritekniker og går med CNC maskiner, drejebænke osv osv. til daglig. Hans æble-fon virker nu perfekt på 3. år. Ikke engang en smadret skærm.

• #22   8. apr 2014 Det er underligt, jeg har 3 kollegaer inden for vvs/kloak faget som har droppet at eje sådan noget, da det bare ikke holder.. De har alle på min opfordring fået den samme som jeg smiley

• #23   8. apr 2014 Har du tjekket Google nexus, den nye? Telefonen matcher andre topmodeller, men prisen er kun 2700...

• #25   8. apr 2014 Har godt nok hørt at den Compact kan have ekstrem batterilevetid når stamina er slået til smiley

• #26   8. apr 2014 Og jo, har tjekket den nye google nexus ud... For stor! smiley

• #28   8. apr 2014 Bruger du din mobil som hammer?
    Hvad med Samsung Xcover? den skulle jo være lavet til den slags brug...

• #29   8. apr 2014 Så er en iPhone jo perfekt... Har 5eren selv... Spiller bare, og ikke for stor...

• #31   8. apr 2014 jeg har en LG G Flex og den er nu meget god men meget stor smiley

• #32   8. apr 2014 Bruger ikke mine telefon til at hamre med, men de bliver brugt. Er desuden modstander af div. covers og etuier.. Hvorfor pakke en lækker mobil til flere tusinde kroner ind i et plast cover til en 50'er der er grimt?

Har da en iPad nu, jeg bruger en gang imellem. Har haft den koblet til PC'en én enkelt gang, det er det. Og den virker nu ellers ganske fejlfrit

• #33   8. apr 2014 Har haft iPhone 4S siden 2011 og den er bestemt ikke fejlfri, men systemet og opbygningen virker meget bedre end de Android mobiler jeg har haft. Før 2011 var jeg extrem modstander af iPhone, men som firmatelefon er iPhone det bedste.

Får en 5S om kort tid, som jeg glæder mig noget til.

• #34   8. apr 2014 @ronni: så har du jo bare en god grund til at købe en computer der bare spiller, en tv dims der bare spiller og en router der bare spiller smiley

#applefanboy

• #35   8. apr 2014 For lige at komme ind på det som Simon også er lidt ved... Jeg skal IKKE, og jeg gentager, IKKE have en Macbook. De har da et ok design, men det sjove stopper så også der... deres computere er da noget så træls at bruge og det er "oversimplificeret" så selv simple ting bliver komplicerede, når man alle sine dage har brugt Vinduer. Har idag en Dell Inspiron 7537 der ligner lidt en macbook, men den har det rigtige styresystem... Og batterilevetid på ca. 6-7 timer med skolebrug

• #36   8. apr 2014 Det var nu også bare for sjov. Jeg deler kontor med nogle meget hardcore pc-elskere. Alle har Dell og kunne aldrig drømme om en Mac. MEN ALLE på kontoret har sjovt nok iPhone... Hvis du virkelig vil have en telefon der ikke er for stor OG "bare virker" så bør en iPhone altså være i toppen af din liste... Jeg har lige fået en android op at køre i familien. Sammenlignet med min iPhone, så mindede det om de gode gamle dage hvor Windows xp tog 5 timer at få installeret og trimmet smiley - en iPhone spiller perfekt efter 20 min smiley

• #37   8. apr 2014 Min kæreste har alt der stater med MIG MIG MIG!!! og over halvdelen af det er byttet mere end én gang på garantien... Hun er begejstret... Jeg griner stadig af at så mange mennesker er SÅ dumme..

• #38   8. apr 2014 Ham X: godt du kan grine af de dumme mennesker, mens du roder efter driveren til dit bundkort og liiige søger på nettet efter hvordan man justerer sin blæser, så den ikke larmer så meget smiley nah - det' gas. Hver sin smag - heldigvis er vi forskellige...

• #39   8. apr 2014 Nokia Lumia , hvis du har problemer med skærmen går i stykker på en S3 så skal du overhovedet ikke overveje en Iphone.

• #40   8. apr 2014 På min S3 smadrede jeg glasset 2 gange. På min S2 formåede jeg at flække skærmen inden under glasset. Glasset tog ingen skade. Anden gang totalskadede jeg så telefonen.. Ups smiley

HTC'en har ikke taget en eneste skærm og jeg er overbevist om at det har noget at gøre med hærdningen af glasset, men i særdeleshed også pga. størrelsen

• #41   9. apr 2014 Den nye HTC M8 eller vent en smule på xperia z2 burde snart komme smiley

• #42   9. apr 2014 Havde en Nokia 820 jeg var ret glad for og som fungerede helt fantastisk. Især ordbogen var genial.

Så fik jeg mig en Huawei, og mage til lort skal man da lede længe efter. Mon ikke jeg snart kommer til at tabe den... Sådan en skal du i hvert fald ikke købe.

• #43   9. apr 2014 Jeg har en smart phone, Samsung galaxi S3 mini mener jeg den hedder....den bruger jeg kun når jeg holder fri.....ellers har jeg en gammel samsung klap mobil uden alt muligt fancy shit til arbejde osv.

Folk vænner sig hurtigt til hvilket nr de skal ringe til på hvilke tidspunkter smiley

• #44   9. apr 2014 jeg har Z1 smiley virker fornuftigt og er billig

• #45   9. apr 2014 # 30 >> Fuldstændig enig smiley

# 38 >> Simon T >> Driverproblemer sker sjældent på en PC i dag, jeg har oplevet mindst ligeså mange problemer med Apple computere, hvor det ved Apple computere bare er sværere at lave det selv.
    Men det kommer meget an på behovet, for mig er der intet fra Apple der "bare spiller", der er bøvl og besvær med det hele, fordi du ikke selv kan bestemme ret meget.
    Det er også utrolig bøvlet at hente applikationer ned til fx en iPad/iPod/iPhone, uden at bruge et kreditkort, for ikke at sige det er tæt på umuligt. Det er dog lykkes mig et par gange, og hver gang priser jeg mig lykkelig for jeg ikke selv har andet end en iPod Touch, som for øvrigt ikke bliver brugt, pga. det er for bøvlet.

