{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Mobilt bredbånd / Router {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg indrømmer gerne, at jeg er en SPADE til alt, hvad der har med IT at gøre, så grin gerne af mig smiley

Men sagen er den, at jeg i godt 2 måneder har "lånt" min søsters hus nummer 2 og boet der, indtil jeg kunne overtage det hus jeg har købt. Jeg er nu fraflyttet min søsters hus igen.

Da det ikke kunne betale sig at få lagt fiber-internet ind for den korte tid, valgte jeg mobilt internet hos<hos Telmore med 4G samt en router, hvor man kunne putte et SIM-kort i. Det fungerede rigtig fint og stabilt.

Det er denne router jeg har:

http://www.4g-store.com/4g-router/zte/zte-mf28d.html

http://www.alibaba.com/product-detail/ZTE-MF28D-4G-FDD-LTE-Router_780888096.html

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg KUN kan bruge routeren sammen med et SIM-kort, eller om man også kan bruge den som en helt almindelig WIFI-router. Såfremt den kun er til SIM-kort, vil jeg prøve at sælge den og få et par kroner for den, men hvis den kan bruges som en "almindelig" router vil jeg beholde den.

Der er følgende "porte" bag på routeren:

LAN1/WAN
LAN2
LAN3
LAN4

Betyder det at der kun er udgange på routeren, dvs. ingen indgange til Internet-kablet? Eller hvad betyder det, at der på den første "port" også står WAN?

Tak for jeres kommentarer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobilt bredbånd / Router
  • #1   18. jun 2014 Det er umiddelbart kun et mobilt bredbånds modem, og kan ikke umiddelbart bruges til f.eks. xDSL og kabel Internet forbindelser.

    Du kan eventuelt bekræfte dette ved at logge ind i routerens web interface og se hvad WAN konfigurations muligheder der er.


  • #2   18. jun 2014 den kan sikkert også bruges som alm router - du sætter bare kabel fra din udbyder til wan porten

  • #3   18. jun 2014 Jep når der er wan indgang så kan den temmelig sikkert bruges som Alm. Router. Der skal jo selvfølgelig et modem foran den.

  • #4   18. jun 2014 Tak for jeres svar...

    I starten var jeg også rimelig sikker på, at det kun var et mobilt bredbåndsmodem, da der plejer at stå "Internet" på den port, hvor man forbinder kablet.

    Men jeg vil lige prøve at forbinde kablet fra min Internet udbyder til WAN-porten og se om det virker. Ville blot lige sikre mig, at jeg ikke "brænder lortet af" smiley


  • #6   18. jun 2014 @Christoffer D
    Også tak for din kommentar smiley
    Jeg vil prøve at give det et forsøg smiley


  • #7   18. jun 2014 Det er muligt der skal bruges et krydset kabel for at WAN indgangen vil fungere.. Men prøv dig frem

  • #8   18. jun 2014 Du kan på ingen måde brænde den af ved at tilslutte netkabler.

    Jeg er stadig skeptisk over om du kan benytte den som normal router, men lad høre.


  • #9   18. jun 2014 I følge manualen kan den bruges som cabel modem også, men ikke xDSL.

  • #11   18. jun 2014 Korrekt.

    Der udleveres bare meget sjældent decideret standalone modems nu til dags.

    Men jo, men kan altid bare sætte udbyder modem/router i bridge mode og tilslutte denne router som router.

    Virker dog noget omsonst.


  • #13   18. jun 2014 Tja smiley

  • #14   19. jun 2014 Den nye udbyder, vil de ikke levere en ny wifi router ?

    Det plejer de fleste da at levere.


  • #15   19. jun 2014 @Carsten P
    Jeg bruger Sydenergi/Stofa nu.
    Jeg HAR allerede en router - en gammel Linksys fra før Koreakrigens tid smiley
    Den virker såmænd godt nok sammen med Sydenergi/Stofa, men såfremt jeg ikke kan få meget for denne ZTE-router alligevel når jeg sælger den, kan jeg lige så godt beholde den som reserve.

    Men jeg vil lige teste ZTE-routeren i løbet af torsdagen og så melde tilbage her i forum, om det virker UDEN SIM-kort smiley


  • #16   19. jun 2014 Hej alle.
    Ville bare lige give en tilbagemelding til jer.
    Det virker fint med routeren og min "faste" internetforbindelse hos Sydenergi/Stofa, så routeren kan åbenbart også bruges til "faste" forbindelser. Det er ZTE-routeren jeg bruger lige nu smiley

    Har 31,64 Mbps download og 29,01 mbps upload på en 30/30 forbindelse smiley

    Tak igen for jeres kommentarer smiley


Kommentér på:
Mobilt bredbånd / Router

Annonce