{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.538 visninger | Oprettet:

Bærbar valg "MSI" {{forumTopicSubject}}

Hej. Og på forhånd tak for jeres tid og svar.
Jeg skal starte på en videregående uddannelse til sommer og skal i den forbindelse bruge en bedre bærbar end den gamle jeg har.
Så jeg vil høre om nogen kan anbefale en, som er bedre eller billigere til nogenlunde samme pris som denne: https://www.komplett.dk/msi-gp70-173-full-hd/812913
Vh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bærbar valg "MSI"
  • #2   8. maj 2014 Pølse: Tak for dit svar, men jeg er desværre ikke den store tilhænger af Mac.
    Det kunne jeg selvfølgelig også have gjort opmærksom på i min forespørgsel.
    Vh. Christian


  • #3   8. maj 2014 køb for GUDS SKYLD ALDRIG EN MSI !!!!!!!!!!!!


    Jeg købte i sin tid ved gymnasie-start en MSI..... den gik i stykker og måtte sendes ind gang, på gang.. 4. gang den skulle sendes ind kunne jeg kræve en ny pc.. de vurderede efter 1 år (ja 4 reperationer på 1 år) at den nu var under det halve værd, og sendte mig en pc til den tilsvarende restværdi.... (endnu en MSI laptop). i løbet af 10 måneder sendte jeg ligeså denne ind 4 gange og fik endnu en ny, af samme model, bare en opdateret version... denne holdt godt og vel 4 måneder før jeg gav op.....og smed den af helvede til...


    siden har jeg har MacBook Pro´s og de har bare holdt ! det fungerer bare !


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #5   8. maj 2014 msi er helt klart det værste.. som, Tyskeren siger!!!!!!

    Min msi holdt 2 år og døde helt..

    Mac. fungere uden problemer


  • #6   8. maj 2014 Hold nu kæft med de Macbooks når han er ligeglad med dem smiley


    Jeg havde nok kigget i retning af Lenovo's ultrabooks, nu hvor Sony har afskibet VAIO-mærket.


  • #7   8. maj 2014 Jeg er tekniker for et IT firma, og vi ser sq lige så mange problemer med MAC's som med PC'er
    forskellen er bare at MACs koster det dobbelte og kan del halve

    De er kun gode hvis man bruger MacOS
    Men har man brug for Windows er de ikke gode.

    Den MSI du har fundet har ellers fine specs, men har desværre også hørt at der kan være en del problemer med MSI, men jeg er af den opfattelse at det er deres modeller der er 2-4 år gamle
    Så man kunne jo håbe at de har løst problemerne og maskinerne er blevet bedre i kvalitet.


  • #8   8. maj 2014 @Tyskeren: Det lyder ret mærkeligt. Jeg har selv en MSI, som er cirka 2 år gammel, og der har aldrig været noget med den.

  • #9   8. maj 2014 Det skal siges at de fleste problemer der har været med MSI har været defekte harddiske, og siden SSD er kommet til er det problem så godt som forsvundet

  • #11   8. maj 2014 Pøle

    Nu siger du godt nok at din ASUS må se sig slået af en Macbook
    Men så prøv at køre AutoCAD på den, ja eller for den sags skyld spille et spil Battlefield 4

    der er rigtig meget software som kun køre på Windows, og så går ideen af at købe en MacBook til 14.000.-


  • #12   8. maj 2014 Pølse


    Holder prisen ikke?
    En macbook pro med I5 CPU og kun 8GB RAM koster 14.000.-
    http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/apple-macbook?navn=macbook-pro-med-retina-sk%C3%A6rm-me866-13-26-8-512&id=0-0800529460

    Den PC Christian linker til koster godt det halve og har en I7 CPU og 12GB RAM


  • #14   8. maj 2014 Tak for de mange svar. Jeg er ikke i tvivl om en Mac er et godt køb, men jeg er og har altid været mest til Windows. Jeg tror man kan være uheldig med uanset hvilken computer man anskaffer sig, men hvis nogle kunne linke til en bærbar som er er rimelig i toppen med hardware, men samtidig helt i bund med prisen, så må i gerne det smiley .

  • #15   8. maj 2014 Jo jo, men hvis du bare skal bruge en kontor PC uden noget power kan du jo også vælge en PC med i5 eller i3 CPU så er du nede i 3-4000 for en maskine hvor Mac'en stadig starter ved det dobbelte.

