{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Køb af hus og forsikringer ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Konen og jeg har lige købt et rækkehus fra 1978 og vi får nøglerne her den 29 juni.

Kunne godt tænke mig at høre hvad folk herinde har givet/giver for ejerskifteforsikringen og husforsikringen og om de har taget basis eller udvidet ejerskifteforsikring, for er lidt i tvivl om det overhovedet er nødvendigt, nu hvor huset er i OK stand.

har fået tilbudt udvidet ejerskifteforsikring for 15000,- (5000 selvrisiko)
udvidet husforsikringen koster 5600,- (2200 selvrisiko)
Indbo 2400,- (2200 selvrisiko)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hus og forsikringer ?
  • #1   17. jun 2015 Det lyder som nogle temmelig dyre forsikringer.

Uden at kan de konkrete tal i hovedet, så mener jeg at vores husforsikring med råd og svamp, skjult rørskade og ellers alt er på ca. 3.500, og det er et hus 100 år ældre end dit.

Indbo giver vi under 1.000 for.

Ejerskifteforsikring har jeg aldrig haft, og dem jeg har hørt om har haft brug for dem, har fået en lang næse.

• #2   17. jun 2015 husforsikringen - kommer helt an på huset og hvilke dækninger der er på.

og det samme er gældende for indboforsikringen. ALLE kan lave en billig forsikring men så skal man heller ikke tude til medierne når forsikringen ikke dækker;)

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   17. jun 2015 ja den ejerskifte forsikring er kun for de har en forsikring mere at sælge til dig hvis uheldet er ude skal man være mere end heldig for at få noget ud af den ville hellere betale en bygnings sagkyndig for at gå huset igennem for mig da tiltands rapporter ikke er noget værd

mht hus forsikring er det vel bare den alm brandforsikring/storm du skal have evt med rørskade

pas på de forsikrings agenter de ville sælge dig deres døde mormor hvis de kunne ring lidt rundt og lad dem forstå at du srg et tilbud så får du den bedste pris

• #4   17. jun 2015 Jeg tænker husforsikringen er godt at have også nu hvor jeg har fået alt med i prisen. jeg synes selv det er billigt smiley men der tog jeg åbenbart fejl..

egentlig hælder vi mere mod at tage imod sælgers ejerskifte som lyder på at vi giver 4000,- hver, for som skrevet er huset i ok stand. og i med at vi ikke har så langtid tilbage, skal det jo gå lidt stærkt det hele

• #5   17. jun 2015 prøv forsikringsguiden.dk der kan du sammenligne og når du så har fundet et sted du mener er godt kontakter du dem telefonisk.

ejerskifteforsikringen der ville jeg Google forsikringsselskabets navn før jeg smed 4000,- i vasken.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   17. jun 2015 din husforsikring er lovpligtig hvis du ikke har betalt huset kontant men derfor kan man jo godt shoppe lidt rundt og du har jo fortrydelses ret ved ikke hvor længe men du er ikke bundet

det med at sige at huset er ok hmmm det kan man så ikke med mindre man er uddannet i den slags du KAN IKKE REGNE med tiltands rapporter det har været oppe mange gange så det i kontant puha det var ikke godt

håber ikke jeg har gjort dig nervøs men har du ikke underskrevet slutseddel så få en til at gå huset igennem med dig

• #7   17. jun 2015 ALLAN < ja, men hvis jeg nu tegner ovennævnte ejerskifte er det jo 11klik i vasken smiley
    så er 4000 ikke særlig meget ;D

• #8   17. jun 2015 Så overført da de 4000,- til mig hvis du alligevel vil smide dem ud;-)

nej det jeg mener er at der er en grund til den er billig, ikke sagt at den til 11k er bedre har ikke læst vilkår eller hvilket selskab du overvejer. Men ejerskifteforsikringen er en KÆMPE udgift for ALLE selskaber som tilbyder dem.

men som René skriver så ville en byggesagkyndig være en SUPER ide. Er i så langt fremme at det ikke er muligt så undersøg hvem du giver dine penge. Sælger vil ALTID ALTID ALTID vælge den billigste og mest skrabet forsikring der findes.

• #10   17. jun 2015 det tilbud sælger har til os er fra husejernesforsikring og går ud fra det er basis pakken til den pris og den dækker fx

Udbedring af skader og forhold, der giver nærliggende risiko for skade på bygningerne på ejendommen
    Udbedring og lovliggørelse af vvs- og elinstallationer
    Forøgede byggeudgifter

• #11   17. jun 2015 jeg får nøglerne om 10 dages tid, så har desværre ikke meget tid og alt er på plads. mangler bare de skide forsikringer smiley og fra den dag jeg får nøglen skal ejerskifteforsikringen være gældende..

• #13   17. jun 2015 prøv at søg på Google, mener der findes nogle gratis nolih advokater som kan hjælpe. ellers hedder de vist ejerskiftehjælp.dk.

Hvis du ikke selv har haft en håndværk eller byggesagkyndig ude og se huset. så ville jeg IKKE spare på ejerskifteforsikringen.

Er der mange k1, k2, k3, UN på tilstandsrapport?

• #14   17. jun 2015 jeg kan bare ikke finde ud af hvad forskellen på en udvidet husforsikring og en ejerskifteforsikring er smiley

er det bare fejl og mangler ejerskifte dækker, skal jeg jo helt ind til roden af huset for at finde fejl og mangler smiley

• #15   17. jun 2015 Husk at ejerskifteforsikringen IKKE dække det som er nævnt i tilstandsrapporten.

