{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Autohjælp {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Ville lige dele en oplevelse, jeg havde i går.
Kort og godt, en kammerat køber en bil og den går i stykker. Jeg prøver at ringe til SOS autohjælp og spørg om jeg kan benytte mit abonnement, men nej det følger bilen og det er fair nok. Vi spørg så om en pris og det ville blive Ca 4000 kr fra Odense og til Korsør. Efter vi fik kontakt med tidligere ejer, oplyser han at han har tryg vejhjælp, og vi tænker bonus! Det skal lige siges at omregistreringen ikke er fortage endnu. Sælger ringer til tryg og fortæller at han lige har solgt bilen og vi holder der og der, og nu skal i squ hører. De ville ikke hente os da bilen var solgt, så er abonnementet ophævet. Vi spørg så hvad så hvis vi siger vi har lånt den, men det kunne ikke lade sig Gøre, da vi har sagt at bilen er solgt og samtalen er optaget (vi blev ikke informeret op ved starten af samtalen, at vi blev optaget, som jeg mener man skal)

Mit råd til folk er så:
Sælger eller køber du en bil og der er vejhjælp på, så lad vær med at informere at bilen har været igennem en handel, sig for guds skyld at bilen er lånt!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autohjælp
  • #1   3. jan 2015 Var det den golf i ringede til mig og spurgte om jeg kunne hente?

• #2   3. jan 2015 Det kan godt være det var dig min kammerat snakkede med smiley

• #3   3. jan 2015 Så du opfordre folk til at lyve :0

Se, det står garanteret i betingelserne at vejhjælp ikk gælder når bilen er solgt smiley

• #4   3. jan 2015 Opfordre skam ikke folk til at lyve, det er en hjælp til folk hvis nu det sure uheld squ være ude. Jeg syntes selv personligt at det er lamt, at man betaler et abonnement til vejhjælp også gælder det ikke selv om bilen, stadig stod i sælgers navn og det var firmaets egne ord: "havde i sagt bilen var lånt, havde vi hentet jer. Men da i siger bilen har været igennem en handel, er abonnementet ophævet" men det kunne ikke lade sig Gøre at sige den var lånt, da samtalen var bånd optaget og det skal der informeres om ved start af samtalen og det blev vi ikke.

• #5   3. jan 2015 Havde bilen kun været lånt, så var den nok også kun blevet transporteret retur til sælger(udlåner) eller et værksted i nærheden. Næppe til den anden ende af landet.

• #6   3. jan 2015 Ork jo, det gør de skam. Havde en anden kammerats hvis honda del sol blev påkørt til dhb og der røg den til Ringsted fordi vi bad om at den skulle der hen smiley

• #7   3. jan 2015 Ellers var det en "smart" måde ved at undgå broafgiften, ved at gøre sin bil "defekt"

• #8   3. jan 2015 Bims
    Han kan frit vælge at få bilen kørt derhen han selv vælger.
    Tryg vejhjælp er ikke kun til nærmeste værksted, eller hjemmet.

Broafgiften, vælger de i visse tilfælde af sende til ejer af bilen, det står i vejhjælpsbetingelserne

• #9   3. jan 2015 Arg der må også være grænser, men skulle da ikke undre mig at nogen gjorde det smiley og vi havde da med glæde kørt bilen hjem hvis vi kunne havde lavet den, hvilket vi prøvede.

• #11   3. jan 2015 Ja det ville jeg også mene, men Niks nej. Men så ved man jo det til en anden gang hvis uheldet squ være ude smiley

• #12   3. jan 2015 App følger forsikringen, da den er gratis med.
    Når bilen er solgt, så ophører vejhjælpen. Du har jo heller ikke kasko på indtil ejerskiftet er ordnet.

