{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Stine F
Stine F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

18 år og første bilkøb {{forumTopicSubject}}

Jeg er 18 år gammel, har haft kørekort i knap en måned, og jeg aner absolut intet omkring biler eller køb af biler.

Sagen er den, at jeg overvejer at købe en bil, men jeg kan ikke finde ud af, om det er tosset. Bilen skal have en værdi af 10.000 - 15.000 kr og stå i min fars navn, da forsikringen så bliver billigere. Normaltvis har jeg et buskort, og tager bussen rundt, men da jeg har en datter på halvandet år, er det bare sommetider nemmere med en bil, blandt andet om vinteren når hun skal afleveres, så man ikke skal gå i det kolde vejr.

Hendes dagpleje ligger 900 m fra vores hjem, og derudenfor ligger bustoppestedet som jeg tager og er på min skole efter 15 min i bus. Skolen ligger 3-4 km fra hjemmet - jeg bor lige uden for Alborg midtby. Jeg er egentlig ikke trær af, at køre i bus, men det er bare rart at have en bil, hvis man skal længere eller køre min datter et sted hen.

Køber jeg bilen, vil jeg måske bruge den et par gange om ugen. Jeg vil absolut ikke bruge den, hvis jeg bare skal ind til midtbyen.

Mit spørgsmål er så, er det totalt tosset, at købe en bil for at køre så lidt? Og når os min skole + dagpleje ligger så tæt på? Jeg køber den egentligt fordi, at det SOMMETIDER vil være en stor hjælp.

Og hvad vil det komme til at koste årligt med ALT undtagen benzin?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 år og første bilkøb
  • #2   19. jul 2014 Lad være med at køb en bil, bilen koster jo en del at have til at stå om året med nrplader, har selv to biler hvor den billigste koster 5800 i forsikring og vægtafgift om året (golf 2 td) og en passat 1.8 fra 98 koster 9600 i forsikring og afgifter, så overvej virkelig hvor meget du har brug for bilen,

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #3   19. jul 2014 Regn med 10.000 om året

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    jul 2014

#4   19. jul 2014 Det vil være noget lignende denne her som jeg har kigget på

http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/fiat/punto/annonce/erhverv/24009174-punto-12-elx#image-108209803

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    jul 2014

#5   19. jul 2014 Fint smiley Jeg havde selv sagt 12.000 cirka om året smiley

• #6   19. jul 2014 Nu er det jo kun en Ansvarsforsikring der reelt er nødvendigt... specielt til en bil til kun 10000 kr.. Og der er prisen sgu ikke 5800 kr...

Og nu er det jo sådan at diverse Microbiler ofte sælges med en forsikring til, hvor der ikke regnes med ancennitet (Eller hvordan det nu staves) dvs. samme pris om du har kørt 0 år eller 30 år.. Men det er stadig 1000 kr om mdr i afbetaling jo hver måned...

• Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    jul 2014

#7   19. jul 2014 Cody - afbetaling? Jeg betaler bilen kontant smiley

• #8   19. jul 2014 Glem det... De biler du kan købe i det prislag, er ofte nogle vrag som du vil ende med at bruge en formue på at holde kørende. Og inden du også har fået købt barnestol osv, er budgettet overskredet.
    Brug en cykel og det offentlige og spar istedet pengene op...

• #9   19. jul 2014 Ok... betyder bare du får en skrammelkasse... Som så vil koste mere i forsikring og vægtafgift... Tænk dig om... kan det betale sig at betale 15-1800 kr om året i grøn afgift... Når en cittigo f.eks. koster 250 kr om året i afgift... Og forsikres billigere end en udpulet Punto fra forrige århundrede???

• #10   19. jul 2014 Jeg havde nok bare lånt mig en bil når det var nødvendigt af familie eller venner/veninder. Det koster dælme at have bil, og det koster rigtig meget at have ældre billige biler.

