2.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Nabo og hæk Nabo og hæk

Hejsa, så off topic som den næsten kan blive. men nu er der jo rigtig mange kloge hoveder her inde smiley

Min "flinke" nabo, har været så sød at plante en bøge hæk 15 cm ind på min grund, jeg har i forvejen liguster hæk rundt om min grund og har sammen med naboen til den anden side lige plantet en ny liguster hæk på den anden side af huset.

Jeg ønsker jo derfor ikke at have en bøge hæk i forlængelse af mit stakit, hvis det var en liguster ville jeg være lige glad.

Jeg har bedt naboen om at flytte hækken så langt ind på hans grund at han kan klippe den uden at skulle ind på min grund.

Men spørgsmålet er, må jeg forlange det ? jeg ved at han ikk må plante ind på min grund, men kan jeg forlange at han planter så langt inde på sin egen grund at han ikke skal ind til mig for at klippe hækken ?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabo og hæk
  • #1   1. jun 2014 Er det da et problem han klipper sin hæk inde fra din grund?

• #2   1. jun 2014 Ja, vi er ikke lige frem venner, jeg ved desværre ikke hvad det er han er sur over, men han forsøger at få mig til at starte en nabostrid, hvilket jeg ikke har tænkt mig, jeg ignorere han.

Men jeg er ikke interesseret i at have en bøge hæk ind på min grund, specielt ikke når jeg og de andre naboer har plantet liguster hæk for at få det ens...

• #3   1. jun 2014 Ja han skal kunne klippe og vedligeholde hækken og holde sig inden på sin egen grund. Typisk 1 meter fra skæl skal han plante hækken, så har han 1 meter som han kan gå på og klippe hækken.
    Han må gerne plante lige i skæl hvis det er i overensstemmelse med dig, men så skal du klippe og vedligeholde din side af hans hæk.

• #4   1. jun 2014 Medmindre du kan komme i dialog med ham på fornuftig vis så kan du godt regne med han bliver ved med at presse citroen. Bukker du først under blir han bare ved.

Riv hele lortet op og byg en stensætning af kampesten og armeret beton!

Men prøv først at fange ham mens han er i haven og gi en kold pils og se om ikke i kan finde på en fornuftig løsning smiley

• #5   1. jun 2014 Giv ham en frist, sørg for at ringen til kommunen og indrage dem samt at underrette såvel nabo samt kommune skriftlig(sørg for at begge parter ved at du har underrettet dem begge, så at sige. Overholder han så ikke fristen( sørg for at give ham en uge over fristen, så har du dit på det rene, ja så klipper du lortet ned til lige under jordhøjde og dækker resten med jord så¨den rådner.

Sådan løses den sag! smiley

Skal være helt ærlig og sige, at hvis det var min grund, så var lortet fældet nu - Totalt flabet spade, men så igen, det er jo måden at skabe nabokrig på og det synes jeg samtidigt er latterligt, så hold dig til ovenstående plan.

Lad os høre hvordan det går og hvad du gør ved det! Mit liv et gået i sommermode, så en god nabosplid har særskilt interesse smiley

• #6   1. jun 2014 #4
    Hvis bare jeg kunne komme i tale med han, jeg har gennem de sidste par år flere gange spurgt han om vi ikke skulle sætte os med en kop kaffe og få snakket om hvad der plager ham, men det vil han ikke.

Han er en af dem som er uvenner med alle i byen og specielt den der boer tæt på, jeg er så bare så uheldig at jeg er direkte nabo til han, så en fornuftig løsning via dialog kommer desværre nok ikke på tale...

• #7   1. jun 2014 Det er naboens ansvar at kunne vedligeholde hækken fra begge sider, hvis det ikke er den hæk som står på skel.

Længere er den sådan set ikke.

• #8   1. jun 2014 #7
    Mener jeg også og det er også sådan jeg læser det i div love, men er ikke så stærk i det der læsning, så ville lige høre...

• #9   1. jun 2014 din grund dine planter ...tag et billed af det inc skel og ryk lortet op

• #10   1. jun 2014 Jeg havde simpelthen kørt det tunge skyts i stilling, det er i teorien din hæk da den står på din grund, vælt lortet eller giv den round-up, fuck om han bliver mere sur han er ikke værd at samle på.

• #11   1. jun 2014 #10
    Det var også min første tanke, men han er ikke helt normal og har flere gange kastet ting efter mig over hegnet... og jeg er på ingen måde interesseret i at optrappe konflikten, jeg har et super forhold til alle andre i området og sådan skal det også helst være.
    Men han er desværre en af dem der er uvenner med alt og alle, der er INGEN i byen der snakker med han....

• #12   1. jun 2014 Ja hvis han er som du beskriver så op med lortet og sæt et eller andet man ikke bare lige kan fjerne igen.

• #13   1. jun 2014 ellers kontakt hegntilsynet koster 1500kr ca taberen betaler fortæl nabo at du kontakter dem .eller vand hans planter med kautisk soda

• #14   1. jun 2014 Rager den 15cm ind på din grund, eller er den plantet 15cm inde på din grund?