    Jeg gik bare ud fra at Christian skulle bruge noget seriøst power med den maskine han linker til, da den er TOTALT overkill til bare at sidde og skrive i Word og surfe på nettet


  • #19   8. maj 2014 Jeg har kigget lidt på denne her:
    Den er kompakt og har Alu-lækker looket fra en Apple og har stadig meget gode specs:

    https://www.komplett.dk/asus-zenbook-ux32ln-133-fhd-mat/808906


  • #20   8. maj 2014 Har haft MSI.. aldrig igen.. lortet gik i stykker igen og igen. Da jeg endeligt erklærede den død, duede dvd drevet ikke længere. Det ene usb stik kunne ikke benyttes (ellers gik computeren i sort) harddisken "bibbede", computeren blev mega varm og frøs af og til.. rengjorde den jævnligt.

    Købte derefter en Macbook Air 13".. og har aldrig fortrudt et sekund.. alene det faktum, at mac's modeller er så "kendte", betyder at har man endelig et problem er der 99% sandsynlighed for at man kan få hjælp, eller finde en der har været ude for det samme.. i modsætning til min MSI hvor det var stort set umuligt at finde ud af hvad der var galt når den fejlede. Derudover kan fortælles at jeg købte min MSI over nettet, hvilket betød at den skulle sendes frem og tilbage, men stor ventetid, samt dokumenter der skulle udfyldes for at være sikker på fejlen blev forstået i den anden ende. Mac'en har jeg købt i elgiganten. Så er jeg garanteret service.


  • #21   8. maj 2014 Pølse

    haha! du mener simpelthen der er blærerøvs værdi man skal betale for, for at have en Macbook?
    Vi er 25 Datafag teknikere her i virksomheden, og der er INGEN der har Mac, eller IOS enheder, måske gemmer der sig en Ipad et sted, men det er osse det hele.

    Spørg du en tekniker som ved hvad han snakker om, får du ikke meget ud af din blærerøvs effekt smiley


  • #22   8. maj 2014 Carsten T: Super elegant pc du linker til, men med mit syn vil jeg ikke kunne se noget som helst på en så lille skærm smiley .
    Skal bare være på tværs.


  • #24   8. maj 2014 Mac / PC er og bliver en smagssag.... proffer der er til PC siger at MAC er for dyre...
    Mac brugere vil sige at Mac giver meget mere for prisen....
    Jeg selv er hoppet fra PC til MAC, og de der siger at mac ikke giver nok ydelse for pengene, har ikke arbejdet nok med Mac og udforsket mulighederne, og sætter ikke pris på kvalitet, design og service og funktionalitet...


    dette tema ER og BLIVER en meningsløs diskussion blandt "religiøse"...

    enten er man til det ene, eller også er man til det andet... begge har fordele og ulemper som vejer hinanden op smiley

    så stop nu for fanden jeres højreligiøse "pc er for kloge" "mac er for idioter" pis... det er ikke det vi gider høre op..
    manden har valgt en platform efter hans fucking SMAG !!

    så lad os rådgive ham om en god pc.


    Selv kender jeg ikke så meget til nutidens laptops med windows, så der vil jeg ikke gøre mig klog andet end at gå efter de mærker man hører i daglig tale som "de gode mærker"...
    man skal ikke altid gå efter bedste ydeevne for pengene, som jeg i sin tid gjorde med MSI.. jeg fik masser af ydeevne til få pengene, men så har i jo også læst hvor længe selve maskinen holdte.... de skal også været bygget ordentligt.


  • #26   8. maj 2014 Pølse

    Det der med at med eller IOS er usårlig overfor virus er også en skrøne
    Mac har bare ikke været så udbredt at nogen har gidet lave virusser til dem før nu


  • #28   8. maj 2014 Her er noget i den lidt anden ende af skalan
    https://www.komplett.dk/acer-aspire-v3-772g-173-fhd-mat/803942

    Men det er altså også en MEGET stor skærm til en bærbar efter min mening smiley


  • #30   8. maj 2014 Tyskeren

    Det der bedømmer om en Mac passer til en eller ej er ens behov
    Jeg kan ikke køre en 1/3 af de programmer jeg skal bruge i hverdagen på en Mac.

