{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Hvordan er du som sælger? {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger alt.
Hvis i stod og skulle sælge noget som var prissat til 3000 kroner, og så bliver kontaktet af en som ville give 2000 kr, og derefter acceptere buddet, og samtidig har en telefonsamtale på ca 10-11 minutter, men i mellemtiden bliver ringet op af en anden person på en anden telefon, og så bliver tilbudt 3500, ville i så afbryde handlen med den første person som henvendte sig, eller ville i lade den første interesserede hente den? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er du som sælger?
  • #1   7. jul 2014 Bordet fanger! En mundlig aftale er lige så gyldig som en skriftlig!

  • #2   7. jul 2014 Afbryde handlen.. Er da pisse ligeglad, hvis jeg kan tjene 1500kr ekstra

  • #3   7. jul 2014 Det kommer meget an på situationen synes jeg. Men nu er det så også rimelig usandsynligt nogen byder 500,- mere end prisen.

  • #4   7. jul 2014 Henrik

    Og hvis den eventuelle køber var 10 minutter fra dig (efter og have kørt 70 km) og du pludselig blev ringet op af en som gav 1500 kr mere, ville du også afbryde handlen med ham som var på vej, fordi du tænker egoistisk? Er det korrekt forstået?


  • #5   7. jul 2014 Højeste og hurtigste handel vinder.

  • #6   7. jul 2014 Det scenarie kunne måske godt ændre situationen lidt, så egoistisk er jeg heller ikke.. Men jo, jeg kunne godt finde på det smiley

  • #7   7. jul 2014 Polo Doktoren

    Der er tale om denne sjovert.
    http://www.dba.dk/honda-trilet-2000h/id-1008828392/

    Som jeg i princippet kun ville købe for sjov, og allerede stod og var parat til og hente og køre hjem, men hvor sælger i samme omgang blev ringet op af en som bød 500 kroner mere end den satte pris, selvom at han allerede havde ringet mig op og sagt ok for mit bud på 2000 kr, som var afgivet pr sms smiley


  • #8   7. jul 2014 Den første der smider pengene på bordet får varen.

  • #9   7. jul 2014 Er der en køber på vej efter en vare dropper jeg ikke handlen. Men har jeg en køber der vil hente i weekenden til en lavere peis og en anden der vilig til at kigge på den med det samme så de velkommende og vil de købe med det samme så fint. Så blev den anden køber bare ringet op eller få en besked med varen er solgt til anden side.

    Det ikke min skyld en evt køber ikke kan hente med det samme og jeg som sælger ved ikke om han er seriøs. Så kan jeg sælge varen så sælges den


  • #10   7. jul 2014 Sø-propel

    Så hvis jeg nu kunne afhente denne Honda trilet med det samme, til en pris af 2000 kr (som køber så godtager) og i samme omgang (efter 10 minutters taletid i telefon) får en anden opringning fra en anden interesseret køber, så ville du som sælger hellere godtage det andet bud, da det er 500 kroner mere end hvad den satte pris er, selvom du havde godtaget et andet bud på 2000? smiley


  • #11   7. jul 2014 Hvor mange gange er man ikke også blevet brændt af af en køber..... den første der står med pengene får varen.

    Medmindre at første mand er på vej i bilen.


  • #12   7. jul 2014 Hvordan skulle en eventuelt køber være på vej i bilen, hvis det er at han først lige har set annoncen og ved en opringning fået godtaget sit bud? smiley

  • #13   7. jul 2014 Æv æv.... så må han se at komme afsted..... fordi når han nu har kigget 15 mm længere på nettet har han fundet noget andet han Heller vil have og sender derfor en SMS hvor han skriver at han springer fra.... og i mellemtiden har man afvist en anden.... det er sket for tit! !!

  • #14   7. jul 2014 Vil man have varen må man som min. betale den opslået pris.

    Var det mig havede jeg bare ringet tilbage og sagt at budet lå på 3500, så han må over hvis han vil have varen.


  • #15   7. jul 2014 ville nu sælge til den jeg havde lavet aftale med, først, der har man jo solgt varen, den er bare ikke blevet afhentet endnu.. hc

  • #16   7. jul 2014 først til mølle...