• #46   9. apr 2014 Brian d: fuldstændig uenig smiley

• #47   9. apr 2014 Jeg har et AppStore us account og et til Danmark. Us account er ikke bundet til noget kort og fandt det ikke særlig svært at undgå :D?

• #48   9. apr 2014 # 47 >> Anders C >> Har du prøvet andre mobiler? Der bliver du ikke spurgt om noget som helst betalingskort, medmindre du virkelig vil købe noget ... Det gør man ved Apple, og man behøver ikke oprette flere kontoer mv.
    Jeg har selv en Dansk konto uden kreditkort til, men det er stadig bøvlet i forhold til mange andre systemer.

# 46 >> Simon T >> Det er godt vi ikke alle er ens smiley

# 36 >> Simon T >> Og lige en tilføjelse, du nævner alle har iPhone på dit kontor, og her falder tråden igen af, når der ikke søges en mobil til kontoret smiley
    Og her på kontoret har 3/6 Nokia Lumia, 1/6 Android, og så er der to gamle mobiler hhv. gammel Nokia og gammel Sony Ericsson P1i.
    Aldersgruppe? Ca. 20-50 år - branche? Software/Elektronik
    Nogle har haft iPhone, og flere har haft Android, men der er ikke en eneste iPhone tilbage.

# 33 >> ..::Polo doktoren::.. . >> Har du prøvet Windows Phone? De fungerer nu også ganske fint som firmatelefon, faktisk er de tit nemmere i forhold til hvis firmaet bruger sharepoint mv. da det integrerer direkte:-)

• #49   9. apr 2014 Nokia er det samme som Windows 8. Lort med lort på og så tilføj et par "tiles"

Næh køb en iphone, du vil ik fortryde det. Har tabt min 1000gange ( minimum) og den holder endnu. Den eneste iphone jeg har smadret var da den blev glemt mellem mig og et partikelfilter til en lastbil.
    Det bare min mening

Men du får ligeså mange meninger om det som hvis du spurgte hvilken bil der er bedst. Nogen siger vag andre holder på jdm og nogen siger Bmw/Mercedes.

Fedt du ned i butikken og "leg" med dem og Dan dit eget indtryk. Ingen her kan sige hvordan din mening om brugerfladen er på de forskellige telefoner.

• #50   9. apr 2014 # 49 >> /~Hauerslev~\ = >> Det lyder ikke til du har sat dig særlig meget ind i Windows 8, og slet ikke opdateret til 8.1... smiley Jeg selv kører med Windows 8.1 på samtlige pc'er derhjemme, hvor jeg stadig har Windows 7 på min arbejdsplads, og sammenlignet er Windows 8.1 meget stærkere, designet er anderledes, men du har alle funktionerne endnu (og jeg kører i desktop mode på 8.1, den starter selv op i Desktop mode, det er bare en indstilling i Windows).

Det samme med Nokia Lumia - Efter Windows Phone 8, så er det super stabilt, og funktionelt, men glæder mig nu alligevel til Windows Phone 8.1 smiley

• #51   9. apr 2014 Samsung Xcover 2

Har holdt til mig i et år og fejer stadig intet

• #52   9. apr 2014 Hvad med en HTC One? Har aldrig haft problemer med min. Kæresten derimod har konstant problemer med hendes HTC One Mini.

• #53   9. apr 2014 50*
    Brian D

Netop brugerfladen er ændret meget. Og så meget nyt er der heller ik kommet i win 8.1. Mest opsigtsvækkende er "start" knappen. Men i bund og grund er det sagen uvedkommende smiley så nævnt i sammen indlæg er der jo delte meninger om alt heldigvis smiley

• #54   9. apr 2014 HTC One er vildt lækker men skærmen bliver med tiden løs. Og så er den alt for stor. Vil som sagt ikke gå rundt med en tablet i lommen...

Og Windows phone har jeg opgivet.. har haft Win 8 på skolebærbaren siden det var ude i beta version. Har lært at leve med det, men bruger aldrig det der "metro" eller hvad det nu er. Normalt Windows skrivebord, ja tak!

• #55   9. apr 2014 # 53 >> Windows 8.1 er en væsentlig mere flydende oplevelse end Windows 7, og når du har brugt det lidt tid, så fungerer det fint.
    Jeg ønsker mig tit at jeg havde det på min arbejdscomputer også...

# 54 >> Du må endelig ikke sammenligne Windows Phone med Windows 8, det er to forskellige oplevelser.

• #56   9. apr 2014 Jeg bryder mig ikke om de "tiles" eller hvad du nu vil kalde det, som der er på telefon styresystemet. Windows phone er no-go. Har prøvet dem i butikker, og har ikke kunnet lide det, overhovedet.

Har også 8.1 på den bærbare, og bevares, det er da ok flydende... Men jeg savner stadig Win 7. 8.1 er for ustabilt og oplever jævnligt at proceslinjen lige "genstarter". Flere i klassen med spritnye computere oplever det samme, og ligeledes et par af lærerne. Ikke godt nok.

Men er da kommet så langt at jeg har valget mellem 2 telefoner:

Sony Xperia Z1 Compact

iPhone 5s

• #57   9. apr 2014 Har dog læst mig til at Sony'en faktisk nemt får ridser.. Det vil ik være særlig fedt

• #58   9. apr 2014 iPhone får også nemt skrammer smiley

Men jeg må indrømme at jeg ikke har oplevet de problemer du beskriver med Windows 8.1. Forskellen på hvor flydende det kører er også mere udtalt med SSD end det er med almindelig HDD.

• #59   9. apr 2014 Jeg har SSD i min bærbar. Det er ok flydende, men går stadig spontant ned en gang imellem. Problemer jeg aldrig havde med Win 7, med de samme programmer, så jeg giver Win 8.1 skylden smiley

• #60   9. apr 2014 Sådan kan man jo også løse sine problemer, ved bare at skyde skylden på det der er nemmest smiley

• #61   9. apr 2014 Når computeren virkede perfekt med Win 7 og nu er ustabil med 8.1.... Så er det ihvertfald den konklusion jeg drager.

