VVS hjælp {{forumTopicSubject}}
Er ved at bygge køkken og har opsat en vandvarmer.
Dog er der intet varmt vand i hanen, eller rettere sagt, der er ikke noget vand overhovedet i den varme hane.
Da jeg ikke lige har mulighed for at tømme systemet for vand, uden der er vand overalt, for at teste, prøver jeg fra en ende af.
Jeg kan indsnævre det til 2 ting, som enten er vandvarmeren eller blandingsbatteriet.
Slukkede for vandet og pillede slangen til den varme hane af og pustede igennem den. Der er gennemstrømning, men det er svært at puste igennem den. Derefter skruede jeg det sammen og tændte for vandet og skruede den langsomt fra hinanden igen, indtil der begyndte at komme vand ud af samlingen, for at se om det var vandet fra vandvarmeren.
Så alt i alt, virker det som om der er gennemgang i den varme hane og at der kommer vand fra vandvarmeren. Så her kommer der lige nogle spørgsmål:
Skal man kunne puste nemt igennem blandingsbatteriet, når man åbner den varme hane, eller er det normalt, at det er lidt trægt?
Når man slukker for vandet, slukker vandvarmeren så selv for gennemgangen af det varme vand?
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 336
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Evt. stik en tynd skruetrækker igennem og derefter skylle baglæns, så du får snavset ud
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Det er en gammel gård, jeg bygger lejlighed i.
Kunne sikkert gøre mange ting, men som sagt prøver jeg at finde fejlen, uden at skulle tømme hele vandsystemet, da det er et problem at gøre nu.
Når jeg slukker for vandet, kan jeg tage slangen fra den varme af, uden at der ryger vand ud.. Er det normalt? Kan jeg ikke med den kolde, men forestiller mig, at varmtvandsbeholderen kun smider varmt vand ud, når der er tryk på, eller?
Der er intet synligt at se nogen steder, med hensyn til snavs eller andet. Gider ikke skille hele lortet ad og tømme det for vand, medmindre jeg er sikker, på at det er filteret på hanen.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 768
jun 2006
Vandet kommer udefra..
Som tidligere skrevet, så når jeg lukker for vandet, kommer der intet varmt vand ved slangen, men når det tænder gør der. Kan bare ikke vide hvor meget tryk der er på, uden der kommer vand overalt.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 156 Svar: 6.382
ellers er det da en rigtig god ide at få det gjort - hvis dit blandingsbatteri bliver defekt, så er du jo nød til at tømme det hele af før du kan lave / skifte blandingsbatteriet.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
jun 2006
Det er ikke mig, men udlejeren der har lavet vand, men pålagt mig selv at finde fejlen på det varme vand.
jun 2006
VVS hjælp