{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

Maling af forlygter indvendig (ikke glasset) {{forumTopicSubject}}

jeg skal male mine forlygter indvendigt, altså ikke glasset, men rundt om parabolerne. og jeg vil lige høre om der er nogle af jer der ved hvad maling man bør bruge?
bør det være varmefast, eller kan ganske normal maling godt holde til varmen fra pæreren?
tak på forhånd, og håber i forstår hvad jeg mener smiley lygten er chrom nu, og skal males sort. og hvad bør egentlig se bedst ud? mat eller blank? god dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af forlygter indvendig (ikke glasset)
  • #2   21. jan 2015 Jeg malede mine på min 306 (se evt. galleri). Dem malede jeg blank sort, fordi jeg synes det passede bedst. Mat eller blank er jo helt op til hvad man selv synes.
    Har ingen erfaring med varme fra pærer, da mit malede stykke sad lidt væk fra pæren. Men som regel maler man heller ikke helt ind til pæren, for så dækker du parabolen.
    Jeg havde ingen problemer med at varmen smeltede min maling og det var ganske alm. maling.

• #3   21. jan 2015 Hvis det er en parabol lygte skal du ik male det blanke der er rundt om pæren! det er jo der lyset spreder sig så maler du det kan du ik se en skid med de lygter, nu skriver du jo ik hvad det er for en bil men som det lige lyder for mig så skal du lige tænke dig om smiley
    Self hvis det bare er UDEN om parabolen som jeg har gjort i mine på audien (kig gerne forbi) kan du bare bruge almindelig maling, mat ser pænest ud efter min mening smiley

• #4   21. jan 2015 jeg undskylder hvis jeg ikke udtrykte mig godt nok i beskrivelsen smiley men bare rolig, jeg vil IKKE male parabolen. men det er rundt om parabolen. det er bare fordi jeg syntes det vil være pænere hvis 'baggrunden' var sort i stedet for chrome. men igen, jeg vil ikke male parabolen, for så nej, så er der fandme ikke meget lys i den smiley men er bare i tvivl om normal maling kan holde til varmen, da jeg ikke ved hvor varmt der bliver rundt om parabolen smiley

profilbillede
  • #5   21. jan 2015 rigtig flot resultat mads j. det må da vidst hellere end gerne blive blank sort. det har jeg nemlig også været i tvivl om, om det vil se helt af helvedes til ud, hvis ikke det var mat smiley

• #6   21. jan 2015 super smiley man ved jo aldrig hvad folk finder på. Jeg troede bare det var på din nissan nemlig smiley
    Jeg tror du kan male med lige den maling du vil så, men som det er skrevet højere oppe så er det nok en god ide at slibe med noget fint sandpapir så det holder og så tøre dem af med noget fortynder eller noget, Jeg varmede mine lygter i ovnen 15 min ved 50 grader, så kunne jeg lige trække dem fra hinanden da klipsne var pillet af.

• #7   21. jan 2015 super, tusinde tak alle sammen! det var til stort hjælp! smiley

• #8   21. jan 2015 Malede afskærmningen foran parabolerne på min Carisma Pianosorte (smed dem over til malerne så den fik autolak smiley ) istedet for de gængse kromede og så lige en diodestribe og orange dioder i striben ind mod parabolen, til ekstra "rundkørsel blinklys", det gav et helt andet look på den smiley
    Man kan også være modig at male dem i bilens farve evt.

• #9   21. jan 2015 Takker. Men igen, om det er mat eller blank er jo et smagsspørgsål. Og alt efter omgivelserne svinger det også hvad jeg synes der passer bedst. I mit tilfælde synes jeg blank var pænest, da bilen også var blanksort. Men som Allan, så er det jo klart pænest med mat, da han også har mat frontgrill.
    Så ja. Kun fantasien sætter grænser. smiley

• #10   22. jan 2015 lige et ekstra spørgsmål. bør man give det lak efter malingen er tørt? smiley

• #11   22. jan 2015 Kommer jo an på hvad du maler med smiley
    Men det er jo beskyttet af lygteglasset, og hvis du ellers er tilfreds med farven, fra hhv. dåsen, eller hvad du benytter, så ville jeg ikke risikere at sprøjte klarlak på, da det ofte kan ødelægge mere end det gavner, hvis ikke det kan arbejde sammen...

• #12   22. jan 2015 fantastisk! tak for svarene alle sammen! smiley

Kommentér på:
Maling af forlygter indvendig (ikke glasset)

Annonce