2.124 visninger
|
Oprettet:
hvor er det bare pisse typisk!... {{forumTopicSubject}}
Er det ikke utroligt hvad man kan tillade sig bare fordi man kører Opel med ulovligt tonede baglygter og 4 x afgangsrør...
Handicap-plads UDEN handicapskilt.
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 349
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Tænk, at du gider at sidde der og tage billeder, oploade, skrive osv... Der er sgu meget frustration, som du skal ud med... Eller har for meget fritid
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 349
Nej jeg er ikke handicappet, men det kunne måske tænkes at der kom en person i sin bil som var handicappet. Er det ikke det som markeringen af en rullestol på p-pladsen betyder, eller er det både til handicappede OG folk der er alt for dovne og af natur pisser på alle andre for det kun drejer sig om mig, mig, MIG!
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Du har gjort dages gode gerning.
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
det er respektløs ingen tvivl om det men livet bliver langt vis man skal bekymre sig om alle de indtryk man for i dagligdagen
jan 2006
Ja, hvis han nu havde 2... Ok, max 3 afgangsrør, så kunne jeg nok lade det passere. Men 4 afgangsrør?? Der er min smertegrænse sgu nået. Ikke i orden.
Max 3 afgangsrør pr. handikap-plads. På forhånd tak.
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 125
Kan man egentlig få et handikap skilt til bilen hvis man er blind ?
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.605
Og til jer med de dumsmarte bemærkninger, det er faktisk ret krænkende over for de handikappede, at sidde og lave grin med andre , der påpeger vigtigheden af at bilister uden moral, holder op med at benytter de handikappedes p.pladser.
( om de så har 4 eller 8 rørhaler)
Der er mange gode grunde til at handikap parkeringerne, ligger tættest på indgange. Og de blå handikap skilte bliver ikke udleveret uden grund.
sep 2004
Med fare for at du vil være sjov, så ja det kan du godt, du kan også godt få et handikap skilt , uden at have kørekort.
Er du feks. Blind eller bundet til en kørestol, så får dine forældre/samlever eller hjælper et blåt handikap skilt til bilen.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 125
Min far har sclerose, og har derfor også et blåt handikap skilt i bilen.
aug 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 976
Men selvfølgelig skal man have et skilt for at parkere i Handicapbåsen, og det er intet problem at få, hvis man har et handicap.
Alle andre der parkerer der er jo bare egoister, og tænker kun på sig selv.
jan 2006
Er det virkelig den eneste måde, de kan lære det på? Der tager du fejl.
Hvorfor ikke give dem bøde på 50.000,- og ubetinget frakendelse for bestandigt? Og konfiskere bilen, selvfølgelig. Det er da bedre.
Nu ved jeg ikke, om I er klar over det, men man faktisk godt må standse på et handicapplads, men ikke parkere. Og f.eks. aflæsning er tilsidesat med standsning, uanset varighed. Så det kan da godt være, at han læsser sin bil af? Lovligt.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 182
sep 2004
Må sige at du giver BG,s ry at være børnegalleriet ny næring.
Hvis der er nogen der kan tage dig, bare det mindste alvorlig, så siger jeg
# tak for kaffe #
jan 2006
Hvis der er noget, som der skal slås hårdt på, er noget, som kan gå udover trafiksikkerheden - spritkørsel, narkokørsel, midtbanekørsel, hastighed, ulovlige overhalinger, sms under kørsel f.eks. Der sker satme ikke særlig mange dødsfald i trafikken pga. fejlparkering. Så tænk dig lidt om...
sep 2004
Handikap parkering pladser. Er der bla. Fordi de ikke bare lige kan springe ud af bilen, hvis de skal besørge deres nødtørft og lign.
De kan i mange tilfælde ikke komme ud af bilen på en normal parkerings plads.
Man kunne en gang imellem, ønske at alle med de dumsmarte bemærkninger, mærkede det på egen krop......
jan 2006
Og hvis du er uenig, ja, så er det netop tegn på alvorlig mangel på din hjerneaktivitet. For dem, som lovgiver og sætter strafferammer, er vistnok også enige, at 1020,- er passende bøde, for det er, hvad de har bestemt, det skal koste. Og de har noget mere styr på det, end dig, kan jeg garantere dig for.
sep 2004
Ved sgu ikke om det er et brist i din opdragelse eller skaden først er sket senere, når man ikke engang, har så meget pli, at man kan forstå at en handikap p.plads, er til de handikappede..
