{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.213 visninger | Oprettet:

Bankkyndig søges - indfrielse af F1 lån? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Håber her er nogle bankkyndige, der kan hjælpe mig lidt.
Vi står og har solgt huset om ganske kort tid.

Derfor har vi et F1 lån (afdragsfrit) på 1.500.000 som skal indfries.
Hvad koster det ca.? (er selvfølgelig klar over det afhænger af kursen).
Kan det svare sig at vente til fornyelse af lånet d. 1/4-15, eller er der ikke meget at spare?

Der er tale om Nordea bank.
Håber nogen kan give mig et nogenlunde bud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bankkyndig søges - indfrielse af F1 lån?
  • #2   16. sep 2014 Et F1-lån er ikke så dyrt at indfri før tid. I din situation vil det formentlig være billigere at indfri med det samme, da du i så fald slipper for at betale bidrag - og bidraget er sandsynligvis endnu højere end renten lige p.t., når du har variabel rente og afdragsfrihed.

En anden ting er, at du formentlig er <i>tvunget</i> til at indfri, da køber naturligvis ikke er interesseret i at have dit lån stående i ejendommen.

Det er derfor, mange brænder nallerne ved at vælge fx F5-lån eller lignende, hvis de så skal sælge, mens der stadigt er en del år tilbage frem til indfrielsen. Her er kursen nemlig mere følsom, så det kan blive rigtigt dyrt at indfri før tid. Lige en lille lektion til alle jer, der har/overvejer F5-lån smiley

• #3   16. sep 2014 Søren H - selvfølgelig vil jeg snakke med dem smiley
    Det var bare først nu det slog mig, hvad det mon egentlig kostede.

Bay - tak for kvalificeret svar smiley Vi valgte bevidst F1 lån, da vi vidste vi skulle flytte inden for nær fremtid.
    Ligger du tilfældigvis inde med ca. tal til omkostninger af indfrielse?

• #4   16. sep 2014 Ja, omkostningerne består sådan set "bare" af, at du skal betale renten frem til refinansiering med det samme. Herfra skal trækkes en placeringsrente, fordi kreditforeningen får pengene før tid, men "desværre" er denne placeringsrente ca. 0 i øjeblikket.

Derudover koster det sandsynligvis i omegnen af et par tusinde i gebyr. Men det gør det nok, uanset om det indfries nu eller til nytår.

Alt i alt koster det altså nok omkring 5.000 kr. eller sådan noget. Men til gengæld slipper du jo så for at betale omkring 3-5.000 i rente og ca. 7.000 i bidrag. Til gengæld vil dette være fradragsberettiget i modsætning til hvis du straksindfrier.

Det er meget teknisk! Men jeg er ret overbevist om, at det slet ikke er en mulighed for dig at beholde lånet (med mindre I har solgt pr. 31/12), så du kan nok kun bruge den info som en trøst smiley

Kommentér på:
Bankkyndig søges - indfrielse af F1 lån?

Annonce