Men nok om det. Kan stadig ikke beslutte mig for hvilken telefon det skal være... Skal bare ha en af hver

• #64   9. apr 2014 Asha er de simple og gammeldags funktioner
    Nokia har også lanceret Android telefoner (X-serien)

• #66   9. apr 2014 Har taget en beslutning jeg for et års tid siden sådan set havde svoret mig selv jeg ikke ville gøre..

- iPhone 5S er på vej, når Call Me lige får fingeren ud. Giver den sku en chance. Men der skal heller ikke gå meget galt, før der kommer en android telefon ind igen. Nu må vi se. Kan godt lide min iPad, men den er også en smule anderledes end en telefon smiley

• #67   10. apr 2014 Fornuftigt valg. Køb et cover og så er du flyvende. Og brugerfladen er meget li din ipad så du skal ik lære noget nyt smiley

• #68   10. apr 2014 # 67 >> Jeg ved ikke om kan kan kalde så dyr en mobil for fornuftigt, men hver sin smag. Men der hvor filmen knækker er at købe så dyr en mobil, som sælges bl.a. på design, og så siger du man skal købe et cover?

Hvis man køber en fed bil, så pakker man den da heller ikke ind i skumgummi inden man kører i den?

• #69   10. apr 2014 Det er for at beskytte den ligesom nogle sætter en hoodbra på deres "fede" bil.

Og den er jo ik så meget dyre kontra Samsung osv.
    Jeg har ik cover på min telefon simpelthen fordi jeg kan lide at leve livet farligt.
    Min gamle htc og Samsung var der cover på, ik fordi jeg synes den er grim men fordi jeg ville passe på dem.

En taxa er jo ofte en rimelig fed bil men alligevel pakke taxa chauffører dem ind i folie for at passe på og holde gensalgsværdien oppe.
    Når jeg er færdige med min telefon efter Max et år bliver den skiftet ud, nogen bliver solgt og andre bliver gemt til reserve. Men lad os se realiteterne i øjnene. Hvis han ik bryder sig om sin nyindkøbte telefon og vælger at sælge den efter 3 måneder og han er en ligeså dårlig jonglør som mig, så den har hakker ridser og i værste fald en flækket skærm så kan hans Telefon sælges for tæt på ingenting. Ligesom en bil med buler er billigere end den uden

• #70   10. apr 2014 Lur mig om ikke taxa chaufførerne kører i biler uden indpakning privat ?
    Det er ligeså meget for reklamen og dermed fortjenesten at de pakker bilerne ind, som det er for at beskytte bilerne.

Jeg køber personligt ikke en mobil for at sælge den igen, jeg køber den for at bruge den til det formål den har, og som jeg forstå trådstarter så vil han gerne have en mobil der virker, og som ikke skal skiftes så tit...

Cover til mobiler giver for mig at se meget lidt mening, medmindre selve coveret tjener et formål, som fx dem der har cover til betalingskort mv. Det er også lidt underligt, men det giver i det mindste lidt mening.

• #71   10. apr 2014 Med trådstarter skriver jo også at hvis der går det mindste galt tager han android tilbage, og det er på det grundlag jeg skriver som jeg gør smiley

Og mht cover så bruger jeg det heller ik da jeg synes det er et irritations moment

• #72   10. apr 2014 Godt valg! smiley - du bliver glad...

• #73   10. apr 2014 Jeg vil heller ikke have min telefon i et cover. Forestil det sådan her:

Du har lige købt en ny mercedes med den store læderpakke og ultra lækre sæder. Fordi du ikke vil have den bliver slidt, løber du i THansen og køber de billige plastovertræk til sæder og rat. Det er træls at røre ved, og ødelægger det fede ved at købe noget lækkert, for så at pakke det ind smiley

• #74   10. apr 2014 "Du har lige købt en ny mercedes med den store læderpakke og ultra lækre sæder. Fordi du ikke vil have den bliver slidt, løber du i THansen og køber de billige plastovertræk til sæder og rat."

smiley :-) smiley

profilbillede
  • #75   10. apr 2014 Det billede beskriver det meget godt. Det kan godt være det er lækkert inden under, men det ødelægges virkelig at et eller andet plast/gummicover

• #76   10. apr 2014 Køb nu bare en 5S den spiller bare, også er den bare lang federe ind alt det andet lort på marked. du har ingen plastik følse med den.!

• #77   11. apr 2014 Hvad bruger I jeres mobiler til?

Har en gammel slidt Nokia 3720. Lille og handy. Jævnt hen modstandsdygtig over for slag, stød, vand, grus, fedtede fingre- ja - virker bare

Det kan da være lige præcis lige meget med store touch screens, flotte farver, kamera der er bedre end dit digitalkamera når man er bange for og beskadige lortet!

• #79   11. apr 2014 Bruger min til ALT:

- mails
    - facebook
    - surf
    - gps til bilen
    - dba og eBay
    - den er det primære kamera (fordi jeg altid har den med)
    - streamer youtube og podcast til mit tv
    - netflix
    - lydbøger og radio når jeg cykler på arbejde (har langt at cykle)

Jeg kunne blive ved smiley mobilen er digitalt centrum for mig...

Skriver dette fra en mobil lige nu fx!

• #81   12. apr 2014 Kun nærrige sære mennesker der IKKE Køber en iphone, udenset hvad de kommer med af gode undskyldninger.. Alle æble hadere jeg kender der har fået en iphone, har dem stadig sjovt nok stadig!

• #82   12. apr 2014 Ostehapsen >> nærige mennesker? Der er folk der køber dyrere telefoner end iPhone, og stadig ikke kan lide iPhone, er de så også nærige?

Det kan nok være jeg er sær, men jeg har endnu ikke fundet et Apple produkt som jeg ikke har fundet bedre hos konkurrenterne - efter min smag, og de muligheder jeg skal bruge.

• #83   12. apr 2014 En mobil der virker....