    Så irriterende "kan du holde den til tirsdag" - Skriver slevfølgelig og nu svarer køber mig ikke ved kontakt. det er da ihvertfald slut med det smiley


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #17   7. jul 2014 Først til mølle princip.. og det er at møde op med mønterne smiley


  • #18   7. jul 2014 Som udgangspunkt er det først til mølle for den som betaler den højeste pris. Men hvis man ved at en køber er lige på trappen, så er det tarveligt at afvise ham, selvom han har budt 1000kr lavere. Sådan er det bare...
    Hvis jeg har snakket med en køber, sagt god for hans bud og jeg senere bliver budt en højere pris, vil jeg kontakte første køber igen og fortælle at der er kommet et bedre bud. Men han er velkommen til at byde over, hvis han har lyst...
    Som f.eks Mads B nævner, så er det alt for tit at man bliver brændt af og så er det sgu surt at have afvist et bedre bud.

    Som udgangspunkt er handlen ikke afsluttet før sælger står med det højeste bud i hånden.

    Jeg har selv haft denne diskussion kørende:

    http://www.bilgalleri.dk/forum/Off-Topic/1023138-har_jeg_vaeret_en_idiot


  • #19   7. jul 2014 Laver jeg en aftale så står jeg ved den, ligger mig fjernt ikke at stå ved hvad men har aftalt.

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #20   7. jul 2014 holder også mine aftaler smiley har lige solgt en båd motor for 3800 kr smiley aftalte med manden om tirsdagen at han fik den til den pris da der ikke havde været andre seriøse købere der havde budt i over en uge smiley onsdag og torsdag ringer der 4 andre og byder mellem 4500 og de 5500 den stod til salg til smiley men havde lavet en aftale med den første og så er der ikke andet at stå ved det, da jeg selv ved hvor irriteret jeg ville blive hvis jeg havde en aftale som nogen så fuckede op fordi de kunne tjene et par kroner mere smiley

  • #21   7. jul 2014 I forhold til 100000 andre så afgiver jeg ikke bud på noget der er fundet på dba, hvis det er at jeg ikke ved jeg kan hente det omgående. Hvis omgående ikke passer sælger, jamen så bliver det når sælger har tid.

    Buddet på 3500 kom først efter 8 minutters samtale med manden, og samtalen blev så afsluttet ved 10-11 minutter, hvor jeg så må indse at jeg nu lige har spildt min tid på ingenting + taletid (har 3 timer hver måned)

    Og hvordan kan man tillade sig og forsat tage imod bud, hvis en eventuelt køber er på vej og måske næsten er der, og så informere køberen om at der er afgivet bud der er 1000 kroner højere end det som køberen (som allerede er på vej) skulle give, så skal man sku lade køberen få den til den aftalte pris, og ikke spørge om han lige vil hæve budet til 1100 kr eller mere .Det er sku for svinsk og latterligt. Sådan kan man sku ikke handle, hvis man har den mindste form for respekt overfor sig selv.

    Jeg har købt noget andet til 1300 kr, hvor sælgeren i løbet af dagen alligevel fik bud på 2000 kr. Jeg spurgte ham om han vil være en ærlig sælger som er til og stole på, og som holder ved sine aftaler, eller om han vil godtage nogle af de bud på 2000 kr han allerede havde fået. Han sagde at han overholdte sin aftale med mig, så jeg bare kunne komme og hente den for 1300 kr.

    Se. <b>DET ER EN PERSON MAN VIL KØBE AF</b>

    Jeg får allerede et indblik af jer som mennesker, at jeg nok aldrig nogensinde kommer til og skulle handle med jer, hvis det er sådan i driver forretninger. Det er jo helt svinsk som nogle af jer er smiley


  • #22   7. jul 2014 Henrik G:
    Du kunne ikke finde på at sige til vedkommende "...medmindre der kommer et bedre bud."? Og så selvfølgelig informere vedkommende om det, så ikke han kørte forgæves. Jeg ville da ærge mig gul og blå, hvis jeg skulle sige nej til et bud der var 1300kr bedre.


  • #23   7. jul 2014 LilleDan

    Det fortæller bare mere om hvilket lorte menneske du må være, hvis en eventuelt køber har kørt 70 km, med de aftalte penge på lommen, og du så ringer 5 minutter inden ankomst, at du har bedre bud som er 1000 kr højere. Hvad skulle køberen så gøre, nu hvor han havde aftalt en pris med dig? Sige ''okay, jeg byder 1100 kr mere, for jeg er mega interesseret og 1100 kr er ingen penge jo''

    Nej, når køber forlader adressen med det aftalte beløb på lommen, er det det aftalte beløb som skal betales.

    Alt andet er fuldstændig forkert.


  • #24   7. jul 2014 Hvis en eller anden ringer til mig og byder lidt under prisen og siger han kommer om x antal dage så siger jeg måske fint.