    Og så ser jeg ingen bærerøvs værdi i en bærbar, det er et værktøj, som skal fungere efter min hensigt og ikke Apples

    Jeg er ikke i tvivl om at for almindelige brugere er det sikkert tilstrækkeligt.
    og min mantra om Apple er : Begrænset produkter til begrænset brugere

    og kan man leve med det, og vil betale igennem næsen for det, er de da sikkert fantastiske smiley


  • #31   8. maj 2014 Pølse

    Romerne troede osse de ville herske for evig tid
    Men alle Empierer falder, det er bare et spørgsmål om tid


  • #32   8. maj 2014 jeg har en LG laptop, som trofast har tjent mig i 7 år, den har intet fejlet... men den er ved at svære slidt op, og der kommer uden tvivl en ASUS af de dyrere modeller på min købeseddel

  • #33   8. maj 2014 Carsten ! igen afhænger det af den individuelle bruger og hans behov og smag..

    nu kører jeg selv den største 15" Retina af den nyeste model og jeg arbejder med foto, video og 3D grafik til hverdag, ud over en masse papirarbejde...
    Og JEG har aldrig været så tilfreds, og tro mig, jeg har været utallige gaming-pc´ere igennem windows.

    Mac kan meget mere end det blotte øje ser, det er blot at kende lidt til det og udnytte de rette værktøjer.
    Og ja, jeg sætter også personlig pris på et lækkert design, kald blærerøvs effekt om du vil...

    og jeg kan omvendt også sige at 1/3 af de programmer jeg har på min mac, kan jeg ikke bruge på arbejdes PC !



    smagssag.... fat det ?


  • #35   8. maj 2014 Tyskeren

    Tal da pænt i en diskussion
    Fat det?


  • #36   8. maj 2014 Du må meget undskylde hvis du følte dig truffet smiley

  • #37   8. maj 2014 Pølse

    og det er det der er vigtigst!
    At den passer til DIT behov smiley
    Men derfor passer den langt fra til alles, lige som en PC heller ikke gør.



  • #38   8. maj 2014 Tyskeren

    At du skriver "fat det" til mig?
    Skulle jeg ikke føle mig truffet af det? hvem i alverden skulle så?


  • #39   8. maj 2014 Ok, jeg undskylder, håber du klarer den smiley

  • #40   8. maj 2014 Nu arbejder jeg med IT inden for erhvervs sektoren
    og der ser vi næsten aldrig Mac's
    og hvis man en sjælden gang gør, er der ikke andet end problemer med dem,

    Du kan f.eks. ikke melde en Mac ind i en virksomheds domæne, det afskære den fra rettigheder på store komplekse systemer, og det gør adgang til alting en pine.

    Men jeg kan godt se hvorfor folk vælge Apple produkter, men jeg er bare træt af den Appleificering som det skaber, folk der bruger Mac kan nærmest ikke sige andet.

    et fantastisk eksempel som jeg har set i et interview med Steve Jobs er:
    Det han var mest træt af var det had som hans produkter skabte hos brugerne til alle andre produkter.
    F.eks. da Apple var på randen af konkurs for nogle år siden, bad Steve Jobs, Bill Gates fra Microsoft om økonomisk hjælp til at redde virksomheden.
    Gates hjalp og Apple overlevede, men da det blev offentliggjort til en Apple fremvisning at det var Bill Gates der havde spyttet penge i kassen, og Steve Jobs lavede en video konference med ham på scenen.
    Buuuede folk af ham!
    manden der lige har reddet Apple fra konkurs buuer de af!
    Det er det indspiste snæversynethed som Apple produkter får frem i folk.

    og det er noget af det jeg ALLER mindst kan li' ved det


  • #41   8. maj 2014 Og til trådstarter:

    beklager alt det ævl her i din tråd, jeg håber du har fået de svar du skulle bruge, ellers skal du endeligt sige til smiley


  • #42   8. maj 2014 Carsten T: Tak. Det er helt i orden. de fleste forum spørgsmål lægger op til diskussion og det er jeg helt indforstået med smiley

  • #43   8. maj 2014 Carsten:
    Helt enig, apple brugere kan være noget så snæversynethed, og jeg kommer altid til at tænke på det her når Apple tilhængere går i selvsving: http://heltnormalt.dk/wulffmorgenthaler/2013/11/17?tjek smiley

    Christian L:
    Jeg ville kigge mig om efter noget Lenovo da det virkelig er kvalitet, ellers, jeg har igennem de sidste 4 år brugt Acer bærbare, de bliver lidt varme i spil, men jeg har aldrig haft problemer med dem (udover den første jeg havde ikke kunne tåle sodavand).
    Nogle MSI model'er havde nogle sygdomme for år tilbage, men tror vist de er blevet bedre.
    Ellers, Danske MM-visions PC'er er også rigtig gode, og kraftfulde, og de skulle vist holder godt. http://www.mm-vision.dk/ sådan en kunne jeg godt finde på at købe hvis jeg får brug for en ny bærbar smiley


  • #44   8. maj 2014 Asus' Zenbook og G-serien osv er virkelig lækre, og har kun gode oplevelser med Asus.
    Men i hardware i forhold til pris er MM-Vision svære at slå.
    http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4768-17-3-baerbar
    Her er en til ca samme pris som den du foreslår.
    Har selv en Vision notebook, og den er jeg glad for. Flere af mine venner har Vision stationære og der er ingen problemer der.
    Og de yder god service smiley


  • #45   8. maj 2014 Jeg har aldrig hørt om MM-Vision smiley

    De er da faktisk billige!
    Ved man noget om hvem der producere den for dem?
    Det lugter lidt af Asus


  • #46   8. maj 2014 Det er Clevo "kabinetter" (hedder det det på laptops?). De samler dem selv i Osted.