Det eneste jeg skal forslå er en Sony Xperia Z1 (vælg ikke compact). Den er utrolig hårfør.!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg er selv typen der taber min mobil i tide og utide. Flere gange på flise guld og andet hårdt, og der er intet sket! Jeg tabte den også i vinter månederne, hvor den lå i sneen i 6 timer, og da jeg fandt den var heller intet sket. Den er støv sikker og vandtæt hvilket også gør den god mod dagligdagens prøvelser.
    Batteriet holder nærmest uendeligt (overvurderet) på strømbesparelse. Som ikke gør den langsommere.
    Dens kamera er guddommelig, og dens processer er dejlig stor. Helt klart en mobil jeg kan anbefale! smiley

• #84   13. apr 2014 Har lige købt mig en samsung s5 og det er 100 gange bedre end min iphone 5s.
    Mange flere muligheder med kameraet og apps, og hurtigere processer, og vand og støv afvisende, og den koster kun 4100kr

• #85   14. apr 2014 Jeg har LG G2, blevet kåret til den mest velfungerende android mobil. Jeg er enig, den bedste mobil jeg har set og prøvet smiley

• #86   14. apr 2014 Jeg kan bidrage med review af en nexus 5 i morgen, om buddet vil smiley

• #87   14. apr 2014 Det er da en ok mobil, men synes stadig plast kvaliteten er alt for ringe... Og så er den alt for stor. Fandt lige min S3 frem fra gemmerne idag... Fik da genopfrisket hvorfor jeg udskiftede den.. Lortetelefon smiley

Der er en iPhone 5s på vej, som gerne skulle lande imorgen eller Onsdag.. Nu giver jeg den sku en chance, og ser om det er noget jeg kan leve med

• #88   15. apr 2014 Nokia 5210 er vejen frem

• #89   15. apr 2014 Har fået min iphone her til morgen... Føj en lækker telefon alligevel. HTC One, GO HOME!

• #90   15. apr 2014 Samsung Galaxy Mega. Kæmpe telefon, men det vender man sig hurtigt til. Har haft min i 6 mdr snar, har tabt den, sat mig på den og spildt øl udover den, men den virker stadig upåklageligt, ingen ridser i skærmen, kun et par skrammer rundt på kanten smiley og så er det rart at have en telefon man kan se noget på, når man skriver mail, eller sidder på BG smiley *HosthostPornorhost* smiley og den er billig, gav 2500 for min mener jeg smiley

• #91   15. apr 2014 Haha, men på trods af den store skærm så jeg ikke at du lige havde fået din nye telefon smiley

• #92   15. apr 2014 Kan rapportere at en nexus 5 slet ikke er så dum til prisen...

Men min iPhone 5 er primær telefon noget tid endnu smiley

profilbillede
  • #93   15. apr 2014 kan kun sige samsung Xcover2 smiley har haft min siden sommer sidste år og den har været udsat for bl.a. bremsevæske, olie, benzin, vand, støv, stød, slag og jeg kunne blive ved. den fortsætter bare med at virke uanset hvad den er blevet udsat for, selv skærmen ser ud som den gjorde fra ny uden ridser eller noget smiley

• #94   15. apr 2014 Vil bare lige sige at hvis nu glasset skulle revne er det meget nemmere at skifte på iphone end andre mobiler, og om ikke der er nogen der kan gøre det noget billigere end butikkerne, selvom jeg har s4 mini der bare dur vil jeg anbefale 5s der er lækker og hvis det skulle ske være billig i reparation

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #95   15. apr 2014 Jeg kan kun sig Nogle folk VIL snydes Appel lave aldrig telefoner med fremtids sikringer i de venter til en teknologi er sat i brug og laver så en ny telefon så de kan sælge endnu en telefon til folk. Det skete med 4g og nu har de stadigvæk ikke bygget nfc i deres telefoner selv om de fleste butikker er begyndt at gøre klar til at man kan betale med sin nfc chip i stedet for dankort ... Begrundelse: Glemmer man sit kot kan der gå lang tid før man opdager det men glemmer man tlf opdager men det hurtigt

Og med NFC er det jo også ligegyltigt hvem der ejer NETS smiley

• #96   15. apr 2014 Kim: Hvor vil du lige hen med det?

Jeg vil bare gerne have noget der VIRKER!

Og jeg vil næsten vædde med, at det NFC der er indbygget i nudagens telefoner, alligevel ikke ville kunne bruges til det system med betalingskort.. Sådan plejer det at være.

Derudover er jeg med de android telefoner jeg har haft blevet træt af lappeløsninger og ting der er så nye at de ikke er færdigudviklede....

Og så lige en sidste ting. Jeg har endnu ikke haft en telefon i hånden der føles så velbygget som den æble-tingest der. At jeg stadig ikke er gode venner med softwaren er en anden side af sagen

• #98   15. apr 2014 Og liiige en sidste ting:

Det er UMULIGT at lave en fremtidssikret telefon. Teknologi udvikler sig så ekstremt hurtigt, at en sprit ny og innovativ mobil kan være forældet efter et halvt til et helt år alligevel....

• #99   15. apr 2014 Man er også dum hvis man smider en 5-6k efter ny telefon hvert år bare fordi der kommer en ny model.

Jeg udskifter mine når de virkelig ikke kan mere (eller har for mange problemer)

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2013

#100   15. apr 2014 Ja men forskellen er at Appel TÆNKER i at sørge for du skal have den nyeste hele tiden.

Og det er forkasteligt.

Men noget helt andet ca hver anden i phone jeg har set har haft ødelagt skærm

• #101   15. apr 2014 Så kunne folk jo behandle deres telefoner bedre smiley

• Jan  J
    Jan J Tilmeldt:
    jul 2011

#102   16. apr 2014 Iphone - Ingen tvivl. Den virker ALTID. Og den bliver bedre og bedre med tiden....

