anskaffelse af slange /ny opstarter {{forumTopicSubject}}
Godmorgen derude.
Jeg har igennem de sidste 10 år gået med drømmen om at få mig en slange. Men jeg er aldrig kommet videre end tanken. i går var jeg så til reptil messe i hedensted, og må indrømme at jeg nu er kommet så langt med det at jeg inden for det næste år gerne vil have en. Men det næste år kommer til at gå med at finde ud af følgende
1: hvilken slange
2: hvad kræver den enkelte slange
3: sætte mig ordentligt ind i tingene inden jeg bare køber en (bare for at købe en)
4: sidst men ikke mindst, hvilken slange vil passe til netop mig.
Jeg går med tanken om konge python, de er naturligvis så fandens "normale " og mange har dem. Men jeg synes at det er den slange som er mest fascinerende og elsker det markante og firkantet hoved som ligesom adskiller hovedet fra resten af kroppen. Og har ogsp været inde og læse lidt om det, og med hensyn til buret har jeg flere steder set at et terrarie skal måle slangens fulde længde x halve længde. Men de kan jo blive op til ca 130 cm. Og det bord det skal stå på måler kun 75x50. Så bliver det terrarie for lidt til at kunne holde en konge python?
For det er også en af de ting jeg vil have på plads. For vil heller ikk gå det næste år og glæde mig til at få en konge python hvis det alligevel ikk kan lade sig gøre.
Og er der så andre ideer til en mulig kvæler slange som vil kunne gå på den plads?
Ser frem til nogle gode og brugbare svar
Hilsen jonas h
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
http://www.kongepython.dk/pasningsvejledning/
ellers hop ind på krybdyr galleri og snak med folk derinde
jan 2012
Følger: 26 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 263
Jeg har også søgt på Google og fundet en masse bruge bart materiale. men jeg er lige så interesseret i ar høre folks meninger og erfaringer
jan 2012
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Prøv lige at læs det selv igen..
Af en mand der tænker SÅ meget over tingene, og er så grundig at du skal have 10 års forberedelses tid før du vælger at få et krybdyr, så virker det spørgsmål ikke videre gennemtænkt..
jan 2012
Som sagt har jeg kun haft drømmen om det. Har aldrig sagt at jeg har gået i 10 år tænkt om jeg skulle have en eller ej. Jeg har ikk haft mulighed for det før pga af bolig situation. Men det har jeg så nu. Så derfor kan det lade sig gøre
jan 2012
Ja okay. Det er noget af en overraskelse. Men har besluttet mig for at starte ud med en kornsnog som første slange. Kan du evt ligge et billed op af din:-)
jan 2012
anskaffelse af slange /ny opstarter