    Ringer der så en anden i mellemtiden og byder det jeg vil have og siger han kommer med det samme, så venter jeg til han har hentet varen og får derefter fat i den første og meddeler at varen nu er solgt.

    Hvis nr.1 siger han kommer med det samme, så ville jeg sige til nr.2 at der er en på vej, men jeg skal nok ringe tilbage hvis vi ikke kan blive enige om en handel.


  • #25   7. jul 2014 Hov hov, rolig nu Shaka!
    Som jeg også nævnte i et par indlæg højere oppe, så vil jeg ikke gøre sådan, hvis køberen allerede er på vej... Så må jeg æde lorten og slippe varen til den først forhandlede pris. Men hvis vedkommende ringer f.eks på en tirsdag og først kan hente varen i weekenden og jeg i mellemtiden får et bedre bud, så er jeg ikke bleg for at kontakte første køber og sige at jeg har fået et bedre bud. Og så må vedkommende enten toppe det bud eller undvære... Desværre tror mange at det er et scam for at forhøje prisen, hvilket jeg dog aldrig kunne finde på.


  • #26   7. jul 2014 Shaka.... det kan du så takke alle de elendige "købere" der er..... især på bg

  • #27   7. jul 2014 Hvis en køber siger han vil give 1500for en vare jeg sælger. Men først kan hente i weekenden så få han afvide at hvis en anden køber kommer før ham så sælger jeg. Er det en gut fra Fyn eller Jylland der var godt på vej. ville jeg holde på vare til de havde været der. Eller også må de smide 500kr ind på min konto så jeg kan se de er seriøse.

    Problemet er at mange købere er useriøse


  • #28   7. jul 2014 LilleDan

    Jeg læste bare følgende besked på en anden måde

    <b># 18 29 minutter siden

    Som udgangspunkt er det først til mølle for den som betaler den højeste pris. Men hvis man ved at en køber er lige på trappen, så er det tarveligt at afvise ham, selvom han har budt 1000kr lavere. Sådan er det bare...
    Hvis jeg har snakket med en køber, sagt god for hans bud og jeg senere bliver budt en højere pris, vil jeg kontakte første køber igen og fortælle at der er kommet et bedre bud. Men han er velkommen til at byde over, hvis han har lyst...
    Som f.eks Mads B nævner, så er det alt for tit at man bliver brændt af og så er det sgu surt at have afvist et bedre bud.

    Som udgangspunkt er handlen ikke afsluttet før sælger står med det højeste bud i hånden.

    Jeg har selv haft denne diskussion kørende:</b>'

    Jeg læste det på en sådan måde, at hvis køber ALLEREDE var på vej (lige på trapperne) og du i mellemtiden (mens han var på vej) havde fået budt 1000 kroner mere, så ville tilbyde ham/hende som allerede var på vej, om at byde over eller undgå og købe, fordi at du nu havde et bedre bud.





  • #29   7. jul 2014 Så er det mig der har formuleret mig forkert... Hvis jeg har aftalt tid, sted og pris og samtidig ved at køber er på vej, så er aftalen fast. Basta!

    Men jeg prøver faktisk at undgå de her situationer. Medmindre det er en vare som skal sendes, undgår jeg at forhandle om prisen. Jeg prøver at holde mig til at forhandle pris ansigt til ansigt. Så undgår man den slags bøvl.


  • #30   7. jul 2014 Folk har også forhandlet pris ved fremmøde med mig. Dog kan jeg ikke rigtig lide det selv, og enten ringer eller sender en sms med et eventuelt bud, hvor jeg så kan tilbyde hurtig afhentning (samme dag eventuelt, måske 1-2 timer senere) og jeg byder aldrig 3000 hvis prisen er 6000-7000 eks, da jeg selv hader når folk byder så urealistisk smiley

  • #31   7. jul 2014 # 2



    profilbillede
  • #32   7. jul 2014 Sælger nr 1 må overføre nogle penge som depositum. Så holder jeg aftalen ellers ryger varen til denførste som dukker op med det ønskede beløb

  • #33   7. jul 2014 Selvom der skrives at en mundtlig aftale er bindende, så kan du desværre ikke vride armen rundt på sælger og tvinge ham til at sælge til dig.

    Så uanset hvad folk her siger så kan du ikke bruge det til noget som helst.

    Kig ud af vinduet, smil ad solen, find en anden bil og kom videre i livet.
    Biler til de 2-3000 er der sq masser af derude.


