{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader
  • #2   11. jul 2015 Satans osse

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #3   11. jul 2015 kan du ikke printe den inde fra skat?

  • #4   11. jul 2015 Ved jeg ikke Mick h er ikke så stærk i pc . Kunne du måske linke noget ?

  • #5   11. jul 2015 det er ikke lovligt at printe dem selv

  • #6   11. jul 2015 Øv

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #7   11. jul 2015 jeg troede man skulle printe dem selv. men det er desværre noget de sender

  • #9   11. jul 2015 Har du en anelse om hvor dyre ? smiley

  • #11   11. jul 2015 Okay prøver jeg så tak for din tid

  • #13   11. jul 2015 Skal ikke hente får bare lyst til at lufte den gamle Corrado i det her dejlige vejr smiley

  • #15   11. jul 2015 Ja om med ny renoveret glader !:)

  • #17   11. jul 2015 Jo tak da go lørdag til dig smiley

  • #19   11. jul 2015 Det er ikke lovligt at køre en hyggetur på prøveplader.

  • #20   11. jul 2015 Turen afsluttes på mit nye værksted med lift og maler kabine hvor den skal skilles ad.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #21   11. jul 2015 Turen skal gå fra din adresse til værkstedet, omveje bliver de ikke glade for smiley
    Jeg blev selv busted i min gamle e30ér på prøveskilte.. Slap heldigvis med en advarsel, men normalt gav de bøder for det smiley


  • #22   11. jul 2015 Pladerne kan købes og printes direkte fra skat.dk, når du er logget ind med NemID.

    Dem der påstår det ikke er lovligt at printe dem selv, efter man på lovlig vis har købt dem, kom gerne med noget dokumentation for den påstand. Om det er printet på et stykke A4 papir, eller det selvklæbende papir som skat printer på, kan komme ud på et. Vandmærke osv bliver printet i begge tilfælde, såååh. Bare husk også at printe godkendelses dokumentet som hører til pladen.

    Men ja, bortset fra de, så går den ikke at køre hyggetur på prøveplader. Når du bestiller pladen, skal man samtidig vælge formålet med kørslen, og der er ikke nogen kattegori der heddee "hyggetur" desværre. smiley


  • #23   11. jul 2015 Er der nogen, som med SIKKERHED ved om de må printes ud på hjemmeprinteren?
    For indtil nu, så kan man kun læse PÅSTANDE fra folk, som har printet dem ud og kørt på dem uden at blive stoppet. Men er der nogen, som er blevet stoppet af politiet og fik "grønt" lys af dem? Eller af SKAT?
    Det giver virkelig ikke mening at SKAL sender dem (koster penge), hvis de bare kan printes ud som alt andet. Eller at man kan bestille dem i synshallen for merpris og de alligevel få dem sendt over fra SKAT til synshallen, før man kan afhente dem...?


  • #24   11. jul 2015 Der står ikke nogen steder at man ikke må printe dem selv. Jeg har i hvert fald ikke fundet det.

    Og hvis man ikke må printe dem selv, giver det ikke rigtigt nogen mening at de blever sendt som PDF til ens skattemappe lige så snart man har betalt for dem.


  • #25   11. jul 2015 Jeg er blevet stoppet med hjemmeprintede prøveskilte på vej på værksted med en civic der skulle synes.
    Bent betjent kiggede, and that's it. Men om det var fordi at det regnede og var mørkt skal jeg ikke kunne sige smiley


  • #26   11. jul 2015 det burde jo betyde nada hvad slags papir det er printet på, så længe man kan dokumentere at det er en lovlig prøveplade i den forstand at den er købt via skat.dk.

  • #27   11. jul 2015 Nå, så fordi det ikke står, at man ikke må printe dem ud, så betyder det, at man godt må?
    Der står heller ikke, at man ikke må selv tegne dem i hånden på en serviet... Betyder det så, at man godt må?


  • #28   11. jul 2015 Hold nu kæft med det der børnehave logik. Der går jo ren "Nationen" i den herinde fra tid til anden...

  • #29   11. jul 2015 Og bare fordi man har betalt for dem, så burde man sgu da kunne printe dem ud?
    Man betaler da også for sine rigtige plader... Det betyder da ikke, at man bare må sætte en A4 side med nummeret på i stedet?


  • #30   11. jul 2015 Du sad ikke forrest i køen da der blev delt hjerner ud kan jeg godt se..