( og straffen skal være så stor, at en rig person ,der ikke kan finde ud af reglerne, ikke bare lige betaler fra det)( derfor er et klip , efter min mening på plads)
Ikke at jeg gider at bruge tid på dig. Og vil synke ned på dit sproglige nuevo
Om hjerne aktivitet eller ej, det står jo nok lysende klart, hvor den mangler....
( Dem der lovgiver har mere forstand på det, ja tag et kig ind på Christiansborg, der har du svaret , eller NOT. Selv om de nok i dit univers er nogle meget kloge individer )
Om straffens længde , står mål med forbrydelsen, kommer helt an på hvilke øjne der ser, Stein Bagger eller Klaus Riskær , mener nok heller ikke de har fortjent domme, der er længere end visse andre har fået for Pedofili eller grov vold, men sådan spiller klaveret bare ikke.
(Stein og Klaus, deres forbrydelser er nu heller ikke person farlig kriminalitet, men økonomisk og slår alligevel i flere tilfælde, hårdere end netop person farlig kriminalitet, fordi velbeslåede personer, kun forstår det når de bliver personlig sanktioneret .
Og det gælder også den slags mennesker der feks. Er lige glade med de handikappedes rettigheder.
A pro pro , at have for meget tid eller fristrationer som du påpeger over for tråd starter, #4 , så skulle man kigge lidt ind ad, bare en gang i mellem
Tak for nu.......
jan 2006
Så du mener, at stille bilen på en forkert p-plads skal koste over det dobbelte, hvad det koster f.eks. at køre over for rødt?
jan 2006
aug 2014
Følger: 1 Svar: 60
jeg kan godt se hvad du mener. Det ER flabet, at tage en handikaps-parkeringsplads.
MEN
Det er vel ligesom siddepladserne i busserne, til de ældre/gangbesværede..
De er "til alle", hvis der er plads nok.
Nu ved jeg ikke hvor i landet det der billede er taget, men der er da en handikap parkering LIGE ved siden af den, og det ser ikke ud til, at der er proppet med biler (i baggrunden) så det er vel næsten ligemeget, om en evt. handikappet skal parkere der, eller 10 meter derfra. Hvis de ikke kan tåle at køre 10 meter mere end forventet (i kørestol), så burde de nok blive hjemme.
skal nok lige siges, at det bare er min personlige holdning. Jeg har aldrig nogensinde hørt en handikappet sige noget negativt om at folk tager deres parkeringspladser. Til gengæld har jeg tit hørt dem sige, at de helst vil behandles på ligefod med resten af folket i samfundet. Dertil skal der tilføjes at jeg ikke tager deres parkeringspladser selv.
Jeg bliver oftere mere sur over folk som fylder 1½ parkeringsplads, eller parkere skævt osv. det er endnu mere flabet. Så har man nemlig ikke selv mulighed for at parkere på den parkeringsplads, som burde være ledig.
sep 2004
1/ Nej, mener nu ikke du kan sammenligne , pladser i bussen, med handikap parkering.
Da du jo bare kan rejse dig op, hvis der kommer en gangbesværet ind i bussen.
Hvis der holder ikke handikap biler på deres pladser, så kan der gå en time før de bliver flyttet, det må da siges at være en stor forskel og noget lort, hvis en handikappet, bare skal skynde sig på feks. Toilettet.
Det hele drejer sig om pli og almindelig høflighed, samt ikke mindst om respekt for vores medmennesker, med den lille forskel.
2/ Og hvis du ikke mener det er et problem, så prøv med Dansk handikap råd, så skal de nok fortælle dig, hvordan landet ligger.
Moralen er så lav at , der er bestillinger på stjålne handikap skilte, som jo altid ligger i forruden, hvorved det er nemt at smadre sideruden og nuppe det til eget brug eller videre salg.....
3/ fornemmer jeg også her en smule dobbelt moral.....
En handikappet kan bare finde en almindelig p.plads og køre det lidt længere.Ellers skal de blive hjemme ( Nej vel )
Ja måske, hvis der er en almindelig i nærheden og så lige hvis den handikappede kan komme ud af bilen , på en almindelig p.plads, hvilket ikke altid kan lade sig gøre....