• #13   3. jan 2015 I mine betingelser, står der "Hvis du sælger bilen, ophører forsikringen. Den dækker dog den nye ejer i op til 3 uger efter ejerskiftet, så denne kan nå at få bilen forsikret. Du skal derfor straks give os besked om ejerskiftet." Men skal jo selvfølgelig ikke påstå at der os står det i andres smiley

• #14   3. jan 2015 Kevin
    Ja den dækker nye ejer, men det er ikke dig som bliver belastet af evt skader, du hæfter ikke for noget i de 3 uger.

• #15   3. jan 2015 Nej men jeg syntes stadig det er ringe at de ikke yder vejhjælp når den stadig står i hans navn, kan godt være det kun er mig der syntes det og det er skam os fair nok smiley

• #16   3. jan 2015 I dag har man jo muligheden for at omregistrere med det samme, og derved få vejhjælp på fra dag 1. Så der er ingen undskyldninger.

Det er helt fair, at de ikke vil hjælpe når bilen er solgt.

Kan dog ikke forstå folk sælger deres biler uden at køber omregistrere på stedet.

• #17   3. jan 2015 Fordi sælger kom fra Jylland, vi kom fra Sjælland mødes i Odense og havde ikke mulighed for at omregistreringen på stedet. Og hvordan skulle vejhjælp være mulig på den måde der når du ikke tegner abonnement? smiley

• #18   3. jan 2015 Mange forsikringsselskaber har gratis vejhjælp med i bilforsikringen. Så der skal man ikke ud og tegne noget vejhjælps abonnement

• #19   3. jan 2015 Ja i deres kasko aftaler, så abonnement er jo beregnet ind i police prisen. Men når du omregistrere har du jo ikke automatisk kasko på bilen? Men ville stadig gerne vide hvordan du lige omregistrere også får vejhjælp lige med det samme, hvis uheldet squ være ude?

• #20   3. jan 2015 Trygvejhjælp er også gratis med ved ansvarsforsikring.

• #21   3. jan 2015 Okay ved hvilket forsikrings selskab? For så er der jo bare det selskab man skal omregistrere til hvor man jo kun er ansvars forsikret, indtil man har fået en police smiley

• #22   3. jan 2015 Tjenestemændenes Forsikring har Trygvejhjælp gratis med på både ansvar og kasko.

Du kan vælge kasko fra dag 1 når du omregistrere på nettet.

• #23   3. jan 2015 Tryg forsikring. Det hedder jo Trygvejhjælp.

Det er dog SOS der står for transporten

Hvis du benytter vejhjælpen og skifter selskab indenfor fortrydelsen, så skal du nok regne med at du får en regning for vejhjælpen.

• #24   3. jan 2015 Så ved man da det til en anden gang? På nær jeg aldrig ville eje en forsikring hos tryg da de desværre skal have dyre domme for forsikre min alders gruppe

• #26   3. jan 2015 Tror du skal læse det hele igennem igen for du skyder da helt ved siden af sherlock xD
    1. Vi havde ikke mulighed for omregistrere bilen, bum slut.
    2. Ja vi starter jo med at forklare dem situationen
    3. Firmaet siger ordret, og jeg citere: "havde i sagt i havde lånt bilen, havde vi bugseret bilen"
    4. Hvor helvede har du det fra sherlock?
    5. Aner ikke hvad du snakker om.
    6. Jeg spørg slet ikke efter hjælp, fortæller min oplevelse og informere folk om at hvis de kommer ud for samme oplevelse, ville de havde muligheden for at sige bilen er lånt. For hvad fanden skulle i ku hjælpe mig med nu? xD for bilen er skam kommet til Sjælland ved hjælp af en god omgang kammeratsskab der var ved vores hånd.

Til jer bedre vidne folk her på bg, jeg ved godt at i er kongerne og aldrig gør noget forkert eller tager de smuthuller der er i tilværelsen, husk at bede til jeres gud i aften, kys konens fødder og vær de tøffelhelte i nu engang er for i giver squ os andre en fantastik griner xD

Kommentér på:
Autohjælp

Annonce