{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.207 visninger | Oprettet:

Prøvekøre bil hos forhandler. {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop været ude for at en forhandler nægtede at lade mig prøvekøre en brugt bil. Her tænker jeg så hvorfor.

Til at starte med, så er det ikke en sportsvogn eller en bil til en million. Jeg vil ikke prøvekøre den bare for at have sagt jeg har været der. Jeg ville prøvekøre den fordi jeg er interesseret i at købe bilen.

Jeg er ærlig overfor forhandleren og siger jeg søger en ny brugt bil. Og har endda været ude at prøvekøre flere så jeg ved hvad jeg får for mine penge.
Hans kommentar til det hele er, at hvis jeg prøvekørte hans brugte bil, så ville det bare gøre mig mere forvirret. Dertil forklarer jeg ham at på papiret har jeg ALT på plads. Både priser på reservedele, service, forsikring og afgift. Så det er ikke fordi jeg er en "joyrider", men at jeg er en mulig kunde, men har 2 biler som jeg er interesseret i at købe. Han prøver så at sælge hans bil ved at give mig informationer om afgift, km/l osv. og endda på at sige designet er fantastisk.
Men i min verden sælger man ikke en bil på den måde, for jeg ved jo stadig ikke hvad jeg køber.

Her tænker jeg så... Har i andre været ude for noget lign?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekøre bil hos forhandler.
  • #1   19. maj 2014 Jeg har været ude for noget lignende. Jeg fik dog presset forhandleren til at lade mig køre i sidste ende - men det tog lang tid at overbevise ham.

Hans argument var, at det var en "farlig" bil at sætte menigmand ud at køre i. Det var en Mazda 3 MPS, som jeg var oprigtigt interesseret i at købe, hvis jeg brød mig om at køre i bilen. Det endte så med, at jeg nærmest var nødt til at vende mig om og gå med ordene "Nå, men så er det jo åbenbart ikke den bil, jeg skal have...".

Jeg endte med ikke at købe den. Ikke pga. den "dårlige" oplevelse, men fordi jeg ikke syntes, bilen kørte nævneværdigt godt. Det er naturligvis også superirriterende for sådan en forhandler, men det er dog bare et valg, man har taget, når man er blevet brugtvognsforhandler.

• #2   19. maj 2014 jeg har en enkelt gang været ude for en forhandler som ikke ville give mig en prøvetur i den bil jeg ønskede at købe, selvom vi havde snakket sammen på forhånd og han vidste vi ikke lige var fra nærområdet. grunden til at vi ikke kunne komme til at prøve bilen, en mondeo til 140000 kr var fordi den lige var blevet poleret og total rengjort, men det småregnede jo og så ville alt arbejdet være spildt, vi vendte bare om igen og kørte hjem.
    selve bilen var nu heller ikke pengene værd, lakken lignede en der havde været alt for tæt på en sandblæsning.

men ellers så plejer forhandlerne næsten stå i kø for at vi gider prøvekører deres biler

• #3   19. maj 2014 Ja det har jeg også prøvet. Var ude og kigge i "weekend tøj" sælgeren så mig nærmest ikke og Gad knapt nok svare på spørgsmål, tog derud igen ugen efter i "arbejdstøj" skjorte og pæne bukser sammen med en kollega i habit. Så kunne jeg næsten få hans førstefødte hvis bare jeg ville prøve bilen.
    Så med bilkøb betyder påklædning åbenbart en del.

• #5   19. maj 2014 Nej, det har jeg godt nok aldrig været ude for, og HVIS jeg havde, ville jeg være vendt om på hælen med en hånlig bemærkning om at de "kunne rende mig i a-hullet".
    Jeg ville ALDRIG købe bil et sådan sted, aldrig!

• #6   19. maj 2014 Okay. BIlen jeg var ude at kigge på var en Mitsubishi Lancer 1,8 DI-D Invite CT SportSedan. Altså en bil med 150 diesel heste. Havde dog pænere tøj på. Skjorte og jeans. Men det var tydeligvis ikke nok for ham. Jeg var bare målløs over hans reaktion.

• #7   19. maj 2014 Syntes du skulle vende dig om og finde et anden forhandler hvis han ikke vil lade dig prøvekøre, det er sku da for latterligt.
    Selv har jeg både prøvekørt privat (Sælger tog med ud på turen)
    Og hos en forhandler på sjælland (tog en kopi af kørekort).

• #8   19. maj 2014 Har aldrig haft et problem med at få lov at prøvekøre en bil... Og nu er det ikke for at starte en Jylland vs. sjælland diskution... Men i er alle fra Jylland og har haft problemer... jeg er fra sjælland... jeg har kunnet jokke ind til enhver forhandler, og få lov at prøvekøre en bil... Uanset hvad tøj jeg er iført... Er ikke slipsetypen så er oftest kommet iført Bullrot, Organised Crime, pitbull og den slags tøj... Ingen problemer... Da jeg skulle købe min nuværende lancer fik jeg bare nøglerne og kunne bare tage en tur... Da jeg var yngre kørte jeg engang rundt til nogle forhandlere fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve hvordan det var at sidde i en mere luksuriøs bil... Så har kunnet prøvekøre Mercedes, Audi og BMW uden problemer også... Og jeg har lignet alt andet end direktørtypen... Hos Opel var jeg så ærlig at sige jeg på ingen måde havde råd til en insignia... Og faktisk ville kigge på en Astra... Han stak mig nøglerne til en insignia og sagde at jeg da burde prøve den alligevel...

mon det er Forhandlerne i Jylland der er lidt for mistroiske???