  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #34   7. jul 2014 ville ikke brænde en køber af hvis jeg havde en aftale med ham om så der blev budt dobbelt pris smiley har meget at gøre med ens rygte osv smiley jeg laver rimelig mange handler og vil gerne ha at folk ved de kan stole på mig når jeg handler med dem uanset om det er et køb eller salg jeg skal lave smiley og hvis du laver det nummer der med at ringe og sige der er en der har budt højere så han får den hvis man ikke hæver sit bud over hans så ville jeg aldrig handle med dig igen smiley og hvis nogen jeg kendte var ved at skulle lave en handel med dig ville de få at vide at du ikke var til at stole på, for sådan er det i mine øjne en aftale er en aftale smiley ved godt at 80 % af folk ikke respekterer en mundlig aftale mere men det er kun en gang de handler med mig på den måde ihvertfald smiley så vil jeg hellere betale dobbelt pris et andet sted eller miste på at sælge billigere til en anden end den person igen smiley

  • #35   7. jul 2014 Læser man længere oppe så var det ikke en bil. 2000 kr er jo også skrotprisen (næsten) så dem finder man vel ikke så mange af som er noget værd smiley

  • #36   7. jul 2014 Så længe prisen der er budt er under det jeg forlanger, så er det først til mølle. Den første der skriver han vil give prisen, så er det fast. Også selv om en byder mere senere.
    Men det får de samtidig at vide, så de ved hvad de har med at gøre. Er køber på vej, så får han også lov at købe. Jeg kunne ikke finde på at holde en vare flere dage i træk for en der har budt under.
    Jeg har dog aldrig stået i situationen.


  • #37   7. jul 2014 Jeg spurgte ham om han vil være en ærlig sælger som er til og stole på, og som holder ved sine aftaler,

    Ville nok skrive tilbage og spørge dig om du ville købe noget eller indlede et intimt forhold med mig, hvis du skrev sådan.

    Minder mig forøvrigt om en sælger for et par år siden, der skrev og brokkede sig over at jeg ikke havde ønsket ham godt nytår... smiley


  • #38   7. jul 2014 Når du byder 1/3 under prisen og manden samtidig får et bud 1500 kr højere end dit, så forstår jeg godt han gør det.

    Han var trods alt så flink lige at melde det ud. Om det er pænt at tage imod tilbuddet når nu i har en aftale, nej, men verden er nu en gang styret af penge.


  • #41   8. jul 2014 Der burde være en "hvordan er du som køber"-tråd.

    "Skambyder du og forventer stadig et høfligt svar?"
    "kontakter du sælger med en milliard ligegyldige spørgsmål?"
    "Forventer du at sælger lige gider yde et halvt års kundeservice efter købet af hans bil til 3000kr?"
    "Regner du med at du kan sms'e sælger og spørge om ting du kunne have læst dig til?"
    "Forventer du at sælger kan give dig en længere teknisk udredning af årsagen til at bilen bruger vand og samtidig gætte sig til hvornår bilen ikke vil være i stand til at køre længere?"



  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #42   8. jul 2014 Brian O Diller: er fuldstændig enig med den sidste melding fra dig. Mange købere er selv fordrejet oven i hoved med hvordan man handler uden for virksomhederne.
    Når alt så er sagt, så er det nok mere de mennesker, som sidder bag deres computer og pisser på sælger/køber.. !!


  • #43   8. jul 2014 Tror jeg også tit det er smiley

  • #44   10. jul 2014 Shaka....er du ok? smiley

  • #45   11. jul 2014 21# Jah, det nummer kan jeg også bruge.... når jeg laver en aftale med persone der skal købe noget fra mig. Når personen er på vej OG ringer for og sige at de er ved at være her kan jeg sangtens sige "jeg har lige fået et opkald fra en anden køber, han bød mig 1000kr mere men jeg holder mig aftale med dig" Det betyder bare at du ikke skal komme og diskuter prisen med mig og prisen er hvad der står på annoncen... SE DET ER EN SÆLGER! HAM KØBER MAN FRA OG HAN KAN BARE DET DER... ALLE ER GLADE! ærligt eller ej er alle stadig glade!

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #46   16. jul 2014 Igår havde jeg en aftale med en fra dba. Skulle købe en skænk og skrev vi kunne hente den samme dag, hvis den ikke var solgt. Sælger skriver, så tilbage nogle timer efter at hun er hjemme efter kl 19.. Så vi kan aftale nærmere.
    Ringer så til sælger kl 19.15 og siger så hun skal til begravelse.. !!??
    Har squ aldrig hørt om begravelser på en tirsdag efter 19.15 smiley


Kommentér på:
Hvordan er du som sælger?

Annonce