1.277 visninger
|
Oprettet:
Xenon pære? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen
Jeg synes mine xenon pære på min Altea Tfsi'er er blevet kedelige at se på, så vil godt have nogle nye i 8000 kelvin.
Hvor vil i anbefale at købe dem henne?
Det er orginalt xenon den har!
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
maj 2007
Følger: 101 Følgere: 95 Biler: 6 Emner: 73 Svar: 37
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Landberg.dk
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 556
Kun hjernedøde mennesker kører med 8000K xenon, både fordi det er hamrende grimt men også utroligt dårligt i lys-udbytte. Desuden findes der ingen lovlige 8000K pærer og heller ikke 6000K pærer (da den max. tilladte Kelvin-temp er omkring 5500 som findes i Philips BlueVision og Osram CBI'er). Jeg kører dog selv (om sommeren) med nogle 6000K pærer fra Xenonkungen (deres power vision serie).
Kort sagt er 8000K luder + lortelys og det vil ikke overraske mig hvis du efterfølgende vil brokke dig over lysudbyttet.
feb 2010
Philips Ultrablue er 6000K, og de er fandme også e-godkendte kammerat!
apr 2011
Jeg vil meget gerne se hvor du kan have fundet en gyldig e-godkendelse på et sæt 8000K pærer. Loven siger hvidt eller gulligt lys, 8000K er langt fra hvidt, nærmere blåligt. Det kan være at loven var anderledes dengang men vi snakker idag og der fungerer det ikke. Hvad du læser på ebay kan sagtens være fis i en hornlygte ligeså. Prøv at læs på Xenonkungens hjemmeside om hvorfor deres 6000K pærer ikke kan e-godkendes, men hvorfor deres 5000K kan. Jeg tror sku da har rimelig godt styr på juraen omkring dét emne.
feb 2010
Men der stod E1 på de 8000K pære, og det er i min bog e-godkendt
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Men der findes "6000" bl.a phillips men det ligner ikke 6000 tempartur når du køre med den, så den er nok nærmere 5000-5500 kelvin
apr 2011
Hvis du ikke mener den har nogen blå kappe, så burde du få et sæt nye øjne, se selv på billedet her: http://www.verstaerkte-kupplung.de/catalog/images/d2s.jpg . Hele pæren er tonet svagt blåt og der er en endnu mere blå "kappe" rundt om arch chamberet. Det er dét som giver 6000K-effekten men det er ikke "reél" 6000K.
... så det du siger er at hvis der står E1 på pærerne så er de gode nok? Den køber politiet og myndighederne sku ikke.
Hvis du vil have en rigtig 8-12000K effekt så får du dig en bedre projektør som kan give et knivskarpt cutoff. Jeg kører med 4350K Osram Nightbreakere pt. men det ligner 6000K, netop pga. dét.
feb 2010
Og hvorfor skulle de ikke købe den? Det er da det samme som der står på eks. Osram Nightbreaker også, og dem køber de da??
Ja, jeg ved ikke om de er gode eller dårlige til at tage billeder. For de ser nu sådan her ud, Ultra Blue. Og tror du heller ikke på det, så må jeg jo tage nogle billeder af dem når jeg kommer hjem, for dem har jeg stadig liggende.
De eneste pære jeg ikke har set de har købt, er hvis der eks. står off-road only på pære soklen. Men de har nu aldrig rynket på næsen af E godkendelsen?
apr 2011
At du skriver "E1" på en pære gør den ikke automatisk godkendt, alle pærer har ligesom andre bildele et godkendelsescertifikat med et unikt godkendelses-ID og de skal kunne finde din pære i den database... Har aldrig selv prøvet eller hørt fra venner om at de har gjort det, men bare fordi at der står E1, betyder det ikke at den automatisk er godkendt. Hvorfor tror du at der ikke er nogen OEM producenter som laver de typer pærer?
Hvis du går hjem og ser på dine ultrablue, så er de enten som jeg linkede til tidligere, ellers er det ikke UltraBlue pærer (eller utroligt gamle modeller). Se mit vedhæftede billede, taget direkte fra Philips egen hjemmeside. Bemærk "Bis zu (Op til) 6000K" ergo er det en effekt hvorimod den faktiske lysfarve er en hvid 4600K temperatur. Og hvis du lægger mærke til den anden røde ring, så kan du se den blå skærm ved arc chamberet... netop lavet til at kunne give den blå effekt.
feb 2010
Philips er mig bekendt en OEM producent
Jeg købte dem på deres Norske side: http://www.xenonkungen.no/no/
Men kan da godt se de har en Svensk også, men til Norge blev de altså sendt, de modtog dem da også og refunderede mine penge
apr 2011
De blev sikkert sendt til Norge fordi du havde købt dem der.. nok et spørgsmål om Told mv.... De har også en afdeling i Danmark men deres hovedkontor ligger i Sverige.
feb 2010
Philips er da OEM? Den dag idag kan jeg man stadig købe de "gamle" Ultrablue så, så bare fordi der er kommet nye på markedet, så er der stadig mange som har dem på lager
Sådan et det jo med alt nyt. De gamle pærer, var som jeg viste dig på et billede ej heller med ret meget blåt i. Og ja, de er da omkring 2år gamle dem jeg har liggende. Har så heller ikke på noget tidspunkt sagt de var nye
apr 2011
Og den du linker til ligner mere en X-treme Vision pære da deres Ultrablue pærer har en blå farve på tråden ved siden af arc chamberet. Og deres gamle Ultrablue pærer har (som beskrevet flere gange på fx. hidplanet.com) også en blå tone på glasset som de nyere.
Fint nok at du vil insistere på at holde på din mening men logikken forsvinder fra mig når du ignorerer de facts der er. Der er måske en grund til at folk hellere køber et reélt produkt som CBI end noget halvfærdigt arbejde som en BlueVision Ultra/Ultrablue. Jeg vil råde dig til at læse på stoffet hvis jeg stadig ikke har overbevist dig, jeg ved ellers ikke hvordan jeg skal forklare mig selv. Jeg hopper af her.
Xenon pære?