{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.764 visninger | Oprettet:

undgå tv licens {{forumTopicSubject}}

hey gutter:)

kan godt være det er et dumt spørgsmål.
men hvis jeg melder mig fra så jeg ikke skal betale licens.
hva sker der så hvis man bliver opdaget i at snyde?
problemet er at jeg har en parabol i forhaven som nemt kan ses fra vejen men er det bevismatriale nok til at de kan tvinge mig til at betale?
kan jeg ikke bare sige den ikke er koblet til?

mvh jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undgå tv licens
  • #2   3. dec 2014 Du kan stortset ikke slippe for licens. Har du en mobil med internet, et tv, en radio, en bærbar, en tablet osv. osv. så SKAL du betale licens .

Ja de svin fra DR fortjener ikke en krone men sådan er Danmark nu engang skruet sammen.

Du får bare en regning fra perioden du har boet på adressen.
    Betal de 200kr om måneden og nyd gode programmer som Søren ryge direkte og Hammerslag smiley

• #3   3. dec 2014 De har jo været snu og omdømme det til MEDIELICENS så de er dækket ind smiley

• #4   3. dec 2014 ja men min storbror betaler ikke på trods af at han har det hele han nægter bare at sige det til dem så det er jo nemt nok at undgå at betale.
    men problemet er bare den skide parabol:)

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   3. dec 2014 bare nægt, jeg har ikke betalt til dr i 8 år

• #6   3. dec 2014 problemet med ikke at betale er så bare at lige pludselig en dag står der en licensmand udenfor ens dør og beder en betale licens og desværre har de deres på det tørre, for de har stået og observeret at der er et lysskær fra et tv inde fra dit hjem.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #7   3. dec 2014 En parabol er næppe et bevis.

Der sad en gammel parabol, da jeg købte hus, men jeg har aldrig selv brugt den,
    og DR kan ikke bevise du bruger den.

Jeg betaler ikke licens, og kommer næppe til det, medmindre de begynder at trække over skatten.

• #8   3. dec 2014 okay

• #9   3. dec 2014 Jeg betaler ikke licens og har aldrig gjort det. Hver gang de sender et brev, bliver det arkiveret i skraldespanden.
    Jeg bruger ikke deres tjenester og har ikke en tv-pakke. Jeg har dog computer, mobiltelefon osv., men de skal fandme ikke have 2.400,- om året fra mig, bare fordi jeg har adgang til internettet!

- afmeld lortet hvis du alligevel ikke bruger det! De kan intet gøre, da det ikke er strafbart at lade være! smiley

• #10   3. dec 2014 http://farvellicens.dk/

• #11   3. dec 2014 Af ren princip, betaler vi heller i licens herhjemme. 500kr i måneden til SEEYOU må være rigeligt !!!

Kommer de her og ringer på, bliver døren bare smækket i. Hvad kan de gøre? Ikk en skid. De har ikke ret til at gå ind i dit hjem.

• #12   3. dec 2014 Nogen der ved hvad bøden er, for ikke at betale? Det kunne være interessant at beregne hvor mange år man skal undgå at blive opdaget før det kan betale sig smiley

• #13   3. dec 2014 De kan ikke give dig en bøde, da det ikke er strafbart at lade være smiley
    - hvis de skulle kunne give dig bøder, skal de have licensen indført som en skat, hvis jeg ikke håber de en dag får indført! (:

• #14   3. dec 2014 Det kan godt opkræve licensen bagudrettet via skat hvis de kan bevise at du har adgang til medier..

• #15   3. dec 2014 Så man kan ikke miste noget ved, ikke at betale? Udover det selvfølgelig er træls at få en stor regning på én gang for de sidste 10 år eller whatever.

Det er lidt komisk, at FN mener, at det er en menneskeret af have adgang til internet. Samtidigt, i et velstående samfund "stoler" man på, at det ikke er alle der har adgang til tv/internet og derfor slipper for licens smiley

• #16   3. dec 2014 http://frihedsaktivisten.com/saadan-slipper-du-betale-medielicens/

Her kan du læse lidt om det.

• #19   3. dec 2014 hvordan kan de indrage den i årsopgørelsen?

men vil det sige at uanset hvad så får de deres penge vi opdager bare ikke de får dem hvis det er over årsopgørelsen? eller er jeg helt forkert på den?

• #21   3. dec 2014 Q: Hvordan forholder jeg mig, hvis licenskravet er sendt til inddrivelse hos SKAT?