• #9   19. maj 2014 Har jeg heller ALDRIG oplevet. Uanset min påklædning. Jeg er ovenikøbet mørk smiley smiley

• #11   19. maj 2014
    Jacob E ( TeamSX )

Lysen biler i sorø... De kyler nærmest nøglerne efter dig så du kan prøvekøre.. smiley Skulle hverken se kørekort eller noget som helst... smiley

• #12   19. maj 2014 Cody, det er sgu for langt væk.

Alle andre steder jeg har været henne har også bare skulle have en kopi af mit kørekort, og derefter fik jeg nøglerne. Og det er både nye biler og brugte biler fra 82 heste til 163... Men kæresten og jeg besluttede dog hurtigt IKKE at købe noget fra den forhandler hvis man ikke må prøvekøre før man køber.

• #13   19. maj 2014 Og ja, jeg havde kæresten med. Så det er ikke lige fordi jeg skal ud og køre ræs smiley

• #14   19. maj 2014 Du må lige give en sur bemærkning på trustpilot, så kan han/de lære det!

• #15   19. maj 2014 Deniz, jeg har overvejet det, men det må vel være straf nok at jeg ikke smider mine 150.000kr hos dem smiley

• #16   19. maj 2014 Udover ham forhandleren er en båtnakke, så kører sådan en mitsu nu godt. Har en god bekendt, der har en 2010 (tror jeg nok) med 2.0 diesel og 140hk. Går meget fornuftigt og er dejlig med alt i udstyr. Sæderne er lidt hårde, men man sidder til gengæld skiiiide godt i den.
    Af negative ting, er der kun at sige at trækket til vinduesviskerne er slidt og skal skiftes - og man kan kun købe komplet sæt, selvom det kun er en stang, der er slidt. Ligeledes har han også ved et uheld fået ødelagt noget af hans sprinkleranlæg til forlygterne - der sælger de også kun komplette sæt...
    Men, bilen er lækker - og dejlig stram og kontant i kørestilen, uden at blive for hård. Virkelig lækkert kørejern.

• #17   19. maj 2014 Lars, du kender mig godt nok til at jeg vil prøve smiley Og på trods af mine tidligere biler, så kører jeg ikke som en Brian smiley

Men jeg ender nok med at købe en Cruze i stedet smiley

• #18   19. maj 2014 For ca 10 år siden(21 år), da jeg købte min skoda octavia rs, ringede jeg rundt til forskellige for handlere for at høre om bilen, og om den var solgt, var ude og prøve en Fabia RS ved Skoda i Hillerød og den bil jeg endte med at købe, en Skoda octavia RS ude ved ALD biler i taastrup, da jeg dukker op derude med min bror og en kammerat for at prøve sådan en octavia RS med 180 HK var jeg overbevist om at han selv ville med ud og køre, så vi går ud til bilen, sætter mig ind og starter den op, da han kommer hen og signalere at jeg skal rulle ned, ruller ned og han fortæller lidt om tågelys osv, til sidst siger han vent nu til den er varm med at træde sømmet i bund, nikkede og sagde selvfølgelig, så siger han god tur og går ind, vi sad 3 gutter i en bil til over 200k og 180HK og sælgeren var tæt på ligeglad, det endte også med at han solgte bilen.

• #19   19. maj 2014 Ville aldrig overveje at ligge en krone hvis ikke at han mente lige så meget som mig, at det var en selvfølge at bilen skal prøves!

Jeg har oplevet forhandlere (godt nok med nye demobiler) sige at jeg kan prøve den weekenden over hvis jeg er interesseret.

• #20   19. maj 2014 Jeg må indrømme at have prøvet at blive afvist, men det var de underligste steder.

I 2007 kunne jeg ikke få lov at prøve en Polo, men de henviste mig til en gammel slidt Golf IV, og hos Fiat kunne jeg ikke få lov at prøve en Punto.
    Det var i Holstebro.

Jeg købte dog en bil et andet sted til 200.000 kr.

• #21   19. maj 2014 Og her i vinter kunne jeg ikke få lov at prøve en Mazda 6 i Lystrup. De ville ikke køre en ud. Men en CX5 kunne jeg dog godt prøve.

• #22   19. maj 2014 Jeg kan godt forstå at de ikke hiver en sprit ny bil frem, hvis de har planer om at en bestemt bil skal køre demo... Den "prøvede" vogn mister trods alt en del i værdi smiley

Kommentér på:
Prøvekøre bil hos forhandler.

Annonce