{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

anskaffelse af slange /ny opstarter {{forumTopicSubject}}

Godmorgen derude.

Jeg har igennem de sidste 10 år gået med drømmen om at få mig en slange. Men jeg er aldrig kommet videre end tanken. i går var jeg så til reptil messe i hedensted, og må indrømme at jeg nu er kommet så langt med det at jeg inden for det næste år gerne vil have en. Men det næste år kommer til at gå med at finde ud af følgende

1: hvilken slange
2: hvad kræver den enkelte slange
3: sætte mig ordentligt ind i tingene inden jeg bare køber en (bare for at købe en)
4: sidst men ikke mindst, hvilken slange vil passe til netop mig.

Jeg går med tanken om konge python, de er naturligvis så fandens "normale " og mange har dem. Men jeg synes at det er den slange som er mest fascinerende og elsker det markante og firkantet hoved som ligesom adskiller hovedet fra resten af kroppen. Og har ogsp været inde og læse lidt om det, og med hensyn til buret har jeg flere steder set at et terrarie skal måle slangens fulde længde x halve længde. Men de kan jo blive op til ca 130 cm. Og det bord det skal stå på måler kun 75x50. Så bliver det terrarie for lidt til at kunne holde en konge python?
For det er også en af de ting jeg vil have på plads. For vil heller ikk gå det næste år og glæde mig til at få en konge python hvis det alligevel ikk kan lade sig gøre.

Og er der så andre ideer til en mulig kvæler slange som vil kunne gå på den plads?

Ser frem til nogle gode og brugbare svar

Hilsen jonas h

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anskaffelse af slange /ny opstarter
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   29. mar 2015 konge python er den absolut bedste begynder slange, har selv haft en 20 stk af dem

http://www.kongepython.dk/pasningsvejledning/

ellers hop ind på krybdyr galleri og snak med folk derinde smiley

• #2   29. mar 2015 Har prøvet krybdyr galleri og flere andre Uden held. Så tog bilgalleri som sidste udvej.

Jeg har også søgt på Google og fundet en masse bruge bart materiale. men jeg er lige så interesseret i ar høre folks meninger og erfaringer smiley

• #3   29. mar 2015 Men alle steder anbefaler de 250 l. Men kan man godt gøre det mindre uden at det påvirker slangen?

• #4   29. mar 2015 'Men alle steder anbefaler de 250 l. Men kan man godt gøre det mindre uden at det påvirker slangen?'

Prøv lige at læs det selv igen..

Af en mand der tænker SÅ meget over tingene, og er så grundig at du skal have 10 års forberedelses tid før du vælger at få et krybdyr, så virker det spørgsmål ikke videre gennemtænkt..

• #5   29. mar 2015 et terrarie på 250l måler 100x50x50 cm. Og jeg har plads til 75x50. Da jeg ikk syns det er den helt store forskel prøver jeg bare at få folks erfaringer på området.

Som sagt har jeg kun haft drømmen om det. Har aldrig sagt at jeg har gået i 10 år tænkt om jeg skulle have en eller ej. Jeg har ikk haft mulighed for det før pga af bolig situation. Men det har jeg så nu. Så derfor kan det lade sig gøre

• Kompressor Knud

#6   29. mar 2015 jeg ville ikke gå under en 250l, det halve af glæden er jo netop at du har plads i terrariet til at indrette det til noget der ser herrefedt ud selvom slangen ikke engang er kommet i endnu smiley og med et mindre er det svært at styre varmen, der skal jo være en varm ende og en køligere ende, sørg for guds skyld for at den ikke kan brænde sig på en lampe, man skal tit selv fabrikere noget afskærmning til pærerne, og husk lås på skydelågerne, de kan godt bryde ud smiley jeg er tit kommet hjem til en 5 meter lang tiger python på 80 kg der lå og solede sig midt på stue gulvet smiley

• #7   29. mar 2015 Ja okay. Men kæresten og mig har også haft snakken lidt oppe. Og er kommet frem til at der godt kan være plads til et terrarie på 100 cm i længden hvis vi flytter lidt rundt. Har haft leopard gekkoer før hen, så er udmærket klar og det med en varm og kold ende. Og at dyret ikk kan brænde Sig. Det var det første jeg fik styr på dengang smiley

Ja okay. Det er noget af en overraskelse. Men har besluttet mig for at starte ud med en kornsnog som første slange. Kan du evt ligge et billed op af din:-)

• Kompressor Knud

#8   29. mar 2015 har ingen slanger længere, politiet tog min tiger python smiley kan lige se om jeg har nogle gamle billeder

• #9   29. mar 2015 Ej hvor ærgerligt:-/ smiley . Var den for stor til at have som privat eller var der sket noget?

• Kompressor Knud

#10   30. mar 2015 den var snot ulovlig da den kunne æde mig

Kommentér på:
anskaffelse af slange /ny opstarter

Annonce