{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lastbilchauffør fra Rumænien i DK
  • #1   20. maj 2014 Ja få lavet den ny lov det er så mange arbejdspladser der er tale om

• #2   20. maj 2014 syns samtidig det er på tide og få rydet op i landbruget og gartneri branchen

nægter og tro på der ik er danskere der vil bestride de jobs hvis de er lønnet efter danske overenskomster

• #3   20. maj 2014 Hele Danmark skal ryddes op fra ende til anden.

• #4   20. maj 2014 man burde måske til en start tage fat i alle de store vognmænd her i danmark som har rumænske ratholdere ansat, for dem er der dælme mange af.
    det er jo som sådan ikke rumænerne der er problemet, det er dem der ansætter dem og bruger deres arbejdskraft.
    det hele startede allerede i 1989 da der blev åbnet op mod øst og dengang var der flere danske vognmænd der fik en del af deres vognpark på eks polske plader og så havde de et 20 kvm kontor i en polsk by, kun for at de kunne omgås reglerne.

• #5   20. maj 2014 tigger, så kræver det du tager fat i forbrugerne. Det er i sidste ende dem der ikke vil betale, derfor distributørene af varerne ikke vil betale for fragt og derfor speditøre/vognmænd bliver nødt til at ansatte billig arbejdskraft.

• Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #6   20. maj 2014 LowDog h.
    Hvordan hænger det du skriver så lige sammen med de svimlende overskud DSV, Freja, Frode Lavpris og alle de andre store aktører (svindlere) kan præsentere år efter år efter år efter år????
    Du tror ikke, at der er en form for sammenhæng i det?

• #7   20. maj 2014 Jay-Jay nu laver DSV jo en del opkøb, desuden har de mange andre afdelinger end blot vejtransport. Frode Lauersen har da temmelig mange danskere ansat. Bl.a. dem som kører i pendulfart for Rockwool

• #8   20. maj 2014 Det er jo klart når der kommer stigende olietillæg, miljøtillæg og tillæg i hoved og røv, så skal der spares for at holde priserne nede og den letteste måde at gøre dette på er gennem billigere arbejdskraft. Sådan er det over alt i erhvervslivet.

Og tro mig, stod det til de danske speditører havde de nok også flest danskere ansat som i gamle dage, det er ikke let at kommunikere med folk som ikke kan kommunikere på andre måde end ved håndfagter.

• #9   20. maj 2014 Os Danskere er generelt bare for grådige og for dyre at have ansat. -Det er så samtidig en resultat af alle de skatter og afgifter vi bliver pålagt år efter år som gør at vi er nød til at være dyre - for at kunne leve et almindeligt liv.

Jeg håber virkelig at folk får øjnene op for Liberal Alliance mere og mere, for de har nosserne og ideerne til at lave en ændring. Især i den offentlige sektor.

Nå, men lige for at afslutte det jeg startede med. For det første er vi Danskere for dyre, men vi er samtidig også nogle dovne røvhuller. En 3-dage gammel historie fra en virksomhed i mit netværk.

De søgte 2 fuldtidsansatte til ufaglært rengøring på et unavngivent sted. Ikke noget klamt overhovedet, bare ren og skær rengøring. En timeløn på 135 Kr. i timen plus feriepenge osv.

Ansøgninger: 5 fra Danskere. Fra Polakker, Litauere, rumænere osv: De stoppede med at tælle da de nåede til 250.

135 Kr. i timen er ikke noget man kan juble over, men det er en god løn for ufaglært arbejde. Men i stedet vælger Danskerne at blive i sofaen om formiddagen for Zulu og 3+ har jo masser af gode serier.

Jeg skammer mig over mine "medborgere" som fiser den den af på andres regning.

• Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

#10   20. maj 2014 LowDog h.
    Du er da helt sikkert en indoktrineret disponent/speditør.
    Hvis du/de virkelig ville gøre brug af dansk arbejdskraft, så gør det dog. Kunderne som skal ha' kørt nogle papkasser, får det jo ikke billigere, fordi det er en østeuropæer der kører dem. Og mange af dem, som kører for de forskellige speditører, får ikke engang så meget for kørselen, at de kan aflønne deres chauffører efter gældende overenskomst på området. Derfor er der temmelig mange underbetalte chauffører i denne branche. Og hvorfor er det, at f.eks DSV fakturerer deres kunder med et olietryk på 18-20 %, når vognmanden som har bilen, og dermed olieudgifterne, han kun får 3-5%??

• #11   20. maj 2014 Jay-Jay, selvfølgelig får du en billigere fragtpris med lavere lønninger, det giver sig selv. Hvor vil du ellers spare på en vejtransport? Komme mindre diesel i tanken?

Der er i det store billede 2 udgifter ved en transport. 1. er lønnen - 2. er driftsomkostninger. Driftsomkostningerne er sværre at pille ved, eftersom en lastbil nu engang kører de km/l de nu engang gør. Lønnen kan der "pilles" ved. Vil du helst have en DK chauffør som forlanger 30k om måneden + pension, feriepenge osv. eller en litauer som kører rundt med hans kone som 2. mand for 100 euro i døgnet?

Ang. olietillæg så ved jeg da ikke hvorfor DSV fakturere så meget? De fusker vel som de gør med så meget andet.

Hvis kunderne ville betale kunne de da få kongefamilien til at transportere deres møbler, rundt hvis de ville.

• #12   20. maj 2014 Men Ja jeg er TIDLIGERE speditør og shippingassistent. Min far ligeledes som også har været selvstændig vognmand ligesom min onkel og farfar, så jeg kender udenærket til branchen. Og arbejdede der selv da skiftet blev foretaget. Det var dengang speditører kunne vælge og vrage mellem kunder og sige nej til gods hvor det så gik til de måtte sidde grædende på knæ bagefter for at få et læs med tomkørsel hjem fra Italien. Og dette var netop pga. Kravene til billigere priser forudsaget af forbrugerne.

• Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

#13   20. maj 2014 Ja, DSV og alle de andre får en billigere fragtpris, det'jo logisk, men det gør deres kunder ikke ligefrem.
    De bruger jo kun østeuropæere af en simpel årsag, og det er for at hæve deres fortjeneste. Og mig bekendt er der da ikke særligt mange dagligvare, byggematerialer osv, der er blevet billigere de sidste mange år, så den der med, at priserne vil stige, hvis det skal være danske biler/chauffører der skal køre, er en gang varm luft, og en historie skabt af speditører for at retfærdiggøre deres svindelnumre med brug af underbetalte udenlandsk arbejdskraft.
    Håber sgu en dag, at der ikke længere er brug for dansktalende disponenter og speditører i DK, pga fremmed arbejdskraft. Så kan det være, at de ændrer holdning.

• #14   20. maj 2014 Nu er der jo også andre ting som stiger aka diverse tillæg og afgifter som er kommet til i årenes løb, derudover er dieselprisen jo også steget, og hvem der er ingen som siger varene skulle være billigere, men de ville da være blevet DYRERE hvis fragtpriserne havde været højere.

Jeg ved ikke om du har noget indblik i hvordan en virksomhed drejer rundt. Men det handler om at købe billigt ind og sælge til en "bedre" pris. Ergo er det letteste at holde omkostninger i bund. Hvis dette ikke kan gøres på produktet selv, må man jo kigge på de andre variable og faste omkostninger forbundet med salget.

Og nu har jeg selv siddet som tidligere nævnt, da skiftet foregik og det var netop pga. vi havde kunder som råbte og skreg om at hvis priserne ikke blev lavere, så fandt de nogen andre. Længere er historien faktisk ikke, så kan du kalde det varm luft eller hvad du vil. Men hvis du tænker dig lidt om giver det nu meget god mening.