  • #47   8. maj 2014 hmmm, dem tror jeg da lige jeg skal kigge lidt nærmere på smiley

  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
    #49   8. maj 2014 http://cdon.dk/hjemme-elektronik/acer/acer-v5-573g-54208g50akk-i5-4200u-8gb-500gb-gt750m-4gb-w8-1-p25629546

    Ikke heeelt de samme specifikationer - Men jeg har lige købt sådan en, og jeg er ovenud tilfreds.
    Hvis den skal bruges til spil mv. kan den køre disse uden problemer.


  • #51   8. maj 2014 Det ser vist ud til at de, (nok til en hvis grad) producere selv: http://www.mm-vision.dk/omos
    Men de køber vel nok bundkort, grafikkort osv. færdig bygget hos en større producent, og så samler dem selv, lidt som Danske Abook også gør.
    Tilbage i 2007 brugte jeg lidt over 10K på en Abook bærbare (den havde noget af de bedste hardware man kunne få i en bærbare dengang) det var, så vidt jeg har fundet ud af, vist mere eller mindre en rebrandet, MSI bærbar, men den svigtede mig aldrig og den dag i dag, 7 år efter, bruger min far den dagligt uden problemer.
    abook.dk
    Du skal så nok søge lidt for at finde en forhandler af dem, men Abook er sgu oss kvalitet.


  • #52   8. maj 2014 Har det forresten nogen betydning om det bliver en i5 eller i7 processor? smiley min lillebror har nemlig en bærbar med i7 processor og synes ikke den er overvurderet hurtig. den er dog heller ikke udstyret med en ssd hdd.

  • #53   8. maj 2014 Det kommer an på hvilke programmer du skal bruge?

  • #54   8. maj 2014 Jeg har selv en i7 men ingen cpu kommer til sin ret før man har en SSD disk

    CPU'en står bare og venter på I/O fra disken på en konventionel disk, og så virker det hele langsomt


  • #55   8. maj 2014 nu bruger jeg en masse programmer på min pc som ikke fungerer på MAC, så de gælderr dælme også den anden vej rundt.....

    typisk MAC brugere at blive tøsefornærmet og at det KUN er det som duer, jo jo de er da vildt lækre, indrømmet, men så er de heller ikke ere

    i øvrigt hve fanden goder betale 80kr om måneden for at benytte en officepakke som koster 700kr i engangs beløb som man så kan bruge til tid og evighed.... det jo ligefrem dumt

    men hvis man kigger på de nye ASUS så har de altså en finish der ligger MEGET tæt op af MAC produkter


  • #56   8. maj 2014 Ang programmers kompabilitet.. dette har også været et issue for mig indtil jeg kørte bootcamp.. kan nu vælge om jeg vil køre OSX eller Windows 8.1 .. dette vælger jeg når jeg opstarter min computer. Så vil ikke mene at program kompabilitet er et problem, blot fordi man har en MAC

  • #57   8. maj 2014 ACE.

    Nej det er rigtigt nok, men hvis man køre Windows på en Mac, har man så ikke bare en alt for dyr PC?

    Og når du installere et Windows OS på en Mac mister du alle performance fordelene ved en Mac.

    + at du har 2 forskellige styresystemer du kan skifte imellem, hvorfor så ikke bare have et? smiley


  • #58   8. maj 2014 Jeg køre selv med I5'er både i min bærbar, og i min stationær, bruger ikke min bærbare så meget, bruger mere min Stationær, og i den har jeg SSD, og jeg spiller en del, og bruge rind i mellem programmer som Photoshop mm. ingen problemer overhovedet

  • #59   8. maj 2014 #16 Pølse >> Hvis du kører Windows på din Macbook, så kræver den ligeså meget som alle andre Windows maskiner. Det er lidt af en skrøne med at de ikke kræver noget.
    Og hvis du vil endnu længere ned, så kør Linux, så kan du kører på selv meget gammelt hardware.
    #23 Pølse >> Igen noget vrøvl.

