{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.380 visninger | Oprettet:

KomBARdo!
KomBARdo!
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Torx skruer...hjælp til forklaring {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Er der nogen flinke sjæle herinde, der kan give mig et lille minikursus i "skrue-terminologi"??

Efter at have googlet det lidt, er jeg ærlig talt blevet lidt forvirret over alle de bogstaver og numre, som skruestørrelserne er opgjort efter.

Sagen er den, at jeg til min bil skal bruge nogle Torx-skruer med en gevinddiameter på 7 mm. og en gevindlængde på 20 mm.

Det eneste jeg har, er en skrue med en ødelagt kærv, som jeg kan måle ud fra. Det eneste der står på skruen er "10,9" og jeg har googlet mig frem til, at det har noget med det materiale at gøre, som skruen er lavet af.

Jeg har prøvet at søge på nettet for at finde tabeller der viser de forskellige betegnelser for skruestørrelser, men jeg synes bare generelt ikke, at det som oplyses på Wikipedia stemmer overens med de skruer jeg kan finde på nettet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Gevind

Hvad betyder det f.eks. når man har en M4 Torx med T20?

Betyder det blot, at skruens gevind er 4 mm. i diameter og har en gevindlængde på 20 mm?

Sorry...men jeg er forvirret.

Håber nogen kan forklare mig sammenhængen!
På forhånd tak!

PS: Hvis man skal købe skruerne "online", så sælges de normalt kun i kasser af 100 eller 200 stk. Er det ikke muligt, at købe mindre partier - enten online eller i fysiske butikker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Torx skruer...hjælp til forklaring
Kommentér på:
Torx skruer...hjælp til forklaring

Annonce