Hvornår kan jeg? {{forumTopicSubject}}
Hvornår kan jeg søge om ungdomskort? Droppede ud af en uddannelse som alligevel ikke var mig den 5. Maj. Blev i samme omgang (ved udmelding) tilmeldt en anden uddannelse, som dog skulle have haft opstart den 5. Maj, men som blev udsat til engang i August først.
Inde på SU.dk skulle der være noget man krydser af, og så bare derfra kunne søge om SU. Jeg har lige været derinde og jeg skulle gøre alt manuelt, og har nu sendt min ansøgning afsted. Ville derefter ind på ungdomskort.dk og bestille ungdomskort også, men der står at jeg ikke er godkendt til og få, da jeg tilsyneladende ikke er tilmeldt en ungdomsuddannelse. WTF? Da det er vigtigt for mig ikke og skulle bruge 60 kroner pr vej med offentlig transport, ønsker jeg selvfølgelig at det hele går i orden inden da, så jeg kan have en indkomst i slutningen af denne måned, og at jeg så også kan få tilsendt et ungdomskort og benytte offentlig transport..
Jeg har prøvet og ringe, men hvor de derimod siger at jeg først kan ringe efter den 28. Juli (en telefonsvarer som sagt det) og det er jo næsten ved begyndelsen af uddannelse, hvor jeg tvivler på at jeg ville kunne få søgt om SU og ungdomskort inden da.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 552
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
nov 2013
nov 2013
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Personalet er vel gået på sommerferie
nov 2013
Så hvordan står jeg hvis de har kludret i tingene, og at jeg så ikke starter på uddannelse i August, og hvis der så heller ikke er flere ledige pladser? Det er vel i bund og grund kun dem som jeg kan klandre for det, og de sætter så en bremse for hvornår jeg skulle kunne komme videre med livet = ubetaleligt
dec 2009
nov 2013
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
Hvis du har vidst det siden 5. maj og først gør noget ved det nu, er du da også en knold...synes du skal klandre dig selv for det...
maj 2004
Hvis jeg ikke betaler min strøm, og de kommer og lukker den, er det jo altså heller ikke el-selskabets skyld at jeg må bruge 100kr. om dagen på købemad.
Sorry shaka.
nov 2013
Da jeg udmeldte mig fra det forløb jeg var på på daværende tidspunkt, benyttede jeg i samme omgang muligheden for og blive tilmeldt det forløb som jeg skulle på, som ALLIGEVEL ikke startede den 5. Maj, på trods af at det var blevet fortalt pr telefon. Da jeg den 5. Maj så udmeldte fra det forløb jeg var på, benyttede jeg lejligheden til og blive skrevet op til opstart i August, som er i næste måned. Du tror ikke at jeg forventer at tingene går sin gang, og at der ingen problemer vil være, når jeg på kontoret var blevet fortalt at jeg blev sat på det hold som startede op i August? Hvad mere skulle jeg gøre? Ringe nogle gange om måneden og lige minde dem om det ? Ja, for det skal jo være nødvendigt, hvis det er at de fra start af siger at man er blevet sat på holdet, hahahaha.
dec 2009
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.520
Da det åbenbart ikke er i forbindelse med uddannelse du rejser, betal du bare selv.
maj 2004
nov 2013
Ungdomskort skal bestilles INDEN skolestart, og er KUN gældende fra den dato hvor ens første skoledag er = vil ikke kunne bruges tidligere alligevel.
Hvorfor snakker i overhovedet uden og have forstand? Det da næsten til og brække sig over
maj 2004
nov 2013
Nu er det UNGDOMSKORT som skal bestilles, men hvor der står at jeg IKKE ER TILMELDT en ungdomsuddannelse, som der ellers ville have stået (som med inde på SU.dk, hvor jeg blot skulle trykke 2-3 gange på et eller andet, og så var færdig)
Og det er DERFOR jeg er i tvivl, da jeg ikke aner om jeg er blevet tilmeldt.
Hvornår kan jeg?