{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skrot bil
  • #1   9. mar 2015
    Skrotpræmiens størrelse og betingelser Fold artikel ind

Hvis du afleverer din bil til ophugning hos en af landets miljøgodkendte og registrerede ophuggere, kan du få en skrotpræmie på 1.500 kr. (2015).

Præmien er skattefri, men du skal selv betale for ophugningen af køretøjet.

Ordningen gælder for personbiler (op til ni personer) og små varebiler (under 3.500 kg). Bilen skal have være ansvarsforsikret, og den skal afmeldes i Motorregisteret.

De skal ikke give mere end 1500 kr

• #2   9. mar 2015 Skrothandlere SKAL ikke give nogen bestemt pris. Det er normalt med 2-3000,- på Sjælland og lidt mindre på den anden side af Storebælt.
    Men i øjeblikket er jernprisen meget lav, hvilket også gør skrotprisen på biler lavere end vi ellers har været vant til. På nogle biler er den helt nede på omkring de 1500,- som staten udbetaler i skrotpræmie.

• #3   9. mar 2015 BMW Brian. præmien er 1500 kr på alle biler. Hver forhandler kan selv vælge om de vil give mere end 1500 kr for bilen. Staten udbetaler 1500 for alle modeller indtil 3500 kg.

• #5   9. mar 2015 Ja skrotpræmien er ganske rigtigt på 1500,-
    Men det står skrothandleren frit for, om han vil tage penge for miljøbehandling o.s.v.. Det er jo meningen han skal tjene på det, så hvis du kommer med et halvt afpillet karroseri, er det ikke sikkert at han vil give 1500,-, for så er der ikke meget fortjeneste ved det, han skal jo miljøbehandle, opbevare det, måske transportere det eller ihvertfald flytte/håndtere det på sin egen plads og lægge de penge ud han udbetaler til dig, indtil staten tager sig sammen til at udbetale de 1500,- til ham.

• #6   9. mar 2015 Daniel R aka helldriver staten giver 1500 kr. Så må hver ophugger tage et beløb for at behandle bilen. Så de giver altid 1500 kr for bilen minus løn til ophugger.

• #7   9. mar 2015 BMW Brian der er stadig regler for hvor meget de må tage for hvor meget de må tage for manglende ting Desuden er det gratis at aflevere sin bil til ophug.

Bilen kan afleveres gratis, hvis du selv gør følgende:

Kører bilen hen til en ophugger eller et modtagested, som er omfattet af aftalen med importørerne, eller en af de andre ophuggere, som tilbyder at tage imod bilen gratis.

Selv afmelder din bil hos Centralregistret for Motorkøretøjer.

Selv indsender skrotningsattest og dokumentation for afmelding af bilen til Miljøordning for biler.

\r\nDe fleste ophuggere tilbyder at stå for det praktiske med afmelding og indsendelse af skrotningsattesten. Prisen herfor varierer, men udgør ofte omkring 250 kr.

Hvis der mangler væsentlige dele af bilen, må ophuggeren tage et beløb som kompensation for den manglende materialeværdi af disse dele. Det er fastsat i bilskrotbekendtgørelsen, at beløbet maksimalt må udgøre 300 kr. for en motor, 100 kr. for en gearkasse og 100 kr. for en manglende katalysator. Mht. katalysator gælder dette kun, hvis katalysatoren er fjernet inden aflevering af bilen. Katalysatorer blev lovpligtigt for biler i 1989-90, og biler fra før den tid har typisk ikke haft katalysator monteret. I et sådant tilfælde kan autoophuggeren ikke modregne i skrotningsgodtgørelsen for manglende katalysator.

• #9   9. mar 2015 Daniel jo de er, ophugger må ikke beholde de 1500 kr da det er staten der udbetaler dem til dig og ikke til ophuggeren.

• #10   9. mar 2015 http://mst.dk/virksomhed-myndighed/affald/affaldsfraktioner/bilaffald/faq-bilaffald/

Hvad koster det at få bilen skrottet?

Det er som udgangspunkt gratis at få skrottet en bil. Der er producentansvar for bilimportørerne, og det betyder at bilimportørerne er ansvarlige for at sikre, at skrotbiler kan affaldsbehandles uden omkostninger for den sidste ejer.

Du kan finde en liste over godkendte ophugningsvirksomheder på www.bilordning.dk under ”Find nærmeste autoophuggere”. Du kan også få oplysning ved henvendelse til Miljøordning for Biler på tlf. nr. 39 15 51 50.