    #22 Christian L >> Du bliver træt af at slæbe rundt på en 17" bærbar - jeg havde selv valgt 13-14", eller maksimum 15" når det er en bærbar.
    Jeg har selv en Lenovo Yoga 2 Pro, fed maskine med masser af kræfter - de fås dog også med Core i3 og i7
    http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=7770683;7809917 (den holder strøm i 6-8 timer)

    #52 Christian L >> Jeg vil hellere have en Core i5 med SSD, end en Core i7 med alm. HDD, det giver mere.
    Men køb for alt i verden en 4. generations Core i processor, de holder bedre strøm, og giver bedre performance for pengene.
    De kendes ved at hedde Core i5-4xxx og Core i7-4xxx hvor 2. generation hed 3xxx og 2. generation hed 2xxx of første generation bare havde tre cifre.



  • #60   8. maj 2014 Til alle;

    - Kan klart anbefale mm-vision, har selv en til gaming/studie brug.
    - Den kører gladeligt crysis på fuld opløsning mm.

    - DOG skal det siges, at jeg hoppede med på macserien, da jeg startede på videregående uddannelse, købte jeg en brugt Macbook Pro retina, 15,6" med SSD & 16 gb ram og I7 for små 6 kg inkl. 2 års fuld forsikring..

    Dette var grundet, at computeren fra mm-vision efter et års brug kun holdte små 30-40 minutter, hvor imod en Macbook pro, holder 6-7 timer.

    Jeg har dog kun haft det problem, at der ikke kunne installeres wordmat, men jeg brugte dog Maple istedet.

    samtidig har jeg kunne streame musik/film direkte til mine Apple TV's, hvilket er mega fedt, da jeg nu slipper for hdmi/vga/lyd kabler.




  • #61   8. maj 2014 Hvor i alverden kan man få en Mac Book Pro med de specs til 6kg?

  • #62   8. maj 2014 Bare husk, der findes faktisk videregåendeuddanelser hvor der kræves programmer som ikke er understøttet af OSX, på en af mine venners uddannelse, (kan ikke huske hvad det er) fik de af vide første dag at de programmer de primært skulle bruge, kun var understøttet af Windows, sur røv hvis man lige har smidt kassen for en Macbook Pro med retinaskærm smiley

  • #63   8. maj 2014 Carsten T - Den blå avis, fandt jeg min smiley

  • #64   8. maj 2014 aaah så den var altså brugt? smiley

  • #65   8. maj 2014 ja beklager, at jeg ikke fik det med^^.
    - Den er desuden nærmest ridsefri, og jeg har ikke fortrudt en dag.
    (blot det at man ikke konstant skal være afhængig af at vide, om der er strøm i nærheden, da man ellers ved, at hvis der ikke er det, så dør computeren snarest.)


  • #66   8. maj 2014 Det med strøm er heller ikke et problem med en bærbar hvis man bare køber den efter det.

    Min arbejds PC er en Acer Travelmate med i5 og den holder strøm 7-8 timer uden problemer


  • #68   8. maj 2014 Som sagt er der rigtig mange uddannelser hvor man ikke kan bruge MacOS

    Den uddannelse jeg selv har, kunne umuligt gennemføres med en Mac, medmindre der var installeret Windows.

    Min brors uddannelse ville blive besværliggjort af forskellighederne i Office-pakkerne mellem Windows og MacOS, udover at der var nogle programmer der ikke ville kunne køre. Og en Mac med Windows signalerer bare at man er fuldstændig ligeglad med penge, for man kan få det samme for færre penge andre steder.


  • #69   8. maj 2014 Pølse

    Vis mig en Mac der køre Windows der har mere end 10 timers batteritid?


  • #70   8. maj 2014 #67 Pølse >> Du kan jo selv lige kigge listen over bærbare der holder mere end 10 timer (i teorien): http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?max-batteri-levetid=%28gte+36000%29&count=20&sort=TotalPrice&rlm=List

    Eller skal vi hæve grænsen til 15 timer ?
    http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar.aspx?max-batteri-levetid=%28gte+54000%29&count=20&sort=Popularity&rlm=List


  • #71   8. maj 2014 #57 Carsten T. Ved at køre 2 systemer får du en vis flexibilitet. OSX systemet giver mig en batteri tid på 10-12 timer, til når jeg blot surfer, skriver eller andet.

    Windows 8.1 giver mig mulighed for at køre de programmer der er nødvendige på min uddannelse.

    MAC, giver mig stor support på mit produkt, samt at min bærbare, indtil videre, virker til at være bedre kvalitet end den MSI jeg havde (Som faktisk var dyrere) og det vil i sidste ende forhåbentlig vise sig som en mere stabil platform.