• Jan  J
    Jan J Tilmeldt:
    jul 2011

#103   16. apr 2014 Kim P. svar #100. Sikke noget vrøvl at skrive. Hvad er det Apple sørger for at gøre, siger du? De opgraderer dit styresystem gratis konstant, har det bredeste udvalg af App's, spil osv. er totalt anvendelig. Har et suverænt garantiprogram og er noget at det fedeste design, samt den bedste brugervenlighed uden sammenligning. Ja, der kommer en ny telefon ca. hvert år, men det gør vel ikke at du er nødt til at købe en ny... Det er vel ligesom dit eget valg, og da ikke Apples. Alle telefon fabrikanter uden undtagelse tænker da i at sælge så mange telefoner som muligt, men med Apple virker det rent faktisk i lang tid. Jeg har en iPhone 4 og en 5. De virker begge fantastisk, og kører det samme fuldt opdaterede iOS. Det virker og det er en mega fed kvalitet!

• #104   16. apr 2014 Kim p: har du tænkt over at ca hver anden telefon man ser er en iPhone? Så det er jo klart du også ser mange iPhones med smadret skærm smiley

• #105   16. apr 2014 Jan J #102+#103 >> iPhones bliver ikke bedre med tiden, de bliver opgraderet ligesom alle andre telefoner, og de når også en grænse hvor det ikke længere kører.
    For at det kører nogenlunde skal du i dag mindst have en iPhone 4, og helst en 4s eller nyere.
    Jeg kender ikke nogen producenter der ikke opgraderer software på samme måde. Men til gengæld synes jeg der er sket meget med Windows Phone og det er i dag det jeg selv vil anbefale.
    Ang. brugervenlighed, så er det også smag og behag - jeg selv kan ikke fordrage iOS, og slet ikke efter iOS 7, det er virkelig besværligt at bruge i mine øjne.

Fordelen ved Apple er alt det udstyr man kan få til dem, men igen når der kommer en ny model så koster den også cirka 50% mere end andre mærker.

Mht. garantien ved Apple, så er de vel nødt til at have en god garanti med så skrøbelige produkter.

Personlig mening? Jeg bryder mig ikke om iPhone, og jeg kunne ikke finde på at give så mange penge for dem, men det værste er nu at de ikke vil lave stik og interfaces efter standarder, det er en pest at intet passer sammen med Apple produkter, medmindre det er lavet/godkendt af dem selv, både hardware og software.

• #106   16. apr 2014 Simon T #104 >> Det kommer an på hvor du bevæger dig, for i min omgangskreds er det langt fra hver anden. Men til gengæld er det dem man hører mest om, fordi der hele tiden er et eller andet de skal med dem.

• #107   16. apr 2014 Brian: hvis man mindst skal have en 4'er for at det kører nogenlunde, så siger du jo dermed, at en iPhone 3 desværre ikke kører godt længere? Vil du ikke lige tjekke hvor mange år den har på bagen, og sammenligne med tilsvarende gamle/andre smartphones, om de også trækker deres seneste systemet perfekt?

Og supermarkederne svømmer da rundt i billige stik til iPhone? Ellers tjek eBay - jeg tvivler på alle de 2 dollar kabler er godkendt og kvalitetssikret af Apple smiley og de virker fint

• Kim V
    Kim V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #108   16. apr 2014 Jeg vil anbefale iPhone og det eneste jeg finder irriterende er at jeg ikke kan lade med de samme ladere som næsten alle har liggende. Men det er nu min 2 iPhone og den er kun blevet skiftet fordi jeg fik et godt tilbud på den nye 5s. Har ellers i mange år haft Sony ( Ericsson ) og været rigtig godt tilfreds med disse og stor modstander af iPhone. Men fik brug for nogen Apps, der kun fåes til apple så blev nød til at prøve. Det har jeg ikke fortrudt og hvad holdbarheden angår har jeg ingen problemer. Uanset om jeg går på værkstedet og laver bil eller går i skoven og laver brænde.
    Derudover synes jeg at mange af de nye Sony, Samsung og HTC er alt for store at rende rundt med og til mine korte fingre.

• #109   16. apr 2014 #107 >> Det blev påstået at selv de gamle virker fint, men iPhone 3gs er fra 2009, og iPhone 4 er fra 2010, og begge har problemer med nyere iOS, og er derigennem begrænsede.
    Men det var mest en udtalelse for at modbevise at de altid er opdateret, de bliver også forældede.

Derudover er de billige stik til iPhone ikke altid gode, der er mange der fejler, og jeg kender ingen andre producenter som sætter en chip i stikket for at verificere hvordan den vender, det er kun Apple der finder på sådan noget.
    Og hvorfor ikke bare bruge micro-usb eller mini usb som alle andre, det passer at lade alt fra telefon, gps, mobil, tastatur og mus osv.?

Men selvfølgelig er iPhone fejlfrie, tag nu fx dette problem, der er problemer med appleid mv. Det har jeg aldrig oplevet på hverken Android, Windows Phone eller for den sags skyld Symbian. Men til gengæld er det et evigt tilbagevendende problem på iOS enheder, hvor AppleId afgør hvad man kan og må på sin enhed.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/Off-Topic/1040036-hjaelp_til_iphone
    I kunne jo lige passende hjælpe, når nu det alt sammen er så godt.

• #110   16. apr 2014 Med mit normale brug har jeg endnu ikke haft problemer med hverken iPad jeg har haft et par år og så min iPhone jeg fik her den anden dag.

Det er stadig den mest gennemførte mobil jeg har haft, der har virket mest gjort færdig.

Og grunden til at det ikke bare er mini eller micro usb, er fordi at stikket har en del flere funktioner som er gjort mulige med flere forbindelsespunkter i stikket. Nøjagtigt hvilke har jeg ikke styr på, men kunne forestille mig det er til docking stationer o. lign.

• #111   16. apr 2014 Ellers kan du evt. købe en Galaxy S4 mini.. Den er kompakt og har funktionerne som den store også har..

• #112   17. apr 2014 #110 bilfreaken >> Det med at stikket har flere funktioner er en undskyldning jeg har hørt før. Men stikket giver flere problemer end det gavner, og specielt nu de valgte at skifte stikket ud, så alle de gamle dockingstationer ikke længere kan bruges (nogle kan dog med en adapter).
    Men når det er sagt, så er det stadig en gang bullshit, for docking funktionaliteten er fuldstændig overflødig fordi der findes både Airplay, DLNA, A2DP og så den kablede mini jack. De tre første er trådløse og A2DP virker fantastisk kombineret med NFC, for så kan du parre to enheder ved en let berøring.
    Andre mobiler kan i teorien undvære stikket helt, da der er indbygget induktiv ladning, samt understøttelse af A2DP, DLNA og NFC.