De Danske Bilimportører har valgt at etablere et netværk af autoophuggere, som er forpligtet til at affaldsbehandle biler uden omkostninger for bilejeren. De kan dog mod en mindre betaling tilbyde bilejeren at stå for afmelding af bilen i motorregisteret og indsende skrotningsattesten til Miljøordning for Biler. Disse ophugningsvirksomheder kan findes på www.refero.dk.

Alle andre ophugningsvirksomheder, som ikke er med i Refero-ordningen, er ikke forpligtet til at modtage biler gratis. De kan dog tænkes at modtage bilen gratis. Disse ophuggere findes på Miljøordning for Bilers hjemmeside – se ovenfor.

Nogle bilforhandlere har indgået en aftale med en registreret ophugger om, at forhandleren må modtage en udtjent/brugt bil mod udstedelse af en skrotningsattest. Disse forhandlere fremgår af en oversigt på Miljøordning for Bilers hjemmeside.

• #11   9. mar 2015 De er ikke forpligtet til noget, de kan bare sige de ikke vil have bilen.
    Og de må ALTID tage gebyr for miljøbehandling, hvilket du ikke selv kan stå for, da du skal have godkendelse for at udføre miljøbehandlingen.

Jeg lever af det..

• #12   9. mar 2015 BMW Brian Øh nej læs nulige dette her igen

De Danske Bilimportører har valgt at etablere et netværk af autoophuggere, som er forpligtet til at affaldsbehandle biler uden omkostninger for bilejeren. De kan dog mod en mindre betaling tilbyde bilejeren at stå for afmelding af bilen i motorregisteret og indsende skrotningsattesten til Miljøordning for Biler. Disse ophugningsvirksomheder kan findes på www.refero.dk .

De må ikke nægte at modtage en skrotbil.

• #14   9. mar 2015 Det er kun skrothandlere der er tilmeldt refero som er omfattet af ovenstående, og selv de tager stadigvæk 250,- i gebyr.

• #15   9. mar 2015 Daniel gider du godt lige læse hvad der bliver skrevet?

Hvor kan jeg aflevere en bil, der skal skrottes?

Godkendte ophuggere
    Udtjente biler må kun afleveres til skrotning hos en registreret ophugningsvirksomhed. Du kan finde en liste over godkendte ophugningsvirksomheder på www.bilordning.dk. under ”Find nærmeste autoophuggere”. Du kan også få oplysning ved henvendelse til Miljøordning for Biler på tlf. nr. 39 15 51 50.

De Danske Bilimportører har valgt at etablere et netværk af autoophuggere, som kaldes Refero. Autoophuggere, der er med i Refero-ordningen, er forpligtet til at affaldsbehandle biler uden omkostninger for bilejeren. De kan dog mod en mindre betaling tilbyde bilejeren at stå for afmelding af bilen i motorregisteret og indsende skrotningsattesten til Miljøordning for Biler. Disse ophugningsvirksomheder kan findes på www.refero.dk.

Alle andre ophugningsvirksomheder, som ikke er med i Refero-ordningen, er ikke forpligtet til at modtage biler gratis. De kan dog tænkes at modtage bilen gratis. Disse ophuggere findes på Miljøordning for Bilers hjemmeside – se ovenfor.

Forhandlere
    \r\nNogle bilforhandlere har indgået en aftale med en registreret ophugger om, at forhandleren må modtage en udtjent/brugt bil mod udstedelse af en skrotningsattest. Hvis det er aftalt med bilejeren, at bilen skal skrottes, må bilforhandleren ikke sælge bilen videre men er forpligtet til at overdrage bilen til ophuggeren.

Hvis der så mangler dele er der stadig regler for hvad en ophugger må modregne i prisen for de dele.

Hvis der mangler væsentlige dele af bilen, må ophuggeren tage et beløb som kompensation for den manglende materialeværdi af disse dele. Det er fastsat i bilskrotbekendtgørelsen, at beløbet maksimalt må udgøre 300 kr. for en motor, 100 kr. for en gearkasse og 100 kr. for en manglende katalysator. Mht. katalysator gælder dette kun, hvis katalysatoren er fjernet inden aflevering af bilen. Katalysatorer blev lovpligtigt for biler i 1989-90, og biler fra før den tid har typisk ikke haft katalysator monteret. I et sådant tilfælde kan autoophuggeren ikke modregne i skrotningsgodtgørelsen for manglende katalysator.

