{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

spørgsmål til en computer ?? {{forumTopicSubject}}

hej bg smiley
ved godt det ikke har noget med biler at gøre, men håber nogle vil svare alligevel..

står i det problem at jeg tror mit bundkort er stået af smiley
men kan ikke finde ud af hvad type mit bundkort er..

min computer er en : hp compaq dc7100 cmt
kan se dataworld.dk har disse forskellige
http://dataworld.dk/product_category.php?cat_id=60767

men hvilken type passer ?

mvh ftp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til en computer ??
  • #1   11. jun 2014 .

profilbillede
  • #2   11. jun 2014 .

profilbillede
  • #3   11. jun 2014 .

profilbillede
  • #4   11. jun 2014 .

profilbillede
  • #5   11. jun 2014 Kan ikke svarer dig på spørgsmålet, men jeg kan fortælle dig at jeg lige har købt Asus sabertooth af Dataworld. Og er virkelig godt tilfreds smiley

• #6   11. jun 2014 At dømme ud fra billederne er det ikke ligefrem en ny computer, jeg kan se alderen er cirka 10 år, så glem alt om den computer, og køb en ny, det kan ganske simpelt ikke betale sig at reparere på, da det vil blive forholdsmæssigt dyrt, i forhold til hvad man får for pengene.

• #7   11. jun 2014 Jeg ved ikke hvorfor du lige vil købe ved Dataworld, men de sokler der henvises til kom frem i 2006 eller senere, og derfor vil ingen af dem passe på det specifikke system. Og som sagt, du får intet ud af at reparere på det.

Selvom du så finder et bundkort (sikkert socket 478 hvis det er Intel), så vil du ikke være sikker på det kun er det, og inden du ved af det, har du brugt alt for mange penge på det.

• #8   11. jun 2014 Det er socket 775 du skal kigge efter.

Hvilken CPU sidder der i?

• #9   11. jun 2014 det er en årgang.2004
    handler tit i dataworld, da jeg syntes der er god service i roskilde..
    men er selvfølgelig interesseret i at handle andre steder hvis der er noget andet godt, kender bare ikke så meget til forskellige computer butikker smiley

har købt et grafik kort som skal kunne passe i, hvis jeg skulle finde en anden computer.. (msi nvidia geforce gt630 4gb ddr3)
    og en harddisk med de flade stik (samsung 1000gb)

så ved ikke om i kan anbefale noget billig brugt computer ?

• #10   11. jun 2014 martin : okey super så blev jeg det klogere smiley
    cpu er en hp 340w. 100-240v. 6a. 50-60hz

hp part no: 349774-001

• #11   11. jun 2014 Det er meget svært at købe en brugt computer, uden at du er langt bagefter fra starten.

Men det grafikkort vil passe i alle nyere computere, selvom det ville have været bedre at købe en ny computer med et grafikkort med PCI-express 3.0, fremfor 2.0.

Din Harddisk er en udemærket lagerdisk, men hvis jeg skulle anbefale noget, ville jeg købe en ny computer med SSD og fornuftige specifikationer, og så sælge dit grafikkort.

Det kan hurtigt blive dyrt at købe brugt, og det kan slet ikke betale sig at reparere på en computer der er 10 år gammel, samt du kan næsten 100% sikkert ikke udnytte dit nyere grafikkort i den ældre computer du har.

• #12   11. jun 2014 #10 >> Det er ikke CPU du har oplysninger om, men PSU.

Hvis den kun er 340w, så kan du have problemer med dit nye grafikkort, hvis du har haft det monteret, så kan du risikere at du har brændt en sikring eller andet i strømforsyningen.

• #13   11. jun 2014 Vil råde dig til at få fat i en ny computer i stedet for.

• #14   11. jun 2014 Skriv lige en PM.
    Jeg tror godt at jeg kan hjælpe dig.

• #15   11. jun 2014 pengene er ikke til at købe en ny lige pt..
    selvom jeg selvfølgelig helst ville have bygget en op helt fra bunden af hvis pengene havde været til det...

bruger den kun til at hente og se film på..
    men har ikke kunne se 1080p + 3d..
    det højeste jeg har kunne se er 720p film..
    men udover det har jeg været helt tilfreds og glad for den jeg har nu smiley

grafik kortet er fint til mit behov, dog kunne resten af computeren godt være bedre, så jeg kunne se 1080p og højere..
    ville have købt lydkort 5.1 / 7.1 ...

brian : nå for pokker, hvad er cpu så ? smiley
    men har ingen problemer haft med sikringer eller noget andet, det har kørt perfekt..

• #16   11. jun 2014 det computeren gør nu : den tænder og står på blå skærm hvor der står hp osv, men kommer ikke videre og tastatur virker ikke (har prøvet med forskellige)
    skulle flytte og har tabt den med fronten ned af fra 40cm højde smiley

• #17   11. jun 2014 Er du sikker på at det er en god ide at springe ud i udskiftning af bundkort? Du skal have CPU ud af det gamle kort og over i det nye, påfører nyt kølepasta og monterer køleren igen.
    Så skal su også lave et ny installation og Windows når den kommer op og køre.