Indrømmet AirPlay er det der hidtil har fungeret bedst og mest færdigt mht. streaming, men det er til gengæld belagt med masser af restriktioner før enheder kan blive certificeret af Apple, så på det punkt er det en pestilens at udvikle til AirPlay.
    Til gengæld er det mere standard DLNA ved at være mere modent, og det virker fantastisk på nyere enheder, og vil for mit vedkommende være at foretrække, da man ikke binder sig til et mærke. (og ja, jeg ved man kan hente apps der kan lave fake AirPlay, men det er ikke 100% godt).

Så alt i alt, der er ingen grund til at have et ikke standardiseret stik, og der er ingen grund til programmer som iTunes, det kan klares uden, bare ikke ved Apple.

• Kim V
    Kim V Tilmeldt:
    jan 2008

#113   17. apr 2014 #109>> Jeg kan kun give dig ret i at det er irriterende at Apple ikke bruger samme lade stik, som så mange andre producenter. Men kan som en ringe trøst fortælle at det kommer de til, hvis da ellers fortsat vil sælge telefoner i EU. Det er der nemlig faldet dom for.
    Det med at iPhone3 fra 2009 ikke længere kan opdateres, er der vel ikke så meget at sige til. Prøv at se om du kan opdatere en Android fon fra 2009 til nyeste android. Nokia kan du nok ikke gøre det med, da de ikke længere bruger Android og Sony Ericsson tvivler jeg på, da de er overgået til ren Sony og også har lavet en del om på deres platfom.

• #114   17. apr 2014 #113 Kim V >> Det med EU-lovgivningen og Apple, vil jeg se - før jeg tror det, de har længe fundet en vej udenom ved at lave noget andet.

Jeg kunne forestille mig de kom udenom det ved en af tre muligheder:
    1. Skifte til micro-usb og følge den nye EU-lov fra 2017.
    2. Bundle alle nye produkter med en lightning til micro-usb adapter: http://store.apple.com/dk/product/MD820ZM/A/lightning-to-micro-usb-adapter
    3. Skide højt og flot på lovgivningen og blive ved med at sende deres produkter på gaden med deres egen proprietære stik.

Det mest sandsynlige er nok nummer tre eller til dels nummer to, de er da ligeglade med hvad EU mener...
    http://meremobil.dk/2014/03/eu-vil-tvinge-apple-til-benytte-microusb/
    http://www.geek.com/apple/apple-will-be-forced-to-use-micro-usb-chargers-by-2017-1587862/

Ang. opdateringer:
    Jeg er fuldt klar over at ældre telefoner ikke kan opdateres, men det blev tidligere i tråden argumentet at iPhone var de bedste, netop fordi du kan blive ved med at opdatere dem og forny dem, selv med en gammel telefon. Det er ikke sandt.
    At andre ikke er bedre på det punkt er jeg fuldt bevidst om smiley

• Kim V
    Kim V Tilmeldt:
    jan 2008

#115   18. apr 2014 #114 Brian D>> Helt ok, havde lige fået overset den med at der i en anden del af tråden er skrevet at de hele tiden kan opdateres.
    Men ellers er det vel med telefoner som med biler, nogen er til det ene og andre til andet.

• Paw D
    Paw D Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #116   25. apr 2014 Prøv den sidste nye fra catapilar. Den har min makker købt til sin søn efter han har smadret 10 smartfones. Og den holder da endnu.

• #117   26. apr 2014 Har selv den oprindelige HTC One... Har ikke haft andre problemer med den, udover den ind i mellem kan leve sit eget liv, hvor den lige går i sort en gang... Men ellers har den sgu virket som den skulle... smiley

Min fætter har en Sony Xperia Z1 og han er lykkelig for den... smiley

• #118   3. feb 2015 For lige at bringe en gammel tråd til live igen:

Har nu levet med æblet i knap et år, og har faktisk INGEN problemer haft overhovedet. Det er første gang jeg har oplevet en telefon har kørt fejlfrit i så lang tid.

Har intet cover haft på den på noget tidspunkt, så den har et par småskrammer. Har tabt den på betongulvet i garagen nogle gange, og kun et par små skrammer i alu kanten er det blevet til.

Dog er jeg kommet til det punkt, hvor jeg gerne vil kunne lidt mere. Ironisk nok, så er det den eneste telefon jeg har haft SOM BARE VIRKER, men alligevel vil jeg have noget andet... Er sku ikke nem at stille tilfreds! smiley

• #120   4. feb 2015 Begge mine forældre har købt Sony, hhv. Z3 og Z3 Compact. Begge er helt vildt lækre telefoner, og de virker rigtig godt softwaremæssigt også... Og er godt nok lidt misundelig på min fars Z3, kæft den har en fed skærm smiley

• #121   4. feb 2015 du kan bare jail-break den smiley Men ja jeg køre kun iphone, og har aldrig haft nogle problemer, Den første iphone 4 købte jeg lige da den kom ud, har iphone 6 nu, og den iphone 4 den køre i nu, og stadig godt, min eks bruger den smiley

Må sige den køre bedere, ind de fleste Androids som er et halvt eller 1 år gamle smiley

• #122   4. feb 2015 Hehe, det er altså sjovt nok den konklusion folk altid kommer til med æbletelfoner, de virker bare...

Kan VARMT anbefale en Google nexus 5 hvis du skal prøve noget andet... En fed telefon der er stinkende billig og som også bare virker faktisk... Den er helt clean uden gøjl...