Hvorfor påstå noget andet når i har det på skrift?

• #16   9. mar 2015 refero-ordningen sigter iøvrigt imod komplette køretøjer, er sikker på der bliver lidt debat hvis man kommer med et afpillet lig smiley

Man kan ganske rigtigt vælge at få udbetalt de 1500,- direkte fra miljøstyrelsen, istedet for at få dem kontant hos huggeren. Og i de fleste tilfælde vil du få lidt ekstra af huggeren, da de fleste biler er mere end 1500,- værd.

• #17   9. mar 2015 BMW Brian har da lige skrottet en civic kvit og frit gav intet for det.

Brian tag dog nu og læs for hulen dan også

Hvis der mangler væsentlige dele af bilen, må ophuggeren tage et beløb som kompensation for den manglende materialeværdi af disse dele. Det er fastsat i bilskrotbekendtgørelsen, at beløbet maksimalt må udgøre 300 kr. for en motor, 100 kr. for en gearkasse og 100 kr. for en manglende katalysator

• #18   9. mar 2015 Når du siger du intet gav, så mener du vel at du fik 1500,- for bilen? Hvis nu huggeren mente at den var 2000,- værd, så "gav" du jo også 500,- i og med du fik 1500,-?
    Jeg siger ikke at man altid skal betale for at komme af med sin bil, jeg siger jo netop at man somregel får mere end de 1500,- smiley

• #19   9. mar 2015 Brian hvis du lever af det, så burde du få din viden up to date

Ejeren må tage de dele han vil fra bilen af

Må jeg afmontere dele fra en bil, før jeg afleverer den til ophugning?

Hvis du selv har været seneste registrerede ejer af bilen, vil du lovligt kunne afmontere de dele du ønsker at genbruge.

Ejeren af en udtjent bil har pligt til at aflevere bilen til affaldsbehandling hos en registreret ophugger. En skrotmoden bil må derfor ikke overdrages til andre end registrerede ophuggere. Det betyder med andre ord, at hvis du ikke er sidste registrerede ejer af den bil, du vil afmontere dele fra, så skal du få ophuggeren til at afmontere de dele, du ønsker at genbruge.

http://bilordning.dk/FAQDetaljer#a13

• #20   9. mar 2015 Brian jeg har da for hulen ikke krav på mere end 1500 kr ergo får jeg 1500 har jeg ikke betalt en skid for at komme af med den bil. Hvad ophuggeren kan sælge dele for ved kommer ikke min pris på de 1500 kr.

• #21   9. mar 2015 Har læst hvad du har linket, du har jo smidt det op flere gange. Jeg lever jo for hulan da af at skrotte biler!
    Som jeg læser det, så kan du ikke forlange meget mere end 1000,- hvis du kommer med en bil uden motor/gear og kat? Og hvis du så insisterer på, at få udbetalt dine 1500,- direkte fra staten, så skal du jo betale 500,- når du afleverer bilen.
    Og igen, det er kun hos de huggere der er tilmeldt refero, vi andre kan give hvad vi vil smiley

• #22   9. mar 2015 Uden motor får man ikke meget for en skrot bil

• #23   9. mar 2015 Brian ja netop. Det er også det jeg har markeret. I stiller det jo op så det gælder for alle ophuggere. Og det passer så ikke,i snakker jo intet om der findes 2 typer. Men at det gælder for alle ophuggere.

• #24   9. mar 2015 For fanden, jeg er for træt.. Hvis du kan få 1500,- for en Alfa uden motor og endda i Jylland, så ville jeg bare sige ja tak hvis jeg var dig. Sov godt.

profilbillede
  • #25   9. mar 2015 i december måned 2014 fik jeg 2300 kr for en gammel scirocco uden døre motorhjelm motor frontpanel og bagpanel og det var hos en hugger i Esbjerg området og det var prisen afhentet med grap

ved at krogs autoophug lidt uden for gram lige pt reklamere med 2300 for din gamle skrotbil

ved intet om hvad de er forpligtet til give men ring og hør dem ad hvad de giver så for man et svar man kan bruge til noget

• #26   9. mar 2015 de kan jo ikke bruge så meget af den uden motor normalt kan de jo sælge motordele så syntes 1500,- er fair smiley

• #27   10. mar 2015 Da jernprisen var højere, fik jeg 1750 i hånden for en total strippet karosse. Havde selv miljøbehandling den, så han skulle bare smide den i stakken smiley

Kommentér på:
skrot bil

Annonce