A: Er inddrivelseskravet havnet hos SKAT, skal man forholde sig på samme måde som ved ethvert andet krav fra DR. Man skal sende DR en mail, hvor i man klager over, at de uretmæssigt har tilmeldt én. Det kan lyde som følger:

“Kære DR. Jeg er blevet kontaktet af jer den. XX/XX og jeg forklarede, at jeg ikke var licenspligtigt. Alligevel har I imod min vilje og i strid med loven tilmeldt mig medielicensen.
    Jeg anmoder venligst om, at I frafalder kravet imod mig, og jeg anmoder om aktindsigt i min licenssag, så jeg kan få overblik over grunden til den fejlagtige tilmelding. Husk at overholde tidsfristen for aktindsigt som angivet i forvaltningsloven. Jeg forventer naturligvis, at I får annulleret SKATs inddrivelse af den ulovligt opkrævede licens. Med venlig hilsen…”

Sender man et brev med ca. den ordlyd kontakter DR SKAT og stopper inddrivelseskravet imod en.

• #22   3. dec 2014 Gå ind og læs på det link jeg har skrevet tidligere. Der står svar på alle dine spørgsmål og fremgangsmåden smiley

• #25   3. dec 2014 man er faktisk ikke tvunget til at have et online medie, man kan nemlig få dispentation hvis man ikke ejer en computer el andet medie der kan gå online. dog kan de kræve at man istedet går på borgerservice el biblioteket

• #30   3. dec 2014 Jeg betaler ikke men har aldrig fået en regning.
    Så helst den lå over skatten på den måde ville Alle betale og jeg ville ikke længere havde valget.

• #43   3. dec 2014 Bare afmeld det lort i en fart , har jeg gjort og efter 1 år kom en licens mand og bankede på mens jeg så tv en aften, han spurgte om det var et tv han kunne høre i baggrunden ,sagde vi var ved at opførre dukke teater i stuen og han ikke havde noget at gøre her samt at hvis han tilmeldte mig var det ulovligt da jeg ikke har givet samtykke til det og har intet hørt siden

• #45   4. dec 2014 hvordan skal de pejle ?

• #46   4. dec 2014 P.D-

I sku bare ha nægtet , de må ikke tilmelde jer uden jeres accept
    De gør self hvad de gang for at få folk til at acceptere

Og tilmelder de jer uden jeres accept skal i bare gøre som der står i linket så fra falder de det da det er ulovligt at gøre sådan

• #50   4. dec 2014 De siger lige hvad de vil for at få dig til at indrømme så i skal betale licens , men de må stadig ikke melde jer til uden jeres accept
    jeg har da også tv pakke mobil computer ovs men nu slæber de dig ikke i retten da det er for dyrt

Men ændre stadig ikke på at de ikke må melde dig til , så hop du roligt ind og afmeld din lincens

• #52   4. dec 2014 Hvorfor ? de må ikke komme ind eller noget andet , du kan jo bare afvise dem som du er i din gode ret til og afligevel så tilmelder de dig og så afmelder du det bare

Synes du helt ærligt at det er i orden at bare fordi du har muligheden for at bruge deres kanaler så skal du betale 2400 kr om året til det ?

• #53   4. dec 2014 Sgu sjovt at han blev pejlet når pejlevognen blev taget ude af drift i 1990 ifølge DR selv..

• #56   4. dec 2014 Jamen det gør de...

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#59   4. dec 2014 Du er registreret som bruger, der hvor du køber, men dr har ikke adgang til de registre. Ellers fandt de jo nemt ud af, hvem der sku betale.

Jeg har selv tv pakke, og jeg tvivler på udbyderen er interesseret i, at udlevere betalende kunder.
    Jeg har ikke haft besøg i 3 år tror jeg.
    Dog har de ringet en enkelt gang, men det fik de self ikke noget ud af.

• #60   4. dec 2014 Det er DR, ikke NSA og Interpol - de har ikke adgang til registre hvor der står hvad du har af abb på tv og telefon..

Bare afmeld skidtet og smid brevene ud.
    De tager kun pengene gennem SKAT, hvis du er tilmeldt, men ikke betaler de regninger der kommer. - Så AFMELD.

Jeg har fået 2 opkald og et besøg fra Lars Licens, igennem en længere årrække. Bare sig du ingen licenspligtige apparater har, så smutter han så fint igen.

• Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 19
    #62   5. dec 2014 De kan jo bare kræve brugerbetaling fra dem der gider se eller høre deres lort.

• Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 19
    #65   5. dec 2014 Det er jo dit valg deutsche_. Jeg skal ihvertfald aldrig betale til dem

• #66   5. dec 2014 Du kan jo altid bare sige, at det tv er en gave.. Hvis det er sagen P.D-

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #67   5. dec 2014 P.D dit ord er lidt utroværdigt nu du mener du er blevet pejlet I 2009 15 år efter vognen blev taget ud af brug.

Lyder til du hoppede på et nemt billigt trick og nu bare meneralle skal betale fordi du var dum at hoppe på tricket smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#76   6. dec 2014 PD læs teksten. Det vel ikke så svært.
    Skal du have skåret det ud i pap.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#79   6. dec 2014 Men hvordan blev du pejlet når vognen blev taget ud af drift 15 år tidligere ?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#80   6. dec 2014 Og eftersom de kom og du måtte betale må du jo have haft en anden indstilling tidligere.
    Så virker lidt som om du piver over det fordi du blev taget med fingrene i kagedåsen.