I tilfælde af det første, havde jeg klippet min side fuldstændigt skaldet eller brændt den side med en ukrudtsbrænder.

er det andet tilfældet, havde jeg gravet den forsigtig op og leveret den tilbage, med et lille brev. "Tusind tak for den fine gave, den kan jeg desværre ikke tage imod, da vi ikke bruger bøg her i huset. Mvh XXX"

• #15   1. jun 2014 Du kører i Biltema... Og så køber du billige sjækler der passer lige til stammerne, og en god kæde der er et par meter længere end hækken....

Så lænker du hele lortet sammen, ringer efter en med en gammel Patrol der helst larmer og har sidepipe og store dæk.... Så sørger du for at han giver godt med pralgas når han kommer op ad vejen så naboen kigger ud for at se hvad fanden der foregår...

Og så bakker han bare til og du hænger lige kæden om trækket og så kører han bare hjem igen!

• #16   1. jun 2014 INB4: "i er bare så dumme allesammen. I ved slet ikke hvor slem en nabostrid er. Find dig i at blive trådt på og bevar det gode naboskab"

smiley

• #17   1. jun 2014 Brian> Man skal være to for at strides... Kan man ikke enes er der ingen grund til at snakke sammen... Så viser man bare første gang så han forstår det, at han er gået over stregen... Så forstår de fleste det...

Som en der troede at han bare kunne bruge min carport for 10-15 år siden da jeg havde sådan en i et boligkompleks... Der blev hans bil bare trukket ad helvede til en nat hvor jeg kom hjem og havde fået nok... Blev godt nok ringet op af politiet men det kendte jeg sgu ikke noget til smiley Han tog ikke min, eller nogen andens carport siden.

• #18   1. jun 2014 Jamen det er vi enige om...det er derfor jeg skriver "INB4"(in before) smiley

• #19   1. jun 2014 godt jeg bor på landet hvor jeg ik skal tænke på naboer smiley lyder trals og skal bruge tid og krut på det,,,,

• #20   1. jun 2014 Du har ikke krav på at have ens hæk rundt om dit hus. Og naboen må godt betræde din grund for at klippe sin hæk. Har selv været der med hegnsyn og advokat. Mit råd til dig. Lad være at gøre en sag ud af det.

• #21   1. jun 2014 Rune, er det dig der er nabo til Lindgaard?

• #22   1. jun 2014 Jeg vil for alt i verden undgå en krig.
    Han blev sur på mig for et par år siden og jeg ved den dag i dag ikke hvad han er sur over, men som sagt er han uvenner med alle i byen (Lille landsby med ca. 200 indbygger) Jeg har ignoreret at han har råbt af mig, smidt ting efter mig og kastet affald ind i min have, og det troede jeg hjalp, for det er snart 6 måneder siden der sidst har været noget, men nu har han så sat den hæk.
    Hækken starter lige ved skelpælen, så jeg er HELT sikker på at han er inde på min grund.
    Jeg vil ikke bare rykke den op, da det jo så bare giver han endnu mere blod på tanden til at forsøge at starte en krig.
    Jeg har i et brev bedt han flytte hækken 75 cm ind på hans grund, som loven siger, når der ikke er tale om et fælles hegn, jeg har samtidig gjort ham opmærksom på at hvis det ikke bliver flyttet, vil der kommet et hegnssyn, som koster 1750,- og som skal betales af taberen.

• #23   1. jun 2014 Lindgaard, der kan du bare se, som jeg skrev i mit første svar. Så længe du bare vender den anden kind til så vil han bare blive ved og ved..

Kan sagtens forstå du ikke vil gøre det til en krig, specielt hvis du har børn osv. Men for din egen skyld, så gør et eller andet. hellere nu end senere.

• #24   1. jun 2014 Hvis den står i skel, skal han ikke flytte den, for der må han godt plante den, og du skal holde den på din side.. Han kan faktisk også sende 1/2 delen af regningen for planterne smiley hvis de ikke er ekstremt dyre.

• #25   1. jun 2014 #24
    For at han kan forlange fælles betaling og vedligeholdelse, skal det være en hæk vi er enige om, i hele området er der plantet liguster hæk for at der skal være sammenhæng i det, jeg er ikke blevet spurgt, den stod der bare en dag jeg kom hjem, så nej, den er ikke sat som en "fælles hæk", men som en "egen hæk" og så er der andre regler, så vidt jeg kan læse mig frem til, så skal den plantes så langt inde på hans grund at han kan vedligeholde begge sider, uden at komme ind på min grund, men jeg tror jeg tager en tur forbi teknisk forvaltning i morgen og får de nyeste regler.

• #27   1. jun 2014 Fatter ikke at du bare vender den anden kind til... Så er det netop at han bliver ved! Affald i din have... hvad fanden sker der? Ring efter et hulmurs-isoleringsfirma og bed dem om at tømme kanonen ind i hans smiley

Som nævnt... Når han finder ud af at du er mest syg i hovedet, så stopper det helt af sig selv smiley

• #28   1. jun 2014 Jeg har vendt den anden kind til i håbet om at det ville gå i sig selv, hvilket det også har gjort i lang tid... men nu er det sgu slut... jeg vil bare ikk gøre noget ulovligt, så han har det at bonge mig med bagefter...