Men du bliver lidt pige sur bare de holder lidt skævt, hvis en handikappet bare kan finde en anden, ja så burde en sund og rask, da først bare finde en anden.....
(Eller måske blive hjemme )
Og sidst , men ikke mindst, ja handikappede vil gerne behandles som almindelige mennesker, til det punkt hvor deres handikap siger stop, hvilket for det meste er fysiske begrænsninger og ikke psykiske, derfor har de også brug for deres specielt indrettede handikap p.pladser. Beliggenhed Beliggenhed og størelse, det kunne jo lyde som en annonce fra en Ejendoms handler
Bare også lige min mening, om emnet.....
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
- Bevares det er da forkert gjort, men der er jo intet som helst løst, ved at du tuder herinde istedet for at gøre noget ved problemet ?
jan 2006
Eller begynder du nu at kunne indse, at en bøde på 5000,- og klip i kortet for blot at være uhøflig er måske lige i overkanten?
Eller er det eneste, du kan, er at svine mig til, som et eller andet fornærmet barn?
Eller skal du måske bruge den klassiske "gider ikke bruge mere tid på dig" pga. manglende argumenter og manglende ønske om at tabe ansigt?
sep 2004
Gå nu efter emnet og ikke manden, ellers skulle man da bare blive ude af hans tråd.
Og så en kommentar om at sidde og pudse sin glorie, kom nu lige ind i kampen.
Hvad tror du selv, han havde opnået ved at sidde og vente til det passede personen at komme tilbage.
Sikkert en Fræk kommentar om at passe sig selv, for har man så lav moral, at man parkerer på en handikap plads, så kan man jo ikke have en saglig forklaring.
sep 2004
Med fare for at synke ned på dit plan, så kan du se at jeg pænt skrev * Tak for nu * i mit indlæg # 24
jan 2006
Mit plan...? Flot... Hvis du lige bemærker, så taler du ret meget ned til alle, der ikke lige har de samme meninger som dig. DU lægger ud med at svine mig til og nu vil du pludselig ikke synke på mit sproglige "nuevo"?
sep 2004
Lægger ud med at svine dig til, nej skrev i #19 at du gav ny næring til BG,s ry som børnegalleri og at jeg ikke kunne tage dine udtagelser alvorlige.
Så kom de personlige svinerne fra din side såsom. i dit indlæg #20 at jeg var retarderet og igen i # 22 halvhjerne og manglende hjerneaktivitet, så godt være jeg er lidt kontant , men direkte at bruge svinere, nej det står for din regning.
Så endnu engang...Tak for denne gang.......
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 552
jan 2006
Nej nej, det var et konstruktivt indlæg, som du selv meget flot skriver i #31 "Gå nu efter emnet og ikke manden"...
sep 2004
# 19= Kontant, ja....Sviner , nej
# 31 = Gå efter emnet og ikke manden, var møntet på direkte kritik af trådstarter og ikke emnet....i # 29.
jan 2006
Så kan du nok regne ud, at skriver du sådan til folk, så får du den tilbage igen? Skriver du nedladende til mig, så skriver jeg nedladende til dig. Meget simpelt.
Og sjovt nok, du kunne ikke svare på mit simpelt ja/nej spørgsmål, men du har tid til at skrive om alt andet...
Yes, tak for idag.
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.066
Min far kan grundet gigt få handikapskilt, og har til tider også brug for det. Men så længe han kan selv så fravælger han det for der er andre der har mere brug for den plads end ham.
sep 2004
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
jan 2006
Og ligemeget hvad, så synes jeg stadig, at loven skruet godt nok sammen, at man skal betale 1020,- for denne forseelse. Det synes jeg er adækvat beløb. Det er min mening.
jan 2006
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Gu fanden er 5000kr og et klip i kortet fuldstændig i overkanten..
Det er da 100x farligere at køre overfor rødt hvor man potentielt kan gøre nogen handicappede til og med , men bøden er mindre, så det giver ingen mening.
dec 2007
Følger: 1 Svar: 2
OT
Det kunde også vare at der skal parkeres på hcp plads når man har 4 x afgangsrør ..