Det lyder til at din viden på området er ret begrænset.

• #18   11. jun 2014 hehe kan godt forstå i tror jeg har begrænset viden til det smiley
    men kan faktisk mere end det lyder til..
    er bare ikke så god til alle navnene om de forskellige ting..
    kan sagtens selv udskifte alt i en computer og har selv installeret windows massere af gange..
    ved godt det med køler pasta osv.. smiley

men vi er enige om "cpu'en" er den som selve køleren på bundkortet sidder på ?

• #19   11. jun 2014 Ja, CPU er processoren, altså den der sidder i soklen i bundkortet, med påmonteret køler, også kaldet CPU-køler.

Men hvis du har tabt den, så kan der være mange ting der er galt, og det er ikke nødvendigvis bundkortet, det kan også være CPU, ram, strømforsyningen eller andet der er delvist defekt.

Derudover er der rigtig stor risiko for at en mekanisk harddisk har taget skade, hvis du har tabt computeren.

Jeg ville ikke stole på sådan en computer overhovedet, jeg ville finde pengene og købe en ny.

Du får meget computer for 3.000 kr: http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/lenovo-thinkcentre-e73-10au-id-7884928.aspx

Du kan også få en okay bærbar computer til pengene: http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-b590-6274-id-7115167.aspx

1080p burde ikke være et problem for de maskiner, men hvordan du vil få et 3D billede ud af dem ved jeg ikke, det kræver så vidt jeg ved understøttelse igennem HDMI mv.

• #20   11. jun 2014 Og hvis du bruger 5.000 kr får du en computer med et fornuftigt grafikkort, og sikkert også en SSD, som gør virkelig meget for oplevelsen af en hurtig computer.

• #21   11. jun 2014 Et bundkort vil hurtigt koste 500 kr eller mere, hvis du da kan finde et der passer i dit setup, samtidig med det skal du nok have en ny strømforsyning hvis du vil have dit nyere grafikkort i også.

Så mit råd, sælg dit nye grafikkort, og køb en ny computer, hvor du så kan montere din 1 TB disk (hvis den altså stadig virker)...

• #22   11. jun 2014 Et andet bud kunne være dette: http://topdata.dk/product.asp?product=9592
    Den løber dog i lidt over 5.000 kr med SSD og Windows 8.1

• #23   11. jun 2014 Og hvis det bare er til at se film, så kan en Chromebox vel også gøre det?
    http://www.dustinhome.dk/product/5010785191/asus-chromebox-cel-1-4-2gb-16gb-ssd-chrome-os

Eller en AppleTV ?

• #24   11. jun 2014 super så er jeg med smiley
    ser lige om jeg kan tjekke begge harddiske..
    ram har jeg også ekstra af, så det kan jeg også prøve smiley

min computer har været rigtig god og aldrig fejlet noget imens jeg har haft den ..
    men er selvfølgelig frisk på en ny brugt, hvis man kunne finde noget bedre..
    en helt ny bliver det ikke pt.

3d er jeg egentlig ligeglad med, da det ikke siger mig noget..
    men 1080p ville jeg godt kunne afspille smiley

• #25   11. jun 2014 bærbar har jeg så det skal være stationær smiley

har sådan et kabel til at forbinde en løs harddisk til en anden computer..
    min "hoved" harddisk fejler intet, den med windows osv..

• #26   11. jun 2014 har lige tjekket begge harddiske og de fejler intet.. smiley

• #27   11. jun 2014 pt bliver det ikke ny, selvom en ny allerede er skrevet på ønskelisten smiley
    er lige flyttet, hvor der skulle betales indskud osv...
    så det bliver billig brugt desværre.. smiley

• #28   11. jun 2014 Det er ikke nok bare at sætte en harddisk til, og se om man kan læse filer, det kan være nogle bestemte sektorer der fejler, og derfor de ikke kører - der skal normalt køres en test, og det tager ikke bare et par minutter.
    Men fint hvis de ikke fejler.

Ang. brugt vs. ny computer, så kan det ikke rigtig betale sig at købe brugt til det formål du har, når du kan få en ny for 3.000 kr, der helt sikkert bruger mindre strøm mv.

Jeg har da selv en ældre brugt computer stående, som bare står, fordi jeg ikke har gidet sætte den til salg, pga. den ringe værdi for en brugt, og man kan få nyt så billigt. Den er dog både nyere og væsentlig kraftigere end den du selv har, men jeg ville ikke ofre en krone på den hvis den gik i stykker.

Største problem ved at købe brugt, er at man skal være forberedt på at den kan gå i stykker i morgen, og så er det bare ærgerligt...

• #29   11. jun 2014 For noget ordentligt brugt, så skal du op i 2.000-2.500 kr... Efter min mening.