• #123   4. feb 2015 Simon T. der er vel nogle som har haft problemer med (æbletelefoner) har man det så går man bare ned og for en ny, bum færdig,

Men når de fleste siger at, de bare kører, så må der da være noget om det smiley

• #124   4. feb 2015 Dennis D
    Lidt det samme som at spørge en Iphone bruger, hvorfor de skal have den nyeste model.
    Det ved de faktisk ikke, de ved bare de skal have den smiley

Steve Jobs var den eneste der kunne sælge en ting du bare bliver nød til at købe, uden at vide hvorfor smiley

• #125   28. feb 2015 iPhonen er solgt, og ny telefon er købt. Endte med at vælge en Oneplus One. Kæft det er en fed telefon! Og vildt at man kan få den til den pris. Selv indpakning og de ting man får med, oser af kvalitet. Og giver samtidig et MEGET bedre helhedsindtryk, end fx. HTX, Sony eller Apple for den sags skyld.

• #126   28. feb 2015 R.B hvorfor køber man en ny bil?
    ER det fordi den er ny? den er bedere, den køre længere? osv osv?

ved ikke helt hvor du vil hen med det? hvorfor køber en android fan en ny model?
    ER det fordi den er ny, kan mere, og bare har de nye ting:) ved ikke helt hvad forskellen er, men er sikker på du nok kan forklare det smiley

i det mindste kan en man da have en iphone 4 fx som stadig køre som ny selv om den er 5 år gammel? og du kan stadig få penge for den? smiley havde det været en android kunne du smide den ud smiley

• #127   1. mar 2015 Det er rigtig det Dennis skriver. Find en android telefon, som efter en 4-5 år stadig kan sælges for lidt penge. Ikke svimlende summer, men mere end et par hundrede, som man kan få for en android telefon med den alder.

Men den måde telefonerne er lavet på, sammen med de styresystemer de kører med, så er det bare sådan. Fuldstændig det samme, som med mac computere og normale pc'er.

• #128   1. mar 2015 Bilfreak ja det svare han nok ikke på, det eneste svar som kommer tilbage er nok bare, ja apple er onverprised shit smiley

• #129   1. mar 2015 Iphone er en rigtig fin telefon til ældre mennesker, og dem som ikke selv kan finde ud af sætte ting op, så de kan spille sammen. De lader andre gøre arbejdet, andre synes det er sjovt og nørde med.

• #130   1. mar 2015 tja og så er android kun for folk som godt kan lide at smide sit lort ud efter 2 år fordi det ikke er noget værd længere smiley så rent faktisk er android/windows dyre end iphone lol smiley

Men K-Finn nu når du er hater så meget på apples produkter, kan du så forklare hvorfor der er så mange teknikere/designere og normale mennersker som køber det? for indkøbs prisen er jo dyre end hvad der ellers er der ude på markedet:)

Er ret sikker på folk der køber android, are køber det fordi de entet bare vil hate, eller de ikke vil betale det ekstra for en bedere telefon, eller som der er mange der siger, at de gerne vil bruge hele deres liv på at side og rode inde i en telefon smiley

Din sidste sætning
    Iphone er en rigtig fin telefon til ældre mennesker, og dem som ikke selv kan finde ud af sætte ting op, så de kan spille sammen. De lader andre gøre arbejdet, andre synes det er sjovt og nørde med.

Så alle designere arkitekter og mange mange andre store firmare som kun køre med macs, de fatter ikke en skid og kan ikke skid?

• #131   1. mar 2015 Jeg hader det da ikke. Folk må da købe det de vil.
    Siger bare, dem der nørder med ting, køber ikke iphone og macs, de er sjældent du ser en programør med en mac, det er vel stadig ikke muligt og tagesin mac, og så koble på en plc.
    Der hvor det så rigtig bliver komisk, det er når folk så installere windows på deres mac.
    Der er vel heller ikke meget mac over det mere, macbook pro kører med intel processor, iøvrigt den samme, som jeg har i min tablet

Du har så travlt med og kalde folk apple haters, lidt komisk, når du er en kæmpe android hater

• #132   1. mar 2015 Jeg er overhovedet ikke android hater på nogle måde, hvis jeg kunne lide designet og hvordan den kørte, så var det android jeg brugte, men nu falder apple i min smag, så det er hvad jeg køre med, nu er jeg ikke lige så stort IT specialist som du er, men du kan jo også køre windows fra din mac smiley hvis nødvendigt, Syntes bare det er tit

I Apple haters virkelig hater uden grund, for er der en grund til at hate på det? kan ikke se hvad der er galt med det, de fleste vil nok sige jammen det kan ikke noget og der er for dyrt, men selv en 4 år gammel telefon eller pc kan man stadig sælge for et ganske fint beløb, hvor i mod en en Android tja hvis den stadig virker så er den intet værd.

Jeg bruger også windows pc fordi, der er flere programmer til de alarm anlæg jeg sælger, de er ikke lavet til Mac i nu smiley på den måde jov der er det pisse nederen at det ikke bare kan køre det, men det er jo bare et spørgsmål om tid smiley

Også er apples produkter generelt lidt bedere bygget smiley og det er jo ikke en grund til at hate på det smiley og sige at folk som køber det, ikke kan noget selv :;)

• #133   1. mar 2015 Jeg er slet ikke IT mand, men møder jævnligt programører på min arbejde, ikke set en eneste endnu med en mac, som de selv siger, de kan slet ikke bruge den.

Ja, win kan installers på en mac, men der må du da indrømme, det er squ da komisk,

Bedre bygget, tror ikke en macbook havde overlevet 6 år med mig i marken.

• #134   1. mar 2015 Nu er ting jo tit bygget til nogle specifikke områder, og vi kan hurtigt blive enige om at en mac er slet ikke bygget til at køre rundt med en elektriker, eller andre kørende tek folk.

Men derimod alle dem som sider på kontoret smiley

• #135   1. mar 2015 Ja den er fin , hvis man bare sidder og leger med billeder og lyd

• #136   1. mar 2015 Eller skal klare alle opgaver på kontoret, uden det hele gå i stå smiley

• #137   4. mar 2015 Dennis D

Det kan jeg saktens forklarer dig, den typiske Android bruger er en der har sat sig ind i tingene, og ved precis hvordan hans nye telefon er bedre en den gamle, nye features o.s.v, og her er tit og ofte en stor forskel på ny og gammel telefon.
    Samt alle de apps man kan få, både i store og 3rd party.
    Her bestemmer brugeren over sin telefon.