Billedet ikke taget fordi at der stod nogen på en hcp plads, men mer for vilke biler det var.
nov 2013
jun 2011
HOld kæft mange fordomme i denne tråd.. Men det er jo som det plejer at være på BG
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.688
Jeg tror ikke der er nogen, der er uenige om at det er et dick move at nappe en Handicap plads, men come on.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 116
jan 2006
jan 2006
maj 2004
Noget meget værre end at parkere 2 luksusbiler med "Fag"(LOL) på nummerpladerne, på en handicap-plads.
Noget der vil få jer til at finde fakler og høtyve frem, og gå hærgende gennem gaderne.
maj 2004
jan 2006
Hvordan kan du være så stupid??
Tidligere kommenterede jeg, at i min optik 5000,- i bøde for at holde ulovligt er for meget. Så blev det straks omformuleret til, at jeg er ligeglad med handicappede og har ingen moral og etik... Selvom jeg skrev udelukkende om bødens størrelse.
Nu kommenterer jeg LOVEN. At der ikke står i loven, at man ikke må standse i handicapplads, men kun parkering er forbudt i parkeringsbåsen, som er forbeholdt handicappede. Så drejer du den 180 grader og ævler om at jeg ikke ved, hvordan jeg skal opføre mig i det daglige?! Jeg forklarer, at det ikke fucking står i LOVEN! Men du, med din utrolig hjernekapacitet, begynder at beskylde mig i, at jeg synes, at det er ok at optage handicapplads?!?! Det er jo FOR HELVEDE ikke det, jeg skriver om!
jan 2006
I 55 spurgte jeg en vis Claus om han kunne dokumetere sin ret arrogant udtalelse? Skrev jeg nogle steder, at det er OK at parkere på handicapplads?!?!? Eller at jeg selv gør det???
jan 2006
WTF...
maj 2004
maj 2004
http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1056075-hvor_er_det_bare_fucking_typisk?status=1
jan 2006
Og hallo, du lægger ud med at beskylde mig for at ikke vide "hvordan man opfører sig i det daglige (god moral og sund etik)". På hvilket grundlag, hvis jeg må spørge?
At jeg synes (som der så mange andre også gør) at bøden på 5k er i overkanten for en ulovlig parkering? Og at jeg kender loven og VED, at standsning på handicapplads er tilladt, men parkering er forbudt? Og prøver bare oplyse de andre om det, som tilsyneladende ikke kender loven? Altså... den SKREVNE lov.
nov 2013
Du har taget billede af en yamaha neos og postet en tråd med den.
Under nogle af dine egne tråde, skriver du netop at du SELV lige er kommet i besiddelse af sådan en fætter.
Så du har parkeret din knallert der, taget et billede (måske fordi du kom på filter af trådstarter her, aner det ikke) og oprettet en tråd, fordi at du skal finde noget og fordrive tiden med i din weekend, da der ikke er andet og bruge tiden på? Er det korrekt forstået?
maj 2004
Bortset fra at enhver idiot burde kunne regne ud, at jeg ikke er på filter, eftersom jeg selv har linket til den anden tråd
maj 2004
jun 2011
jan 2008
maj 2004
dec 2007
Følger: 34 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 96 Svar: 534
Kørelære min bare røv
sep 2004
Paw.B
Nej du må hverken standse eller parkere på en handicap p.plads, det koster 1020kr
Uanset om du laver en stansning fra 1 sek til 3 min eller en parkering = + 3 min
Her får du lige hele færdselsloven, hvad stansning og parkering angår, se i bunden, under afsnittet hvor det omhandler p.pladser reseveret til MC - elbiler- taxi - delebiler, der står det klart og tydeligt, at både stansning og parkering,på en handicap p.plads udløser en bøde på 1020kr