    En rigtig nr plade er jo noget helt andet end en prøveplade lavet af papir, så de to ting kan da på ingen måde sammenlignes.


  • #31   11. jul 2015 Kæft, en spade... Du fatter jo minus...

    Registreringsbekendtgørelse § 67, stk.4:
    SKAT kan udstede prøvemærker.

    Registreringsbekendtgørelse § 83:
    Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie.

    Registreringsbekendtgørelse § 69:
    Nummerpladen monteres uden på køretøjet (ret svært med en almindelig A4 papir)

    Og den bedste...
    Registreringsbekendtgørelse § 70:
    En nummerplade må ikke efterlignes...

    Forstår du, hvad det betyder? Geni...



  • #32   11. jul 2015 Har du hørt om tape professor?

    Det er også stadig skat der har udstedt den, selvom du selv printer den.

    Politimanden er sgu nok ligeglad med hvad den er printet på, så længe alt andet er efter bogen. Men gør du bare problemet større end det er, det er dit eget problem.


  • #33   11. jul 2015 Der står i LOVEN, at de SKAL være af selvklæbende plastfolie...
    Der står i LOVEN, at de ikke må efterlignes.

    Begge paragraffer er ikke opfyldt med hjælp fra hjemmeprinter.

    Du forstår sgu ikke særlig meget af én, der stod forrest i hjernekøen...


  • #34   11. jul 2015 Du er spejlblank. Du kan, hvis du skal være flueknepper, købe selvklæbende A4 papir.

    De er ikke efterlignet. Du printer et dokument udstedt af Skat, med vandmærke osv.

    Men hey, ikke mit problem. Har gjort det før uden problemer, og har absolut ingen problemer med at gøre det igen. Der findes heldigvis stadig mennesker hvor sund fornuft ikke er en mangelvare, så tror sgu ærlig talt at en betjent er kold i røven overfor hvad papir der er brugt. Men spil du bare smart, hvis det hjælper på dit selvvære.


  • #35   11. jul 2015 Haha, totalt geni... "Politimanden er sgu ligeglad"... Seriøst? Ærlig talt? Fordi du siger det? Eller fordi du har spurgt alle betjente og nu svarer på deres vegne?
    Og et vandmærke bliver ikke til vandmærke, hvis dette printes ud - så er det efterligning.

    Dit problem er, at du tror, at du ved noget...

    Selvvære... Lær lige at stave, geni...


  • #36   11. jul 2015 Dit problem, ikke mit. Vandmærket er på pladen i dokumentet, ikke på det papir skat printer på.

    Bruger 1-2 prøveplader om måneden, og det har aldrig været et problem at printe dem selv.


  • #37   11. jul 2015 Og så har Skat i øvrigt haft planer om at lave en print selv løsning. Så hvis ikke vi må printe selv, er der ingen grund til at gøre dokumentet tilgængeligt for os, så vi selv kan printe.

    http://www.computerworld.dk/art/214970/ny-loesning-fra-skat-print-selv-din-nummerplade


  • #38   11. jul 2015 Haha, tro mig, det er DIT problem. Jeg har et sæt faste prøveskilte, så behøver ikke koncentrere mig om at printe noget som helst ud...

    Og bare fordi du printer løst og kører rundt med dem, er ikke ensbetydende med, at det er lovligt. Især når der står i reg.bekendtgørelsen, at det er ulovligt.

    Det er bare det, jeg vil frem til...
    Og lær at tale ordenligt til folk, geni.


  • #39   11. jul 2015 Har du set datoen fra dit link, geni?

  • #40   11. jul 2015 Du er klar over at det er det offentlige vi snakker om? Ting tager tid, og i starten var prøvenærkerne ikke tilgængelige i ens skattemappe. Det er de nu, så det er måske et skridt på vejen imod den løsning. Who knows.

    Kontakt skat og få et reelt svar. Regler og bekendtgørelser kan ofte misfortolkes helt ind i helvede. Så et officielt svar fra skat er det eneste der kan bruges her, når nu du ikke er åben for sund fornuft og logik.


  • #41   11. jul 2015 Sikke en tone folk fører... Bortset fra det. En prøveplade printet på alm papir er nok ikke særlig glad for regnvejr. Det er ingenproblem med den skat sender med posten printet på noget plastocfolie lignende. Måske derfor...

  • #42   14. jul 2015 pas jeg har printet og blevet og stoppet plus synet bil med dem, det eneste de sagde var at næste gang skal de ikke ligge i forruden

Kommentér på:
Prøveplader

Annonce