{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Snoopy
VIP
Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640

mangler hjælp til brændefyr {{forumTopicSubject}}

sådan en to kammeret satan, af mærket atmos fra passat.

hvis nogen har mod på at komme og hjælpe i 5-10min, bare lige vise mig nogle få ting så ville dte være super.

den har brændt fint og nu vil den ingenting, kan slet ikke tænde op og hold lortet igang :(.

både udlejer og passat valgte ikke at svare idag så kan se frem til en ret kold weekend smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler hjælp til brændefyr
  • Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 81 Svar: 213
    #1   9. maj 2014 Hvis det er et brændefyr, må det da være fordi der ikke er noget træk = tilsodet/stoppet skorsten eller røgrør.

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#2   9. maj 2014 Prøv at åben den nederste renselem på skorstenen. Tag et par avissider og krøl sammen og læg dem ind i skorstenen. Sæt ild til avissiderne.
    Hvis de ikke eller dårligt kan brænde eller det oser ud af renselemmen er skorsenen tilsodet og skal renses.
    Det kan også være meget Svært at fyre op i fugtigt vejr. Men det går jeg udfra at du ved....

• Snoopy
    VIP

#3   9. maj 2014 der har været skorstensfejer forbi og de siger det er fint, det er som om den mangler luft, men kan ikke finde noget sted at tilføre luft ?

det er ikke bare idag, problemet har været nogle dage nu.

har en teori om der må være luftstyring et sted ? og ikke bare et spjæld der bestemmer hvad vej røgen skal gå.

samtidig er der vand i røret fra fyret og ud i skorsten (ikke meget men det er der)
    samt i den nederste lem på bagsiden, hvor der ellers kun er aske.

hvis det regner i skorstenen burde fejeren vel ku se det, de var her to gange på 2 dage.

nu har jeg haft brænde ov i stuen i mange år og der er jo luft spjæld som kan styre ilden, burde der ik været det på fyret også ?

har en viser til vand temp og en viser til røggas temp mener jeg det er. og så en pind/spjæld der bestemmer om røgen går gennem fyret eller direkte i skorstenen.

hvis jeg ikke var sindsyg i forvejen blev jeg det da..

• #4   9. maj 2014 træk i skorsten.....

• Snoopy
    VIP

#5   9. maj 2014 har hevet og hevet i skorstenen og intet sker smiley ej

gtipeter så har skorstensfejerne godt nok sovet, de har som sagt været her to gange for nyligt.
    de sagde mere luft til lortet, men de vidste ikke hvordan man gjorde smiley

• Snoopy
    VIP

#6   9. maj 2014 bruger ovntørret bøgetræ, så bedre sku brændet da ik ku blive smiley

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#7   9. maj 2014 Hej igen. Har du prøvet at søge lidt på nettet? Jeg googlede Passat atmos, og på de forms-spørgsmål/svar som kom frem lyder det som en lidt besværlig kedel. Men har jo ikke læst det hele. Lyder lidt som om du må have fa i nogen som ved noget om kedlen.
    Håber du finder ud af noget..

• Snoopy
    VIP

#8   9. maj 2014 prøver at få fat i en tekniker, men min udlejer svarede ikke da jeg prøvede ham ved middagstid, og passat svarede på mail, men så blev klokken 15.05 og passat lukkede så kan ikke så en service mand ud før mandag tænker jeg smiley

jeg har læst og læst og læst de sidste 8-10 dage, det more mig på ingen at fyre 1 måned brænde af på en uge smiley

• #9   9. maj 2014 Prøv at spørge på stokerpro der skal nok være en der kan hjælpe. Ville gerne give en hånd men bor i Nordjylland

Kommentér på:
mangler hjælp til brændefyr

Annonce