{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.880 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
18. jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Hjælp!! Min gokart kan ikke starte. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Iame x30 motor på min kart. Jeg købte karten i efteråret og pillede motoren af stellet og opbevarede den indenfor ind til jeg skulle ud og køre for første gang i lørdags.

Nu vil den bare ikke starte. Den startede fint inden jeg tog den fra.
Jeg har meget lidt forstand på motore.
Håber meget på nogle gode råd fra jer her inde som jeg kan prøve.

Bonus info:
Det ser ud til at der er gnist på tændrøret. Og har prøvet at skifte til et nyt.

Har pustet i tanken så der er kommet benzin i slangen helt hend til kaburatoren. Men syntes ikke det ser ud til at den trækker noget ind.

Kunde godt bruge en standard/start indstillin af kaburatoren på de 2 skruger man kan justere på.
(Ved ikke hvad man kalder dem:) )

På forhånd tak for hjælpen.
Håber jeg kan komme ud og kører til på onsdag:)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! Min gokart kan ikke starte.
  • #1   9. mar 2015 Har du skiftet benzinen?

  • #2   9. mar 2015 Prøv at tage luftfilteret af, hold speederen i bund imens du holder hånden for karburatoren, mens du kører på starteren til du kan mærke den bliver våd af benzin.

    (kan ikke huske om den har selvstarter, ellers ud med tændrøret og tørn motor til du opnår samme effekt.)

    Har du haft karburatoren af over vinteren, så check du har vendt pakning og reedblok rigtigt, således at vakuumhullet ikke er blokeret.

    Jeg ved ikke hvad grundindstillingen er på sådan en, jeg ville sætte begge skruer 1 1/4, det er som efter min erfaring en okay udgangspunkt hvis det er en 24mm.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #3   9. mar 2015 Jep. Har fyldt ny benzin på. 95 med 6% olie
    Har ikke haft kaburatoren af. Prøver lige det med at tage luftfilteret af.
    Når du siger 1 1/4 Jonas W, skruger jeg dem så med uret til de ikke kan komme længere og så 1 1/4 omgang mod uret.


  • #4   9. mar 2015 Korrekt.

    Både høj og lavskrue helt i bund, uden at bruge kræfter. så en og en kvart omgang ud på begge.

    Når du holder hånden for hvor filteret normalt sidder, bør du kunne mærke motorens vakuum ( en sugende effekt).


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #5   9. mar 2015 smiley Fik gang i den.
    skiftede til de 1 1/4 som du sagde og tog luftfilteret af og kørte på starteren.
    Der skete intet og den trak ikke benzin gennem slangen.
    Men lige så snart jeg holdt hånden for kaburatoren begyndte den at trække benzin til og så startede den smiley


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #6   9. mar 2015 Tusinde tak for hjælpen og den gode forklaring smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #7   9. mar 2015 Er det til at forklare på skrift hvordan jeg så får justeret kaburatoren rigtigt når jeg skal ud og køre?
    Jeg skal vel også have gang i luftskrugen?


  • #8   10. mar 2015 Der er ingen luft skrue, men en høj og en lav skrue. Det er lidt en kundskab at blive god til og kræver lidt mere uddybelse end hvad jeg lige orker at skrive her.

    I meget korte træk.

    Højskrue, længst væk fra motoren. Bestemmer blandingen når gasspjældet er åbent.

    Lavskrue, tættest på motoren, bestemmer blandingen når gasspjældet er lukket.

    En simpel måde at indstille dem på er at gøre følgende, bemærk det er ikke bedst for performance, men en metode til du i hvert fald ikke ødelægger noget.

    Skru lavskruen ud endtil du kan se at gokarten sender en lille blå røgsky ud af udstødningen når du går på speederen, det ses bedst efter et sving med hvor du har sluppet speeder, et par sekunder.

    Hvis du får skruet så langt ud af den har svært ved at tage gasen igen, så giv den lidt mindre, vi snakker måske 5min af gangen hvis vi siger en omgang er 60min.

    Skru højskruen ud til at den begynder at trække dårligt i høje omdrejninger, så bliv ved med at skrue ind, end til den trækker rent hele vejen ned af langsiden.

    Husk hvis du ikke gør det med følelse og er sikker i din sig, så risikerer du at motoren sætter sig, så gør det med omtanke.

    Kontakt mit hvis du har brug for hjælp til at forstå det.


Kommentér på:
Hjælp!! Min gokart kan ikke starte.

Annonce