• #83   6. dec 2014 P.D- i kan jo bare afmelde jer med det samme igen , er nemt og i skal ikke bevise noget , i afmelder jer bare og siger i ikke har licenspligtigt apperater mere

i skal jo bare gøre som beskrevet i linket og så er der ingen problemer
    er self op til en selv om man vil eller ej
    jeg vil dog ikke og har da i 5 år nu ikke betalt til trods for de har været forbi 1 gang og spurgt

• #85   6. dec 2014 Deutsche_

Nej da på ingen måde hvorfor skulle det dette da ?

Du må jo gerne bruge dine venners eller arbejdes eller andet til det, og self kan du afmelde dig på din egen computer online ,de har stadig ikke bevis for at det kommer fra din bobæl af

Men inde på linket står det hele jo og i kan læse det der ,istedet for alle de gætterier smiley så er det bare op til en om man vil betale for eller ej , jeg vil ikke da jeg ikke bruger noget som helst fra dr

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#86   6. dec 2014 Piver jeg ?
    Fordi jeg spurgte ind til hvordan du kunne blive pejlet af en vogn det ikke er blevet brugt i 15-20 år ?
    PD du kunne da selv tilmelde dig da du flyttede ind. Men det måske meget almindeligt for dig først at tilmelde dig og betale for ting efter du bliver opdaget ?

Det giver jo ikke meget mening det du skriver nu.

Tyskeren spurgte jeg om din mening ?

• #89   6. dec 2014 P.D-

Jamen så betal du bare videre hvis du vil det smiley

• #90   6. dec 2014 Deutsche_

Som skrevet er det et valg man skal gøre sig selv op med eller ej smiley
    lyder ikke til du vil lytte helt men alt står i linket og så må man selv gøre op om man vil betale eller ej
    og nej de har ikke adgang til div ting , har ikke betalt i 5 år nu og har da flere tv samt abb. mobil internet ovs
    og afmeldte mig da de meldte mig til uden min accept

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#91   6. dec 2014 Tysker. Okay. Men det gør dig til dommer ???
    Moral er godt, dobbeltmoral er dobbel så godt ikk tumpe.

• #95   6. dec 2014 Man kan sagtens afmelde sig, og man skal ikke bevise noget som helst, herhjemme er man uskyldig til andet er bevist, og det er så op til "anklageren" at bevise det. Jeg har aldrig betalt licens, og kommer ikke til det.

• #96   6. dec 2014 Fuck licens. De kan lade være med at levere en "gratis" ydelse jeg er tvunget til at have.

Og så skulle de måske lade være med at gå så langt over budget med deres eurovision lort og DR bygning.

• #97   6. dec 2014 P.D-

hjælper ikke noget at skrive da du ved det hele i forvejen ser det ud til , så alle dem der har afmeldt sig inkl mig må være en fejl fra dr side så
    og linket som folk bruger tager også fejl ,du har ret man kan ikke afmelde sig og de må gerne tilmelde en uden ens accept og du kan intet gøre som du jo siger

Men du blev self også pejlet selvom det er udtaget for langtid siden
    du mener jo også at de kan se at du er reg via et abb.

Det kan ikke skæres nok ud i pap for dig kan jeg se ,så jeg holder her og kommentere ikke mere
    Så betal du dit licens videre og tro på det du skriver og at de pejler folk og man ikke kan afmeld sig og de kan se hvad man har af abb.
    så kan os som ikke vil betale og som HAR afmeldt os fortsætte sådan selvom det self ikke kan lade sig gøre i din verden

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#99   6. dec 2014 PD. Godt argument der. Dumme mig.
    Av av den gjorde ondt.
    Viser jo tydeligt når man løber tør for argumenter så bliver man personlig.

Tyskeren lader til du endnu engang har problemer med det danske sprog. For du formår endnu engang ikke at læse hvad jeg faktisk skrev. Indtil du formår det og faktisk forholder dig til det i stedet for at digte noget op så lader jeg den bare ligge der.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#101   6. dec 2014 Tyskeren der beviste du blot min påstand igen igen.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#104   7. dec 2014 Så nederen er det heller ikke.

De sender da "kender du typen"..

• #105   7. dec 2014 Deutsche

hvorfor er bruger betaling amerikanske tilstande? forstår ikke helt din sammenligning.

• #106   7. dec 2014 PD det er ganske enkelt ikke rigtigt, man kan sagtens framelde sig, uden at skulle bevise noget, eller blive tilmeldt igen. Fakta er at det er nemt at slippe for. Lyder ikke som om du har prøvet at framelde dig.

• #113   9. dec 2014 Nogle kan bare ikke få nok og er bare grådige ...

Kommentér på:
undgå tv licens

Annonce