Iphone brugeren ved det ikke, de ved bare de skal have den nyeste model, men ikke hvorfor.
    Satte de sig ind i sagerne, ville de jo kunne se at det er mere eller mindre "gammel vin på ny flaske".
    Samt alt er låst, og skal man bruge den bare en lille smule skal man til at jailbreak og altmuligt.
    Her bestemmer Apple hvad du må bruge din telefon til.

smiley

• #138   4. mar 2015 R.B og hvor ved du det fra?

Du har helt ret i at når man køber en ny telefon, eller når jeg gør så kigger jeg på batteri leve tiden, og det nye kamera, og andre visuelle ting, jeg ved at menuen bliver opdateret, også kan den nye telefon nogle flere ting jeg ikke har behov for smiley alle mine apps som jeg skal jeg skal bruge, henter min i cloud ned, sammen med mine indstilinger, også er jeg kørende igen på min nye telefon med de gamle (låste) indstilinger, og jeg bestemmer helt selv hvad jeg laver på min telefon, alt det der lort med den er låst osv, jeg kommer slet ikke ud i de hjørner på min mobil, der er slet ikke behov for det, jeg ved godt at man skal på en android fordi, den kan ikke rigtig noget smiley

Men jeg ved stadig ikke hvorfor man som person kan hate på et produkt, som er så meget bedere end hvad han selv bruger, bare se gensalgs værdien? Kan du forklare mig hvorfor den er så meget højere på apple produkter?

er det fordi lortet er lavet bedere, og er bedere kvalitet, jeg har stadig min første iphone og den køre stadig som ny den er 5 år gammel smiley fyldt op med billeder og emails. hver gang der er nogle i min familie eller omgangs kreds som skifter deres Androids ud så er det fordi at den bare ikke kan mere, den er blevet træt langsom virker ikke i kulde bla bla bla.

Men android brugere køber self kun en ny android fordi den kan mere og de ved nøjagtigt hvad den kan, kæft en gang lort at lukke ud, som om at de ikke køber ny fordi det er den nye model smiley stop nu med at narre dig selv.

Og ja jeg køber en ny model selvom den gamle virker, man køber sku også ny bil selv om den gamle virker, din pointe er helt hen i vejret!

• #139   4. mar 2015 Dennis D
    Det har jeg f.eks fra folk som dig, som kan skrive en så lang besked og på ingen måde forklare hvorfor den er bedre, men du ved til gængæld alt andet er noget lort :), men hellere ikke hvorfor.

Mht brugtsalgs værdi, Ja den koster også 3x så meget som andre telefoner, og hvis det var fordi de var lavet bedre, så bøjede de nok ikke så nemt, eller de forrige hvis skærmen revnede fordi man kom til at nyse med den i lommen.
    Men nej, de kan sælges til de priser fordi der stadig er folk, og specielt meget unge mennesker (fra 1. klasse og op, og nej det er ikke en joke) der bare skal have dem, de har ikke råd til de nye, så de må betale for de brugte smiley

Der er intet en Iphone kan, som en Android, til den halve pris, ikke kan gøre, og mere til. smiley

• #140   4. mar 2015 ok

• #142   5. mar 2015 @Gunhildur: og Android bliver bare ved og ved - år efter år efter år smiley

• #144   5. mar 2015 De bliver alle langsom efter mange opdateringer, uanset hvilken mobil det er.
    Siger folk andet, er de fulde af løgn.

• #146   5. mar 2015 Find hattene frem smiley

profilbillede
  • #148   5. mar 2015 Ja og der er fundet software i en iphone, der dræner batteri efter bestemt tid

• #149   5. mar 2015 Gunhildur

Du har faktisk ret mht fjernsyn, mit Samsung gik i stykker, da mig og min elektronik mekker pillede det fra hinanden kunne vi udemærket se at nogle kondensatorer var gået.
    Det viser sig dem der er sat i kun lige kan klare de "farad" tror jeg det hed, og grunden til de havede brugt dem var fordi nogel størrer ikke kunne passe.
    Vi lavede 2 ledninger og satte 2 størrer på, det har virket lige siden.

Som min elektronik mekker sagde, det er lavet så det kun er et spørgsmål om tid, det er lidt det samme som at købe en bil med redline ved 6500 og så konstant køre 6000 rpm, så er det klart, den holder ikke så lang tid som den der kun køre 2000 rpm smiley

• #150   5. mar 2015 R. B:

Lige det med samsung skærmene, giver et eller andet sted, faktisk god nok mening. Som det er idag, udskifter rigtig mange deres elektronik efter ca. 2 år, for så er der jo kommet noget nyt og bedre - det er blevet et "køb-og-smid-væk" samfund vi lever i.

Det samsung jo så har gjort, er at de har dimensioneret deres komponenter efter, at de holdt i ca. den tid, som rigtig mange beholder produktet. På den måde kunne samsung spare lidt penge, og derved tjene mere, men forbrugerne kunne også få billigere fjernsyn - smart, ikke? smiley

Men for lige at gå ind i jeres diskussion med æble og droider:
    Jeg er android-mand, men jeg mener stadig, at hvis man vil have en telefon der er nem at finde ud af, og som bare virker ud af kassen... Ja, så er det altså noget med et æble på, man skal have. Der har ingen slinger i valsen været.

Og så lige det, med at telefonerne bliver langsommere med tiden. Det er der et MEGET simpelt svar på: Forbrugerne er SELV SKYLD I DET!

Når der kommer en opdateret version af de respektive styresystemer, ja så vil folk jo have det på deres telefoner, om den så er en måned gammel, eller 4 år gammel. For ikke at få mange sure kunder, pga. manglende opdatering til deres telefoner, ja så kører de det nyeste software ud, som er udviklet til MEGET kraftigere processorere, bruger mere ram og mere batteri - med hvilket resultat?
    Det er NØJAGTIG det samme, som at smide en større og større campingvogn efter bilen - bilen får sku ikke lettere ved at trække den over Kassel Bakker....

Kommentér på:
mobil der bare VIRKER

Annonce