• #29   2. jun 2014 Prøv med hegnsnævnet, hvis du imod alle ods skulle tabe, så sætter du et 180 cm plankeværk op, med fluroserende gul bagside. Så er den ged barberet.
    Ved godt det så er hårdt mod hårdt, men det er vist ved at være tiden til at tage den krig, hvis det er det han ønsker.
    Har en kammi, der havde noget af det samme problem med naboen, han sidste udvej var at sætte nogle 4" stolper og så 30 europa-paller 2 i højden ( ca.15 meter med ca. 180.cm i højden )
    Selvfølgelig med den pæne side ind mod sig selv og så lige malet det sort. ( på egen side )
    Det er naboen sgu ikke helt tilfreds med, forholdet er ikke blevet værre end det var, men min kammi skal ikke bøvle med hans lorte hæk....
    PS. Ser sgu heller ikke godt ud fra naboens side, med naboens nye hæk på 70 cm hæk og så resten op til de 180 cm bagside af umalede asoterede euro paller.

• #30   2. jun 2014 øhh reglerne er ikke ændret i 60 år.. så intet nyt der..

http://www.hegnsloven.dk/orienter.html

• #32   2. jun 2014 #31
    Jo det må der være, men kunne det nu løses uden indblanding af myndighederne ville det jo været at foretrække...

• #34   2. jun 2014 Jeg er jo en meget flink person, så har givet han til og med lørdag, hvis det ikke er flyttet inden da, så gør jeg det... og jeg har IKKE grønne fingere.... jeg har til gengæld en meget kraftig buskrydder...

• #35   2. jun 2014 jep, det der står på din matrikel er dit.. så flyt du bare din hæk smiley og det fortsætter hvis du er flink, overfor en idiot, hc

• #36   3. jun 2014 Husk at tage billeder af ALT, Har selv været igennen ligende og fik medhold ved kommunen pga. billed legitimation.
    Hvis du evt. kan tage billeder hvor skel pæle er med ville det være ret godt, altså hvor man kan se han har sat den på din grund.

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 195
    #37   3. jun 2014 vand lortet med batterisyre

• #38   3. jun 2014 Brian A har givet løsningen, jeg synes vi skal sende manden en kasse pils, for dagens løsningsforslag! et trefoldigt leve for Brian...Hurra, hurra, hurra!(ja det sidste hurra var ikke så højt, men konen synes det var underligt allerede efter andet hurra!

• #39   4. jun 2014 har en billig Ferguson og en kæde,,, riv udstødningen af inden du hiver pisset op, så tror jeg at jeres grill party frem over bliver mere hyggelige med nabo

• #40   5. jun 2014 så er der jo også den gammel måde

• #41   5. jun 2014 #40

Den gamle måde ???

• #42   5. jun 2014 Du lyder godt nok som en flink person, siden du finder dig i alt det. smiley Jeg havde helt sikkert givet svar tilbage på alt det, på en ikke så flink måde.

• #43   5. jun 2014 Men nu er du også præsidentfrue, så du sender bare secret service...:-D

• #44   5. jun 2014 Haha, ja da!! smiley

• #45   6. jun 2014 "Fjern din hæk, eller næsen siger knæk. -Mvh Secret Service"...

rimeligt awesome skilt at sætte op i sin have egentlig...:-D

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 70
    #46   6. jun 2014 Sprøjt bladene med ukrudsfjerner Troxan/Troxa et eller andet i den dur, så klare det resten hen over sommeren - efter behov, sprøjt når du klipper græs fx smiley
    Det er lidt små dyrt i indkøb (200 kr) i koncentreret form så der er til et par gange.. Det tar den smiley

• #47   6. jun 2014 Har en svoger der arbejder på Ciminova, tror godt jeg kan få noget af ham der virker MEGET hurtig...

• #48   6. jun 2014 Jeg tror jeg taler på vegne af alle, når jeg siger: Det er da det der skal til...:-P

• #49   6. jun 2014 Som opdatering, kan jeg sige at jeg skal i jem og fusk i morgen og købe ind til plankeværk... så er problemet nemlig løst... og hækken må ryge, da jeg er i min gode ret til at sætte hegnet i skel, da der allerede er noget der... så det er bare det jeg forlænger...

• #50   7. jun 2014 HUSK FØR OG EFTER BILLEDER!!

• #51   7. jun 2014 Problemet er løst....

Da jeg kom hjem i eftermiddags var hækken væk og naboen var næsten færdig med at lave et stakit, som jeg havde snakket om i flere år...

Nu har jeg allerede malet min side af stakittet, og kan langt om længe slappe af....

Han har heller ikk reageret på min forslag om kaffe og en snak om tingene....

• #52   7. jun 2014 fedt...:-P

• #53   7. jun 2014 Det var godt han kom til fornuft.

• #54   7. jun 2014 Jeps... og endnu bedre at jeg slipper for at se så meget på ham.. smiley

• #55   8. jun 2014 super godt han kom til fornuft. smiley

Kommentér på:
Nabo og hæk

Annonce