Og at se sig sur på en virksomhed fordi de skulle ønske sig at hæve sin fortjeneste!? Det er ligesom det business går ud på. Men synes da du skal boycutte samtlige varer i DK som er fragtet af udenlandsk arbejdskraft så. Du overlever nok ikke ret længe.

Og hvor mange udenlandsktalende speditører tror du så ikke der er i dag kontra for 10-15 år siden? I dag kan du få et job som speditør bare du snakker polsk.

• #15   20. maj 2014 En af grundene til jeg stoppede som speditør, var fordi branchen blev så rådden pga. besparelser. Servicen faldt jo ligesom i takt med at man overgik til udenlandsk arbejdskraft, derfor havde vi kunder i røret konstant som ikke forstod hvorfor det kom for sent / leveret forkert og fik alle mulige fejl, efter de betalte 20% mindre for en transport. En hver person med en IQ på 30 kan kører et full-load men at kører fx køl/frost stykgods etc kræver lidt mere, hvilket udlændingene ikke altid er lige gode til.

Jeg har også selv arbejdet på lager efterfølgende og de danske chauffører stod tit med hænderne i lommen, eller kunne ikke lige hjælpe til fordi de skulle ind og ryge, have kaffe, sidde på tønden eller hvad ved jeg. De gad simpelthen ikke noget og brokkede sig konstant. De udenlandske hjalp til (hvis de forstod de skulle) og brokkede sig aldrig efter 5 timers ventetid på læsning, hvor danskerne stod og tudede efter 15min.

• Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

#16   20. maj 2014 Jeg har udmærket kendskab til branchen, og har haft det i 17 år, hvoraf de sidste 9 af dem som vognmand. Har også selv siddet som disponent i 1 1/2 år.
    Det er fuldstændig rigtigt, at olien er steget en del, men der er det jo netop, at de "store fisk" i vandet, hæver olietillæget. Bare ikke overfor vognmanden, som har udgiften.
    Men jeg tror bare, vi lader den ligge der, da vi alligevel ikke er eller bliver enige.

• #17   20. maj 2014 Jay-Jay nu håber jeg da ikke vognmændene bliver truet med pistol til at skulle køre for dsv fx. De er jo selv med til at skrive kontrakterne. Hvad dsv fakturere til kunderne må de jo om. Det er jo meningen man skal tjene på forretningen, det er nu meget normalt at en virksomhed tilbyder en lavere pris for så at få fortjenesten hjem på andre tillæg. En bilforhandler tjener jo også avance på at sælge en ekstramonteret fartpilot med til bilen. Så skulle vognmændene jo havde ladet være med at gi dem monopollignende magt i DK

• Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

#18   20. maj 2014 Total ligegyldig og ubrugelig sammenligning du kommer med. Men det glæder mig da at høre,at du er stoppet som disponent, med de holdninger du har.. Tak for det.
    Og som tidligere skrevet, lader jeg den ligge her, da vi alligevel aldrig bliver enige.

• #19   20. maj 2014 Vi skal have hævet mindstelønnen i mange af brancherne i dk, den er ikke fuldt med tiden desværre.

Jeg har ikke lyst til at skulle gå til 110kr i timen som faglært håndværker med 4 års uddannelse plus det løse, når gennemsnittet ligger på 188kr.

• #20   20. maj 2014 der må være en grund til at dsv i daglig tale kaldes for de sulten vognmænd og så nævnes der at frode laursen har mange danskere ansat, jo måske men ca 60% af hans chauffører er østeuropæere, det er satme ikke en god fordeling.
    jeg er selv vognmandssøn og har set alverdens fusk og krejl i den branche og jeg ved at der sidder en masse vognmænd og speditører rundt om i landet som virkelig scorer den helt store kasse og som fusker med lønninger, køre hviletid osv osv.
    uanset hvordan man vender og drejer er det hos vognmændene og speditørene at de største fejl ligger her

Kommentér på:
Lastbilchauffør fra Rumænien i DK

Annonce