  • #72   8. maj 2014 Endnu engang tak for jeres tid og svar.
    Har lige et sidste spørgsmål smiley .
    Vil den MSI jeg linkede kunne trække tunge spil på høj opløsning med alle settings i top?


  • #73   8. maj 2014 Min stationær kan trække de fleste spil på ultra og den bærbar er kraftigere end min stationær.

  • #74   8. maj 2014 Var computeren ikke beregnet til studie?

    En bærbar er ikke lige så effektiv til at komme af med varmen som en stationær, og vil ikke kunne yde fuldt ud ligeså meget som en tilsvarende stationær computer.

    Og bare hold dig fra den MSI, MSI har altid været noget skrammel, også da de var mere kendt som MicroStar Incorporated.


  • #75   9. maj 2014 Vær opmærksom på at en "gamer" bærbar, holder strømmen langt fra lige så længe som almindelige der er bedre til studiebrug. Desuden er større krav til grafik = større blæser og højst sandsynligt et medfølgende højere støjniveau (Dette bliver direkte fra rådet på mange uddannelser.. Forestil dig en hel klasse fyldt af blæsere der kører på fuld hammer. Det er til gene)

  • #76   12. maj 2014 Hmm.. Jeg har mig en MSI GT70 den køre helt uden problemer og trækker næsten alle nye spil uden problemer..

  • #77   12. maj 2014 Jeg sidder selv med en gammel/arvet HP Pavilion DV2700 som har taget en kandidat på uni sammen med datteren.
    Den er blevet levetidsforlænget med en SSD-disk og Win8.1. Og klare fint de små daglige gøremål. Også lidt CAD-tegning.
    Batteriet trænger til udskiftning, ellers er alt OK. Starttid fra helt slukket er på 20-25 sek.

    De HP'er vi pt. har på jobbet holder fint strøm en 6-7 timer ved almindelig brug.



    PS.
    Som fri alternativt til omtalte AutoCAD kan anbefales DraftSight fra Dassault Systems. Og findes til:
    - Windows 32 og 64 bit
    - MAC OSX (64 bit)
    - Fedora
    - Ubunto


  • #78   13. maj 2014 Den ser fornuftig ud den du har fundet der til den pris, køb dem her hjemme da der kan være problemer med refundering og reklamation hvis du køber i udlandet.. Selvfølgelig vil MSI nok kunne opretholde deres garanti hvis der sker noget.. Sidste problem jeg så med en af de nyere MSI for 2 år siden var et modul som styre skærmens lys som fes af. Dette resulterede i at toppen på skærmen begyndte at smelte.. MEN som jeg har forstået på det er fejlene rettet.. Hvis du skal have en Gaming bærbar så tag du og køb den MSI som er førende inde for dette emne med prisen i omtanke! Det jeg mener er at man får mest for pengene med MSI

    Hvis du skal kunne køre alt det nyeste med max settings så kig efter noget dyere med større grafikkort..
    fks.
    http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-gt70-2pc-1083xne-dominator-id-8125556.aspx
    Denne har et M870 men jeg vil sige det M850 vil kunne køre det meste lige nu.

    Skal du have en stabil platform til programmering osv så kør Linux, hvilket er 100% billigere end æbler, prisen for en æble er ikke det værd da du kan få et bedre system ud af en Lenovo Thinkpad og Linux..
    Men som du skriver er du Windows bruger, så hold dig til den MSI..

    Men alle jer der sidder og snakker om æble, hvis i havde brugt 2500kr på en Lenovo og smidt Linux ind på, ville i have kunne sparet 3/4 af prisen og stadig haft et system som er ekstremt stabilt.
    Men det skal dog siges som Musiker er Mac perfekt til lydstudie men dette kan man også få op at køre billigere med Windows system, Film redigering har jeg lige fundet ud af et Windows program som owner alt.. Så der vil jeg sige Mac ikke er toppen på de områder mere. Der var engang hvor Mac stort set var det eneste der kunne bruges ordenligt til Film redigering og musik redigering, men sådan er det ikke mere..
    Men det var bare lidt at i kunne tygge på, jeg vil ikke starte en diskussion da jeg ved at Mac er udmærket. Set i mine øjne er det bare penge ud af lommen..


  • mathias r
    mathias r Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #79   13. maj 2014 Hvis jeg var dig ville jeg finde en Asus zenbook eller en lenovo (yoga kunne være et bud). Hvis du ikke skal bruge den til at spille på, vil du få meget batteritid og gode specs for pengene. Du vil ligeledes få en bærbar som ikke fylder eller vejer særlig meget.

