{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Nyt fladskærms tv {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Går med tanken om at købe nyt tv men er meget i tvivl om det er det værd at bruge så mange penge på et UHD fremfor et full HD tv. Kigger på 55" og opefter og med 3D. Skal man vælge med aktiv eller passiv 3D?

Vil helst have et UHD men det er svært at forsvare en pris på 25.000kr synes jeg:-( Derfor har jeg også tænkt på at det måske ville være smartere at købe "Best of the rest" Full HD istedet.
Men er sgu ikke så godt inde i teknikken og vil ikke købe noget jeg fortryder senere.

Derfor hvis der sidder nogle derude der har forstand på fladskærms tv så vil jeres input være højt værdsat:-)

Enten spenderer jeg 25.000 kr på et UHD eller også omkring 10-12000kr på et rigtig godt full hd.

På forhånd tak.

Rune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt fladskærms tv
  • #1   31. maj 2014 elgiganten har et UHD på tilbud til 14.000 mener jeg det var.

og ville 100% køre efter UHD. sku jeg skifte mit ud blev det klart til et UHD

• #2   31. maj 2014 Men kan det betale sig at købe et UHD når det først kan udnyttes fuldt ud om 3-4 år? Var inde og snakke med en ekspedient i elgiganten i dag og vi så på deres 55" UHD til 24.000kr. Dæleme et lækkert billede. Han fortalte godt de havde et andet på tilbud til 14.000 men at det var langt fra så godt som det til 24.000kr.

Overvejer kraftigt at finde et godt full hd til 10-12.000 og så købe UHD om 5-6 år når det er standard:-)
    Men godt nok ikke nemt at købe nyt tv. Det lidt af en jungle.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #3   31. maj 2014 Jeg havde ventet med 4k tv til det rigtig slog igennem, det er stadig en forholdvis ny teknologi, og når det rigtigt slår til om et par år, der vil der være stor risiko at topmodellen idag er forældet..

Pt er der vel egenligt intet som sender signal ud i 4k (2160p@24hz) er der?

Og film udvalget idag er også ret begrænset, så personligt havde jeg ventet, og evt brugt de overskydende penge i et ordenlig lydsystem til tvét, da org 99% af gangene er noget værre bæ

• #4   31. maj 2014 Tak for svar Christiansen:-)

Det også den vej jeg hælder mest til:-)

Spørgsmålet er bare hvilket er det bedste at købe som er full hd og til 10-13.000kr?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #5   31. maj 2014 Dette philips holder sig lige under de 13.000 smiley
    http://www.lydogbillede.dk/test/philips-55pfl8008s12/

Jeg har selv overvejet det, men har fundet ud af, at 55" nok er lige i overkanten til soveværelset..

• #6   31. maj 2014 man skal også lige huske på at de upscaler således at et fulld HD billede laver den til 4K. og der er fantastisk billede.

køber man et samsung har de deres evolution kit som gør at man skifter selve hardwaren uden at skulle skifte hele tvet ud.

• #7   31. maj 2014 Tak for link Christiansen:-)

Mark : mange tak for svar. Det var lige præcis det ekspedienten fortalte mig i dag:-) men der ville stadig gå 3-4 år før signalerne vil følge med og på den tid kan der ske rigtig meget med udviklingen. Men jeg må i tænkeboks og se hvad det skal være:-)

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #8   31. maj 2014 Bilka har tilbud på et 55" samsung UHD tv til 9.999 kr

• #9   31. maj 2014 Hej Daniel

Skal sjovt nok ned at kigge på det imorgen:-) men lad os nu se om det ikke er udsolgt?
    Men køber jeg det så skal jeg alligevel investere i et evolution kit, den boks der sidder bag på, så jeg kan få blandt andet 2.0 hdmi osv. Skulle koste under 3000 hvilket også er en slags penge.

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #10   31. maj 2014 Hvorfor skal man købe sådan en boks? smiley
    Hvis du køber det, så må du lige skrive om det er pengene værd smiley

• #11   31. maj 2014 Kort sagt fordi hdmi 1.4 som tv'et har standard ikke kan overføre mere en 25 frames pr second og 4k kræver 2.0 hdmi for at kunne klare 60 frames pr second.

Men ved at samsung som de eneste har lavet deres modeller med en udskiftelig boks hvor den vigtige hardware sidder kan man opgradere til de nye standarder så længe samsung kommer med disse opdateringer til den enkelte model.

• #12   31. maj 2014 Det skal jeg gøre:-)

• #14   31. maj 2014 Kan man overhovedet købe den opgraderingsboks endnu ? Synes ikke jeg kan finde den.

Tager derned imorgen og kigger på tv'et. Så tager jeg den derfra:-)

• #15   1. jun 2014 Det var desværre udsolgt på hele kæden. Gik i elgiganten og ekspert bagefter hvor jeg fik et par gode snakke. Derfor venter jeg til sidst på sommeren hvor de nye 2014 modeller vil falde i pris:-)

Kommentér på:
Nyt fladskærms tv

Annonce