• #17   17. jun 2015 Denne side hjælper lidt med at forstå ejerskifteforsikringen.

http://www.husadvokaten.com/flx/jeg-vil-koebe/ejerskifteforsikring/

• #18   17. jun 2015 der er ingen k3er, men 4 k2 og det er for det meste noget jeg selv kan lave, eller få en kammerat til at lave smiley

der er gæstetoilettet som en bemærkning, hvor der er blevet lagt klinker på blødt underlag og der står der i forsikringsbetingelserne at de ikke dækker hvis der kommer nogen form for fejl og mangler derefter, da der er små revner i fugerne.

• #19   17. jun 2015 UN er der nogle af dem?

• #20   17. jun 2015 nej ingen un

for det meste er det træværket udvendig der trænger til en kærlig hånd og det kan klares med en klat maling, eller udskiftning af træ diverse steder.

der er et par knækkede/revnede tagplader, som k2er og det kan vel fikses for et par tusind. så det er ikke fordi at det hele er ved at falde fra hinanden..

codan, som jeg har fået forsikringstilbudet fra, har gennem tilstandsrapporten, vurderet til at huset er i god stand

• #22   17. jun 2015 jeg ville alliere mig med en professionel måske en boligadvokat.

knækkede/revnede tagplader så kan der komme vand ind under, og træ og vand =råd og svamp = værste tilfælde ny tagkonsttuktion= $$$.$$$,-

Jeg siger ikke det sker, men tag udgangspunkt i værste tilfælde og vurder så om du/i selv kan dække udgifterne eller om en forsikring måske kunne være en god ide.

• #23   17. jun 2015 da der i sin tid blevet lavet klinker på gæstetoilettet, er det bare blevet lagt oven på vinyl gulv går jeg ud fra, da badeværelset er vinyl gulv fra da huset blevet bygget. så vil ikke mene der kan være nogen form for fugtskader og nu er det jo bare et toilet smiley

• #24   17. jun 2015 Nu nævner du selv Codan, og det er nok det dyreste du kan finde i DK. Selv totalsikring som er 100% codanejet, og med samme dækning, er 1/3 billigere!

• #25   17. jun 2015 K2 Der ses enkelte tagplader med revne øverst i bølgetop og knækket pladehjørner.
    Note: Skader er placeret i hjørner/toppe hvorfor der ikke vurderes at være
    nærliggende risiko for vandindtrængning.
    1.14 Gangbro K2 Gangbro er flere steder eftergivende ved personbelastning og der ses endvidere
    enkelte knækkede brædder.
    Note: Der er stor afstand mellem spær.

• #26   17. jun 2015 ved ikke med jer, men udvidet ejerforsikring, lyder som en dum ide, taget,gangbroen og gæstetoilettet er det eneste som er k2 smiley det sidste er nedbrydning er træværk udvendig

• #27   17. jun 2015 Jeg er miljø skadet, så jeg ville ikke undvære en ejerskifte forsikring med mindre jeg skulle renovere huset 70-80%

Få en byggesagkyndig til at kigge på rapporten er mit bedste råd.

• #28   17. jun 2015 nu mente jeg selvfølgelig udvidet ejerforsikringen, der bliver helt klart lavet basis altså den lovpligtmæssige ejerskifteforsikring også en udvidet husforsikring

• #30   17. jun 2015 jeg har fået tilbud på ejerskifte 5 steder og de ligger næsten alle sammen i omegnen af 14-16000

• #32   17. jun 2015 Hvis du selv føler dig sikker på en basis og du kan få venner til at udbedre div. så skal du gå efter din mavefornemmelse. Men er du i det mindste i tvivl så få en professionelle til at hjælpe dig.

• #33   17. jun 2015 vi kommer ikke til at bruge loftet sådan lige umiddelbart, så gangbroen tænker jeg ikke rigtig på og min advokat, som jeg har været pisse glad for har også gennemgået tilstandsrapporten og han var heller ikke skeptisk.

jeg er selv bygningsmaler og kender mange håndværkere i hver sit fag, så ser det faktisk ikke som et problem.

jeg var lidt usikker inden jeg skrev dette indlæg, men tænker lidt at mine forsikringer er for dyre, efter jeg har hørt jeres historier og at den udvidet ejerskifteforsikring er en lidt for stor luksus, taget husets stand i betragtning smiley

• #35   17. jun 2015 jeg tænkte lidt på om det er en ulempe at have ejerskifte og husforsikring i hver sit forsikringsselskab ?

• #37   17. jun 2015 jeg tager muligvis imod tilbuddet fra sælger smiley så helt vælger jeg den ikke fra

• #39   17. jun 2015 ja det sagde min advokat godt nok også selv om jeg fandt en dyre, skal de kun betale halvdelen af den pris de selv har indhentet

• #40   18. jun 2015 Men tusind tak for hjælpen gutter.
    jeg har virkelig fået et indblik over hvad jeg skal foretage mig mht til de skide forsikringer smiley

• #42   18. jun 2015 Ejerskiftehjælpen.dk de er KLART de 500kr værd!

Kommentér på:
Køb af hus og forsikringer ?

Annonce