    Jeg har selv en Asus g75v som også er en stor bærbar. OG jeg synes selv at den er for stor og tung til bare at skrive fra.


  • #80   13. maj 2014 Ang blæser støj, er bærbare lavet så smarte i dag at man opsætter dem til energibesparelse og fjerner muligheden for processoren at bruge mere end 50% af sin mulige mhz. man opsætter selvfølgelig en masse andre ting i sammenhængen med dette. Derved kan du formå at sætte den op så blæseren ikke engang starter op før du bruger noget grafisk krævende.. Du kan så opsætte det sådan at når du sætter lader stikket i skidtet så sætter den sig op til high performance automatisk.. Så får du en høj batteri levetid men max ydelse når du skal game.. Og når du gamer vil jeg råde dig til at sætte den til høj ydeevne eller vil du opleve store problemer med FPS'en

    Og som mathias r skriver, Lenovo 12" ved jeg kan holde 8-10 timer brug! jeg har testet X61S til at holde 8-10 timer imens jeg sad og surfede, hørte musik og almindelig brug.. så jeg ved med sikkerhed 12" er god, men hvis jeg kan forstå dig ret så er det en Gamer du søger..


  • #81   13. maj 2014 Jeg har haft mange acer og msi og de dur bare ikke men har en lenovo nu og der køre bare

  • #83   13. maj 2014 Jeg kan også helt klart anbefale at handle ved mm-vision.

    Deres service er 120%

    Jeg kan købt alt til vores kontor hos dem og garanti sager er det urealistisk hurtige til at håndtere.

    Jeg sendte noget hardware over til rep en Mandag morgen og jeg var vildt overrasket da posten kom Onsdag formiddag med en pakke indeholdende et nyt stykke hardware.


  • Karsten P
    Karsten P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #84   13. maj 2014 Købe en MacBook air den er lille, hurtig og lækker!! Jeg havde en fra mm-vision før min MacBook og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt MacBook

    Men et godt rod så lad være med at køb 17 tommer den kan ikke være i en taske og den fylder alt for meget, du bliver træt af størrelsen


  • #85   13. maj 2014 Jeg har haft min MSI gt683 i 2 år nu, de eneste problemer jeg har haft har været driver-relevante. Du vil altid være i stand til at finde folk der har en 100% negativ mening om et specifikt produkt, sådan vil det sgu altid være smiley
    Men jeg kan kun anbefale dem! Især den du linker til, fin processor, og godt at du har valgt at få en SSD harddisk i, dét bliver du med garanti glad for! smiley


  • #86   13. maj 2014 Mange tak for jeres uddybende svar!
    Jeg tror jeg har besluttet at købe uhyret jeg har linket til smiley .
    Med mit syn er jeg nødt til at have en relativ stor skærm. Og 2 kg fra eller til i en taske som alligevel ligger på bagsædet betyder heller ikke det store for mig smiley . Jeg håber og tror på det vil blive et godt køb .
    Vh. Christian


  • #87   13. maj 2014 Det største problem her er kombinationen af gaming og studie, det hører i min verden slet ikke sammen, og skal helst holdes adskilt. Og jo, en 17" bærbar bliver ulideligt når den skal flyttes rundt under en videregående uddannelse.
    Jeg havde selv en 14" da jeg læste, og det var rigeligt stort at flytte rundt med.


  • #88   13. maj 2014 Vil sige det bliver svært at finden noget der er beder med minder du ville højre op i prise klassen men jeg vil sige det er meget godt købe ind for gaming af laptop smiley

  • #89   13. maj 2014 Brian d: er måske mig der ikke har formuleret mig korrekt. Men det gør ikke noget den kan spille også. Men hvad skærm størrelsen angår er jeg med mit syn simpelthen nødt til at have en med stor skærm smiley

  • #90   13. maj 2014 Har netop lige erhvervet mig denne bærbar = http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=34040. En bærbar med et grafikkort ( udover det on-board ). Jeg vil mene, at den bærbar du referer til, er lige i overkanten. Du kan i stedet nøjes med en bærbar tilsvarende den jeg linker til!

    God jagt!


  • #91   13. maj 2014 Hvis du vil have en god computer til store spil, 3d programmer og en god afkøling så den ikke bliver varm vil jeg anbefale en computer fra MM-vision.
    designet ikke det flotteste men du er sikkert på at du har en pc der virker.
    De samler selv computeren.

    http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4768-17-3-baerbar
    I forfold til den du selv linker til er grafikkortet bedre fra mm-vision.


