3.213 visninger
|
Oprettet:
Bankkyndig søges - indfrielse af F1 lån? {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber her er nogle bankkyndige, der kan hjælpe mig lidt.
Vi står og har solgt huset om ganske kort tid.
Derfor har vi et F1 lån (afdragsfrit) på 1.500.000 som skal indfries.
Hvad koster det ca.? (er selvfølgelig klar over det afhænger af kursen).
Kan det svare sig at vente til fornyelse af lånet d. 1/4-15, eller er der ikke meget at spare?
Der er tale om Nordea bank.
Håber nogen kan give mig et nogenlunde bud.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
En anden ting er, at du formentlig er <i>tvunget</i> til at indfri, da køber naturligvis ikke er interesseret i at have dit lån stående i ejendommen.
Det er derfor, mange brænder nallerne ved at vælge fx F5-lån eller lignende, hvis de så skal sælge, mens der stadigt er en del år tilbage frem til indfrielsen. Her er kursen nemlig mere følsom, så det kan blive rigtigt dyrt at indfri før tid. Lige en lille lektion til alle jer, der har/overvejer F5-lån
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.352
Det var bare først nu det slog mig, hvad det mon egentlig kostede.
Bay - tak for kvalificeret svar Vi valgte bevidst F1 lån, da vi vidste vi skulle flytte inden for nær fremtid.
Ligger du tilfældigvis inde med ca. tal til omkostninger af indfrielse?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Derudover koster det sandsynligvis i omegnen af et par tusinde i gebyr. Men det gør det nok, uanset om det indfries nu eller til nytår.
Alt i alt koster det altså nok omkring 5.000 kr. eller sådan noget. Men til gengæld slipper du jo så for at betale omkring 3-5.000 i rente og ca. 7.000 i bidrag. Til gengæld vil dette være fradragsberettiget i modsætning til hvis du straksindfrier.
Det er meget teknisk! Men jeg er ret overbevist om, at det slet ikke er en mulighed for dig at beholde lånet (med mindre I har solgt pr. 31/12), så du kan nok kun bruge den info som en trøst
Bankkyndig søges - indfrielse af F1 lån?