{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.610 visninger | Oprettet:

nitro fjernstyret bil hjælp med start {{forumTopicSubject}}

Hej ved godt det ikke er rc galleri, men har ingen bruge derinde.
jeg har fået sådan en nitro bil som har stået på et loft med en lukket dunk nitro, ved ikke hvor længe den har stået, men kan ikke få liv i den.
der er godt med komprotion, den sprøjter nitro ind i cylinderen og gløderøret virker. Men kan bare ikke få liv i den og når jeg har prøvet mange gange, bliver den så hård så jeg ikke kan rive i snoren.
hvad kan der være galt?
Hvordan kan man se om nitroen er for gammel?

Håber nogle kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nitro fjernstyret bil hjælp med start
  • #1   17. sep 2014 Nitroen bliver forholdsvis hurtig gammel fik jeg at vide...
    Stod bare vinteren over...
    Købte ny gløderør da jeg købte ny intro, så spillet det bar igen..
    Kan også være den lige får fed nok blanding....?

• #3   17. sep 2014 Når man åbner forseglingen på nitrodunken holder den max 1 år.
    Hvordan ved du at gløderøret virker? Jeg tager mit ud og sætter tænderen på, max 3-4 sekunder så er der glød smiley
    Men jeg har oplevet at tænderen skal sidde ret nøjagtigt når det hele foregår på bilen.
    Man skal simpelthen være omhyggelig når man sætter tænderen på bilen, ellers sker der ikke noget - og selvfølgelig skal tænderen have ligget til opladning hele natten.
    Håber ikke du (eller nogen anden uden forstand smiley ) har pillet i karburatorskruerne, for så er det i gang med en grundindstilling!!
    Fed eller mager blanding, bilen starter alligevel - men den kører bare dårligt smiley
    Ellers er det bare at Youtube din bil, eller bare "startproblem nitro car"
    Der er masser af hjælp både på Google og Youtube
    Som sidste udvej må du til den lokale RC-klub - jeg var heldig at der er en god stor klub tæt på vor jeg bor (Århus), måske er der også en tæt ved dig smiley

• #4   17. sep 2014 Okay tak, jeg vil tjekke om glødestarteren sidder præcis og ellers bare noget nyt nitro smiley

• #5   17. sep 2014 Tænker bare at den godt kan starte på "gammelt" nitro, men ved det ikke.
    Og man kan tydeligt mærke når den er "lige ved" at starte...
    Så når du skriver at den bliver hård at rykke i smiley er min første tanke at du ikke får glød på gløderøret, for det er lige nøjagtigt sådan jeg selv oplever det når gløden ikke er der smiley

• #6   17. sep 2014 Okay det lyder slet ikke til den er lige ved at starte.
    man kan godt få nitroen til at brænde med en lighter?
    har fået afvide at når den bliver hård er det fordi den er fyldt med nitro i cylinderen.

er det 16% eller 25% nitro man skal bruge

• #7   17. sep 2014 Sidder der ikke kun én skrue på den "kaburator" på bilen?
    Hvis man har lidt mekanisk sans, så kan man godt selv høre om den får fed eller mager blanding...
    Købte min første som 13 årig, og den stillet jeg da selv ind..
    Holdte nærmest min nede, ved at holde starteren på gløderøret, og så hive i snoren med den anden hånd, den fik minimal gas på fjernbetjeningen... Så kom den i 2-3 hug, efter jeg tippet kaburator...

• #8   17. sep 2014 Der er to skruer og de er grund indstillet som jeg så på youtube.

• #9   17. sep 2014 Vel én til blanding og én til tomgang...?

• #10   17. sep 2014 Ja er det nok

• #11   17. sep 2014 Lyder som om du ikke får glød på røret....
    Lad din starter op natten over, prøv at starte bilen.
    Så dernæst skru gløderøret af og kontroller det.
    Så monter røret igen, på med tænderen og prøv at starte igen.
    For mens du har gløderøret af, lufter motoren ud....

• #12   17. sep 2014 Har jeg prøvet, virker ikke

• #13   17. sep 2014 Hva med om du lige gik den igennem for støv, skidt og gammel olie i tanken, gjorde det hele ren, og lige pillet den gløderør ud igen, og lod det stå og lufte ud natten over...
    Hvis krumtaphuset er fuld af olie og den er hel våd, så får du den sgu ikke i gang...
    Heller ikke hvis den får for fed blanding...
    Det er en almindelig 2 takter, men gløderøret får den igang.
    Find noget nyt nitro, og prøv så igen...

Kommentér på:
nitro fjernstyret bil hjælp med start

Annonce