Generelle parkeringsregler Ifølge færdselsloven er der en række specifikke regler, man altid skal holde sig til når man parkerer eller standser sin bil: Man må ikke standse eller parkere sin bil på en måde, så det kan være til fare eller ulempe for den øvrige trafik. Når du parkerer eller standser din bil, må det kun ske i højre side af vejen i færdselsretningen. På mindre befærdet vej og vej med ensrettet trafik kan standsning eller parkering dog ske i venstre side. Det er ikke lovligt at parkere ud foran en indkørsel til ejendom. Denne forseelse udløser en afgift på 1.020 kr. Man må heller ikke parkere på en måde, der vanskeliggør kørsel til eller fra den pågældende ejendom. Det er ikke tilladt at parkere på kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område. Der er også en række steder, hvor det er forbudt at standse eller parkere sin bil, selvom der ikke skiltes med det: På fodgængerfelt eller mindre end 5 m foran feltet I vejkryds eller mindre end 10 m fra den nærmeste tværgående kørebane eller cykelstis nærmeste kant Mindre end 5 m fra en tværgående cykelsti, der ikke ligger sammen med en kørebane Ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 meter før udkørslen, når cykelstien løber langs kørebanen I eller mindre end 5 m før et opmarchområde. Et opmarchområde findes henimod et vedkryds, hvis der er mere end én spærrelinie og mere end én vognbane. Retningen på vognbanerne er underordnet. Ud for en spærrelinie, hvis afstand imellem køretøj og spærrelinie er mindre end 3 m På gangsti, cykelsti, midterrabat, helleanlæg, yderrabat, spærreflader og fortov Udenfor byzone område kan køretøjer med tilladt totalvægt op til 3.500 kg standses eller parkeres helt eller delvist i yderrabatten eller delvist på fortovet På bro over motorvej, i viadukt eller tunnel På eller i nærheden af bakketop I krybespor På hele den gul-afmærkede strækning ved et busstoppested og 12 m før og efter stoppestedsskiltet, hvis ikke der er gul kantstensafmærkning
Derudover er det bl.a. også ulovligt at standse eller parkere: På plads, der er reserveret til taxa, MC, elbiler, delebiler ( hvis skiltning her kun angiver reservation , gælder det kun parkering)
Både stansning og parkering er forbudt, påhandicapparkeringspladser.
Denne forseelse udløser en afgift på 1.020 kr.
jan 2006
Du skriver "Her får du lige hele færdselsloven"... Så link til hvor dette står i færdselsloven?? Din copy/paste er sgu ikke fra færdseleloven, men fra en eller anden hjemmeside, som en eller anden retard har lavet...
jan 2006
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=161900
Afgiften udgør dog 1.020 kr. ved
1) parkering ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom i strid med § 29, stk. 3, nr.2,
2) parkering uden brug af parkeringskort for personer med handicap på parkeringsplads, der efter § 92, stk. 1, nr. 1, er reserveret til generel anvendelse for personer med handicap, eller
3) parkering med et andet køretøj på en parkeringsplads, der efter § 92, stk. 3, er reserveret til et eller flere bestemte køretøjer, som anvendes af en person med handicap.
PARKERING, Dannie... PARKERING.
sep 2004
Ja stigningen til de 1020kr gælder parkering, stansning koster stadig de 510kr
I københavnskommune tager de ordlyden stansning/parkering på handicap p.plads under en hat, som loven også er ment altså , standser du eller parkerer du på handicap plads, må du bløde 1020 kr
https://subsite.kk.dk/~/media/ADA89BF43B8646FD846A864C2892629D.ashx
I andre byer som feks. Horsens koster det kun 510kr at foretage en stansning, men 1020kr at parkere.
Se. 03.c hvor det koster 510kr at standse
Se. 03.d hvor det koster 1020 hvis det er en parkering.
http://www.horsens.dk/~/media/Publikationer/TeknikOgMiljoe/PlanBygOgVej/VejOgTrafik/Oversigt_over_standsnings-_og_parkeringsforseelser_juni14a_pdf.ashx
Syd og sønderjyllands politi giver en bøde på 1020kr hvis de ser en retardo, der så meget som nærmer sig en handicap p.plads uden at have den lovpligtige handicap p.tilladelse, og det er sgu også 112% i orden, efter min mening er 1020kr alt for billigt sluppet.
Og parker du så bare din Galant på en handicap p.plads, det at du har valgt netop dette køretøj, må berettige dig til at både standse, aflæsse og parkere lovligt på enhver handicap p.plads...
Er sikker på at selv de handicappede bærer over med dig, når du har så svært ved at kunne parkere din Galant på en normal p.plads... Over and out......
jan 2008
paw b, det hedder: en lærer. Det har ikke noget med at lære, at gøre.
hvor er det bare pisse typisk!...