{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800

Styrketræning / skulderskade {{forumTopicSubject}}

Er rent ind i en mindre skulderskade.
Pt. Har jeg bestilt tid hos doktormanden så han kan henvise mig til en fys eller lign, så jeg får tilskuddet til behandlinger. Bor i Kbh. Kan i anbefale nogle ?

naturligvis meget frusterende at træningen nu går i stå og tilbagegangen.

Mit problem er smerte i skulderen. Smerten fremkommer kun ved træning. Og særligt bryst presseøvelser.

Kan stortset træne skulder uden problemer og kun mærke lidt til skulderen. Men alle former for bænkpres med stang og dumbells går lige i skulderen.

Dips kan fint køres uden større problemer. Flyets går nogenlunde, dog ikke 100% smertefrit. Mærker intet til skulderen ved Bent over row og diverse rygøvelser..

Holdte 1 uges træningspause og følte skulderen var ok igen. Ned og træne bænk og efter 3-4 gentagelser var skulderen øm som før. Det er stortset kun når der er stor belastning på.

Kan jeg lave nogle alternative brystøvelser som ikke går i skulderen på samme måde som disse presseøvelser? Så jeg ikke fuldstændig mister min masse omkring bryst. Eller er der kun pause på programmet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrketræning / skulderskade
  • #1   5. aug 2014 Har du prøvet at gå ned i vægt og så køre lidt flere gentagelser... det hjalp en del da jeg døjede med min skulder.

• #2   5. aug 2014 Kender ikke til dit problem og er ikke ekspert inden for sådan noget, kan kun sige dig at jeg selv har haft noget lignende der opstod i lysken under dødløft og squad. (Var ikk første gang jeg lavede øvelserne MEN løftede meget tungt) Holdt en uges pause for derefter at prøve igen, men det kom bare tilbage, og smerterne var vedvarende i 2-3 uger, når jeg skulle gå op ad trapper osv.. Stoppede så helt med de øvelser, men er nu efter et halvt års tid startet lidt igen, dog med lidt lavere vægt så jeg er sikker på øvelsen bliver udført 100% korrekt under ALLE løft, og har nu kørt 2 uger uden at det er vendt tilbage.

Ved ikke om dit problem er det samme, men vil tro mit kom af et forkert løft der "ødelagde" noget der så skulle bruge meget tid på at restituere.

Ikke sikkert du kan bruge det til en skid, men hva fan smiley

• #3   5. aug 2014 # 1 rammer den rimelig godt.. De fleste skulder skader kommer fordi man løfter for tungt, og kan være næsten umulige at slippe af med igen..

Der skulle lige en lille kineser på Gl Kongevej mener jeg. Han skulle være rigtig dygtig, men ret hård

• #4   5. aug 2014 1 uge uden træning er ikke nok. Du må finde roden til problemet. Enten tager du for meget if or hold til hvad din skulder magter eller så er din teknik ikke god. Giv din skulder noget hviletid kør måske kun øvelser der ikke rammer skulde r en uges tid og så start op med lav vægt mange gentagelser.

• #5   5. aug 2014 Jeg havde problemer med skuldre da jeg startede med træning . Det var en kombi af for høj vægt og forkert bænkning så skuldre tog alt for meget af presset . Kører du kreatin eller lign så fortsæt på det. Det hjælper kroppen til at restituere hurtigere og genopbygge sig selv også efter skader .
    Du mister ikke din masse hvis du sørger for at spise nok og holde dine makro tal i orden .. I hvertfald ikke hvis du er naturlig

• #6   5. aug 2014 Skulderskader er noget pis...har døjet over 2mdr. med en, og er først ved at være tilbage på niveau igen. Så meget for den fremgang. Har stadig smerter i den, men ikke noget der mærkes ved løft.

Det er desværre noget der ofte kræver tålmodighed. Mit første bud ville være rotator cuff, da mange døjer med det. Men så lyder det underligt at der ikke er noget ved dips.

Kan det være en fiber?

• #7   5. aug 2014 Det er underligt at du ikke mærker noget ved dips. Og ikke ret meget ved skulderpres. Havde en skulderskade for nogle år siden, det viste sig at være sene der var flosset og hver gang man kørte bænk gjorde det afsindigt ondt uanset vægt. Det endte i operation og 6 mdr. med spasser øvelser. Det var noget lort, så det er bare med at passe på de skuldre.
    Hvis du ikke mærker noget ved lille belastning, så kan man være heldigt at det "reparere sig selv". Så er det bare at få kørt flere reps og få noget blød ud til musklerne. Du kommer ikke til at miste muskelmasse ved at træne på den måde, så længe du spiser ordentlig og holder musklerne i gang.
    Held og lykke med det.

Kommentér på:
Styrketræning / skulderskade

Annonce