• #30   11. jun 2014 nej okey, men harddiske fejler intet..
    ram gør heller ikke..

lige nu må jeg nøjes med en brugt, selvom jeg godt ville have en hel ny med garanti osv, kan sagtens se det fede i det..
    den computer jeg har nu har jeg haft i 4-5år og den har aldrig fejlet noget den gav jeg 900kr for..
    så det har jeg været godt tilfreds med, hvilket jeg sagtens kunne finde på lige pt pga jeg ikke har 3000kr som kan gå til det, da der skal nye møbler osv. som står højere på listen nu smiley
    så må man tage chancen smiley

• #31   11. jun 2014 og den har levet fint op til mine behov smiley

• #32   16. jun 2014 Hej alle..
    Vil lige sige min computer er fixet nu, "X3M"
    Har hjulpet mig smiley
    Der var ikke gået noget i stykker, der skulle bare trykkes på "jumperen" og starte den et par gange smiley

Så nu slap jeg for at købe en NY, som nogle anbefalede..
    Så selvom det er en gammel computer, kan det godt svare sig at forsøge at lave den, istedet for at købe en helt ny uden at undersøge noget..
    Nu holder den nok nogle år endnu smiley
    Tak til X3M smiley

• #33   17. jun 2014 Du spurgte om hjælp til at købe et nyt bundkort, ikke om hjælp til at undersøge hvad den fejlede.

Jeg gik ud fra du havde fundet ud af hvad den fejlede, og derfor rådede jeg dig ud fra det. Men held og lykke med computeren, det er fint der er nogen der kan nøjes med noget gammelt udstyr, så andre stadig kan sælge deres brugte, som ellers er udtjent.

• #34   17. jun 2014 En 5 år gammel pc, som kostede 900 kr dengang?

God fornøjelse siger jeg bare.

• #35   17. jun 2014 brian : det er rigtigt nok, men hvis man kunne købe et bundkort til 500-600kr ville det jo stadig kunne svare sig istedet for at købe en ny til 3-5.000kr ..

anders c : hvis du læste rigtigt er den faktisk fra 2004, dvs 10år gammel, jeg har selv haft den i 5år og har kun ofret 700kr i den..
    dvs den står mig i 1600kr og det syntes du ikke er godt hvis den stiller mine behov i så lang tid ??
    i mine øjne er det da bedre at spare penge istedet for at købe en computer til 15.000kr ! når den alligevel er god nok til mig...
    der er jo ingen grund til at købe en computer til 15.000kr, det er jo bare spild af penge hvis en til 1600kr tilfredsstiller mig smiley

• #36   17. jun 2014 Jeg vil stadig ikke mene at en computer af den alder er værd at ofre 500-600 kr på.
    Du ved jo tydeligvis ikke hvad du får i en helt ny computer til 3-5.000 kr.
    Og hvis du havde ofret 600 kr på den igen, så var den i 2.200 kr, men du havde stadig en gammel computer, som ikke var bedre end hvad ud havde før.

Personligt havde jeg købt en ny, men det er fint du er tilfreds med hvad du har.

At du så pludselig blander en computer til 15.000 kr ind i spørgsmålet er jo noget helt andet.

• #37   17. jun 2014 Du kan sgu da ikk sammenligne en pc til 15.000 ny, 2014. Med en pc der er 10 år gammel, til 700 kr eller hvad dælen den nu må ha kostet.

Men er du tilfreds, er det jo det, der er vigtigst!

• #38   18. jun 2014 Tror i ikke i skulle skrive nogle privat beskeder sammen i lyder utroligt kloge begge to, så kunne jo være der var flere ting i kunne blive enige om! smiley
    Hvis i nu forstod hvad jeg skrev fra start af, skrev det blev IKKE til ny computer pt..
    Men det forstår i jo heller ikke..
    Istedet bliver Brian mobset fordi man ikke vil følge hans råd til at bruge 3-5.000kr på en sprit ny computer..
    Så bliv dog voksne og forstå alle ikke har samme behov som jer!
    Og hvis i havde bare en smule fornuft, ville i råde mig i det jeg spurgte om istedet for at skive "20" gange man skal købe nyt ( når nej må hellere skrive en del gange) ellers tager i jo det bogstaveligt!
    15.000kr var et eksempel! Fordi i siger man skal købe en ny og pga min er gammel er den intet vær :s
    Det er jo tydeligvis jer der skal spille smarte fordi i kan gemme jer bag en computer skærm smiley
    Og ikke har forstand på brugt og billigt også kan være godt..hmm

Og ved godt der nu kommet nogle underlige kommentarer fra jer fordi i ikke kan tåle sandheden, men gider sgu ikke spilde mere tid på at sidde på babygalleri.dk og skrive..

• #39   18. jun 2014 Hvilken sandhed er det vi ikke kan tåle? Jeg det bare en masse munddiarre fra dig af.

Har du stadig et gammel gløderørs tv?

• #40   18. jun 2014 #38 >> Jeg er på intet punkt blevet sur eller fornærmet, jeg svarede bare på spørgsmålet om køb af et bundkort til et gammelt produkt. Det ville ikke kunne betale sig. Men fint hvis du kan få det lavet som det er, uden at investere i nyt, så kan det være godt nok - til dig.
    Jeg selv ville bare ikke bruge hverken tid eller penge på så gammel en computer.
    Og i dette tilfælde vil jeg mene det er dig der ikke forstår.

Held og lykke

Kommentér på:
spørgsmål til en computer ??

Annonce