    Du kan selv sammenligne graffikortene på www.gpuboss.com

    Jeg har selv denne model, og det fåes ikke meget bedre til den pris!


  • Nick S
    Nick S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 2
  • #93   13. maj 2014 Gider ikke læse det hele, men giver lige mit besyv ang. MSI

    Min MSI (tror nok det er GX600 eller sådan noget) blev købt i 2008, og den bliver brugt HVER dag stadig.

    Jovist, kun til HDMI til TV'et til Netflix, Youtube, DR og hvad hun nu ellers finder på TV3(?)

    Min næste bærbar bliver højst sandsynligt en MSI igen.


  • Kim V
    Kim V Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #94   14. maj 2014 Kan kun sige at jeg har haft MSI og mit problem var at batteriet døde efter ca 1 1/2 år så måtte kører på strømstik, da jeg ikke gad købe nyt batteri. Det klarede det så indtil den var ca 5 år gammel. Så døde harddisken. Men ærlig talt, en levetid på 5 år, er vel ikke meget forskelligt i forhold til så meget andet.

  • #95   14. maj 2014 Mja okay, må da indrømme, at mit batteri holder ca. 10 minutter smiley

  • #96   14. maj 2014 Køre med Sony Vaio Pro i7! Glad for den.
    nu bruger jeg den kun til arbejde, og ikke at spille eller noget. Den er let at havde med på farten, da den kun vejer 1 Kg! Den er nemlig lavet af Carbon.


  • #97   17. maj 2014 Før du begår den samme fejl som mig, vil jeg blot give en anbefaling:
    Før jeg her sidste sommer begyndte i 1.g købte jeg en Windows computer, på baggrund af at jeg var totalt imod Macs, da jeg følte de var alt for dyre i forhold til det indhold i Computeren du får.
    Derfor valgte jeg som sagt at bruge 8000.- På en Windows PC - Hvilket var okay, hvis jeg ikke gik i gymnasiet. Den kunne ikke hamle op med noget som helst, selvom den havde 1 TB hardisk, i5 processor og "6" timers batterilevetid. Den blev efterhånden lynhurtigt nedslidt, og blev bare en kæmpe irritation i min hverdag.
    Jeg valgte så den 12/12/13 at bestile en build to order MacBook Pro til knap 14.000 - og før du tænker at jeg må være helt gal, så vil jeg give dig ret, for det er mange penge.

    Du vælger fuldstændig selv om du vil investere i det lort der, som i mine øjne før jeg begyndte i Gymnasiet var en total lækker pc.

    Det var mit råd....


  • #98   17. maj 2014 Daniel, det lyder som om du blev snydt med din første pc, du kan heller ikke tillade dig at sammen ligne med en computer der er 1,5 år nyere og koster næsten det dobbelte...

    en maskine til 8-10.000 kr i dag vil klart være endnu kraftigere...
    og en korrekt opsætning gør meget, og ikke mindst en SSD


  • #99   17. maj 2014 # 98: Den blev købt blot 6 måneder før min Mac!


    Det er jo hans valg hvad han vil, vil jo bare have at han undgår at bruge så mange penge som mig... Siger bare at 8 timers gymnasie dage + hjemmeopgaver slider gevaldigt på min gamle windows pc


  • #100   18. maj 2014 Kim V: Det er helt ok, og at skifte en harddisk ud til en plov er jo ikke noget..

    Batterierne dør altid på bærbare fordi brugeren ikke har forstand på vedligeholdelsen af det, når det er ladt fuldt op skal i bruge det, ikke lade den stå med kabel i. Det vil jo resultere i døde batterier uanset mærke eller model.
    Hvis man ved at man stort set altid har kabel i så skån batterierne og pil dem ud af bærbar'en imens..

    Daniel: tror bare du har valgt det forkerte til dit brug, og måske har du valgt en fra Rema hvilket ikke gør det bedre..
    Hvis du havde valgt dig en Thinkpad ville du stadig have haft den og de koster fra 2500kr og op efter som arbejdes pc.. Min Lenovo er blevet jokket på da vi havde indbrud, der var et stort fedt sko aftryk på toppen af skærmen og den holder endnu selv med godt 5-6 år på bagen. Den trænger dog til en SSD, nyt batteri og måske lidt nyt kølepasta bare for en god ordens skyld, men så køber jeg hellere en ny i dag til 2500kr og får en der holder lige så lang tid igen.

    Men til det brug han har valgt hvilket er lidt gaming og arbejde er jeg ikke i tvivl om at MSI kan levere varen.


Kommentér på:
Bærbar valg "MSI"

Annonce