{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Statoil miles benzin... {{forumTopicSubject}}

Er lige blevet dynget til med Statoil Miles reklamer på Discovery og det fik mig til at gå lidt matematik amok.

De reklamerer med at man med Statoil Miles kører op til 2,7% længere pr liter.

Så for lige at splitte deres reklame ad her, så kommer der lige lidt spændende info.

1.
2,7% længere i forhold til hvad ? Det er der intet der melder om. Er det 2,7% længere i forhold til at tanke alm Statoil benzin, er det i forhold til Diesel, er det i forhold til at skubbe bilen . Det nævnes ikke med et ord.

2.
I reklamen står der OP TIL 2,7%. Det betyder man ikke skal forvente det., Realistisk set hvis der overhovedet er en forskel at spore så lad så lad os sige 2%.

3.
Hvad nu hvis det eneste Statoil gjorde var at justere deres tællere bare en lille smule, eksempelvis 2%. Så ville alle være overbevist om at de kørte længere på literen med Statoil Miles, men det eneste de gør er at få 2% mere benzin. Og hvor meget er det så ? Ja det er faktisk næsten ingenting.

4.
2,7% svarer til ca 1 liter benzin ved en fuld optankning på en bil med en 45 liters benzintank.

5.
En dansk bilejer kører i snit 43km dagligt (Dansk Statistik). En ganske almindelig brugt bil kører vel 14kml i snit. Nye biler kører selvfølgelig meget mere på literen, men lad os nu bare sige for sjov skyld at 16kml er sådan meget normalt. Når man dagligt kører 43km er det fordi man hovedsageligt kører til og fra arbejde. Så er der lidt løst ud over det. Lad os sige at 20% kørsel er løst og fast, og at de resterende 80% er arbejdskørsel. Det betyder at hver vej til og fra arbejde svarer til 40% af 43km = 17,2km. Førnævnte bil kørte 14kml. Det betyder den skal bruge 1,07 liter benzin på turen. Og her bliver det rigtig spændende. Med Statoil Miles kan man så få 2,7% ekstra. 2,7% af 1,07 liter er 0,028 liter brændstof der er sparet. Bilen der kører 14kml kan altså køre hvad der svarer til 14.000 meter på 1 liter benzin. På 0,028 liter kan den køre 378 meter ekstra.

6.
Hvor hurtigt bruger man 378 meter på at køre efter en statoil tank ?

7.
Hvis man nu parkerede 100 meter længere væk end normalt fra sit hus, og man parkerede knap 300meter længere væk fra sin arbejdsplads end man plejer og brugte sine to ben til at få lidt luft før man møder ind om morgenen giver det sådan set samme besparelse

8.
Finder du en tank der sælger benzin der er 20 øre billigere pr liter har du samme besparelse og får 2,7% mere benzin for pengene.
Eksempel. Koster Miles 9.32 pr liter, og det bedste fra OK 9.08 så er besparelsen den samme.

Bondefangeri kan også være noget professionelt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Statoil miles benzin...
  • #1   12. maj 2015 Du har fat i noget der. Synes altid Statoil dyrere end der hvor man ellers kan tanke på de større eller mindre tankstationer, så i sidste ende er der nok slet ikke sparet noget... Tak fordi du delte det med os smiley

• #2   12. maj 2015 Men hvis der så er 1.000.000 mennesker der tanker Miles benzin, så giver det pludselig 1.000.000 liter mindre brugt benzin, hver gang de tanker smiley

Jeg kører selv på Shell's FuelSave. Ved ikke om det virker, Up'en kører ikke specielt langt på literen af dén grund. Mén, kan jeg hente et par procent så er det jo bare win, plus at det her i Holstebro, ikke koster mere end alle andre steder og Shell ligger lige ved siden af uddannelsen smiley

• #3   12. maj 2015 Tænk engang hvis man kunne køre 16 km/l ... smiley

• #4   12. maj 2015 køre altid på Shell FuelSave Diesel og i forhold til f.eks ingo og de andre går min peugeot 407 længst literen og går bedst med Shell FuelSave Diesel testet over flere tankninge

• #5   12. maj 2015 #2 -> Medmindre statoil er nogle fuskere og lader alle få 1,5-2% mere benzin gratis for at få flere kunder .... Total konspirationsagtigt, men ikke umuligt at de bare har justeret standeren lidt.
    Har lige fundet ud af at Force Technology som foretager kontrol af standeren accepterer op til 0,5% unøjagtighed +/- dvs 1% i alt.

Så hvis Statoils standere er justeret til 99,5% og en konkurrerende stander er justeret til 100,5% får man altså kun 1,7% mere med miles... smiley

• #7   13. maj 2015 Jeg tanker hos statoil men får oss 46 øre rabat så det er fin pris jeg får

• #8   13. maj 2015 Har meldt mig til Statoils fordels ordning over dankortet så jeg spare 21øre pr liter diesel.
    Samt få nogle andre fordele
    Det nemt at finde en Statoil de steder jeg køre Så det jo også en bonus skal køre 10km for at finde en Shell. Og skal køre 1.5 km for at finde en UnoX Så det giver mening.

Om man køre længere ved deres diesel ved jeg sku ikke. Men det nemt og med 21ør sparet pr liter er det sjældent det billigere på de små tankstationer

Kommentér på:
Statoil miles benzin...

Annonce