Tror jeg betaler om året for at have en lille 1,3 bil fra 96 med forsikring benzin vægtafgift dog UDEN reperationer): 35.000,-

Jeg bor dog ude på bøh landet hvor der kører en bus 5 km væk hver time, men sidste går kl 7 om aftenen osv.

Alt ligger langt væk. Tætteste ven bor 16 km væk . Derfor er det en nødvendighed for mig

• #11   19. jul 2014 Holy crap det er jo udbetalingen til en Splinter ny bil...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #12   19. jul 2014 Med det lille behov for en bil, der vil en ny bil ikke kunne betale sig!
    Afskrivningen alene er nok til at det ville være til grin.
    Og med de korte afstande, og at du selv skriver at du ikke rigtig har brug for en bil, så ville jeg nok ikke "spilde" mine penge på en.
    For en 10-15år gammel bil koster vedligeholdelse, lige meget hvor god stand den er i nu.

Som andre skriver, så koster en ny bil 520kr årligt i grønafgift, og bruger mindre benzin, og koster mindre i rep.
    Men de glemmer at skrive om værditabet på bilen, og hvad et service koster (Skal klares, ellers er afskrivningen endnu større!)

Så hvis du kan klare dig uden, så lev uden..
    Hvis du virkelig ikke kan overskue at skulle undvære en, så køb find nogen flere penge, og køb dig en lidt nyere bil.

Villads .
    Det er sgu noget af en dyr corolla!! smiley

• #13   19. jul 2014 Christiansen:

har også et tårnhøjt benzinforbrug. 100/150km om dagen :s

• #14   19. jul 2014 Det bliver lynhurtigt langt dyrere end man lige går og regner med.

Cody: nu har du jo også nogle ulemper ved at købe en ny bil, bl.a. At man ikke bare lige kan komme af med den, og en bule er jo hurtigt langt værre.

• #15   19. jul 2014 forsikring kan sagtens lovligt stå i forældres navn smiley det afhænger nemlig af forsikringselvskabet smiley min bil står i min fars navn smiley jeg optjener stadig de der point og betaler selv men for det bare billigere smiley da jeg er lidt low on cash smiley smiley

• #16   19. jul 2014 Casper t
    Hvad er det for et selskab?

Stine f
    Spar pengene du ville kunne have brugt på bilen op, det spild for så lidt at købe bil.

• #17   19. jul 2014 Synes du skal købe den som det lyder til at du gerne vil , Du ved jo ca de faste omkostninger den vil koste ud over rep. og når du ikke er afhængig af den i dagligdagen gør det jo ikke det helt store hvis den skulle gå i stykker og skulle stå i 14 dage til du fik den lavet billigst muligt

Og som du selv siger er det lækkert at at ha muligheden for at komme lidt rundt smiley

• #18   20. jul 2014 Cody læs forhelvede hvad jeg skriver!!!!
    Forsikring og vægtafgift .
    BEMÆRK DER STÅR FORSIKRING OG VÆGTAFGIFT!!!!

• #19   20. jul 2014 du skal huske at selv om du giver 10.000-15-000kr for en bil så koster den stadig vedligeholdelse

og forsikring i din forældres navn giver bagslag om 5 år når du vil ha bilen i eget navn da du der vil stå som ny billist

FDM har lavet en undersøgelse på hvad en mini bil vil koste om måneden m benzin forsikring ejer afgift mm og det er ca 3500kr pr md

• #20   20. jul 2014 Casper B: det kan man da ganske enkelt ikke, da benzinforbruget er meget individuelt, og deraf, jo også hvor ofte man skal til service

• #21   20. jul 2014 anders n du har rat men de tog det ud af et gennemsnitligt behov

• #22   20. jul 2014 Rex ved det ikke men det skulle der vidst være 100% styr på så intet at komme efter der smiley

• #23   20. jul 2014
    Steven A

Jamen tud da lidt lille ven... Slap da af... skab dig lidt mere det skal nok hjælpe...

Kommentér på:
18 år og første bilkøb

Annonce